V29 inställningar - Förslag

DeletedUser

Guest
Vad ni än väljer för inställningar så snälla, skippa moralen.. O_O
 

DeletedUser

Guest
För lätt?

Tänker du att det blir för lätt för dig eller för dom bra spelarna? ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag får nog erkänna att en värld helt utan moral sannolikt inte kommer hända. Det är en för stor etablerad del av spelet, och skulle bli alltför avgörande i negativ riktning för alla nya spelare. Däremot kan man ju variera mellan poäng+tidsbaserad moral som finns på v28, och den enbart poängbaserade som finns på v26 och v27. Personligen tycker jag att den enbart poängbaserade moralen är dum, eftersom en spelare som inte växer alls under lång tid fortfarande har kvar sitt skydd. Det gynnar liksom ingen, är man inte aktiv och spelar under så pass lång tid ska man inte kunna dra nytta av ett sånt skydd utan då är det bättre de aktiva spelarna har en chans att adla.
 

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
För lätt?

Tänker du att det blir för lätt för dig eller för dom bra spelarna? ;)

Känner att det främst gynnar de spelare som väljer att köpa kopiösa mängder premiumpoäng. Rätt lätt att rusha förbi alla med lite sunt förnuft och premiumpoäng i starten. Om moralen skulle försvinna skulle dem kunna utnyttja detta på ett mycket bättre sätt än resterande.

Sedan tycker jag även moralen är bra, ger eftersläntare en större chans att ta sig in i världen.

Om det gynnar mig, dig eller "de bra spelarna" får du klura ut själv.
 

ljudet

Member
Reaktionspoäng
0
Skulle det inte vara roligt och testa något nytt på någon värld? Tillexempel att man kör med 1 CTV i varje kontinent och för att vinna måste man äga alla CTV byar.
 

DeletedUser

Guest
Känner att det främst gynnar de spelare som väljer att köpa kopiösa mängder premiumpoäng. Rätt lätt att rusha förbi alla med lite sunt förnuft och premiumpoäng i starten. Om moralen skulle försvinna skulle dem kunna utnyttja detta på ett mycket bättre sätt än resterande.

Sedan tycker jag även moralen är bra, ger eftersläntare en större chans att ta sig in i världen.

Om det gynnar mig, dig eller "de bra spelarna" får du klura ut själv.


Ja det kan jag ioförsig hålla med om, de där premiumpoängen som kan användas till allt möjligt har förstört lite av tribalwars får jag säga, mest pengar vinner till en början. Sen kommer de bättre spelarna ikapp och tar över.
 
Topp