WoS vs BTP II

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Wall of whine + massa ....= huvudvärk

1. Det är ett krigsspel. Att ta över motståndares byar är liksom grejen. Get over it.

2. Om ni tar in flyktingar så tar ni in flyktingar. Det accepteras inte även om ni inte internadlar dem.

3. Hur faan har du tänkt ge tillbaka en gråby? Bråbyarna farmar man. Man har dem inte till något annat. Men om du vet ett sätt som man kan få spelares byar att bli gråa utan genom att avsluta kontot så får du gärna informera mig om detta.

Lycka till och kriga bra. Puss <3
 

DeletedUser

Guest
du säger ju själv emot dig...när de tar en by så e de ok...men tar vi en grå by så e de inte ok?? vi hade gett tillbax byar som e tagna...inte att de e gråa....allt går att lösa....du förstår inte vad detta handlar om...läs vad ja skrev innan så kommer du fatta bättre
 

DeletedUser

Guest
Snälla Jack, putta in lite radbrytningar så man kan läsa vad du skriver.

Egentligen spelar det väl ingen roll om krigsförklaringen är falsk, felaktig eller whatever.

Man kan ju faktiskt bara säga att nu är det KRIG, till sin motståndare. Att någon bryter ett avtal är väl inget ovanligt eller konstigt i vare sig TW eller irl.

Nu får ni ju fokusera framåt, historien är ju, just historia...

Sedan tror jag inte det hjälper ens egen sak att snacka skit och smäda motsåndaren. Det Pål säger om Per säger mer om Pål än vad det säger om Per, brukar det ju heta.


Sedan förundras jag ständigt hur folk tror att adla grått är vägen till framgång. Man kan tjata hål i huvudet på dom men dom fattar ändå inte varför man inte skall göra det. Och klart som tusan att kommer det någon och tar en liten gråby inne bland mina så smäller det direkt om jag har möjlighet. Skulle det sedan bli krig, ja då får det väl bli det då.
 

DeletedUser

Guest
2. Om ni tar in flyktingar så tar ni in flyktingar. Det accepteras inte även om ni inte internadlar dem.

Jo, men det där är ju lätt att säga om man är överlägsen, då kan man ju tro sig diktera vilkoren.

Dock har jag har full förståelse för att man blir grining när ens fiender försvinner iväg till andra stammar och tror att man på så sätt skall komma undan. Vill man inte va med o kriga så får man lämpligen kliva av innan kriget om det är möjligt

Det som förvånar mig ibland är att många stammar är så oförsiktiga när de tar in nytt folk, de köper ju sig bara problem.
 

DeletedUser

Guest
1. Det är ett krigsspel. Att ta över motståndares byar är liksom grejen. Get over it.

2. Om ni tar in flyktingar så tar ni in flyktingar. Det accepteras inte även om ni inte internadlar dem.

3. Hur faan har du tänkt ge tillbaka en gråby? Bråbyarna farmar man. Man har dem inte till något annat. Men om du vet ett sätt som man kan få spelares byar att bli gråa utan genom att avsluta kontot så får du gärna informera mig om detta.

Lycka till och kriga bra. Puss <3

Sprit tar ju in flyktingar? :O
 

DeletedUser

Guest
jepp...de e dags att hålla käften o kriga...men han kunde inte ens skriva de till en...utan skriver lögner på forumet...de e ju de som gjorde mig arg....den som tycker de e ok är en fegis....fattar inte vad folk hackat upp sig på gråbyar...ni fattar väl att de handlar inte om nåra ruttna gråbyar....ska man föra krig så ska man göra d...inte skriva saker här
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
..och adlar gråbyar, men då är det givetvis ok. :rolleyes:

Stora klippblock kastas i glashus.

Vi har släppt gråby-gränsen nu när motståndarna började sina. Och vilka flyktingar har vi tagit in? Folk har sagt det till mig i PM också men jag får aldrig några namn. Jävligt märkligt.
 

DeletedUser

Guest
Ja man kan inte komma med påståenden utan bevis ^^ Det är vad allt handla om i Kriget mellan BTP och WoS oxå. Alla kan väll tänka sig för innan man kommer med ett sådant påstående ^^
 

DeletedUser

Guest
så kan vi hålla oss till va ämnet handlar om..

kriget mellan WoS o BTP
 

DeletedUser

Guest
Vi har släppt gråby-gränsen nu när motståndarna började sina. Och vilka flyktingar har vi tagit in? Folk har sagt det till mig i PM också men jag får aldrig några namn. Jävligt märkligt.

Vet en och det var StridertheRider från Tistel för läänge sen. Det är det jag ser från TW-stats iaf ;).
 

DeletedUser

Guest
Denna tråd innehåller en himla massa skit som inte hör till ämnet men här kommer lite fakta som visar hur kriget går:

Side 1:
Tribes: WoS
Players:

Side 2:
Tribes: BTP
Players:

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 24
Sida 2: 1
Skillnad: 23

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 189,906
Sida 2: 7,064
Skillnad: 182,842

image.php
 

DeletedUser

Guest
Till försvar för de som tjänstgör som kunskapare:

Det är många som uttrycker förakt för kunskaparna. Enligt min mening är det en felaktig inställning till deras betydelsefulla jobb. Om en stam skall bli stark behöver man fyra viktiga funktioner: en bra ledning, bra krigare, en bra diplomat (som förstår att avbryta omöjliga krig), samt en fungerande underrättelsetjänst.

För oss i WoS är alla dessa funktioner lika viktiga väl medvetna om att det svåraste uppdraget troligtvis är att vara kunskapare då alla vet att en så kallad spion alltid avrättas om han/hon avslöjas.

I denna värld men även i v.4 där jag under en längre tid var ledare för den stolta stamen Nordmän af Viken (nav) så har vi hela tiden använt oss av kunskapare för att avgöra vilka vi skall kriga med eller när vi bör avsluta ett krig. Beslutet att jag som diplomat skulle förhandla fram en fred med Sprit togs då vi fick veta att dom ville gå i en annan riktning samt då både dom och vi förlorade oerhört mycket trupp i vårt krig. Då vi kände till en del av Sprits planer var det tämligen lätt att komma överens om en bra fred som gynnade båda våra stammar.

På samma sätt så använde vi oss av kunskapare när vi bestämde oss för att inleda det andra BTP kriget. Flera av våra underrättelse kanaler informerade oss om att BTP, VIHI, =S=K=, D E och Citrus planerade för ett gemensamt anfall mot oss. I stället för att bli angripna så valde vi att lägga upp endel av den information vi hade och inleda ett blixtkrig mot BTP.

Genom att krossa dem kommer troligtvis några i den tänkta anfalls alliansen fundera både en och två gånger innan man fullföljer sina planer att angripa oss i WoS. Som ni förstår så är alltså kunskapare, diplomati och trupper de tre aktiva instrument som vi inom WoS ledning använder för att växa i denna värld.

Mvh

FV

PS önskar oss alla ett gott krig :cool:
 

DeletedUser

Guest
Fon Viken har tusen spioner o dubbelspelare i varje stam...inte lönt o spela detta spelet rättvist....han har redan en tusen gånger större stam plus folk i min som krigar mot mig....han en den sämsta spelaren som finns...han får pris som spelets råtta....för han e bra på d...så ni som möter fon viken kan känna er backstabba d...han går inte in i krig utan flera inside spelare.....han vet inte meningen till en god kamp...hade ja möt dig one and one...hade ja krossat dig....du e fan den sämsta spelaren som finns....no skills what so ever....snacka om att leva för detta spel...du måste va 12 år eller nåt
 

DeletedUser

Guest
Fon Viken har tusen spioner o dubbelspelare i varje stam...inte lönt o spela detta spelet rättvist....han har redan en tusen gånger större stam plus folk i min som krigar mot mig....han en den sämsta spelaren som finns...han får pris som spelets råtta....för han e bra på d...så ni som möter fon viken kan känna er backstabba d...han går inte in i krig utan flera inside spelare.....han vet inte meningen till en god kamp...hade ja möt dig one and one...hade ja krossat dig....du e fan den sämsta spelaren som finns....no skills what so ever....snacka om att leva för detta spel...du måste va 12 år eller nåt


Man kan undra vem som är 12 år???

Och radbrytningar tack.
 

bibliofobi

New Member
Reaktionspoäng
0
Fon Viken har tusen spioner o dubbelspelare i varje stam...inte lönt o spela detta spelet rättvist....han har redan en tusen gånger större stam plus folk i min som krigar mot mig....han en den sämsta spelaren som finns...han får pris som spelets råtta....för han e bra på d...så ni som möter fon viken kan känna er backstabba d...han går inte in i krig utan flera inside spelare.....han vet inte meningen till en god kamp...hade ja möt dig one and one...hade ja krossat dig....du e fan den sämsta spelaren som finns....no skills what so ever....snacka om att leva för detta spel...du måste va 12 år eller nåt

fler än jag som får huvudvärk av hans texter och skiter i och läsa dom ? :/:(
 

DeletedUser

Guest
Vet en och det var StridertheRider från Tistel för läänge sen. Det är det jag ser från TW-stats iaf ;).


Låt mig då klargöra hur detta ligger till.

Jag som skriver här är den ursprunglige Mr Strider. Jag spelade kontot fram till i November. Jag hade nått alla personliga mål över förväntan. När ledarna i Tistel gick hem utan att säga hejdå fanns det ingen lust att fortsätta. Jag lämnade Tistel, startade en liten enmansstam.

Jag hade inte tänkt ge byarna till vare sig Tistel eller Sprit.

Men jag blev kontaktad av en trevlig spelare som undrade om han kunde få ta över kontot, vilket han fick. Han tröttnade dock efter en kort tid. Därefter har kontot såvitt det är mig för mig känt spelats av Kapten Krok. Med vem jag spelade en kort tid ihop med i UDS.

Sprit kan med bestämdhet inte beslyllas för att ha tagit in en flykting i detta fall.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp