Värld 13 - Diskussion.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Haha jag antar att där fanns en gnutta sarkasm...


Edit: at least i hope
 

DeletedUser

Guest
Omröstningen funkade ju inte, då det blev precis lika mycket whine då som nu. Alla forumtroll tyckte ju det var ren skandal att en omröstning inte reflekterade DERAS preferenser, å vips, så var allt Gaffel's fel igen.

Jag kan förstå att dem satsade på ett koncept den här gången - En nybörjarvärld. Det återspeglas i många av inställningarna, ingen idé att gråta tårkanalen torr över det. Hoppas bara att Gaffel & co. har det i åtanke till nästa vända och, för en gångs skull, gör en "rutinerad spelare"-vänlig värld. Och förihelvete, 20-30 som medlemstak när ett sådant koncept väl ligger på bordet, shit.
 

Ancalagon

Member
Reaktionspoäng
0
Gillar inst har mycket att göra på jobbet så behöver min nattsömn nu. Står inget om det är billigare återköp på adeln nån stans. Hoppas inte för då blir det roligare när man få gambla lite med tågena skall man sända 5 och riskera att losa en adel för säg 100 lagringar eller skall man dra 4 och riskera att inte få byn? Tror detta kan bli en härlig värld.
 

DeletedUser

Guest
Gillar inst har mycket att göra på jobbet så behöver min nattsömn nu. Står inget om det är billigare återköp på adeln nån stans. Hoppas inte för då blir det roligare när man få gambla lite med tågena skall man sända 5 och riskera att losa en adel för säg 100 lagringar eller skall man dra 4 och riskera att inte få byn? Tror detta kan bli en härlig värld.

Men Anca visst är det en bra värld men det är nattbonusen som förstör
 

clown

Member
Reaktionspoäng
0
Att mynta innebär som du vet att man myntar det antal mynt som behövs för adel, därefter betalar kostnaden för att tillverka den adeln. Med lagring lagrar är det exakt samma princip bara det att istället för att betala för adeln får man den gratis. Ganska kortfattad förklaring men det är så jag skulle beskriva skillnaden i alla fall.



Och för att undvika folk som klagar om att "jo men adlarna kostar antalet paket man lagrar" så kommer här också en lite fin mer utförlig förklaring som säkert inte går att missuppfattas.


Mynt
Jag ska mynta för att få adelsman nummer fem. Ett mynt kostar 28.000 trä, 30.000 lera och 25.000 järn. Jag myntar fem sådana och får ett slutpris på 140.000 trä, 150.000 lera och 125.000 järn. Utöver detta så kostar adelsmannen ytterligare 40.000 trä, 50.000 lera och 50.000 järn. Slutpriset för adelsman nummer fem blir då alltså 180.000 trä, 200.000 lera och 175.000 järn.

Lagring
Jag ska lagra resurser för att få adelsman nummer fem. Ett paket att lagra kostar 28.000 trä, 30.000 lera och 25.000 järn. Jag lagrar fem sådana paket och får ett slutpris på 140.000 trä, 150.000 lera och 125.000 järn. Efter att detta är gjort är det inga övriga kostnader för att utbilda adelsmannen då kravet för adelsman nummer fem enbart är fem paket och utbildningen är gratis.



Nu till stridssystemet, jag minns inte exakt alla olika variationer utav det hela men jag minns att ifall en adelsman dör så är en variation att man kan utbilda en ny adelsman till ett billigare pris (ett lagringspaket). Dock måste detta göras ifrån samma by man skickade adeln från början och därför förhindras möjligheten att omplacera adelsmännen vilket är en möjlighet med myntsystemet.
En annan variation jag minns är att man helt enkelt bara kan utbilda en ny adelsman utan att betala någon extra kostnad över huvud taget och detta kan även göras i vilken by som helst. Med andra ord har man i det här fallet möjlighet till att omplacera sina adlar.

Ifall någon har något att tillägga så gör gärna det, det var ett tag sedan jag spelade på en värld med lagring men jag tror mig minnas rätt i det hela. Men om jag missminner mig så påpeka gärna detta!

Det är en fin förklaring på lagring, jag har kört 1 värld med lagring. Den världen slutade jag på när jag förstog hur det funkar...
början är helt sjukt irriterande tycker jag och det känns som den är 10 gånger dyrare än mynt (om man inte lyckas adla en by med lvl 3 akademi...
 

DeletedUser

Guest
Nattbonus = Guld, finns trots allt ett gäng TW-spelare med jobb... Synd bara att det kom en till värld med nattbonus så tätt inpå v11, betyder troligtvis att det dröjer ett bra tag innan nästa gång
 

DeletedUser

Guest
Tyvärr, men har fullt upp med att lära mig dansen till Macarena... Får se när lusten för TW kommer tillbaka :crybaby: Sitter bara och ugglar på forumen tills dess
 

DeletedUser

Guest
Trevligt med ny värld! Men tyvärr ska jag bort 28 :thinking:
 

DeletedUser

Guest
Hade en liten tanke att börja på v13, dock med dessa inställningar så avstår jag.
 

DeletedUser

Guest
Nattbonus- och bågskyttinställningarna var dåliga, men jag tänker börja eftersom jag vill ha en riktig start (i V12 var jag så mycket på semester när den startade).
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker det ska bli kul med en ny värld. Jag hoppas inte att den ska tas över lika fort som v12.

Max 60 i stammen är en bra regel tycker jag. Det blir inte så stora stammar och det blir lite mer spänning. Hastigheten duger, det blir lite lugnare, och inte så stressigt (vad jag tycker).
Jag är dock emot lagring, jag föredrar mynt. Men det är nog för att man inte är van vid det. Fast det ska bli kul med nåt nytt.
 

DeletedUser

Guest
De här kör vi på! :) Härligt med lite "slappt" på nätterna ju! :p

Ses där fölk!

We are back in bussines
 

DeletedUser

Guest
Ni som snackar om att det är så slappt med nattbonus skiten.

Har ni provat skicka iväg era trupper över natten!?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp