Zen Rapporterar

DeletedUser

Guest
oHai!

[2011-02-27 19:45:44] Purk: hoppas du fixar en såndär fin statistiktråd sen också!
[2011-02-27 19:45:53] Purk: behövs såna seriösa och intressanta trådar
- Måste ha nån anledning varför jag drar upp en sådan tråd :)

Körde en liknande grej tidigare på värld 11 & värld 14

Folket på v11 verkade gilla tråden och statestiken & jämnförelserna jag kom fram med, så tänkte väll testa min lycka här på v15 också

http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=18885 - Värld 11
http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=23534 - Värld 14 (vart inte långvarig - lång historia)

Så hoppas ni kommer gilla mina olika statestik utdrag & olika jämnförelser. Tänkte att det är lika bra att starta tidigt än sent.

Vi tar och börjar med en liten "mini-stat" - Eftersom alla på v15 forumet är så kåta i pre-bash så får jag väll ta och göra statestik av det

OBA (genomsnitt per spelare) - I topp 10 (OBA-Stammar)

Rank 1
Stamnamn: Wu-Tang Clan
Tagg: WTC
Medlemmar: 6
2.563 OBA totalt
Genomsnitt: 427 OBApoäng per spelare
- Liten stam, grymt hög OBA, få medlemmar, kan bli något

Rank 2
Stamnamn: Walt Disney
Tagg: Disney
Medlemmar: 28
8.346 OBA totalt
Genomsnitt: 298 OBApoäng per spelare
- Toppar total OBA'N med nästan dubbla mot 2an, dock ser man på genomsnitt att de inte har de team'et som köttar mest (per spelare genomsnitt)

Rank 3
Stamnamn: Vintergatans Hjältar
Tagg: VGH
Medlemmar: 13
2.664 OBA totalt
Genomsnitt: 204 OBApoäng per spelare
- Lite små intressant stam, känner inte igen nått nick, ryktet säger att ni är duktiga och erfarna, relativt högt genomsnitt

Rank 4
Stamnamn: No Ordinary Family
Tagg: Family
Medlemmar: 18
3.410 OBA totalt
Genomsnitt: 189 OBApoäng per spelare
- Vad jag tror är Danneboy's stam, kommer ligga högt i OB'a under hela deras färd genom v15 - kan bli farliga

Rank 5
Stamnamn: Cool Novice
Tagg: CN
Medlemmar: 27
3.898 OBA totalt
Genomsnitt: 144 OBApoäng per spelare
- Hmmm, ja och nej, intressant dock

Rank 6
Stamnamn: Pantade pensionärer
Tagg: Pant!
Medlemmar: 30
3.518 OBA totalt
Genomsnitt: 117 OBApoäng per spelare
- Flopp på v14, samma spelar nu?

Rank 7
Stamnamn: Unlimit
Tagg:
Medlemmar: 30
3.158 OBA totalt
Genomsnitt: 105 OBApoäng per spelare
Hmmm, nej tror inte på er

Rank 8
Stamnamn: Ynglingeaetten
Tagg: Yng
Medlemmar: 19
1.749 OBA totalt
Genomsnitt: 92 OBApoäng per spelare
Norske stamfränder, eller hur fan man säger, kommer bli gangbang som vanligt på alla utlänska stammar (speciellt när de är nordiska haha)

Rank 9
Stamnamn: slurpgregers undersåtar!
Tagg: SLURP
Medlemmar: 28
2.296 OBA totalt
Genomsnitt: 82 OBApoäng per spelare
- Funny tribename... but nooo

Rank 10
Stamnamn: Heroes of Newerth
Tagg: HoN
Medlemmar: 30
1.791 OBA totalt
Genomsnitt: 59 OBApoäng per spelare
- Ehm, dåligt snitt (som visserligen är bra enligt mig), dock kommer ni floppa hårt. Hör man redan på stamnamnet.

Innan inlägget avslutas
Lite korta regler
1. Diskussioner om statsen får förekomma (det är vad tråden syfte är trotts allt)
2. Förslag till nya stats kan också skrivas i denna tråd
3. Vid missvisande eller felaktig uppvisning av statestiken, kontakta på pm

Cheers!
zenwenx/Rokstarr/zeroox ftw blablabla
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Trevligt^^

Kan vi göra detta i poäng också eller?

Eftersom det redan finns en stapel med i ranking(stammar) som heter "Poängsnitt per spelare" & "Poängsnitt per by", så tycker jag att det känns onödigt. Det är för lätt att se vilken stam som har bäst genomsnitt :)
 

DeletedUser

Guest
Rank 2
Stamnamn: Walt Disney
Tagg: Disney
Medlemmar: 28
8.346 OBA totalt
Genomsnitt: 298 OBApoäng per spelare
- Toppar total OBA'N med nästan dubbla mot 2an, dock ser man på genomsnitt att de inte har de team'et som köttar mest (per spelare genomsnitt)


Hej!

Det var en mycket intressant lista du gjorde men jag la märket till en liten sak bara (Fet stilade)
Det är endast den som du ranka som 1:a som har flest och det är på grund utav deras medlemsantal.
Om t.ex. Disney hade tagit bort de spelare som ej har mycket OB-A och endast ha kvar de spelare som köttar så hade snittet varit på betydligt höger än 298 som det är nu.

Men annars, en mycket fin lista att läsa, mera sådana vill jag ha ;)

Mvh
*Pumba
 

DeletedUser

Guest
Hej!

Det var en mycket intressant lista du gjorde men jag la märket till en liten sak bara (Fet stilade)
Det är endast den som du ranka som 1:a som har flest och det är på grund utav deras medlemsantal.
Om t.ex. Disney hade tagit bort de spelare som ej har mycket OB-A och endast ha kvar de spelare som köttar så hade snittet varit på betydligt höger än 298 som det är nu.

Men annars, en mycket fin lista att läsa, mera sådana vill jag ha ;)

Mvh
*Pumba

Det är därför man räknar ut ett snitt..
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Hej!

Det var en mycket intressant lista du gjorde men jag la märket till en liten sak bara (Fet stilade)
Det är endast den som du ranka som 1:a som har flest och det är på grund utav deras medlemsantal.
Om t.ex. Disney hade tagit bort de spelare som ej har mycket OB-A och endast ha kvar de spelare som köttar så hade snittet varit på betydligt höger än 298 som det är nu.

Men annars, en mycket fin lista att läsa, mera sådana vill jag ha ;)

Mvh
*Pumba

Ja. Och ni skulle även ha bäst poängsnitt i världen ifall ni bara hade Miley Cyrus (som jag förövrigt inte kan räkna som en disneyfigur).
 
Reaktionspoäng
0
Kan du inte göra en med stammar som du tycker är intressanta? Måste inte vara top10, men iaf några stycken. Eller stammar med bäst genomsnitt.
 
Topp