V29 inställningar - Förslag

DeletedUser

Guest
Hastighet: 1
Enhetshastighet: 1
Paladin: Ja (Med vapen)
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt (Så länge inte adelköp medkommer, annars lagringar)
Moral: Ja
Bonusbyar: Förstärkta
Barbarbyar: Ja - Växer snabbt till 2000 p
Smedja: Vanligt
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: Ja 00:00-08:00
Stamgräns: 10
Maximalt adlingsavstånd: 20
Milis: Ja - Möjligt upp till 2 byar. Dubbelt så stark.
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar
Premiumfunktioner: Meh, finns ingen disskusion i denna fråga numera, så länge inte adelköp finns eller någon sorts ökning för varje adel som kan plockas fram så är jag nöjd.
Slutscenario: Dominans, världen måste vart aktiv i 365 dar.
Stamkrig: Aktivt
Övrig Info: *Spelare kan välja startposition.
*Inte möjligt att assistera utanför stammen.
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 500-1000 ms. Lite nybörjar vänligt, mer tänkade och strategi för att adla byar av dom "bättre" spelarna.
*Möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar, aldrig utanför stammen.
*Fejkgräns MAX 0.5% - 1%
*Flaggor inaktiverade
*Mindre densitet mellan byarna, lite som .no
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 1
Enhetshastighet: 1
Paladin: Ja (Med vapen)
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt (Så länge inte adelköp medkommer, annars lagringar)
Moral: Ja
Bonusbyar: Förstärkta
Barbarbyar: Ja - Växer snabbt till 2000 p
Smedja: Vanligt
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: Ja 00:00-08:00
Stamgräns: 10
Maximalt adlingsavstånd: 20
Milis: Ja - Möjligt upp till 2 byar. Dubbelt så stark.
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar
Premiumfunktioner: Meh, finns ingen disskusion i denna fråga numera, så länge inte adelköp finns eller någon sorts ökning för varje adel som kan plockas fram så är jag nöjd.
Slutscenario: Dominans, världen måste vart aktiv i 365 dar.
Stamkrig: Aktivt
Övrig Info: *Spelare kan välja startposition.
*Inte möjligt att assistera utanför stammen.
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 500-1000 ms. Lite nybörjar vänligt, mer tänkade och strategi för att adla byar av dom "bättre" spelarna.
*Möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar, aldrig utanför stammen.
*Fejkgräns MAX 0.5% - 1%
*Flaggor inaktiverade
*Mindre densitet mellan byarna, lite som .no

Fan så bra inställningar. Börja jobba på innogames så dem lär sig
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Jo, med de där inställningarna skulle jag garanterat starta upp! Snyggt tjäder! :)
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 1
Enhetshastighet: 1
Paladin: Ja (Med vapen)
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt (Så länge inte adelköp medkommer, annars lagringar)
Moral: Ja
Bonusbyar: Förstärkta
Barbarbyar: Ja - Växer snabbt till 2000 p
Smedja: Vanligt
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: Ja 00:00-08:00
Stamgräns: 10
Maximalt adlingsavstånd: 20
Milis: Ja - Möjligt upp till 2 byar. Dubbelt så stark.
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar
Premiumfunktioner: Meh, finns ingen disskusion i denna fråga numera, så länge inte adelköp finns eller någon sorts ökning för varje adel som kan plockas fram så är jag nöjd.
Slutscenario: Dominans, världen måste vart aktiv i 365 dar.
Stamkrig: Aktivt
Övrig Info: *Spelare kan välja startposition.
*Inte möjligt att assistera utanför stammen.
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 500-1000 ms. Lite nybörjar vänligt, mer tänkade och strategi för att adla byar av dom "bättre" spelarna.
*Möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar, aldrig utanför stammen.
*Fejkgräns MAX 0.5% - 1%
*Flaggor inaktiverade
*Mindre densitet mellan byarna, lite som .no

Paladin med vapen, men utan bågar? Har vi någonsin haft detta? Personligen tycker ju jag att de här hör ihop, har lite svårt att se annat än att det skulle bli ren öken att få paladinvapnen för bågarna som första och andra D:

Sen är inställningen för täthet mellan byarna riktigt lurig och blir sällan som man tänkt - det finns inställningar som krockar och motarbetar varandra framförallt under uppstarten. Det avgörs så mycket av var spelarna väljer att starta, och eventuellt starta om. Man måste alltså ta med tur, som en faktor i det och den är hemskt svår att beräkna.

Men, en seriöst fråga - är alternativet att få testa en värld hos oss utan premiumfunktionen för att få köpa adlar något som känns viktigt? Jag ställer frågan rakt av, om vi har en chans, en möjlighet att få testa med en värld utan så bör det ju helst synas att det uppskattas. Att få tillfället att testa en sån här sak, och spelarna sedan inte dyker upp, eller uppskattar det bäddar ju för att det blir en enda gång.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Paladin med vapen, men utan bågar? Har vi någonsin haft detta? Personligen tycker ju jag att de här hör ihop, har lite svårt att se annat än att det skulle bli ren öken att få paladinvapnen för bågarna som första och andra D:

Sen är inställningen för täthet mellan byarna riktigt lurig och blir sällan som man tänkt - det finns inställningar som krockar och motarbetar varandra framförallt under uppstarten. Det avgörs så mycket av var spelarna väljer att starta, och eventuellt starta om. Man måste alltså ta med tur, som en faktor i det och den är hemskt svår att beräkna.

Men, en seriöst fråga - är alternativet att få testa en värld hos oss utan premiumfunktionen för att få köpa adlar något som känns viktigt? Jag ställer frågan rakt av, om vi har en chans, en möjlighet att få testa med en värld utan så bör det ju helst synas att det uppskattas. Att få tillfället att testa en sån här sak, och spelarna sedan inte dyker upp, eller uppskattar det bäddar ju för att det blir en enda gång.

De viktigaste är att man inte ska få köpa adlar. Prio 1 enligt mig, inget är värre än det.

Alla kommer ihåg v4 när ni fucka upp världen, men de blev ju förbaskat rolig värld. Lite annat än de vanliga. Tror många gärna skulle gambla lite bara vi fick mer spridning på byarna ;-) Alt. så lägger ni in sjukt med bonusbyar istället så de blir långt mellan spelarna. 4 barb : 1 spelare etc. Vore något.

Men annars skulle ja gärna se v4 kartan igen. :)

* Nu ljög ja, fake skydd & nattskydd är prio 1 för mig =D Men köpeadlar är efter det
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Men, en seriöst fråga - är alternativet att få testa en värld hos oss utan premiumfunktionen för att få köpa adlar något som känns viktigt? Jag ställer frågan rakt av, om vi har en chans, en möjlighet att få testa med en värld utan så bör det ju helst synas att det uppskattas. Att få tillfället att testa en sån här sak, och spelarna sedan inte dyker upp, eller uppskattar det bäddar ju för att det blir en enda gång.


Det är definitivt min viktigaste inställning!
 

DeletedUser

Guest
Paladin med vapen, men utan bågar? Har vi någonsin haft detta? Personligen tycker ju jag att de här hör ihop, har lite svårt att se annat än att det skulle bli ren öken att få paladinvapnen för bågarna som första och andra D:

Sen är inställningen för täthet mellan byarna riktigt lurig och blir sällan som man tänkt - det finns inställningar som krockar och motarbetar varandra framförallt under uppstarten. Det avgörs så mycket av var spelarna väljer att starta, och eventuellt starta om. Man måste alltså ta med tur, som en faktor i det och den är hemskt svår att beräkna.

Men, en seriöst fråga - är alternativet att få testa en värld hos oss utan premiumfunktionen för att få köpa adlar något som känns viktigt? Jag ställer frågan rakt av, om vi har en chans, en möjlighet att få testa med en värld utan så bör det ju helst synas att det uppskattas. Att få tillfället att testa en sån här sak, och spelarna sedan inte dyker upp, eller uppskattar det bäddar ju för att det blir en enda gång.

Utan premiumfunktionen att få köpa adlar (slipper man då prägla mynt för att få adlar utan betalar med pp då??) måste vara med.
Låg världshastighet (~0,7)
Hög enhetshastighet (1,5+)
Nattskydd - NEJ
Fakeskydd - NEJ
Assistans utanför stammen - JA
Stamgräns - ~15-30

Kör med detta, helst utan möjligheten att halvera byggtid och andra sketna funktioner (vet att det inte kommer hända men ville ändå ta upp det) så kommer folk som spelade innan tiden där allt gick att köpa för pp och det tar några månader att vinna en värld att komma tillbaka...

Problemet är att InnoGames inte tänker långsiktigt, hellre startar nya skitspel och då har många dussinspel. Istället hade de kunnat satsa på att utveckla spel som TW och behålla sina gamla spelare genom att inte sälja sin själ för premiumpoäng...

/patrik
PS. Vart är gaffeln? Ser att supernova numera är CM.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Utan premiumfunktionen att få köpa adlar (slipper man då prägla mynt för att få adlar utan betalar med pp då??)

Precis, en ny inställning sedan v25 som gjort att världarnas starter ofta sett väldigt speciella ut!

Jag skulle precis hyvla ditt inlägg totalt. Men så redigerade du :/

Hann faktiskt med 3 redigeringar innan det syns att något ändrats i efterhand ^^
 

Cingeto

Member
Reaktionspoäng
0
Angående supernovas fråga så är det inte så viktigt för mig. man kunde ju köpa adlar med andras pengar, bara av att sälja resurser. Jag tycker det skulle vara kul utan köpeadlar, men andra inställningar är viktigare. Jag skulle aldrig köra en värld utan nattskydd.
 

DeletedUser

Guest
Köpa adlar?? Nej för fan! Räcker med alla andra onödiga premiumfunktioner som redan finns.

Skulle varit kul att för en gångs skull köra utan & prova på något nytt :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Spelhastighet 1
Enhetshastighet 1
Demolera byggnader Aktiverat
Moral Aktiverat (ej tidsbaserad)
Farmregel Inaktiverat
Grundläggande försvar 20
Millisekunder Aktiverat
Fejkgräns Inaktiverat
Forskningssystem Förenklad forskning
Kyrka Aktiverat
Utmärkelser Inaktiverat
Självutbyggande barbarbyar Aktiverat (till 3000 poäng)
Bonusbyar Förstärkta bonusbyar
Tidsgräns för att avbryta attacker 10 Minuter
Tidsgräns för att avbryta handel 5 Minuter
Nattbonus Inaktiverat
Attackskydd för nybörjare 5 dagar
Max. förhållande Anfallare : Försvarare Inaktiverat
Enheter
Bågskyttar Aktiverat
Spejarsystem Spejare kan spana på trupper, byggnader och resurser.
Paladin Aktiverat, kan hitta föremål
Föremålen har förbättrats.
Adelsman
Stigande priser för adelsmän Guldmynt
Rekrytera adelsmän till reducerat pris Inaktiverat
Maximal räckvidd för adelsmän 1000 Fält
Minskad lojalitet per adelsmanattack 20-35
Ökad lojalitet per timme 0.6666666667
Konfiguration
Medlemsgräns per stam 60
Rankinglista över besegrade motståndares aktiv, går efter poäng
Kontoövervakare Aktiverat
Begränsad övervakning vid permanent kontoövervakare Begränsad KÖ-åtkomst efter att ett konto har övervakats i 60 dagar dagar inom de senaste 120 dagar.
Frihandel obegränsat
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 1.5
Enhetshastighet: 1
Paladin: ja
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Ja
Bonusbyar: Förstärkta
Barbarbyar: Ja - Växer långsam till 9000 p
Smedja: Vanligt
Nybörjarskydd: 7 dagar
Nattbonus: Ja 00:00-08:00
Stamgräns: 15
Maximalt adlingsavstånd: 30
Milis: Ja - Möjligt upp till 2 byar. Dubbelt så stark.
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar
Premiumfunktioner: Alla nya
Slutscenario: Allierad seger är möjlig. 90% av byarna bör uppnås & hållas i minst 3 månader. Världen måste vart aktiv i 365 dar.
Stamkrig: Aktivt
Övrig Info: *Spelare kan välja startposition.
*Möjligt att assistera utanför stammen.
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 100 ms.
*Möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar, Aldrig utanför stammen.
*Fejkgräns 1% av byns värde. ALT. 25 pop
*Flaggor aktiverade
*Halverad kostnad på mynt
*Mycket bonusbyar

ungefär som henriks fast ändrat lite gran :)
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Hastighet: 2
Enhetshastighet: 1
Paladin: Nej
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Paket
Moral: Ja
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: Ja - Växer snabbt till 2000 p
Smedja: Vanligt
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: Nej
Stamgräns: 20
Maximalt adlingsavstånd: 30
Milis: Nej
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar
Premiumfunktioner: Inga nya ;D
Slutscenario: Öppen i minst 365 dagar, äga 90% av byarna i 4 månader
Stamkrig: Aktivt
Övrig Info:
*Spelare kan inte välja startposition.
*Ingen assistans utanför stammen.
*Anfalls/Assistansblockad 100ms
*Möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar.
*Flaggor: Nej
 

DeletedUser

Guest
Paladin med vapen, men utan bågar?.......
...
...

Jamen vafan, ingen gillar ju ändå bågar ;)
Aja så det är kodat att bågar måste medfölja pala och vapen?

Adelköp är rekordvärst efter ressköp och det berömda vinter eventet. För att inte glömma ett visst konto på v.28 som utnyttja det till fullo och köpte vadå 100-150 ish adlar?? Tråkigt att man kan köpa sig till rank 1, så intresset att stanna till mid-game är nästintill borta för mig.
 

DeletedUser

Guest
Jamen vafan, ingen gillar ju ändå bågar ;)
Aja så det är kodat att bågar måste medfölja pala och vapen?

Adelköp är rekordvärst efter ressköp och det berömda vinter eventet. För att inte glömma ett visst konto på v.28 som utnyttja det till fullo och köpte vadå 100-150 ish adlar?? Tråkigt att man kan köpa sig till rank 1, så intresset att stanna till mid-game är nästintill borta för mig.

Nej, det är inte kodat så att man måste ha bågar och paladinvapen - men som en del kanske minns från vissa världar så följer samtliga vapen med om man väljer att ha vapnen aktiva. Alltså kommer båda bågvapnen att finns, även om det inte finns några enheter som gynnas av dem. Det kan ju kvitta när man har alla 11 vapnen, men om man får de båda som första och andra vapen är det mindre skoj.

Personligen tycker jag att om man nu måste ha funktionen för att kunna köpa platser för adelsmän, så borde den inte bli aktiverad förrän efter kanske ett halvår tidigast. Effekten det kan ha på starten är väldigt stor i förhållande till mid/late game där resursflödet ofta är ganska bra oavsett placering, farmning, osv...
 
Topp