VärldsMästerskap i TribalWars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Alla världens TribalWars spelare får chansen att delta i VM i TribalWars. Varje officiell TribalWarssajt väljer ut 20 duktiga spelare som tillsammans ska slåss för sitt land. Detta ska ske genom KingOfTheHillspeed-uttagningar. Varje sida anordnar 3 speed servrar som spelas under 2 dygns tid. De 3 spelarna som tar över "kingofthehill" är direktkvalificerade och får ej delta i de kvarvarande uttagningarna. Därefter väljer man ut de 2 största imperiebyggarna samt de 2 bästa offensiva samt de 2 bästa defensiva spelarna från varje server. (Har man tagit en titel kan man ej ta en till.) Därefter väljer man ut 2 spelare som kombinerat OB och pop är bäst.

Anledningen till att det ska hållas 3 uttagningar är för att många är bortresta och det vore ju oturligt om Sveriges bästa TribalWars spelare är borta under den enda uttagningen.

Dessa 20 spelarna ska under 2 dygn tävla mot alla TribalWars länder.
De 20 spelarna som vinner på .se kommer starta i samma stam, de kan inte gå ur eller byta stam.

Samma sak gäller för de 20 spelarna från .de.

När servern är igång (Kommer spelas på engelska språk) så hoppas vi att vi får se ett fullskaligt världskrig!



Lite funderingar jag har...
 

DeletedUser

Guest
Så här kan själva VM:et se ut. Lite som King Of The Hill

Hastighet: 400x
Enhetshastighet: 0.3x
Avbrytartid på trupper & res: 15sec/10sec
Nubörjarskydd & Ratio: 20 Minuter / 10
Paladin & Föremål: Nej
Båg & Beridnaskyttar: Nej
Smedjan: 3 nivåer
Spejaren: Kan ej se trupper utanför byn
Barbar & Bonusbyar: Enbart barbarbyar
Akademi: Paket och billig adel vid förlust
Stam: Inga attacker inom stammen. En stam kan ha 20 medlemmar. (endast utagna)
Övervakning: 3 timmars restriktioner
Sov-läge: Inte aktivt eller Aktivt
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Uttagningarna ska vara gratis eftersom vissa spelare inte vill betala för premium. Vem vet? Det kanske är de som är bäst.

Inga stammar kommer att gå att skapas. Uttagningarna ska ske 1 och 1. Man kan bara deffa egna byar.
 

DeletedUser

Guest
Najs, hoppas att man kan vara med på nån för då blir det man andra speed ^^ Gick bra på den första, det var kriget mot norskar och danskar :)
 

DeletedUser

Guest
Uttagningarna ska vara gratis eftersom vissa spelare inte vill betala för premium. Vem vet? Det kanske är de som är bäst.

Inga stammar kommer att gå att skapas. Uttagningarna ska ske 1 och 1. Man kan bara deffa egna byar.

Hur spelar man speed utan premium?
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Uttagningarna ska vara gratis eftersom vissa spelare inte vill betala för premium. Vem vet? Det kanske är de som är bäst.

Inga stammar kommer att gå att skapas. Uttagningarna ska ske 1 och 1. Man kan bara deffa egna byar.


Det ska dom inte alls, noobsen betalar inte för o spela (oftast inte iaf) det gör dom som sitter inne med lite skillz..

Hur är det med engelskan? TribalWars = StamKrig...
 

DeletedUser

Guest
Det ska dom inte alls, noobsen betalar inte för o spela (oftast inte iaf) det gör dom som sitter inne med lite skillz..

Hur är det med engelskan? TribalWars = StamKrig...

Japp... Men i en uttagning så är det inte för speedens skull man spelar. Då ska man bevisa att man kan spela. Vem som helst kan gå med i en stam, få 79 spelare att boosta en, halvadla byar, rensa, deffa. Skulle det bevisa skillsen? Tror inte det...

Självklart menar jag inte att man ska spela utan premium, utan att det inte ska kosta att registrera sig..

Och vaddå "Det gör de som sitter inne med lite skills"? Jag har spelat på ett av världens bästa Tr@vian konto. Jag är ärligt talat ganska grym på TribalWars också, sen om jag kan spela speed eller inte vet jag inte eftersom jag aldrig prövat.
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Om man ska ta ut ett antal spelare som är bra, för att sedan spela i ett världskrig med resten av TW världen, så ska dessa spelare också bli uttagna på samma grunder som en vanlig speed där alla attackerar varandra, för om du ska klara ett fullskaligt krig så räcker det väl inte med att man kör uttagningar 1 och 1...

Plz, sluta jämnför TW med det skitspelet, Det är som att säga man är asgrym på STALKER och då är man grym på NFS också.. Två olika spel , Två olika grunder...
 

DeletedUser

Guest
Om man ska ta ut ett antal spelare som är bra, för att sedan spela i ett världskrig med resten av TW världen, så ska dessa spelare också bli uttagna på samma grunder som en vanlig speed där alla attackerar varandra, för om du ska klara ett fullskaligt krig så räcker det väl inte med att man kör uttagningar 1 och 1...

Plz, sluta jämnför TW med det skitspelet, Det är som att säga man är asgrym på STALKER och då är man grym på NFS också.. Två olika spel , Två olika grunder...

Det är ju det jag menar. En speed där det inte finns någon stam att gömma sig bakom. Alla möter alla. Alla vill slåss om titeln att vara en av de 20 bästa TribalWars spelarna i Sverige för att sedan kunna slåss om att vara en av de 20 bästa spelarna i världen!

Sen vilket spel som är ett skitspel av de här behöver vi inte ta nu, men de bygger på samma grund. PM ifall du vill fortsätta den diskussionen.
 

DeletedUser

Guest
Hela grejen med TW är ju att kunna köra teamwork, hur skulle det gå till om man körde 1 on 1?? Då får man fram vem som är en duktig ensamvarg men inte om de duger till att köra i lag.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hela grejen med TW är ju att kunna köra teamwork, hur skulle det gå till om man körde 1 on 1?? Då får man fram vem som är en duktig ensamvarg men inte om de duger till att köra i lag.

Jo, jag har funderat på det också. (Tack för att du skrev det på ett bra sätt vilket vissa inte kan).

Men det är ju också lätt att det blir som jag skrev förut, att man kan boostas...
 

DeletedUser

Guest
TribalWars handlar om stamkrig, inte SoloWars.

Support inom stam, ej handel, inga fakes, nybörjarskydd 2 timmar - då pratar vi taktik.

Jag kan lista många enskilt erkänt duktiga spelare som inte klarar av att spela i stam (de har oftast inställningen: jag är för upptagen med mitt ego för att kunna övervaka, deffa, prenobla lr rensa åt den som är i behov av det).
De är även så erkänt duktiga att de inte klarar av att spela tillsammans i samma stam pga att deras egon känner sig hotade av de andras egon.

alla .se-världar är fulla av såna spelare, även speed-rundorna.

TribalWars is more then meet the eye.

Men idéen med VM är god, nu kan vi bara finslipa detaljer och därefter presentera det som ett fullgott förslag.
 

osbada

Member
Reaktionspoäng
0
vi diskuterar detta på .no forumet också.. och da blir det jo mera fart i diskusjonen :p
 

DeletedUser

Guest
en av sakerna är om man ska gå efter Ob eller ranking, OB tycker jag.
 

DeletedUser

Guest
Men om detta är till ett VM där Sverige kommmer möta resten av TW världen, så kommer juh sverige spela tillsammans i en Stam, är det inte då den bästa stammen man ska gå efter? för det kan som ni har sagt här, finnas bra spelare i stammar det går dåligt för, men utan tvekan så är det juh dom som kan samarbeta som ska gå vidare... För att ta 20 duktiga enskilda spelare, o sätta alla i samma stam, så kan det gå käpp rätt åt h*lvete pga att dom inte kan samarbeta, detta är juh bara min åsikt..

men tror det skulle gå bättre om man gjorde så!

Eller har jag helt fel i mitt tanke sett??
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp