Zen Rapporterar

DeletedUser

Guest
Yawn och Träd hade ju en väldigt stark relation. Det var ganska förväntat att de skulle merga och gå i krig mot oss. Den som inte förutspått det ja, då tycker jag synd om den.

Iaf tack för stam tipsen. Ingen som finns i min kontinent tyvärr :(
Ödet gav mig en sk*t kontinent o läge verkar de som :S

Ja även fast jag inte spelade värld 12 har jag hört om Yawn och Träd's väldigt starka förhållande, dock tycker jag att man ska kriga mot varann även fast man blir så jävla tighta. Behöver inte vara backstabb, utan hederligt rent krig utan smutskastning. Det Henrik338 sa om att .se börjar/är typ en enda stor mergande community är delvis sant då alla ska vara så jävla tighta med varann och vara rädda för att kriga mot varann. För att det kanske skulle resultera med en mindre tight relation. Jag säger tvärtom :)

Tack för uppmuntran :)
 

DeletedUser

Guest
Bump, nån som önskar att jag drar upp och undersöker eller diskuterar nån allmän värld 15 grej, statestik, topplistor whatever :)?
 

DeletedUser

Guest
Varför inte göra en uppdatering på stammar per kontinent.
Hypoteser om framtida händelser såsom mergningar, gangbang etc?
Nu när Disney är borta kanske vissa tankar har gått i kras, framförallt i sagornas värld :cool:
 

DeletedUser

Guest
Varför inte göra en uppdatering på stammar per kontinent.
Hypoteser om framtida händelser såsom mergningar, gangbang etc?
Nu när Disney är borta kanske vissa tankar har gått i kras, framförallt i sagornas värld :cool:

Skulle nog tro att det kommer ske mycket ändringar då en så tongivande stam går i graven, kanske Gåseborgs vålnader kommer till liv:D
 

DeletedUser

Guest
Hah :)
Nej men vissa hade ju trott att de skulle leva längre o vissa inte.
Lite det jag försökte poängtera, dock verkade inte mitt budskap gått fram. Många hade rätt om de och vissa fel osv, osv
 

DeletedUser

Guest
Top10 poäng och Top10 stammar skulle nog vara intressant, OBA också kanske.
Gör vad du känner för ;)
 

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
Det kanske är lite tidigt men lite procent på barbadlingar och sånt najs i topp 10 är alltid kul.
 

DeletedUser

Guest
På söndag eller måndag ska jag köra nått riktigt jävla fet stat och nått som ni får sitta och bita i. Helgen låter jag vara en så allmäna-forum-fri tid som möjligt :)
 

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
Rensat upp lite eftersom Zen vill hålla tråden någorlunda ren. Här får ni hålla er till förslag på nya stats och diskussioner kring statsen som läggs upp :)
 

DeletedUser

Guest
Poängsnitt / adling från top10 stammar eller top10 spelare vore kul att se :)
 

DeletedUser

Guest
Here we go! Tar nu från önskningarna jag fått

Topp 10 spelare poäng - adlingar - tillväxt - ob - geografiskt läge - stam - utmärkelser
Lovade ju er en rejäl läsning, hoppas detta räcker, orkar inte kolla felstavning och sånt nu. Hoppas att ni får en trevlig läsning

1. Tits McGee - Ska man säga han gör det igen? Eller ska man säga inte förvånad alls?
  • Poäng: Växer som en dåre, helt galet. Ungefär 30k före 2an, spelaren vet verkligen hur man ska expandera i en start. Han gör det onekligt bland de bästa på .se. Han verkar kunna allt som är värt att kunna i en start
  • Adlingar: Piskar TBHT och dess familjestam/ar som om de vore barbarbyar, plockar byar mellan 3-5k i poäng. Som jag ser det låter han trupperna agera resursfält då hans byar inte växer speciellt i poäng (way to go)
  • Tillväxt: Forumkurvan är på topp, en rak fin linje uppgående (se twstats)
  • Opponenter besegrade: Toppar även här rankingen i OB-A och visar även att han kan deffa på OB-F. Total rank 2, nån deff-hoe som ligger före, tar antagligen inte lång tid innan totalen är erövrad också
  • Geografiskt läge: Han och fast29 dominerar k45, ser nästan ut som de styr och ställer där rätt bra också. Fin liten båge med byar, verkar ha skapat sitt egan lilla barbarbälte också (fin fint)
  • Stam: O-G, behöver man säga mer? 15 medlemmar som dominerar världen i nuläget
  • Utmärkelser: Plockar ress som ja, jag vet inte vad. Tömmer hela världen på ress antagligen ;) 13 dagens rövare redan, helt sjukt. Toppar även utmärkelserankingen överlägset.

2. vätterröding - Också en av de topp 10 spelarna som sticker ut lite extra, med tanke på att han håller rank 2 platsen med 11k poäng i marginal
  • Poäng: Växer på som attan, inte lika jämn forumkurva i poäng enligt twstats. Men gör jobbet helt enkelt
  • Adlingar: Fina adlingar, plockade DSAL, som är en rätt bra spelare enligt ryktet. Inte för täta adlingar och inte för stort mellanrum
  • Tillväxt Kanon jobb, även fast formkurvan inte är lite jämn och uppgående som Tits så växer du på onekligt grymt.
  • Opponenter besegrade: Rank 2 OB-A och inte alls speciellt hög OB-F antingen så kör han väldigt hårt på offensiven eller så har han inte behövt kämpa så mycket om byarna när de väl har blivit adlade. Jag tror personligen på ett mellanting
  • Geografiskt läge: Här har det redan klustrat på rätt bra, ligger rätt tät med byarna, lite för tät enligt min mening. Men killen verkar kunna spelet väldigt bra, så ska väll inte klaga hehe. Bra med barbarbyar och bra med adelsmål. Keep up the good work
  • Stam: O-G, behöver man säga mer? 15 medlemmar som dominerar världen i nuläget
  • Utmärkelser: Kör hårt, som jag ser det så fajtas han dagligen om att få dagens rövare med Mr. Tits. Några dagens plundrare och ett par dagens rövare. Maxar de andra "vanliga" utmärkelserna som det går i dagsläget.

3. *Prinsessan Jasmin - Grymt jobb, en av de få disney-spelarna som hängt på i toppen.
  • Poäng: Fin poäng växer på jävligt bra, verkar bygga en del på byarna både + och - man antar att du spelar efter ditt område
  • Adlingar: Ett par rätt stora byar som du adlat och ett par under 3k, skulle säga att kanske så används inte trupperna fullt ut och prioriterar att adla lite halvfegt för att sedan komma starkt fram till mid-game
  • Tillväxt: Väldigt krokig tillväxt enligt twstats, kan ha göra med att du adlar väldigt olika byar poängvis och även att du prioriterar byarna på olika sätt i byggnadsfas.
  • Opponenter besegrade: Verkar inte ha behövt kämpa grymt för att ta byarna, siktar mer in sig på byar i närhet för att försöka få ihop ett bra kluster. Kanske nojjar lite för mycket och spelare lite för "safegame". Rank 15 OB-A och väldigt låg OB-F, kanske inte har behövt kämpa speciellt för att hålla byarna. Har inte plockat speciellt hotande spelare i sin närhet (då tänker jag på att han inte adlar några byar i toppstammarna av kontinenten)
  • Geografiskt läge: Här kan vi komma fram till anledningen varför det spelas rätt halv-fegt och kanske lite för säkert. Ligger mellan k54 och k44. Som betyder att du inte bara kommer ha problem med stammarna i din egna kontinent utan även kan komma ha problem med Fast29 & Tits inom 1 månad eller 2. Även andra fientliga stammar i k44 kan vilja norpa dina byar då de byggs på städnigt och blir väldigt lockande
  • Stam: Toppar världen då jag skriver, verkar sköta sin diplomati rätt bra, har ett par rötägg som jag förmådar kommer att avlägsnas i sinom tid. Växer på stadigt och köttar på väldigt bra även fast det är en relativt ny stam vid upplösningen av Disney
  • Utmärkelser: Har en dagens plundrare, ingen dagens rövare, verkar inte låta trupperna göra 100% av resursjobbet som jag nämt tidigare så byggs det rätt mycket på byarna. Annars har du rätt fina utmärkelser och utnyttjar alla spelets fördelar

4. Laughing Buddha - Växer på bra, lite svårare att göra en analys av dig då du inte visar dina utmärkelser (arggghhhh)
  • Poäng: Imponerande som resterande topp 10 spelare, gör ett väldigt bra jobb
  • Adlingar: Varierande adlingar i poäng, mellan 3,5-5k. Har inte adlat någon speciell storby. Bygger på byarna lite smått, undrar om det är för att utöka snabbheten att rekrytera trupper eller om det är för att få byn att prodda mer ress (belöningar igen arghhh)
  • Tillväxt: Rätt uppgående på sistonde, lite halv krokig men ständig adling. Var lite småseg i början vid första byn, men nu går det undan
  • Opponenter besegrade: Köttar på fint, visar att inte byarna har varit gratis direkt, Rank 7 OB-A och rätt liten OB-F kanske inte behövt jobba speciellt för att hålla kvar byarna eller så är det väldigt offensivt även här.
  • Geografiskt läge: Fint med barbs, lite sämre med bra och stora adelsmål, har 3 olika "små-mini-kluster". Bra prioritering inför farming för att öppnå maximal utvinning av resurser.
  • Stam: O-G, behöver man säga mer? 15 medlemmar som dominerar världen i nuläget
  • Utmärkelser: Visar inte... argghh!

5. fast29 - Ja, du är väll alltid i topp i starten, tyvärr tappar du även alltid innan mid-game
  • Poäng: Fina byar, växer på rätt stadigt, som resterande på topp 10, imponerar alltid i starten på varje värld
  • Adlingar: Verkar vara rätt oldschool-gaming här, 4/5 adlingar så har du varit tvungen att adla en barbarby för att du antagligen köttat sönder spelaren under en längre tid. Tråkigt att du får så "kassa" stats för de hehe.
  • Tillväxt: Som jag sa innan, lite oldschool gaming här, låter byarna göra en del av jobbet (bygger antagligen på resurserna oså), rätt stadig och jämn tillväxt, fin rund-formad tillväxtkurva enligt twstats.
  • Opponenter besegrade: Rätt hög OB, inte topp 5, men fortfarande rätt hög. Antagligen rätt mycket "pre-bash" innan adlingarna för att få ned grannarna. Rank 13 OB-A och väldigt, väldigt liten OB-F siffra. Har nog inte behövt kämpa så speciellt mycket för att hålla sina byar, med tanke på OB-A poäng och OB-F
  • Geografiskt läge: Ligger nästan vägg-i-vägg med Tits, kan bli rätt förödande för er båda om ni inte kontrollerar era adlingar och delar upp områden för adlingar. Fint med adelsmål och fint med farmbyar
  • Stam: O-G, behöver man säga mer? 15 medlemmar som dominerar världen i nuläget
  • Utmärkelser: Här kommer förklaring till "Oldschool-gaming", katar inte ned sina farms, har inte farmat över 10k byar, använder inte sin marknad speciellt mycket (därav antagligen rätt höga resursfält)

6. Apocalypsee - Dig har man sett på många världar, i många toppstammar. Är det nån comeback, eller är det jag som missat dig?
  • Poäng: Fin poäng, rätt fina byar, som resterande av topp 10 helt enkelt
  • Adlingar: Rätt fina adelsmål, har inte tagit nån ifrån topp-stammarna i kontinenterna lite halv-safe-gaming här också.
  • Tillväxt: Väldigt krokig tillväxt, låter alltså trupperna och adlarna göra jobbet för att ständigt öka. Startade ett par dagar senare än de flesta, så vi har nog inte sett din sista stigning av poängrankerna
  • Opponenter besegrade: Lite halv-låg OB-A men även rätt hög OB-F har kämpar för byarna, good work!
  • Geografiskt läge: Semi-rim läge, med rätt fina adelsmål, rätt bra med spelarbyar och barbarbyar. Bra tillväxtort för expandering
  • Stam: Toppar världen då jag skriver, verkar sköta sin diplomati rätt bra, har ett par rötägg som jag förmådar kommer att avlägsnas i sinom tid. Växer på stadigt och köttar på väldigt bra även fast det är en relativt ny stam vid upplösningen av Disney
  • Utmärkelser: Lite semi-oldschool-gaming här också, katar inte farmerna, har inte plundrat 10k byar, använder inte marknaden något speciellt.

7. *Miley Cyrus - Dead king som tagit över kontot, verkar ha fått bra inblick i läget och växer på och håller kontot i form.
  • Poäng: Bra poäng, som resterande av toppen
  • Adlingar: Dead king har gett kontot ett lyft och adlat 3 byar de 3 senaste dagarna. Bra övertagning och snabbt växlat upp på kontot, verkar ha prioriterat -:AP:- spelare och har lyckats väldigt bra
  • Tillväxt: Väldigt stor formkurva de senaste dagarna, imponerande, får se om det håller i.
  • Opponenter besegrade: Rätt hög OB-A och OB-F byarna har alltså inte varit gratis har jobbat på väldigt bra (både som har havt kontot) good work guys!
  • Geografiskt läge: Inte det bästa, delar adelsmål och farmområde med flertal spelare i sin stam. Är lite halvomringad, kan bli svårt för framtidens expansion
  • Stam: Toppar världen då jag skriver, verkar sköta sin diplomati rätt bra, har ett par rötägg som jag förmådar kommer att avlägsnas i sinom tid. Växer på stadigt och köttar på väldigt bra även fast det är en relativt ny stam vid upplösningen av Disney
  • Utmärkelser: Köttar på bra, använder alla delar av spelet, marknaden, spelarbyar, bra farming. Kanon arbete :)

8. Bob Q - Pass

9. KGenesis - Dig har jag aldrig sett eller hört om förut, orginalnick eller fejknick hmmm?
  • Poäng: Rätt bra poäng, som alla andra på topp 10, växer på fint osv osv osv
  • Adlingar: Inga speciellt "vågade" adlingar, inte heller speciellt stora adelsmål. Bygger på byarna lite smått, verkar vara en bra spelare som jag analyserar
  • Tillväxt: Växer på bra, lite små hackigt och verkar inte finna rum för att hålla sig runt ett visst rankingsområde. Upp och ned ständigt, får se vad han landar inom några veckor
  • Opponenter besegrade: Rätt bra OB-A inte på topp 20, verkar inte ha behövt kämpa speciellt för byarna då han inte heller har speciellt "wow" hög OB-F (väldigt låg med andra ord). Kanske behöver nån som utmanar dig innan man får se din riktiga plats på denna värld
  • Geografiskt läge: Vägg-i-vägg med Jasmin, betyder också att du kommer stöta på problem med båda kontinenterna. Tror tyvärr inte du kommer hålla kvar dig på topp10 speciellt länge
  • Stam: Toppar världen då jag skriver, verkar sköta sin diplomati rätt bra, har ett par rötägg som jag förmådar kommer att avlägsnas i sinom tid. Växer på stadigt och köttar på väldigt bra även fast det är en relativt ny stam vid upplösningen av Disney
  • Utmärkelser: Rätt likt många av de andra rank 6-10 spelarna. Får se hur det urartar sig, verkar ta del av spelets flera strategier för att öppnå snabb tillväxt.

10. Zeb den gråe
  • Poäng: Bra poäng, som resterande av topp 10, lite utstickande jämnfört med dina stammisar
  • Adlingar: Väldigt dåliga adelsmål, förutom Gandro då, men han hade inga trupper (poängade bara upp byn). Inga utmaningar hittils, resterande adlingar har varit rätt kassa och verkar bygga upp byarna på fel sätt enligt min syniska sida ;)
  • Tillväxt: Växer på rätt bra, good work, inget speciellt som jag ser att jag kan hissa eller dissa men bra jobbat rent allmänt
  • Opponenter besegrade: Rätt bra OB-A köttar på rätt fint även fast det inte är några speciellt stora byar du adlat. Har nog fått kämpat lite smått för byarna för OB-F finns där, inte i en speciellt hög siffra men men. Kör nog rätt offensivt spel.
  • Geografiskt läge: Lite småtät mellan dina byar, kanske tidig klustring är bra för ditt område. Fint med adelsmål och farms i din närhet. Bra yta för expansion
  • Stam: Hmm, tror inte på er, bara namnet skriker liksom fail.
  • Utmärkelser: Använder spelets delar rätt bra, katar farmer, farmar på rätt bra, 10k plundrade inte avklarad, kanske kör du lite oldsql-gaming eller så har du bara riktigt jävla bra farms. Inte attackerat speciellt många spelare (inte nått 100spelade attackerade än). Du kommer nog inte stanna på topp 10


Future
¤ Topp 3 i varje kontinent intressanta stammar (Kommer på onsdag)
- hypoteser (vad jag tror)
- analys om tillväxt, poäng, ob, geografiskt läge

¤ Poängsnitt /adling från topp 10 stammar (Kommer på torsdag)
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp