Zlatan - världsbäst eller bara överskattad?

DeletedUser

Guest
Messi är bra sålänge han spelar i Barca och har Xavi & Iniesta.

Kan man kanske tro, men du sa ju att Zlatan skulle ta Messis plats och göra det 3x bättre än Messi gjort. Platsen som gör att Messi är bäst i världen? Du är bra dum va?
 

DeletedUser

Guest
Jovisst tooth, vi såg ju de när zlatan spelade i barca. Sluta ju trots allt med att han blev kickad :p (petad av Bojan eller Pedro)

messi gör ju nästan alla sina mål på egen hand... vet inte om man är så beroende av nån playmaker då
 

DeletedUser

Guest
Jovisst tooth, vi såg ju de när zlatan spelade i barca. Sluta ju trots allt med att han blev kickad :p (petad av Bojan eller Pedro)

messi gör ju nästan alla sina mål på egen hand... vet inte om man är så beroende av nån playmaker då

Orsaken till att Zlatan faila i Barcelona är att Barcelona är Messi's lag, ingen kommer nånsin kunna komma där och tro han ska ta platsen som bäste målgörare osv sålänge Messi är där. Då Iniesta och Xavi är så ingjutna att spela så som Messi vill. Dom har ju trotsallt spelat hela sina liv nästan tillsammans :)
 

DeletedUser

Guest
Jag fattar inte... nyss sa du ju att zlatan skulle de göra 3 ggr bättre än messi om han spelade på hans position? =)

Han platsade inte i världens bästa lag helt enkelt, inge o skämmas över :p
 

DeletedUser

Guest
Som fotbollsspelare, inte enligt prisskåpet..

Om vi ska ta titlar så vann ju tex Pele aldrig CL (europacupen) då han inte ens rörde sig utanför Amerika under sin fotbollskarriär, ändå är han världens bäste genom tiderna? ;)

Han vann ju VM för klubblag flera gånger (vilket var lite bättre än EM för klubblag som CL är), han spelade i flera VM (bland annat i Sverige) osv. Så att han inte rörde sig utanför Amerika kan du ju ta och stoppa upp där solen inte lyser :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Han vann ju VM för klubblag flera gånger (vilket var lite bättre än EM för klubblag som CL är), han spelade i flera VM (bland annat i Sverige) osv. Så att han inte rörde sig utanför Amerika kan du ju ta och stoppa upp där solen inte lyser :rolleyes:

Otydligt inlägg av mig, menar att han bara spelade i ett amerikanst lag under sin tid, och på så sätt inte rörde sig utanför amerika ;)

Förövrigt har jag för mig att VM för klubblag inte var lika stort som europacupen på långa vägar, detta för att de europeiska lagen bojkottade turneringen då de ansåg sina egna ligor/cuper vara bättre (Munchen katastrofen är ett bra exempel på detta).
 

DeletedUser

Guest
messi är ju bättre än zlatan på allt.. förutom nickdueller kanske. =)
Fattar inte ens hur vi kan ha en sån här diskusssion, jävla skogsturkar
 

DeletedUser

Guest
Xavi är bäst. Utan honom hade varken Barcelona eller spanska landslaget varit där de är.

Sen är det väldigt mycket som hänger på i eller ur form om Zlatan är top 10 eller inte. När Zlatan är i form är han en av världens bästa, men han kan å andra sidan ha långa perioder av formsvackor.

T.ex Wesley Sneijder var asbra förra året, men inte alls lika bra i år. Det här året har Zlatan varit bättre än honom.

Men, Zlatan är inte ens bäst i Milan. Thiago Silva är riktigt bra, och kanske den bäste spelaren i Serie A. Platsar som mittback i mitt världslag alla dagar i veckan, vilket inte Zlatan gör.

För att demonstrera världslaget och för att ni kan få lite ytterligare att diskutera gör jag ett världslag.

Manuel Neuer

Dani Alves - Piqué/Vidic - Thiago Silva - Bale

Essien - Xavi

Messi - Iniesta - Cristiano Ronaldo

Sen kan ni slåss om forwardsplatsen. Jag tycker inte att det är någon som utmärker sig och är speciellt mycket bättre än någon annan här. Carlos Tevez kanske är den som är allra hetast. Edison Cavani har gjort det riktigt bra i Napoli. En som hade varit intressant att se i ett storlag är Antonio di Natale som vinner skytteligan i Serie A år efter år, men som spelar i Udinese(som iofs ska kvala till CL i höst). Beroende på hur man har tänkt sig att spela passar olika spelartyper in på forwardsplatsen. En som jag tror skulle passa bra på forwardsplatsen i det här laget hade varit Eto'o. Zlatan hade inte passat här. Tyvärr är inte Zlatan så funktionell som man hade önskat se honom, vilket gör att han inte passar i alla sätt att spela på.
 

DeletedUser

Guest
messi är ju bättre än zlatan på allt.. förutom nickdueller kanske. =)
Fattar inte ens hur vi kan ha en sån här diskusssion, jävla skogsturkar

Zlatans mottagningar, förmåga att hålla kvar bollen trots 3 backar i ryggen tills resten av laget kommit upp i planen, hans tillslag på bollen, hans styrka...

Messi klarar ju iofs sig också rätt bra när han får backar mot sig då han är en mästare på att ramla omkull:awsm:. Dock så tycker även jag sam att messi ÄR bättre än zlatan, men att dom i barca (passningsspelet, allas uppoffrande löpningar, mm) samt att man har specialanpassat spelet just för att höja messi så mkt som möjligt. För om du sedan kollar till messis spel i Argentinas landslag så är det inte alls på samma nivå faktiskt.

Dock så handlar denna tråd om Zlatan är bra eller inte, inte om messi är bäst i världen osv. Zlatan tillhör den absoluta toppen inget snack om saken, messi sitter dock uppe i molnen och kikar ner :D.
 

phamlol

Member
Reaktionspoäng
0
Att besluta vem som är bäst i världen är lika lätt som att komma överens om vilken färg som är snyggast.
 

DeletedUser

Guest
Xavi är bäst. Utan honom hade varken Barcelona eller spanska landslaget varit där de är.

Sen är det väldigt mycket som hänger på i eller ur form om Zlatan är top 10 eller inte. När Zlatan är i form är han en av världens bästa, men han kan å andra sidan ha långa perioder av formsvackor.

T.ex Wesley Sneijder var asbra förra året, men inte alls lika bra i år. Det här året har Zlatan varit bättre än honom.

Men, Zlatan är inte ens bäst i Milan. Thiago Silva är riktigt bra, och kanske den bäste spelaren i Serie A. Platsar som mittback i mitt världslag alla dagar i veckan, vilket inte Zlatan gör.

För att demonstrera världslaget och för att ni kan få lite ytterligare att diskutera gör jag ett världslag.

Manuel Neuer

Dani Alves - Piqué/Vidic - Thiago Silva - Bale

Essien - Xavi

Messi - Iniesta - Cristiano Ronaldo

Sen kan ni slåss om forwardsplatsen. Jag tycker inte att det är någon som utmärker sig och är speciellt mycket bättre än någon annan här. Carlos Tevez kanske är den som är allra hetast. Edison Cavani har gjort det riktigt bra i Napoli. En som hade varit intressant att se i ett storlag är Antonio di Natale som vinner skytteligan i Serie A år efter år, men som spelar i Udinese(som iofs ska kvala till CL i höst). Beroende på hur man har tänkt sig att spela passar olika spelartyper in på forwardsplatsen. En som jag tror skulle passa bra på forwardsplatsen i det här laget hade varit Eto'o. Zlatan hade inte passat här. Tyvärr är inte Zlatan så funktionell som man hade önskat se honom, vilket gör att han inte passar i alla sätt att spela på.

Grymt bra elva. :)

Hade nog valt någo liknande med kanske någon spelare som avviker.

Ica-Stig verkar helt rätt ute med, tror inte riktigt man kan säga vilken som är bäst, det man däremot kan säga är vem som är bäst på positionsspel, vem som har hårdast skott, vem som är snabbast osv.osv.

Zlatan är i sina bästa stunder magisk, och som även någon av er sa kan han ha långa perioder där han faller ur.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Xavi är bäst. Utan honom hade varken Barcelona eller spanska landslaget varit där de är.

^this
Barca har världens bästa mittfält och det är det som gör så att Messi "utmärker" sig.
Jag säger då givetvis inte att Messi är dålig för det är han absolut inte, han är förmodligen bäst i världen.

OnT: Zlatans högsta kapacitet är långt efter Messis, men det vore fel att säga att Zlatan inte platsar på topp 5 i världen.

OfT: Messi är inte bäst genom tiderna som folk säger.
 
Topp