Zen Rapporterar

DeletedUser

Guest
Tycker också det hör till mer dit...

Får man fråga hur du får tag på detta? Räknar du ut det själv? Eller använder du något program?

Hoppas du förstår vad jag menar.
 

DeletedUser

Guest
Tycker också det hör till mer dit...

Får man fråga hur du får tag på detta? Räknar du ut det själv? Eller använder du något program?

Hoppas du förstår vad jag menar.

Verktyg är www.twstats.se, vanlig kalkylator Windows 7 och emellanåt ingame statestik :)

Men du har rätt, jag kan ta och skriva en detaljerad topp 20 stammar :) Återkommer med det senare!
 

DeletedUser

Guest
Kan du inte göra en med stammar som du tycker är intressanta? Måste inte vara top10, men iaf några stycken. Eller stammar med bäst genomsnitt.

Ja efter denna lilla request samt motivering varför den passar i denna tråd, så får jag väll la köra på den :)

Intressanta stammar ur min synvinkel

  • Disney - Walt Disney
    - Motivering: Alla vet vilka som spelar där, tack'vare en mutad Happy Cigarette (falskare spelare får man fanimej få leta efter). Många visste även innan han gjorde tillkännagivandet på forumet. Dock har ett antal nya spelare startat i Disney, ett par spelare jag ansåg behövde bli kickade från stammen har blivit kickade. Något som ger stammen extra chans tycker jag, många av dess medlemmar verkar att gilla pre-basha och ligga högt i OBA rankerna. Något som jag ser negativt på då det kommer skapa mycket problem för den stammen. Lite liknelse med dGröna på värld 14, dock mycket bättre spelare i Disney, både lite äldre erfarnare. Men mest newsql spelare, som rankas väldigt högt på speeds med mera.

    De som är bra på speed, äger på världsstarter. Så är det går inte att komma undan ifrån, med en ledning som består av väldigt omtalade spelare, Dead king som floppat med alla stammar han har skapat (och vad jag vet så har han aldrig adlat en by på en .se's värld ;) ). Men hur som helst, dampen och ett par till lirare kan nog styra upp detta. Även fast de inte har ledarskaps erfarenheten i bagaget så tror jag på att detta är en stam som kommer dominera k54 under en längre period.
    Se upp: Ni har Exc vid er, ett par ninjor och lite annat folk, kan bli svåra att plocka ut själva
    Framtida rank: En topp 3 stam när topp 40 har adlat skulle jag säga.


  • MR - Mörkret Riddare
    - Motivering: Stammen har minst sagt välkända spelare från värld 2, något man även kan bevisa med deras nicknames och även stamnamnet som var en av toppstammarna på värld 2. Frågan är om de har föråldrade kunskaper inom spelet? Har de verkligen alla "nya" tekniker i bagaget, kommer de att hänga med alla nya spelare som lärt sig att starta som kungar. Om ni finner ork och att ni har varit med de senare världarna så kommer ni kunna gå väldigt långt. Dock har ni motstånd i eran main-kontinent, svåra spelare, svåra stammar. Får se om ni tar er ut levande, lite 50/50 känsla på er måsta jag säga. Även fast ni är "legender" från värld 2, så tror jag att det ska krävas mycket för just att hela stammen ska klara sig i det långa loppet.
    Se upp: Föråldrade kunskaper (maybe)
    Se upp2: & ett par andra stammar i kontinenten kan bli problem
    Framtida rank: Flopp eller topp helt enkelt, antingen topp 5 stam när första adlarna är ute och vandrar eller down down down



    [*]Family - No Ordinary Family
    - Motivering: Lågt medlemsantal, bra och kända spelare på .se, väldigt omtalad ledare (Danneboy) dock så har han erfarenheten i bagaget, men också så har personer en förmåga att skapa agg mot han och hans "stil". Hög medel på spelarna, jag skulle tro att det är axe-whores allihopp faktiskt. Tror inte det finns nån riktigt hardcore-deffer eller hardcore-lc'rusher. Men dock erfarenheten och "the knowledge" finns där liksom. Kommer att vara och bli bland de bästa på världen.
    Se upp: Sin egen ledning och stammens agerande i ledningens uppgifter
    Se upp2: O-G
    Framtida rank: Topp 6 skulle jag säga



    [*] O-G - Operation Gåsen
    - Motivering: Premade med väldigt många kände newsql nicknames, bra spelare, bra "styrelsesätt" i stammen också. En riktig demokrati, kan även här bli flopp om inte 1 eller flera tar kommandot med överbeslut eller överresulterade röster bland stammens medlemmar. Ett par v13 toppspelare och lite annat folk. Mycket intressant, hyfsat snabbt växande här också :)
    Se upp: Stammens styrelse, kan bli flopp om ingen tar kommandot
    Se upp2: Family
    Framtida rank: Topp 3-4



    [*] Twitwi - The Lars Kent Billies
    - Motivering: Bland .se's kändaste och bästa starters även lite oldsql's som varit med länge. Alla i denna stam vet vad de gör minst sagt, dock har de flesta av er inte gått ut med nån seriös attityd eller aktivitet på världen. Om ni börjar spela seriöst så hamnar ni i toppen, that's it
    Se upp: Tid & hur mycket ni lägger ned på världen
    Framtida rank: Total flopp eller topp 10, dock med bra kvalité



    [*] k44 - Som värld 14, ingen "wow" känsla direkt
    - Motivering: Har inte valt att nominera någon stam alls här, dock är de som kommer fightas om toppranken i kontinenten Gripen & Pant!
    Se upp: För underdogs i kontinenten
    Framtida rank: I och med att det inte finns några speciella vad jag kan se hot så kommer någon av de nämnda ta en topp 4 rank
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Så detta är det du ser relevant i framtiden eller? Spelar du på v.15? Isf, nick?
 

DeletedUser

Guest
Ja dessa stammar är det jag för tillfället ser är vad som är intressant. Japp jag spelar på v15, men tänker inte ge ut mitt nickname :)

Jag tyckte det var intressant, och håller med dig. :)

Det är kul när någon lägger ner lite tid och hjärta på sina inlägg på forumet, annars blir det bara pajkastning och meningslösa inlägg, sånt som jag gör liksom. ;)
 

Dead King

Member
Reaktionspoäng
0
Ja efter denna lilla request samt motivering varför den passar i denna tråd, så får jag väll la köra på den :)

Intressanta stammar ur min synvinkel

  • Disney - Walt Disney
    spelare, Dead king som floppat med alla stammar han har skapat (och vad jag vet så har han aldrig adlat en by på en .se's värld ;) ).
    Se upp: Ni har Exc vid er, ett par ninjor och lite annat folk, kan bli svåra att plocka ut själva
    Framtida rank: En topp 3 stam när topp 40 har adlat skulle jag säga.


  • Där ser man hur lite du vet om mig. Om jag inte misstar mig så floppade inte TFA/DSA som blev Yawn som mergade med Träd och blev TYT?

    Och sen så floppade inte Cola så länge jag var med och ledde den stammen.

    Sen att jag inte har adlat en enda by på .se är ju bullshit :)
 

DeletedUser

Guest
Där ser man hur lite du vet om mig. Om jag inte misstar mig så floppade inte TFA/DSA som blev Yawn som mergade med Träd och blev TYT?

Och sen så floppade inte Cola så länge jag var med och ledde den stammen.

Sen att jag inte har adlat en enda by på .se är ju bullshit :)

Merg = flopp, stammen klarade sig inte själv, behövde merga till vinst
Cola = Fungerade (helt rätt inte längre)
Det va lite oseriöst att du inte adlat en by :) Men ironi på internet är sällan effektivt ;)
 

DeletedUser

Guest
Där ser man hur lite du vet om mig. Om jag inte misstar mig så floppade inte TFA/DSA som blev Yawn som mergade med Träd och blev TYT?

Och sen så floppade inte Cola så länge jag var med och ledde den stammen.

Sen att jag inte har adlat en enda by på .se är ju bullshit :)

Crybaby. :sneaky:
 

DeletedUser

Guest
Fin läsning.

Äntligen något som är värt att läsa,tack för det.




tyvärr men här håller jag inte med

Tackar här också, vill du förklara lite hur du inte håller med? För denna tråd är inte bara att "läsa" utan och diskussion om det jag skriver :)
 

karagara

Member
Reaktionspoäng
0
Kan vara så att det finns stammar som mergat sig till vinst,men det är långt ifrån alla

exempel ECALOS/WAR på V4,WAR dominerade världen från början ,men mergade ändå ,och jag vill inte säga att det var någon flopp.

Men V4 var länge sen så mycke kan ha förändrats under tiden
 

DeletedUser

Guest
Kan vara så att det finns stammar som mergat sig till vinst,men det är långt ifrån alla

exempel ECALOS/WAR på V4,WAR dominerade världen från början ,men mergade ändå ,och jag vill inte säga att det var någon flopp.

Men V4 var länge sen så mycke kan ha förändrats under tiden

Ja, jag hade ingen avsikt att dra alla över ett streck, jag syftade mest på YAWN :)
 

DeletedUser

Guest
Ja, jag hade ingen avsikt att dra alla över ett streck, jag syftade mest på YAWN :)

Yawn och Träd hade ju en väldigt stark relation. Det var ganska förväntat att de skulle merga och gå i krig mot oss. Den som inte förutspått det ja, då tycker jag synd om den.

Iaf tack för stam tipsen. Ingen som finns i min kontinent tyvärr :(
Ödet gav mig en sk*t kontinent o läge verkar de som :S
 
Topp