Zlatan - världsbäst eller bara överskattad?

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Bara nyfiken, vem tycker du är bäst genom tiderna? :)

Pelé.
Messi har kapaciteten att bli bäst genom tiderna men först måste han föra Argentina till minst en Copa America-seger eller ett VM-Guld.
Dock har fotbollen förändrats sjukt mycket sen Pelé's tid och det går inte riktigt att jämföra dessa 2 på det sättet.
 

DeletedUser

Guest
Pelé.
Messi har kapaciteten att bli bäst genom tiderna men först måste han föra Argentina till minst en Copa America-seger eller ett VM-Guld.
Dock har fotbollen förändrats sjukt mycket sen Pelé's tid och det går inte riktigt att jämföra dessa 2 på det sättet.

Jo det ligger något i det där, jag tror som dig att om Argentina vinner VM så kommer det inte finnas tvivel längre i diskussionen vem är bäst genom tiderna. Fotbollen har förändrats javisst ... men då får man ju även ta hänsyn till hur bra man var då och nu, och de specifika spelarna i jämförelse med resten, och då kan man nog inse att Pelé även han var extremt bra, fast det var så länge sedan.
 

DeletedUser

Guest
Messi har långt kvar till både Pelé och Maradona.

Enligt mitt tycke är även Zidane större än Messi.

Messi har bara fantastiska spelare runt omkring sig där han vinner. De hade förmodligen vunnit utan honom ändå, även om det hade blivit lite svårare.

Maradona tog Argentina till VM-guld och Napoli till scudetton och UEFA-cupen helt på egen hand. Zidane tog Frankrike till VM och EM-guld, tog Real Madrid till CL-vinst. Med Zidane VM-guld och VM-silver, utan Zidane, som bäst en bronsplats.

Pelé är den ende i världen som tagit 3 VM-guld. Han gjorde över 1000 mål i karriären och var dominant från det att han slog igenom tills det att han slutade. Trots att han aldrig har spelat i Europa talar man ändå om honom som den bäste genom tiderna, det säger en del.

Messi har en bra bit att gå till att bli världens bäste genom tiderna. Jag skulle inte säga att det räcker med ett VM-guld. Han behöver 15 år till i världstoppen utöver det för att ens kunna vara med i snacket.

Napoli hade innan Maradona aldrig vunnit Serie A, med honom i laget gjorde de det två gånger. Sedan dess har de aldrig gjort de igen. Det säger en del om hur stor han var. Att gå in i en klubb som Barcelona med vinnartraditioner och lyckas med att vinna liga och CL är betydligt enklare än att gå in och göra det i en klubb som aldrig vunnit.

Nej, den lille grabben har långt kvar.
 

DeletedUser

Guest
messi e bäst inge protest!!=)

mitt världslag

casillas

maicon pique thiago silva bastos

busqets

xavi iniesta

messi torres eto
 

DeletedUser

Guest
messi och zlatan är båda överskattade och överbetalade nollor som tar äran från dom som bör äras som xavi och iniesta
 

DeletedUser

Guest
messi och zlatan är båda överskattade och överbetalade nollor som tar äran från dom som bör äras som xavi och iniesta

Jävla förståsigpåare.

När jag ändå kritiserar: Det var nog bland det sämsta till drömelvor jag någonsin sett. Halva laget är ju out of date. Saknas ju bara Ronaldinho för att få den komplett.
 
Topp