Zlatan - världsbäst eller bara överskattad?

DeletedUser

Guest
I England är han en nolla.
- Martin Lipton.

Han kanske är legendarisk i sin egen fantasi, men inte någon annanstans.
- Martin Lipton.

Före matchen mot Finland så var det jävligt massa snack om att Ibrahimovic inte borde starta för svenska landslaget eftersom han ansågs överskattad och att spelet funkar bättre utan honom (se Moldavien-matchen) enligt en stor del av svenska folket iaf.

Och vi vet alla vad han gjorde i måndags.. kom in halvskadad och sprutade in 3 mål.

Det jag vill veta nu, är hur ni ser på Zlatan. Är han överskattad enligt er, eller är han en av världens bästa spelare? Själv anser jag att han lätt är top 10 i världen och det finns inte mycket som hindrar honom från att bli top 3 :)
 

DeletedUser

Guest
Enligt mig är han top 10, eller top 15. Men jag saknar gamla Zlatan som spelade i Ajax, där kunde han snurra upp spelare hela tiden. Nu dribblar han inte lika mycket.

Han har väldigt giftigt avslut, han skjuter hårt som in i *** och är helt enkelt extremt bra spelare.
 

DeletedUser

Guest
otippat att en rosengårdare tycker det... ;)

tkr han är grym men extremt överskattad, han är inte ens i närheten av top 10. sen att ni ens överväger de är konstigt =P
jag tycker iaf eto, villa, torres (kanske inte nu :D), fabregas, xavi, sneijder, iniesta, pique, ronaldo osv osv är grymt mycket bättre fotbollsspelare

sen zlatans jävla frisparkar... visst han skjuter sjuuuukt hårt men han har suttit 5 av 10 000 i sin proffskarriär? :D:D
 

DeletedUser

Guest
Det är en väldigt duktig spelare men top10 i världen är han inte. Han är kanske en av de 30-40 bästa. Precis som Tits säger, top10 består av spelare som Messi, Fabregas, Xavi, Iniesta, Rooney, Sneijder, Eto, Ronaldo m.fl. Så bra är inte Zlatan och han blir nog aldrig så bra heller.

Grejen med Zlatan är att han kan avgöra vilken match som helst eftersom han besitter helt sjuka kvalitéer, men han håller nästan aldrig en så jämn och hög nivå över mer än ett par matcher, sen är han rätt medioker ett par matcher. Det håller på så varje säsong och det gör att han aldrig blir bäst i världen. De få säsonger då han hållt en hög nivå i längre perioder har han ju dock varit uppe och ansedd som en av de bättre i världen av fler än bara svenskar.
 

DeletedUser

Guest
Det är en väldigt duktig spelare men top10 i världen är han inte. Han är kanske en av de 30-40 bästa. Precis som Tits säger, top10 består av spelare som Messi, Fabregas, Xavi, Iniesta, Rooney, Sneijder, Eto, Ronaldo m.fl. Så bra är inte Zlatan och han blir nog aldrig så bra heller.

Grejen med Zlatan är att han kan avgöra vilken match som helst eftersom han besitter helt sjuka kvalitéer, men han håller nästan aldrig en så jämn och hög nivå över mer än ett par matcher, sen är han rätt medioker ett par matcher. Det håller på så varje säsong och det gör att han aldrig blir bäst i världen. De få säsonger då han hållt en hög nivå i längre perioder har han ju dock varit uppe och ansedd som en av de bättre i världen av fler än bara svenskar.

Dock så lyckas ju Zlatan i flertal klubbar(enbart i Italien dock!), t.ex Messi kommer inte klara sig utan Iniesta och Xavi(enligt mig).
 

DeletedUser

Guest
Dock så lyckas ju Zlatan i flertal klubbar(enbart i Italien dock!), t.ex Messi kommer inte klara sig utan Iniesta och Xavi(enligt mig).

Tråden handlar om Zlatan, ämnet kommer gå till Messi med såna kommentarer. Dock håller jag inte med, men det kan vi ta i din egenstartade Messi-tråd :)
 

DeletedUser

Guest
Zlatan är både bra och överskattad, mest överskattad. Men även bra. Och överskattad.
 

DeletedUser

Guest
Han är duktig, och när han spelar som bäst är han enligt mig världens bästa targetplayer (förut var Drogba bäst anser jag, men han har stagnerat). Förstår dock inte riktigt hur man kan jämföra spelare som bäst eller inte bäst. Är en spelare som avgör matcher till sitt lag (typ messi, c.ronaldo mfl) bäst? Är det alltså omöjligt för en mittback att då vara bäst i världen?

Tycker att man bara kan ranka "bästa playmakern", "bästa målspottarn" osv, alltså inte bara "bästa fotbollsspelaren". Varför kan man inte det då? Jo, fotboll är en LAGSPORT. Lionel Messi är enligt många världens bästa spelare, det håller jag med om, han är helt sjukt grym. MEN han är världens bästa spelare i Barcelona, ingen annanstans. Kolla bara i Argentina, där kan han vara helt osynlig i massvis med matcher, t.ex i VM så lyckades han mest bara med att sumpa målchanser.

Sedan till snacket om Zlatan, somliga vill ha Elmander istället för våran Ibra med argumentet "han löper så mkt, zlatan är mer stillastående". Så ni tycker att Sverige som bara lirar med en striker ska ha en spelare "som är duktig utan boll" ska spela där när han sen sumpar lägena han får?? :thinking:

Visst han gjorde 2 mot Moldavien, han gjorde även en bra match mot Danmark för några år sedan, men förutom det så anser jag att Elmander mest har lyckats med att sumpa målchanser som han iofs har skaffat genom sina löpningar, men vad är det värt när han ändå sumpar lägena?

Nu går jag mest på teorier, men ganska så säker på min sak. Folk klagar på att Zlatan står still ganska ofta, jag håller med om att ibland ser det väldigt divigt ut när han lunkar hem istället för att dra en rejäl löpning och KANSKE stressa motståndarbacken lite, men han väljer att ej göra det. Dock så tror jag att Hamrén har sagt åt Zlatan att hålla sig där uppe, vara längst upp som en spets, som en extra möjlighet. Därav att han inte jobbar hemåt utan står still på mittplan när motståndarna anfaller.. DET ÄR TAKTIK, sveriges taktik, INTE ZLATANs.

Ganska töntigt dock att säga att "jag är bäst i världen" i en tv-intervju. Men bäst i Sverige och det bästa vi förmodligen någonsin kommer att få är han. Någon tycker det är tråkigt att han inte är samma dribbler likt i Ajax? Det som gjort honom till en världs-spelare, att han numera är effektiv, att han hellre frispelar en kamrat (läs bajrami) istället för att göra något delikat bara för att bjuda på lite show :D.
 

DeletedUser

Guest
Jag alltid ifrågasatt FIFA och hur dom utser världens bästa spelare osv. Tror jag aldrig sett en målvakt eller back vinna priset som världens bästa. Varför? För dom gör inte målen, ge Casillas , Ferdinand, Vidic eller nån annan priset nån gång istället för jävla mittfältare/anfallare.
Men för att inte gå för mycket off-topic i off-topic :D , Zlatan har en hög bästa-nivå. Han är som du säger helt klart en av världens bästa spelare när han väl vill så att säga, och det är när han spelar i Italien.
 

DeletedUser

Guest
tooth - Fabio cannavaro vann den så sent som 2006 när de vann VM ;) Samt att Oliver Kahn kom på en andraplats 2002 (vilket förövrigt var det bästa VMet någonsin!).

Sen tycker jag definitivt att ni Underskattar Zlatan, en hel del. Enligt mig är han top 3 anfallare i världen JUST NU (nej, ronaldo och messi är inte anfallare). Det faktum som gör Zlatan så bra enligt statistiken är att han lyckats så bra i så många klubbar. Han har bara gått miste om en ända ligatitel sen han flyttade från Malmö och det var 2002/03 i Holland. Annars har han vunnit ligan sedan dess med Ajax, Juventus, Inter, Barca och Milan. Den ända spelaren just nu som visat sig vara lika bra på att anpassa sig är Ronaldo som gjorde en grym säsong i Real. Tror inte Messi skulle kunna göra om detta om han lämnade Barca, då han är alldeles för beroende av Xavi/Iniesta.

Kan inte komma på en ända fotbollspelare som är mer komplett än Zlatan, någon annan som gör det? Troligtvis inte..
 

DeletedUser

Guest
Så länge han inte vunnit CL är han inte komplett

Som fotbollsspelare, inte enligt prisskåpet..

Om vi ska ta titlar så vann ju tex Pele aldrig CL (europacupen) då han inte ens rörde sig utanför Amerika under sin fotbollskarriär, ändå är han världens bäste genom tiderna? ;)
 

DeletedUser

Guest
otippat att en rosengårdare tycker det... ;)

tkr han är grym men extremt överskattad, han är inte ens i närheten av top 10. sen att ni ens överväger de är konstigt =P
jag tycker iaf eto, villa, torres (kanske inte nu :D), fabregas, xavi, sneijder, iniesta, pique, ronaldo osv osv är grymt mycket bättre fotbollsspelare

sen zlatans jävla frisparkar... visst han skjuter sjuuuukt hårt men han har suttit 5 av 10 000 i sin proffskarriär? :D:D

Jag tar itu med dig senare :)

- Eto'o kan inget annat än att springa och göra mål, han har inga andra som helst kvaliteér. Sen har han inte varit särskilt bra i år.

- David Villa har underpresterat grymt och led av en måltorka lika länge som Torres ungefär.

- Torres behöver jag inte ens gå in på.

- Fabregas har ju varit jävligt dålig denna säsongen.

- Sneijder har varit borta mycket och inte glänst särskilt under den tid han spelade.

- Pique är grymt överskattad.

Kort sagt, mer än hälften som du nämnde bättre fotbollspelare har underpresterat grovt denna säsong och kan inte ses som bättre än Zlatan i mina ögon. :)


Som fotbollsspelare, inte enligt prisskåpet..

Om vi ska ta titlar så vann ju tex Pele aldrig CL (europacupen) då han inte ens rörde sig utanför Amerika under sin fotbollskarriär, ändå är han världens bäste genom tiderna? ;)

Sant. Man behöver inte vinna CL för att ses som en av de främsta genom tiderna. (se Pelé, Maradona.)


Sen ang. Messi som några valt att gå in på (såklart).
Som ICA-Stig sa så är han världsbäst endast i Barce(UEFA)lona. Jag själv ser Ronaldo och Zlatan som en bättre fotbollspelare än Messi alla dagar i veckan. Båda är mer kompletta helt enkelt. Den dagen Messi har vunnit VM och gjort storsaker i en annan klubb utanför Spanien erkänner jag honom som nummer 1 genom tiderna. Annars sitter brasse-Ronaldo i den tronen just nu. :)
 

DeletedUser

Guest
men skit ner er hmoaaha :thinking:
bara skogsturkar /laserturkar i detta forum eller? =)

jävla inavel





den dan jag ser zlatan göra de messi gör, den dan, lovar jag er kysser zlatans näsa då....
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Sälj Messi och sätt Zlatan på samma position, tada så är Zlatan 3 ggr så bättre.

Haha, är du helt dum i huvet?

1. Messi är bäst i världen när han spelar i Barcelona, det visar han nästan varje match.
2. Lär dig skriva, för fan.
 
Topp