.XI.s undergångssaga.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Önskar er lycka till i .XI. pågrund av att ni tar och öppnar krig mot allt och alla :) vilket bara är skoj, alla vet ju att ni i stort sett bara har bra och rutinerade spelare.

Det ända man inte gilla med eran taktik är dessa löjlig PM ni har skickat till vissa spelare i eran närhet, där ni ber dom sluta och börja om.

Okej, sure ni är bra nog för att ta över det mesta i eran närhet. men att börja en värld genom att skicka iväg såna PM är väl lite väl lågt?

Men som sagt lycka till i ert kommande krig mot allt och alla.
 

DeletedUser

Guest
jag tycker det är ganska löjligt jag med, gillar inte när spelare börjar om. spelare växer snabbare än barbarbyar;)

ändå åker jag på mycket skit för detta, NICE^^
 

DeletedUser

Guest
jag tycker det är ganska löjligt jag med, gillar inte när spelare börjar om. spelare växer snabbare än barbarbyar;)

ändå åker jag på mycket skit för detta, NICE^^


men abel alla vet att barbarians växer fortare än n00bs så skulle dom nu börja om nån annan stans så kommer ju deras gammal byar å växa snabbare än dom :p nackdelen e väll OBA då men vaskamangöra :p
 

DeletedUser

Guest
Alla verkar ha förutfattade meningar gentemot "alliansen"

Är ganska säker på att det finns en hel del bra spelare i deras led oxå, och med tanke på mägnden stammar vi pratar om kommer .XI. att få det svårt.

Alliansen har 386 spelare/byar

Edit: +ADS 23 byar, nytt total på 409 byar.

.XI. har 44 spelare/byar

Om vi bortser från eventuella spioner/förrädare så har alliansen 8.77 ggr fler spelare och byar, det går alltså ca 8.5 spelare på varje .XI. medlem.

Edit: 9.3 spelare per .XI. spelare inräknat ADS

Om vi räknar med att varje alliansmedlem har 100 yxmän blir det ett total på 38600 st..

Edit: + ADS 23x100 är det ett nytt total på 40900 st.

Och med tanke på att alliansen har såpass många spelare kommer .XI. att ha attacker på sig hela tiden... och om alliansen har ett hyffsat sammarbete borde dom kunna "vinna" .

Och när alla får upp gömställena till 10, sitter klistrade vid datan större delen av sin fritid kommer dom lätt att kunna göra slut på sina resurser, detta kommer att sakta ner tillväxten avsevärt för båda stammarna.

Visst, man får resurser genom att farma, men såhär tidigt är det väldigt lätt att se till så att fienderna inte får med sig nånting.

Och för övrigt kommer alliansen troligtvis deffa vissa/alla? barbarer i .XI. s närhet, och på så vis hindra dom från att farma dom, och hindra .XI. s från att växa ännu mer..

Jag tror att detta kommer sluta i förluster på båda planen, men att alliansen med sitt överlägsna antal till sisst kommer ha övertaget, skaffa katas, bomba .XI. och vinna.

Men jag kan ju ha fel :p
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
En budbärare nalkas MrRislings kaninhål och ler lite åt hans lilla ursäkt till by.
Vår hjälte tittar upp från sitt arbete och går budbäraren till möte.

Budbäraren - Ni kallas härmed till stammöte i JockDeRocks högkvater, det är den enda bygnad i stammen som är stor nog att rymma alla er ledare.

MrRisling nickar jakande till detta och kastar sig upp på en av lagermännens oxkärror (han har ju inte fått sina kavalerister ännu så det fins inga hästar i byn att rida till mötet på.) Han beger sig den skumpiga färden mot JockDeRocks by omgiven av en eskort av spjutmän.
Väl framme vid mötet har ledningen insett att dom inte får plats i högkvateret eftersom det är lite för litet så dom får samlas på den leriga samlingsplatsen.
De stolta ledarna för stammen Abel, ic3princ3 och nraxob ställer sig upp på ett par välta lårar och abel tar till orda.

Abel - Det har kommit till min vetskap att flera mäktiga stammar med flera tusen poäng tillsammans skall starta krig med oss när nybörjarskyddet har släppt. Vi måste vara vaksamma och försiktiga så dom inte attackerar oss med sina horder av spjut och sina legioner av yxor. Ja vad vet jag nån av dem kanske till och med har några lätta kavallerister.
Vad tycker ni vi ska göra?


MrRisling tar ett steg framåt och säger - Jag tycker vi skall skicka våra egna massiva armeer mot dem, vi skall farma dem så hårt att dom alldrig hinner bygga adelsmänn. Vilka stammar är det vi skall möta?

Nraxob ler lite åt sin krigares iver och svarar - Stammarna vi skall möta är tvättmedelstillverkarna i AjaX, de svarta ryttarna i BR, D/Ks demoniska härskaror, moraltanterna i Ethics, lorderna i L.O.TW, utbölingarna i OC, latinsnackarna i SQS, himelsfamiljen TKOH, och stammarna TZK, UD, W.F.H och WL, dom har gått ihop i en ohelig allians där dom till och med delar forum allihopa bara för att dom vill farma oss.

Samlingen med ädlingar drar chockat efter andan och en av dem viskar fram en bön till nino med skräck i rösten. Samtidigt faller ett stilla regn mot himmelen som om själva crew gråter för den dödsdömda stammen.

Ic3princ3 säger med en allvarstyngd röst - Vi måste vara före dem med att skicka ut den första farmstyrkar, jag behöver en frivillig att föra ut vår krigsförklaring i forumet.
MrRisling sträcker upp handen och säger med allvarsfull röst - Jag ger dem budet i allmänna forumet!
Ledar trion nickar sitt godkännande och upplöser mötet.



Så nu är jag här hos er kära läsare med budet.
Vi i den stolta stammen .XI. förstår självklart att vi är dödsdömda då vi har alla dessa elitstammar emot oss men vi kommer möta dem med yxan höjd.
Härmed förklarar .XI. "krig"(farma farma farma :p) med stammarna AjaX, BR, D/K, Ethics, L.O.TW, OC, SQS, TKOH,TZK, UD, W.F.H och WL.
Må bästa stammar farma mest :eek:


Mvh//MrRisling propagandakanin och receptionist .XI.


D/K:s ledare sitter och kollar ut genom dom blöta fönstren i sitt högkvarter,en bud bärare kommer springande i ovädret.... Han hör slagen mot dörren.... han går till dörren och öppnar den för budbäraren. ber honom komma in.....Bud bäraren tackar nej.Plockar upp ett litet brev ur fickan.Chaos öppnar brevet. och läser....
meddelandet är från TKOH:s ledning.....Det kallas till ett stort möte........Chaos ber bud bäraren meddela dom andra baronerna i stammen om detta. och går sedan ut i regnet för att gå till TKOH:s ledares högkvarter för att få reda på vad som är pågång.....
När chaos kommer dit. stöter han på en stor församling av ledare och generaler från AjaX, BR, D/K, Ethics, L.O.TW, OC, SQS, TKOH,TZK, UD, W.F.H och WL.

Chaos och han baroner ställer sig i försmalingen för att lyssna....
Man är mkt folk som pratar. Alla väntar på vad som ska hända.
Efter några minuter ställer sig voffsupp på en utav borden inne i högkvarteret. stampar till med foten för att få allas uppmärksamhet.
Alla tystnar........
voffs börjar med en hög röst förklara vad som händer...XI. har nu förklarat krig med oss stammar...Vi kommer behöva allas hjälp!Många av våra soldater kommer dö i det här kriget. men vi skall vinna det!...
hans röst är bestämd och man ser på folk att dom lyssnar noga på vad han säger....

Ryndan kliver upp på bordet för att få lägga till lite.jag vill att ni meddelar alla era medlemmar om det här! Och ta det på största allvar!Anlita några bud bärare som kan springa ut med detta meddelande till era spelare!
Alla kan nu gå och meddela era krigare om det.... han bugar sig och hoppar ner från bordet.. alla börjar gå mot dörrarna
många diskuterar hur dom ska göra. några ser bara fundersamma ut när dom börjar gå ut....

mabben95,en spelare ifrån ajax springer och hoppar upp på bordet...... han skriker till högt och ljudligt. VÄNTA!
alla vänder sig om med ett ryck....står helt stilla.........
han ser mkt konsentrerad ut
VI SKA VINNA DET HÄR!!!!Må dom döda många män! men vi skall vinna!!Vi SKA KÄMPA TILLS SISTA SPJUTMAN FALLIT! Och tills Yxmännens yxor inte är röda av blod....AjaX tänker kämpa till slutet!!.XI. ska dräpas!
jag hade inte mer att säga. hade bra. han får ett stor leende igen...
folk går nu ut. sätter sig på sina hästar och ändel går till fots.......

när morgondagen är kommen........börjar det.........


Skrivet av: Chaos23
 

DeletedUser

Guest
Alla verkar ha förutfattade meningar gentemot "alliansen"

Är ganska säker på att det finns en hel del bra spelare i deras led oxå, och med tanke på mägnden stammar vi pratar om kommer .IX. att få det svårt.

Alliansen har 386 spelare/byar

.IX. har 44 spelare/byar

Om vi bortser från eventuella spioner/förrädare så har alliansen 8.77 ggr fler spelare och byar, det går alltså ca 8.5 spelare på varje .IX. medlem.

Om vi räknar med att varje alliansmedlem har 100 yxmän blir det ett total på 38600 st..

Och med tanke på att alliansen har såpass många spelare kommer .IX. att ha attacker på sig hela tiden... och om alliansen har ett hyffsat sammarbete borde dom kunna "vinna" .

Och när alla får upp gömställena till 10, sitter klistrade vid datan större delen av sin fritid kommer dom lätt att kunna göra slut på sina resurser, detta kommer att sakta ner tillväxten avsevärt för båda stammarna.

Visst, man får resurser genom att farma, men såhär tidigt är det väldigt lätt att se till så att fienderna inte får med sig nånting.

Och för övrigt kommer alliansen troligtvis deffa vissa/alla? barbarer i .IX. s närhet, och på så vis hindra dom från att farma dom, och hindra .IX. s från att växa ännu mer..

Jag tror att detta kommer sluta i förluster på båda planen, men att alliansen med sitt överlägsna antal till sisst kommer ha övertaget, skaffa katas, bomba .IX. och vinna.

Men jag kan ju ha fel :p

Tror du verkligen dom är så smarta? Dom visar ju sin IQ här på det stora forumet, NOOBS!
 

DeletedUser

Guest
Alla verkar ha förutfattade meningar gentemot "alliansen"

Är ganska säker på att det finns en hel del bra spelare i deras led oxå, och med tanke på mägnden stammar vi pratar om kommer .IX. att få det svårt.

Alliansen har 386 spelare/byar

.IX. har 44 spelare/byar

Om vi bortser från eventuella spioner/förrädare så har alliansen 8.77 ggr fler spelare och byar, det går alltså ca 8.5 spelare på varje .IX. medlem.

Om vi räknar med att varje alliansmedlem har 100 yxmän blir det ett total på 38600 st..

Och med tanke på att alliansen har såpass många spelare kommer .IX. att ha attacker på sig hela tiden... och om alliansen har ett hyffsat sammarbete borde dom kunna "vinna" .

Och när alla får upp gömställena till 10, sitter klistrade vid datan större delen av sin fritid kommer dom lätt att kunna göra slut på sina resurser, detta kommer att sakta ner tillväxten avsevärt för båda stammarna.

Visst, man får resurser genom att farma, men såhär tidigt är det väldigt lätt att se till så att fienderna inte får med sig nånting.

Och för övrigt kommer alliansen troligtvis deffa vissa/alla? barbarer i .IX. s närhet, och på så vis hindra dom från att farma dom, och hindra .IX. s från att växa ännu mer..

Jag tror att detta kommer sluta i förluster på båda planen, men att alliansen med sitt överlägsna antal till sisst kommer ha övertaget, skaffa katas, bomba .IX. och vinna.

Men jag kan ju ha fel :p


å nu var du ute å cycklade på betesmarken, visst den så kallade alliansen har en massa spelare, men snälla nån det e ju för fan 90 procent noobs, nä vet du va v8 blir roligare när n00bsen lämnat v8
 

DeletedUser

Guest
Alla verkar ha förutfattade meningar gentemot "alliansen"

Är ganska säker på att det finns en hel del bra spelare i deras led oxå, och med tanke på mägnden stammar vi pratar om kommer .IX. att få det svårt.

Alliansen har 386 spelare/byar

Edit: +ADS 23 byar, nytt total på 409 byar.

.IX. har 44 spelare/byar

Om vi bortser från eventuella spioner/förrädare så har alliansen 8.77 ggr fler spelare och byar, det går alltså ca 8.5 spelare på varje .IX. medlem.

Edit: 9.3 spelare per .IX. spelare inräknat ADS

Om vi räknar med att varje alliansmedlem har 100 yxmän blir det ett total på 38600 st..

Edit: + ADS 23x100 är det ett nytt total på 40900 st.

Och med tanke på att alliansen har såpass många spelare kommer .IX. att ha attacker på sig hela tiden... och om alliansen har ett hyffsat sammarbete borde dom kunna "vinna" .

Och när alla får upp gömställena till 10, sitter klistrade vid datan större delen av sin fritid kommer dom lätt att kunna göra slut på sina resurser, detta kommer att sakta ner tillväxten avsevärt för båda stammarna.

Visst, man får resurser genom att farma, men såhär tidigt är det väldigt lätt att se till så att fienderna inte får med sig nånting.

Och för övrigt kommer alliansen troligtvis deffa vissa/alla? barbarer i .IX. s närhet, och på så vis hindra dom från att farma dom, och hindra .IX. s från att växa ännu mer..

Jag tror att detta kommer sluta i förluster på båda planen, men att alliansen med sitt överlägsna antal till sisst kommer ha övertaget, skaffa katas, bomba .IX. och vinna.

Men jag kan ju ha fel :p

fint tal där men vi heter .XI. ;)
 

MrR@ndom

Member
Reaktionspoäng
0
jag hittade ett problem i KYO-'s text :

är inte säker på att de hittar till smedjan ;) alltså kan de inte be smeden fixa yxor, och därmed failar allting för de plockar utav vedhuggarna. förlorar resurser och kan inte fortsätta kriga för de små stackars vedhuggarna vet ju inte hur man krigar ...
 

DeletedUser

Guest
D/K:s ledare sitter och kollar ut genom dom blöta fönstren i sitt högkvarter,en bud bärare kommer springande i ovädret.... Han hör slagen mot dörren.... han går till dörren och öppnar den för budbäraren. ber honom komma in.....Bud bäraren tackar nej.Plockar upp ett litet brev ur fickan.Chaos öppnar brevet. och läser....
meddelandet är från TKOH:s ledning.....Det kallas till ett stort möte........Chaos ber bud bäraren meddela dom andra baronerna i stammen om detta. och går sedan ut i regnet för att gå till TKOH:s ledares högkvarter för att få reda på vad som är pågång.....
När chaos kommer dit. stöter han på en stor församling av ledare och generaler från AjaX, BR, D/K, Ethics, L.O.TW, OC, SQS, TKOH,TZK, UD, W.F.H och WL.

Chaos och han baroner ställer sig i försmalingen för att lyssna....
Man är mkt folk som pratar. Alla väntar på vad som ska hända.
Efter några minuter ställer sig voffsupp på en utav borden inne i högkvarteret. stampar till med foten för att få allas uppmärksamhet.
Alla tystnar........
voffs börjar med en hög röst förklara vad som händer...XI. har nu förklarat krig med oss stammar...Vi kommer behöva allas hjälp!Många av våra soldater kommer dö i det här kriget. men vi skall vinna det!...
hans röst är bestämd och man ser på folk att dom lyssnar noga på vad han säger....

Ryndan kliver upp på bordet för att få lägga till lite.jag vill att ni meddelar alla era medlemmar om det här! Och ta det på största allvar!Anlita några bud bärare som kan springa ut med detta meddelande till era spelare!
Alla kan nu gå och meddela era krigare om det.... han bugar sig och hoppar ner från bordet.. alla börjar gå mot dörrarna
många diskuterar hur dom ska göra. några ser bara fundersamma ut när dom börjar gå ut....

mabben95,en spelare ifrån ajax springer och hoppar upp på bordet...... han skriker till högt och ljudligt. VÄNTA!
alla vänder sig om med ett ryck....står helt stilla.........
han ser mkt konsentrerad ut
VI SKA VINNA DET HÄR!!!!Må dom döda många män! men vi skall vinna!!Vi SKA KÄMPA TILLS SISTA SPJUTMAN FALLIT! Och tills Yxmännens yxor inte är röda av blod....AjaX tänker kämpa till slutet!!.XI. ska dräpas!
jag hade inte mer att säga. hade bra. han får ett stor leende igen...
folk går nu ut. sätter sig på sina hästar och ändel går till fots.......

när morgondagen är kommen........börjar det.........


Skrivet av: Chaos23


Dig tycker jag om, vill du bli min kompis :p
Snyggt svar äntligen en aliansledare som kan svara i samma stil som jag skrivit. Du är den enda i fiendeskaran (förutom några vänner jag har bland era stora skaror) som jag har respekt för :)
Skål på dig.
 

DeletedUser

Guest
jag hittade ett problem i KYO-'s text :

är inte säker på att de hittar till smedjan ;) alltså kan de inte be smeden fixa yxor, och därmed failar allting för de plockar utav vedhuggarna. förlorar resurser och kan inte fortsätta kriga för de små stackars vedhuggarna vet ju inte hur man krigar ...

Krävs inte en n00b, utan en idiot för att missa den med "visa alla byggnader kanppen"

Men man vet ju aldrig när det gäller nååbs XP

Och Criffa: Nu heter nu .XI. igen :D

(smärre stavfel händer den bäste *host* )
 

MrR@ndom

Member
Reaktionspoäng
0
Krävs inte en n00b, utan en idiot för att missa den med "visa alla byggnader kanppen"

Men man vet ju aldrig när det gäller nååbs XP

Och Criffa: Nu heter nu .XI. igen :D

(smärre stavfel händer den bäste *host* )

menade mer det faktum att de går vilse i byn ;)
 

DeletedUser

Guest
Fan va .XI. var populära helt plötsligt o_O fan bara några dagar på v8 och dom är populärare än NIC Redan
 

DeletedUser

Guest
Fan va .XI. var populära helt plötsligt o_O fan bara några dagar på v8 och dom är populärare än NIC Redan

Jag personligen tycker att fokusen borde flyttas bort lite från vår stam till någon annan stam.

En stam som förtjänar lite mer "fame" skulle vara stammen: Random eller stammen ID.

Sen skulle jag inte påstå att vi är "populära" efter allt man sett i forumet, jag skulle snarare säga att vi är den mest hatade stammen på hela V8 just nu iaf efter allt det man sett, but hey, thats life.

Så mer fokus på stammen: Random eller stammen: ID så är jag nöjd!
 

DeletedUser

Guest
Mer fokus på Rabbits from hell aka -RFH-

Dom verkar rätt grymma! Och jag vill fan ha dom som vassaler! :D
 

DeletedUser

Guest
då jag kunde inte missa att insider är med i XI så lär dom ha en tuff fight för dena glamurösa spelare är ingen noob. Innan folk rensar honom så har han säkert 5-10 farmer ir nåt sånt!
 

DeletedUser

Guest
Så... Då har en till stam gått med i kriget mot .XI.
TJH. Vi har ingått i alliansen, länge leve denna! :p
 

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
Så... Då har en till stam gått med i kriget mot .XI.
TJH. Vi har ingått i alliansen, länge leve denna! :p

jag tycker synd om er!! hur hade ni tänkt att växa sen när de bara lyser massa blått på er karta? jag menar ni e minst 15 stammar nu som e allierade, o sjukt nog dessutom har delat forum med varann.. visst ni må ta oss.. men vad händer med er sen? ska ni skaffa ännu fler allianser för att ta en annan stam sen? och då blir de långtids anfall... nemen oj, de finns en adelsgräns på 40h ojsan 3/4 av hela aliansen e inlåst o kan inte expandera o ni sjunker drastiskt i ranken helt plötsligt..

som sagt, de går att spekulera i de hela, men skit i de nu, de handlar om ett "farmkrig" just nu.. vad finns att gnälla om eller kaxa sej om, bättre att komma med yxan än att va stor i munnen..
 

DeletedUser

Guest
jag tycker synd om er!! hur hade ni tänkt att växa sen när de bara lyser massa blått på er karta? jag menar ni e minst 15 stammar nu som e allierade, o sjukt nog dessutom har delat forum med varann.. visst ni må ta oss.. men vad händer med er sen? ska ni skaffa ännu fler allianser för att ta en annan stam sen? och då blir de långtids anfall... nemen oj, de finns en adelsgräns på 40h ojsan 3/4 av hela aliansen e inlåst o kan inte expandera o ni sjunker drastiskt i ranken helt plötsligt..

som sagt, de går att spekulera i de hela, men skit i de nu, de handlar om ett "farmkrig" just nu.. vad finns att gnälla om eller kaxa sej om, bättre att komma med yxan än att va stor i munnen..

Du tror inte att dom börjar kriga emot varandra och praktiskt taget så förintar dom varandra menas vi andra sitter och växer och njuter av livet och blir feta menas dom knappt har råd med ett skåsnöre elelr tuggumi?
 

DeletedUser

Guest
Det har du rätt i, men det var ju .XI. som skickade krigförklaring först? Vi vill bara hjälpa de andra att få bort xxxxx stammen från kartan. Kanske inte till en början för man bara kan farma... Men sedan, men jaja, tycker dock det är lite roligt att läsa inläggen från xxxxx stammarnas medlemmar, det framgår ungefär att alla som inte är med i .XI. är n00bs? Så ni menar att det bara finns 45 dugliga spelare i hela v8? :p
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp