Vad tycker ni om nya reglerna om spam????

Tycker ni om dom hårdare reglerna????

  • Ja självklart vi gillar ej spam!!!

    Röster: 30 62,5%
  • Nej kul med IAF en tråd där man kan spama!!!

    Röster: 18 37,5%

  • Totalt antal röstare
    48
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Nu tar vi allihop och lugnar ned oss innan det blir dags för stora röda pennan.

BS95 - ser jag dig en gång till be någon lämna denna tråden blir du bannad.
 

DeletedUser

Guest
d

Lol hänger utt mig som tusan också... Vadå hur en spammare beter sig -.- syns redan nu att du inte kan ett skit om spam och inte borde lägga dig i pga jag spammar off topic du spammar allmäna trådar men inläg som: En spammare kan svara på frågor:eek:


Det förstör en hel tråd vet du.... Och sen säger du: Hatar spammare har skickat ett meddelande till bertil om dålig uppförande...... Redan där så hänger du sen utt mig i denna tråd.

Såna som inte kan ett skit om spammare ska bara läga ner om lämna denna tråd och du är en av dom....

edit: vadå lägre ner än dig och vadå skylla ifrån sig. Du låter som om du tror du är gud och att alla skyller på dig -.- väx upp innan du börjar skriva här. Sen tänk innan du skriver och skriv inte bara...


Du ska inte uttrycka dig huvudtaget.

Att jag ska växa upp kanske du ska ta till dig själv istället?
Du är inte här för att spela tribalwars utan för att spamma och hoppa på andra medlemmar och spelare.

Vadå vet inget om spammare?jag är ingen spammare så varför skulle jag kunna av dom till 100%?
Du har ingen anledning till att börja skicka elaka meddelanden till mig via forumet.
Jag har aldrig gjort dig något illa.
Och varför vill du huvudtaget spamma i forumet?
OffTopic behöver inte innebära spam,spam,spam!

Du bör också lära dig att se skillnad på dig och mig i framtiden.
Jag spammar inte allmän eller vad du nu säger.


Bra att Bertil tar tag i detta.
 

Jonis100

Member
Reaktionspoäng
0
Alltså visst kunde vi inte hålla tråden On - topic och visst Posthuntade vi men alltså den tråden var ju mitt kännemärke för detta forum och på detta så har detta forumet tappat en massa medlemar!
 

DeletedUser

Guest
Är ju rätt tragiskt om majoriteten av medlemmarna kommer hit bara för att spamma och inte prata om spelet. Hade hellre sett en liten mängd medlemmar diskutera något vettigt och relevant, än en massa som skrev strunt. Kvalitet före kvantitet! Visst är detta bara ett Internetforum, men behöver inte se ut som dagis för det.
 

DeletedUser

Guest
k

Jag säger ju det!

Jag är ju emot spammare och BS95 har börjat beté sig elakt mot mig.
 

Jonis100

Member
Reaktionspoäng
0
Det var inte jag som gjorde spam tråden!

Jag spammade där för det stog att man fick spamma..

Man ska inte tillåta sånna trådar om man är emot spammet..
 

DeletedUser

Guest
Jag säger ju det!

Jag är ju emot spammare och BS95 har börjat beté sig elakt mot mig.

Ja man behöver ej spamma men vi tycker det är kul..... Och jag spelar TW 100 gånger mer än jag spammar.... Så sitt ej och säg att du känner mig och att jag ej spelar. Är med i en seiös stam och har bra med poäng. Ökar mkt med poäng varje dag. Skulle aldrig setta spammandet före spelandet.

Elakt???? Du vet ej vad elakt är.... Vart du sårad av minna meddelandet vänta ska trösta dig......

Och som jag sa tidigare vi har endå ingen chans vi spammare
vi har ingen rätt på detta forum vi blir behandlade som elaka dumhuvuden.

Men kom ihåg... Jag var den som ställde upp för spammarna och försökte IAF.

+ jag skatar på fritiden så har ej så mkt tid för datorn nu för tiden.
 

DeletedUser

Guest
k

Tack men nej tack,

Jag berhöver inte tröst av en som du.

Jag är också med i en bra stam,och jag känner flera starka spelare.

Jag brukar läsa och skriva i forumet då jag inte har något att göra på tribalwars.

Nu tar vi och sluter vapen vila:)
 

DeletedUser

Guest
Tack men nej tack,

Jag berhöver inte tröst av en som du.

Jag är också med i en bra stam,och jag känner flera starka spelare.

Jag brukar läsa och skriva i forumet då jag inte har något att göra på tribalwars.

Nu tar vi och sluter vapen vila:)


Klagar inte på sista meningen... Håller med där. Troligtvis kommer denna tråd snart bli stängd men vill kolla hur rösterna slutar. Så håll den öppen tills det är klart typ 5-7 dagar kvar.

Edit: ber om ursäkt till alla som uppfatat mig som otrevlig MM är inte sån IRL blir bara sur ibland. Hoppas ni ej tar allt jag sagt personligt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vad innebär ordet spammare på det här forumet och vad står "BS" i ditt namn för?, är det initialer eller är det något helt annat? :)

Ledsen för off-topic.
 

DeletedUser

Guest
h

BS95 jag försvarade bara mig.

Men om du vill att vi ska ta det lugnt(vilket jag också vill) så gärna för mig:)

BS står nog för Bra spelare...



...eller det du inte vill höra:BRa spammare;)
 

DeletedUser

Guest
BS95 B står för mitt namn Börje S vet jag ej kom ej ihåg vad jag tänkte. Sen 95 för jag är född 1995:D

Mitt gamla användrarnamn jag hade på alla hemsidor var brje5 elr borje5Q.


edit: ja jag årkar ej bråka elr hata någon xD för trött för det:D


edit2: Alex 100 sry för off topic

edit3: snälla ändra din sigg och ta bort mitt meddelande xD
 

DeletedUser

Guest
Klara med OT, gnälla på varandra och försonas? Bra! Ta det i pm nästa gång. :)
Tillbaka till ämnet. Någon som har mer att tillföra som inte redan är sagt?
 

DeletedUser

Guest
orkar ej bråka:D vill ni inte ha spam så jaja. Litte tråkigt men får vänja mig med det. Man får man skapa trådar om sitt intresse MM??? Om man lovar att hålla bort spammandet.
 

DeletedUser

Guest
Jovisst, OT är ju till för det som inte platsar någon annan stans. Men trådar som är skapade bara för att spammas är inte tillåtna.
Kan ju vara svårt att skilja på spam och annat också, men trådar som tex "Hur många blyertspennor har du?" skulle jag se som spam :p Det får ju endå hållas på en vettig nivå.
 

Jonis100

Member
Reaktionspoäng
0
Ja men då kan jag väl ändå erkänna att spam reglerna är väl det bästa för forumet..
Visst gillar jag dom inte men jag är ju ett pukterat reservhjul i rankingen så vad ska man göra..
 

DeletedUser

Guest
Kan lägga fram lite kanske intressanta grejer här...

Det finns många olika sorters spam... automatiskt, Virusspam, reklam... etc.

Alla förutom reklam har ett syfte, att irritera folk, reklamspam är ju för att få folk att göra det man reklamerar för... som sagt, att irritera folk. Det är inte så kul att få sin mailkorg spammad med 20 skräpmail varje dag... Det är automatiskt spam...

Det är lite annat när det gäller riktiga människor, man kan dela in mänsklig spam i 3 grupper... Wannabe-spam (folk som tror de får respekt av att spamma), Omedveten spam (Där man inte riktigt vet att man spammar, och där syftet inte är att få folk arga.) och Elak spam, där syftet är att få så många arga på en som möjligt och få en snabb ban =)

Jag själv spammar varken för att jag vill få respekt, eller för att irritera folk, jag skriver det jag tänker på, ofta lite smått onödiga kommentarer :) Men det är för att jag är sån som person... Det är precis som riktiga männsikor, vissa vill försöka vara någon, vissa är någon, och vissa vill bara retas :).

Dock så irreteras folk på alla de 3 grupperna.... vilket jag helt klart kan förstå... och vi blir kallade för spammare... jovisst jag skryter med att vara tribalwars största spammare ^^ men det är mest för kul skull, inte något jag försökte/försöker vara.

Egentligen, att stänga en spamtråd borde inte göra någon skillnad, om de riktiga forumspammarna stannat kvar... Jag har inte tid till forumet längre, Gohan samma sak.. Uotte är egentligen den enda som fortfarande är kvar... Men han ja... har hållt sig till "sista posten vinner"... Hade jag haft tid till forumet skulle jag troligen inte vara bannad, men haft ett antal varningar :)

Inte för att jag velat vara elak och förstöra trådar, utan för att jag är den jag är.... Det ni kallar för en irriterande spammare. Kvittar vilket forum jag är inne på, kvittar vilken MSN chatt jag är inne på, Kvittar till och med om det är IRL... jag spammar mer eller mindre hela tiden, det finns det inget som kan ändra på, inte äns en ban:)
 

DeletedUser

Guest
Dock kan diskussioner om det hela leda till utveckling - något forumet märkte när 2 redan nämnda namn var på väg att bli rimmade enbart pga de aggressioner de väckte på forumet.

Spamma i mina ögon är att sabotera för andra i en tråd.
Att gå offtopic - gå från ämnet tråden handlar om tillhör dessa kategorier, givetvis väcks vissa saker till diskussion och en tråd kan evolvera till att behandla en annan sak än grundämnet men fortfarande vara upplysande/intressant. Det är en balansgång - är något tillräckligt intressant kan det behövas en egen tråd för just den biten.

Jag kan nog inte tillräckligt många gånger poängtera att enbart för att en tråd ligger i subkategorin OffTopic dvs INTE Tw-baserat ska man fortfarande (försöka) hålla sig till ämnet i varje enskild tråd.

Att ignorera ett problem gör inte att det går bort men att ta alla dessa diskussioner genom åren om spam-trådars vara eller icke vara tröttar ut de flesta.
Alla ämnen som tas upp åter och åter igen tröttnar folk på.
Argument som:
"Jag spammar bara på andra forum" är inte ett starkt argument, det påvisar bara att det är här en besökare har respekt för de som är satta att se till att reglerna följs.
"Jag är så här - det är så jag fungerar" - är inte heller ett starkt argument eftersom kvarlevnad och bibehållande av en levande community handlar, i grund och botten, precis som TribalWars - om kommunikation.
Utan kommunikation hade vi fortfarande levt på stenåldern.
Inga krig, inget bråk, ingen religion, inga fora att göra sin röst hörd på.

BTW, OT betyder OnTopic OCH OffTopic så sluta gärna med det uttrycket ni som försöker använda det då det skapar förvirring.

(Swansniff - en rak höger brukar oftast lösa de flesta spammares problem med glappande käft - det är vad som kallas för ban här på forumet)
 

zorzes

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
2
Reglerna har inte blivit hårdare utan då vissa spelare enbart jagade antal poster och postade smörja så började vi tillämpa de regler vi har. När dessutom det kommer påhopp på admin när man påtalar det och admin blir kallad en massa saker när vi upprätthåller reglerna så blir effekten att vi sätter hänglås oftare.

Kan dessutom säga att antalet rapporter om regelbrott har minskat kraftigt efter att vi började upprätthålla reglerna mer. Det var dessutom nåt som flertalet spelare efftersökte.


Det måste ju vara pure bullshit du snackar om här. Klart att Reglerna har blivit hårdare. Jag har blivit varnad och fått poäng för spam(?!) för att jag diskuterat och enligt mig tyckte jag det var bullshit också.

Så jo, hårdare har ni blivit!
 

Jonis100

Member
Reaktionspoäng
0
Jagförstör inte trådar när jag spammar..

Jag skriver lite onödiga kommenterer till ämnet som t.e.x " bra " eller " gött mos " m.m..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp