vätterödings avskedsbrev.

DeletedUser

Guest
Många av er är säkert glada över att jag slutar, dels pga mina trupper ingame dels för att slippa mina kommentarer i externa.

Ni får tro vad ni vill om orsaken till att jag lämnar, men jag tror inte ens Dead king kan vara naiv nog att tro att det har med kriget att göra, då jag lämnade över kontot inatt hade jag haft sammanlagt fyra fejk på mig. Jag räknar inte attackerna mot den stackade byn ^^

Orskaken till at jag lämnar V15 och den svenska serven är hur den svenska servern sköts. Då jag har spelat ett tag på den internationella servern har jag upptäckt at det fungerar helt annorlunda.

Här kan man få en permban för de mest banala saker. i början av världen bannades jag, och fick inte ens veta orsaken till det förrän jag skickade vädjan. Då var det för att jag valt namnet g.a.n.j.a. Jag påpekade då att andra droger som alkohol sprit och vodka var tillåtna. Jag fick då till svar att det är för att ganja är en förbjuden substans. När jag tå påpekaade namn som amfetamin så får jag en ny bortförklaring och det att dom inte kan ta bort alla illegala nom..
Jag finner här orsakerna inconcisa och det är därför omöjligt att veta vad man kan banas för och vad inte.

Samtidigt som amdmin bannar för att man har ett cannabisblad på sin avatar skriver dom meddelande på julfriden om att soldaterna återvänder hem med bakfylla. Är inte det dubbelmoral så vad är.

Kanske vi har alkoholiserande cannabis hatare bland amins vad vet jag. men att förhärliga en drog och förbjuda åsynen av en annan är bara fel,


jag har spelat i några världar nu och på de sista när man blivet "bättre" ingame och lärt si att närma sig toppen upptäcker man att alltmer strider inte längre utkämpas ingame utan genom TW teamet.

På v13 var hela ledningen av en stam bannade ut något som startade med något så banalt som att en trådskapare skulle få avgöra vilka parter som skulle stå i överskriften på en krigsförklaring.

På V14 bannades en hel stam en månad in i spelet pga att två spelare skapat ett barbbälte. Där fanns även två andra barbbälten på den världen men inga åtgärder togs om detta. Fuskar ska bannas, men att banna 8 när två fuskat är fel, och att vänta en månad innan nåt görs är åxå fel. Vet en som hade betalt in 500KR för premie under julhelgen då det var rea som då frös inne. Det är näst intill stöld. (de hade kunnat låsa upp kontot så han kunde gett dessa pp till någon)

I går kväll kom droppen som fick min bägare att riinna över. Då tits har hållt strikt på gällande regler om inernadling av kökonto bannas han ändå.. bevisen jag då fick se från aming kom från innan adlingen påbörjades. Vissa hävdar att heldum sagt att det skulle interadlas, men det är fel. Jag fick lösen. gick in (eller så kan vi säga at tmin dotter gick in ^^, satte delad internet anslutning, (det kan admin kolla) satte tits som kö för att det skulle skötas korrekt. Då vi inte hittade någon att ta kontot och CbC var på det kraftigt så bestämdes det för att vi skulle ta en eller två byar som internadling och skita i kontot.


Samtidigt som tits konto bannades så ligger en ticket hos samma admin (värld 15 ) om hehe12s konto.

jag ska nu inte säga att thelaw fuskar, utan jag ska förklara regelbrottet av kontot. k

Kontot är uppe för internadling, byar adlas.. sen kommer någon annan och försöker ta byar, då går en spelare in och börjar deffa ut detta, (skriver till och med till mig på externa att detta sker) Till amins säger han att han ångrat sig och vill spela igen., men det är engligt gällande regler inte ok. antingen så har det påbörjats internadling, och då får inte kontot användas, eller så har reglen brutis mot att ge mer än tio procent av sina byar.

På v1 permbannades ett konto pga exact vad som hände på hehe12s konto.


Så, i tits fall gör han sitt bästa att följa reglerna, dvs deffar inte ens när mojo kommer och adlar sista byn, byarna.

medan hehe12 kontot, kan fortsätta att adla andra byar EFTER att internadling har börjat.

Om inte någon annans ser ett problem med samma regler för alla spelare och över alla världar här så vet jag inte vad.



I sluttext,
Ni vet alla att jag verkligen går in för spelet, lägger många timmar på det varje dag, men som det fungerar på svenska servern så känner jag mig inte trygg av TWteamet utan det känns som om dom kan rycka undan mattan på en när helst det faller dom in. och jag känner då inte att jag vill offra min tid och pengar på denna servern längre.

Ni som komme sakna mina syrliga kommentarer och dryga sätt.. Ciao på er alla

och ni som inte kommer att sakna mig.. ciao på er med.

Jag vet att tw teamet har en förmåga att ta bort alla tråda där fusk, orättvisor eller kritit mot teamet kommer upp, men jag ber snällt at denna kan få vara kvar åtmisntone veckan ut,

Den är inte gjrord för att gnälla per sig, den är gjord på ett sätt så att ni kanske kan förstå hur vi spelare uppfattar hur det inte fungerar som det ska..

Thats all over and out..

(kommer inte att gå in och kommentera några eventuella svar)
 

Mexican Loco

Member
Reaktionspoäng
0
det är riktigt tråkigt att du slutar vätter


men förstår helt vad du menar, du är inte den första som slutar på .se pga våran "underbara" admins och du lär heller inte bli den sista.

detta är nog sista världen för mig med på .se vi höres kanske på .net senare

ta han om dig :)
 

DeletedUser

Guest
trist att det ska behöva komma till denna punkt men önskar dig lycka till i framtiden vätter, och att admin tar till sig kritiken om regler där det är totalt annorlunda för andra världar.
 

DeletedUser

Guest
Xaran
2011-05-10 11:22:00
Vi kom fram till att vi släpper hela ärendet för den här gången. Detta beror på att det är väldigt mycket som händer inom teamet just nu, t.ex. Nya riktlinjer skrivs osv.

Det är synd att vi har två regler som krockar, 60% internadlingen och 10% "taktiska" regeln, så om man sen vill börja spela igen så "krockar" de reglerna, vilket medför att det är svårt för oss att veta om det är pushing eller inte.

Tänk dig scenariot nedan.
Spelare A känner att han endast orkar med 1 mille poäng medan B kan spela med 100 mille. Spelare A adlar ändå på och efter en sådär 20 extra byar säger han "nej, jag slutar. Spelare B får ta mina byar". Efter 20 byar så säger A "Nej, jag vill börja" och så fortsätter det.


Det är ett litet extremt exempel och det har ju inte riktigt gått till så här men det är sådana skräckexempel som vi vill undvika.


Med Vänliga Hälsningar
Joakim "Xaran"
Tribal Wars Team

----

Säger de en sista gång, thelaw aka hehe12 bannades för olämlpligt bynamn och inte vad ni i O-G sände ticket om som var att jag tagit mer än de 10 % enligt ena regeln som finns, dock kan den tolkas på fler sätt sen, dock va de ju IA och alla skulle tas. Men då de inte finns klara regler för avbryta en internetadling som du skrivit som en annan del på forumet kan du inte komma och säga vi fuskat, enda vi kan säga om jut hehe12s internetadling är vi förlorat mer än vunnit då flera byar togs av fiendne då anton inte fanns på kontot : )

Men visst, fortsätt ni.

Ps, Resten håller jag med dig om
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Synd.

V15 och .se blir av med en duktig spelare.

Du överdramatiserar dock bannan på tits, tycker det absolut inte är samma sak som den ticket du drog på mig.

Sen att jag inte blev bannad pga internadling är en annan sak.

Men på det hela taget håller jag med dig, det delas ut banns lite för lätt och ofta med för lite fakta bakom dom anklagelser som kommer.
 

DeletedUser

Guest
Men snälla ni

Ni får börja spela på V11, där är det helt ok att ha bynamn såsom Amfetamin och Metamfetamin. Likaså är det väldigt lätt att komma undan brottsliga åtgärder som att kapa konton med påföljden en veckas semesterbann.

Jag undrar om det finns någon tillämpad straffsats för olika fusk tex dubbelkonto, ottilåtna script, svordomar och grövre brott såsom kapning av konto. Eller är det godtyckligt av admin att bestämma straff gång efter gång eller om man känner spelaren ifråga att den skall få en andra chans.

Jag tror vi är många som undrar.
 

DeletedUser

Guest
Lycka till på .net och vi håller nog alla med att reglerna måste rustas upp bättre och inte ha små håll här och där "eller snarare stora håll"

Synd att man ej inte kommer få diskutera och jävlas/dryga/Skälla/bli sur på dig här på forumet igen :( du gav ju liv här och där :awsm:
 

Vurpalainen

Member
Reaktionspoäng
2
Ytterliggare en stor profil som aldrig någonsin kommer spela en server på .se. Bra jobbat Gaffel! :awsm:
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Vätter

vet nu har du slutat, önskar får veta hur jag få kontakta, dig vad heter du i skype, du var har varit toppen spelare. jag är en av de som kommer sakna dig.. och du är nu bannad?.. i vätter, .. fet elakt.. av de..
 

DeletedUser

Guest
han är inte bannad nuub :D det är Tits som är bannad Vätter är bara en rebell mot Adminsen :cool:
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Tits.

visst, mannen vi säger jag är ''nubb'' om vätter, slutar.. är kriget över.. och Tits blir borta.. alla ni i Pant! / Gripen / CbC/, tro inte ni har vunnit kriget, om de blir borta.. för de finns anledningar, att folk är som legender för att har adlat bort folk.. säg inte i framtiden, då tänk ''vi i CbC, har adlad bort O-G , '' men o-g ger inte upp lätt, Tits kommer komma tbx. de vet jag, .. och de hoppas jag på.. ^^, .. ni som gillar barbar , kan bara säga tits, byar är full med Deff.. så ta gärna de och tappa deff.,. ;)
 

DeletedUser

Guest
visst, mannen vi säger jag är ''nubb'' om vätter, slutar.. är kriget över.. och Tits blir borta.. alla ni i Pant! / Gripen / CbC/, tro inte ni har vunnit kriget, om de blir borta.. för de finns anledningar, att folk är som legender för att har adlat bort folk.. säg inte i framtiden, då tänk ''vi i CbC, har adlad bort O-G , '' men o-g ger inte upp lätt, Tits kommer komma tbx. de vet jag, .. och de hoppas jag på.. ^^, .. ni som gillar barbar , kan bara säga tits, byar är full med Deff.. så ta gärna de och tappa deff.,. ;)

asså du snackar fan som yoda..
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
^^..

Är det, bra eller dåligt? Kan tro, att de på ett bra sätt, du menar om mig.. att ''jag snackar som Yoda'', .. Men de kan också va lungt, att de dåligt sätt.. ;), säger sanningen ur. man ska inte ta all äran när 2 spelare, slutar.. För tits, kan bli raderad.. som QTU, .. folk brukar ta ofta äran, för saker de inte förtjänar om ni gripen, och Pant! och CbC, vill va berömmda. så ta ner, O-G.. där får ni berömmelse, iafall av mig om ni lyckass.. säger inte att ni är dåliga, .. säger bara att saker man inte har gjort, ska man inte ta ära, ni har inte tagit äran, om nåt. men när de börjar bli borta, börjar man snacka ofta, att vi äger och sånt.. vi har tagit ner den stammen, osv.. det är väl för en anledning, att ni har tagit ner O-G? .. eftersom Tits, har blivit bannad.. då sjunger en av O-Gs, bästa spelare.. sen kanske Vätter slutar, men kan tro att en ny spelare, får konton.. det är vad jag själv tycker.
 

DeletedUser

Guest
Är det, bra eller dåligt? Kan tro, att de på ett bra sätt, du menar om mig.. att ''jag snackar som Yoda'', .. Men de kan också va lungt, att de dåligt sätt.. ;), säger sanningen ur. man ska inte ta all äran när 2 spelare, slutar.. För tits, kan bli raderad.. som QTU, .. folk brukar ta ofta äran, för saker de inte förtjänar om ni gripen, och Pant! och CbC, vill va berömmda. så ta ner, O-G.. där får ni berömmelse, iafall av mig om ni lyckass.. säger inte att ni är dåliga, .. säger bara att saker man inte har gjort, ska man inte ta ära, ni har inte tagit äran, om nåt. men när de börjar bli borta, börjar man snacka ofta, att vi äger och sånt.. vi har tagit ner den stammen, osv.. det är väl för en anledning, att ni har tagit ner O-G? .. eftersom Tits, har blivit bannad.. då sjunger en av O-Gs, bästa spelare.. sen kanske Vätter slutar, men kan tro att en ny spelare, får konton.. det är vad jag själv tycker.

Say WHAT!?
 

DeletedUser

Guest
Sluta hacka på det Mesut skriver. Jag förstår och det gör säkert ny också om ni verkligen försökte istället för att leta bråk.
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
tackar.

Där var schysst, tackar för de. säger bara en sak till alla krigande, stammar.. Lycka till! även om ni cbc, förlorar. är ni legender ändå, tror inte ni förlorar så lätt ändå.. ofta alla stammar som o-g har krigat har tagit 1dygn, max.. men denna krig har hållt på 2veckor.. och de börjar gå ner, cbc/pant/gripen, men sen ökade de. så de står ungefär lika kriget.. Om jag får säga själv.. du The Law, varsegod, hacka på mig? .. står här om du har ord, att säga till mig.
 
Topp