V29 inställningar - Förslag

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Hastighet: 1.5
Enhetshastighet: 0.75
Paladin: ja
Bågar: Ja
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Ja
Bonusbyar: Förstärkta
Barbarbyar: Ja - Växer snabbt till 2200 p
Smedja: Vanligt
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: Ja 00:00-08:00
Stamgräns: 5-7
Maximalt adlingsavstånd: 20
Milis: Ja - Möjligt upp till 2 byar. Dubbelt så stark.
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar
Premiumfunktioner: Alla nya
Slutscenario: Allierad seger är möjlig, får ej nå PP vinst / hall of fame. 90% av byarna bör uppnås & hållas i minst 3 månader. Världen måste vart aktiv i 365 dar.
Stamkrig: Aktivt
Övrig Info: *Spelare kan välja startposition.
*Inte möjligt att assistera utanför stammen.
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 100 ms.
*Möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar, Aldrig utanför stammen.
*Fejkgräns 0.5% av byns värde. ALT. 25 pop
*Flaggor aktiverade
*Halverad kostnad på mynt
*Mycket bonusbyar


Riktigt seglirad värld med väldigt låga medlemsantal. Intressanta krig varje månad också, blir en låååångdragen värld. Kan en stam segra eller blir det en stor massiv familj? De som kan kriga lär få kriga sig blodiga :D

Skulle tippa en sånhär värld skulle bli otroligt rolig att lira, lägre kostnader för mynt & mer barbarbyar att farma/adla.
 

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
Ja man skulle ju inte tacka nej till en klassisk 1:1, en riktigt farmarvärld. Resten av inställningarna är oväsentliga för mig.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
V29 på G, då vill ja lägga ett till förslag

Hastighet: 1.0-1.5
Enhetshastighet: 0.75-1.0
Paladin: ja/nej
Bågar: Ja
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt/paket
Moral: Ja
Bonusbyar: Förstärkta
Barbarbyar: Ja - Växer snabbt till 2000-2800 (högre desto bättre för nybörjare som adlar barbarer)
Smedja: Vanlig
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: Ja 00:00-08:00
Stamgräns: * Låter det va osagt, men ju lägre du kan desto bättre. Då varar världarna lite längre... ;)
Maximalt adlingsavstånd: 20 Tror det skulle bli en rolig tvist på det hela om man hade mindre max avstånd. 10 är väl också accepterat, men de kan göra det krångligt första gång så 20 verkar ok.
Milis: Ja - Möjligt upp till 2 byar. Dubbelt så stark.
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar
Premiumfunktioner: Alla nya
Slutscenario: 90% av byarna bör uppnås & hållas i minst 3 månader. Världen måste vart aktiv i 365 dar.
Stamkrig: Aktivt
Övrig Info: *Spelare kan EJ välja startposition. Tror det skulle bli mysigt, då måste man förregga om man är en premade.
*Inte möjligt att assistera utanför stammen. Hmm, helt ärligt spelar egentligen ingen roll.
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 100 ms.
*Möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar, Aldrig utanför stammen.
*Fejkgräns 0.5% av byns värde. ALT. 25 pop. Slipper folk som jag & newbs få så mkt inks på sig =D
*Flaggor aktiverade Flaggor <3
*Halverad kostnad på mynt /Om stamgränsen är under 10, annars ska de inte va halverat. 33% om de är under 20 sänking. Alternativt, gör adlarna till halva kostnaden/ 20 25 25K.
*Mycket bonusbyar, tycker de är bra när de finns fler val av byar och adla. Ja vet, de är min noob sida som vill adla bonusbyar, men kom igen vem vill inte gö de liksom. Skulle man kunna ta bort ved bonusarna så vore de tacksamt <3


Inga köpeadlar. Helst inte kunna sälja ress, men de är rätt lindrigt sålänge man inte kan köpa adlar som sagt. Halveringar & de skiten vet ja vi kommer få leva med men de är okej. De är inte lika op som att köpa adlar....

Lågt stamantal, mycket bonusbyar/hög poäng på dem också please. Rätt snabb värld ändå. Nattskydd & fejkskydd, ja menar gräns ;D för oss som har jobb /första gången o ogärna sitter med 5k inks

De är dom viktigaste punkterna imo.
 

DeletedUser

Guest
No haul, hade varit kul!

LÅG stamgräns, max 10.
Fejkgräns.
Ingen möjlighet att köpa adlar.
Håller nog med Henrik på de flesta punkterna om jag inte misstar mig/läser fel för jag är trött.
Kanske kommer med en utförligare lista när/om jag orkar.
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 2.0
Enhetshastighet: 2.0
Paladin: Ja, med vapen
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Ja
Bonusbyar: Förstärkta
Barbarbyar: Ja - Växer till 2200 p
Smedja: Vanligt
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: Ja 00:00-08:00
Stamgräns: 5-7
Maximalt adlingsavstånd: 20
Milis: Ja - Möjligt upp till 2 byar.
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar
Premiumfunktioner: Alla nya
Slutscenario: Allierad seger är möjlig, får ej nå PP vinst / hall of fame. 90% av byarna bör uppnås & hållas i minst 3 månader. Världen måste vart aktiv i 365 dar.
Stamkrig: Aktivt
Övrig Info: *Spelare kan välja startposition.
*Möjligt att assistera utanför stammen.
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 100 ms.
*Möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar, Aldrig utanför stammen.
*INGEN fejkgräns
*Flaggor aktiverade
*Halverad kostnad på mynt
*Mycket bonusbyar

Vore fett jävla kul enligt mig :)

Edit: ungefär när kommer den nya världen att dyka upp? :)
 

DeletedUser

Guest
Tycker isåfall att det ska vara utan assistans utanför stammen på ditt förslag Genan. Annars kommer det bli tribalhug på högsta nivå antagligen.
Tycker man ska kunna hjälpa varandra offensivt. Men defensivt vetifan...
 

DeletedUser

Guest
Ja, fast jag tänker mer att om man är allierade så bör man även kunna få hjälpa varandra. Men det vore såklart kul om man inte kunde det heller.

Skulle vilja lägga till en sak och det är att ifall men lämnar en stam så ska man inte kunna gå med i en ny på 72h eller något i den stilen!
 

Tobaco

Member
Reaktionspoäng
0
Kan ju bara hoppas att v29 släpps om några månader, alldeles för tätt mellan världarna är det..

Sen tycker jag att v29 ska vara utan att kunna köpa adlar och utan att halvera byggnader för prem, det är väl DAX att göra så på var tredje värld åtminstånde..

ELLER HUR...
 

DeletedUser

Guest
Kan ju bara hoppas att v29 släpps om några månader, alldeles för tätt mellan världarna är det..

Sen tycker jag att v29 ska vara utan att kunna köpa adlar och utan att halvera byggnader för prem, det är väl DAX att göra så på var tredje värld åtminstånde..

ELLER HUR...

så länge dröjer det inte.
det vill vi alla, men det kommer inte hända, då innogames håller på att utveckla för många spel så dem behöver alla pengar dem kan få tag i.
Och antagligen får deras anställda alldeles för bra betalt...
 

Cingeto

Member
Reaktionspoäng
0
att skicka assistans utanför stammen är ju dels bra för nybörjare, alltså det blir möjligt att göra större allianser. Men framförallt är det bra i late midgame o endgame. Säg att en stam har övertaget, men 5 stammar tillsammans skulle kunna vara en match. Då är det viktigt att de kan deffa varandra och samarbeta. Annars blir det lätt som fan för stammen som har övertag att bara ta ut de andra en efter en.

annars gillar jag henriks inställningar.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Blir ärligare med assistansblock utanför stammen. Lättare diplomati
Endel brukar ju klaga över backastab och dylikt
 

Cingeto

Member
Reaktionspoäng
0
Jo men det känns som att det blir klumpig diplomati om man inte kan göra smyggrejjer. Samt att det blir så lätt att gangbanga.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Hastighet: -
Enhetshastighet: -
Paladin: Ja
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Ja
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: Ja - Växer snabbt till 2200 p
Smedja: Vanligt
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: -
Stamgräns: 20
Maximalt adlingsavstånd: Avstängt
Milis: Ja - Möjligt upp till 2 byar. Dubbelt så stark.
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar
Premiumfunktioner: Alla gamla standard funktioner, inget jäkla köpande av resurser och flaggor. bort med det.
Slutscenario: Total dominans. Världen måste vart aktiv i 365 dar.
Stamkrig: Aktivt
Övrig Info: *Spelare kan välja startposition.
*Inte möjligt att assistera utanför stammen.
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 100 ms.
*Möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar, Aldrig utanför stammen.
* INGEN FAKEGRÄNS
*Flaggor inaktiverade

Med dessa inställningar blir det kalas.
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 2
Enhetshastighet: 0.5
Paladin: Ja (Utan vapen)
Bågar: Ja
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Nej
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: Ja - Växer snabbt till 1000 p
Smedja: Vanligt
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: -
Stamgräns: 10
Maximalt adlingsavstånd: Avstängt
Milis: nej
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar
Premiumfunktioner: Alla gamla standard funktioner, inget jäkla köpande av resurser, flaggor eller guldmynt (pls <3)
Slutscenario: Total dominans. Världen måste vart aktiv i 365 dar.
Stamkrig: Aktivt
Övrig Info: *Spelare kan välja startposition.
*Inte möjligt att assistera utanför stammen.
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 25 ms.
*Möjligt att skicka resurser inom stammen efter 5 dagar.
*FAKEGRÄNS
*Flaggor inaktiverade
 
Topp