Värld 13 - Diskussion.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

oAlexander

Member
Reaktionspoäng
0
Frihandel: Enbart tillåtet mellan stammedlemmar.
Assistans: Enbart tillåtet mellan stammedlemmar.

Jag tycker att man ska skicka assistans och resuser till vem man vill men annars så är det bra
 

DeletedUser

Guest
en värld som beror helt på hur mycket man farmar underbart jag kommer att köra nattbonus också bra slipper man offra sitt lev för detta och kunskaperna blir därgenom viktigare än tiden.

- 60 spelare per stam borde vara 30 men lätt att jag kommer kötta
 

DeletedUser

Guest
Kan någon förklara vad lagringar innebär.. i relation till att mynta.

Att mynta innebär som du vet att man myntar det antal mynt som behövs för adel, därefter betalar kostnaden för att tillverka den adeln. Med lagring lagrar är det exakt samma princip bara det att istället för att betala för adeln får man den gratis. Ganska kortfattad förklaring men det är så jag skulle beskriva skillnaden i alla fall.



Och för att undvika folk som klagar om att "jo men adlarna kostar antalet paket man lagrar" så kommer här också en lite fin mer utförlig förklaring som säkert inte går att missuppfattas.


Mynt
Jag ska mynta för att få adelsman nummer fem. Ett mynt kostar 28.000 trä, 30.000 lera och 25.000 järn. Jag myntar fem sådana och får ett slutpris på 140.000 trä, 150.000 lera och 125.000 järn. Utöver detta så kostar adelsmannen ytterligare 40.000 trä, 50.000 lera och 50.000 järn. Slutpriset för adelsman nummer fem blir då alltså 180.000 trä, 200.000 lera och 175.000 järn.

Lagring
Jag ska lagra resurser för att få adelsman nummer fem. Ett paket att lagra kostar 28.000 trä, 30.000 lera och 25.000 järn. Jag lagrar fem sådana paket och får ett slutpris på 140.000 trä, 150.000 lera och 125.000 järn. Efter att detta är gjort är det inga övriga kostnader för att utbilda adelsmannen då kravet för adelsman nummer fem enbart är fem paket och utbildningen är gratis.



Nu till stridssystemet, jag minns inte exakt alla olika variationer utav det hela men jag minns att ifall en adelsman dör så är en variation att man kan utbilda en ny adelsman till ett billigare pris (ett lagringspaket). Dock måste detta göras ifrån samma by man skickade adeln från början och därför förhindras möjligheten att omplacera adelsmännen vilket är en möjlighet med myntsystemet.
En annan variation jag minns är att man helt enkelt bara kan utbilda en ny adelsman utan att betala någon extra kostnad över huvud taget och detta kan även göras i vilken by som helst. Med andra ord har man i det här fallet möjlighet till att omplacera sina adlar.

Ifall någon har något att tillägga så gör gärna det, det var ett tag sedan jag spelade på en värld med lagring men jag tror mig minnas rätt i det hela. Men om jag missminner mig så påpeka gärna detta!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Att mynta innebär som du vet att man myntar det antal mynt som behövs för adel, därefter betalar kostnaden för att tillverka den adeln. Med lagring lagrar är det exakt samma princip bara det att istället för att betala för adeln får man den gratis. Ganska kortfattad förklaring men det är så jag skulle beskriva skillnaden i alla fall.



Och för att undvika folk som klagar om att "jo men adlarna kostar antalet paket man lagrar" så kommer här också en lite fin mer utförlig förklaring som säkert inte går att missuppfattas.


Mynt
Jag ska mynta för att få adelsman nummer fem. Ett mynt kostar 28.000 trä, 30.000 lera och 25.000 järn. Jag myntar fem sådana och får ett slutpris på 140.000 trä, 150.000 lera och 125.000 järn. Utöver detta så kostar adelsmannen ytterligare 40.000 trä, 50.000 lera och 50.000 järn. Slutpriset för adelsman nummer fem blir då alltså 180.000 trä, 200.000 lera och 175.000 järn.

Lagring
Jag ska lagra resurser för att få adelsman nummer fem. Ett paket att lagra kostar 28.000 trä, 30.000 lera och 25.000 järn. Jag lagrar fem sådana paket och får ett slutpris på 140.000 trä, 150.000 lera och 125.000 järn. Efter att detta är gjort är det inga övriga kostnader för att utbilda adelsmannen då kravet för adelsman nummer fem enbart är fem paket och utbildningen är gratis.



Nu till stridssystemet, jag minns inte exakt alla olika variationer utav det hela men jag minns att ifall en adelsman dör så är en variation att man kan utbilda en ny adelsman till ett billigare pris (ett lagringspaket). Dock måste detta göras ifrån samma by man skickade adeln från början och därför förhindras möjligheten att omplacera adelsmännen vilket är en möjlighet med myntsystemet.
En annan variation jag minns är att man helt enkelt bara kan utbilda en ny adelsman utan att betala någon extra kostnad över huvud taget och detta kan även göras i vilken by som helst. Med andra ord har man i det här fallet möjlighet till att omplacera sina adlar.

Ifall någon har något att tillägga så gör gärna det, det var ett tag sedan jag spelade på en värld med lagring men jag tror mig minnas rätt i det hela. Men om jag missminner mig så påpeka gärna detta!

jag älskar lagring!!
men jag visste inte att det fanns 2 varianter:p
undrar då vilken variant det är på denna värld= )
 

DeletedUser

Guest
Ta bort Nattbonus så är denna världen guldvärd

TAKHÄJ
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nattbonus är det enda jag kan vara lite glad över, det gör att jag kanske slö lirar lite. Efter en del tankar angående just nattbonus så kommer jag ihåg att nattbonusen var skön på v11 om jag inte minns fel att v11 hade nattbonus iaf ^_^
 

DeletedUser

Guest
"Vi mjukstartar hösten med en nybörjarvänlig värld"

Men v12 var jättenoobig : ( varför en till?
 

DeletedUser

Guest
"Vi mjukstartar hösten med en nybörjarvänlig värld"

Men v12 var jättenoobig : ( varför en till?

Antar att dom menar att hastigheten är låg, då klarar fler nybörjare av spelet i början då inte lika mycket aktivitet krävs.

v12 = 2 i hastighet
v13 = 1,2 i hastighet

En del skillnad, samt att v12 har en del andra inställningar som gör den snabb.
 

DeletedUser

Guest
Jag som var sugen att spela på v13 och så ser jag att den har nattbonus. BAH!
Nä, jag skippar nog ;)
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Antar att dom menar att hastigheten är låg, då klarar fler nybörjare av spelet i början då inte lika mycket aktivitet krävs.

v12 = 2 i hastighet
v13 = 1,2 i hastighet

En del skillnad, samt att v12 har en del andra inställningar som gör den snabb.

Det är inte bara gamespeeden som avgör hastigheten ju :p Det är ju både game + unitspeed som avgör hur snabb en värld är.
 

DeletedUser

Guest
skiiit den börjar när jag är i skolan borde börja på en lördag
 

Tronicooz

Member
Reaktionspoäng
1
hoppas fan v14 startar rätt fort efteråt så vi som faktiskt betalar och lägger tid på spelet ska få något tillbaka
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
hoppas fan v14 startar rätt fort efteråt så vi som faktiskt betalar och lägger tid på spelet ska få något tillbaka

Du betalar väl inte en krona i en värld du inte spelar i.

V13 intällningar är perfekt för mig och jag kommer att betala premium där tills jag adlas ut. eller till endgame. Det enda negativa jag ser där är självväxande BB och det får man leva med.

PS. jag hoppas att TW överlever utan din premium i V13 :awsm:

Att mynta innebär som du vet att man myntar det antal mynt som behövs för adel, därefter betalar kostnaden för att tillverka den adeln. Med lagring lagrar är det exakt samma princip bara det att istället för att betala för adeln får man den gratis. Ganska kortfattad förklaring men det är så jag skulle beskriva skillnaden i alla fall.



Och för att undvika folk som klagar om att "jo men adlarna kostar antalet paket man lagrar" så kommer här också en lite fin mer utförlig förklaring som säkert inte går att missuppfattas.


Mynt
Jag ska mynta för att få adelsman nummer fem. Ett mynt kostar 28.000 trä, 30.000 lera och 25.000 järn. Jag myntar fem sådana och får ett slutpris på 140.000 trä, 150.000 lera och 125.000 järn. Utöver detta så kostar adelsmannen ytterligare 40.000 trä, 50.000 lera och 50.000 järn. Slutpriset för adelsman nummer fem blir då alltså 180.000 trä, 200.000 lera och 175.000 järn.

Lagring
Jag ska lagra resurser för att få adelsman nummer fem. Ett paket att lagra kostar 28.000 trä, 30.000 lera och 25.000 järn. Jag lagrar fem sådana paket och får ett slutpris på 140.000 trä, 150.000 lera och 125.000 järn. Efter att detta är gjort är det inga övriga kostnader för att utbilda adelsmannen då kravet för adelsman nummer fem enbart är fem paket och utbildningen är gratis.



Nu till stridssystemet, jag minns inte exakt alla olika variationer utav det hela men jag minns att ifall en adelsman dör så är en variation att man kan utbilda en ny adelsman till ett billigare pris (ett lagringspaket). Dock måste detta göras ifrån samma by man skickade adeln från början och därför förhindras möjligheten att omplacera adelsmännen vilket är en möjlighet med myntsystemet.
En annan variation jag minns är att man helt enkelt bara kan utbilda en ny adelsman utan att betala någon extra kostnad över huvud taget och detta kan även göras i vilken by som helst. Med andra ord har man i det här fallet möjlighet till att omplacera sina adlar.

Ifall någon har något att tillägga så gör gärna det, det var ett tag sedan jag spelade på en värld med lagring men jag tror mig minnas rätt i det hela. Men om jag missminner mig så påpeka gärna detta!


Tack för ett utförligt svar.

Som jag ser det så får man betala extra för flexibiliteten att fytta adel.. (Adelsmannens egenkostnad bryr man sig ju inte om med myntning efter några hundra byar...) Jag ser fram emot denna värld.
 
Senast redigerad av en moderator:

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
säg om det här då jag ges en BY med allt 50 gånger normala grejorna så kan alla andra anfalla mig?
en joker i spelet så att säga byn kan flyttas överallt på kartan men kan inte sättas i någon stam mm mm mmm
 

DeletedUser

Guest
raderade skräp.

Ska bli intressant att prova på lagringar då man tydligen kan utbilda en adel i en by utan resurser bara byn har akademi och man har tillräckligt många paket?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Underbart att man inte kan skicka ass till spelare utanför stammen.
Det blir mycket rättvisare i krig, känns lite surt om man går + ända fram tills den andra stammens ally bestämmer sig för att deffa upp sina vänner.

Me like !
 

DeletedUser

Guest
varför röstades inte inställningarna fram, som Förra Gången?
:thinking:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp