Uppdatering v. 6.4 Diskussion

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Nino det med antäckningar för varje by är en bra funktion men det finns ett men. När man har kartläget på och drar musen över byn så tycker jag i det fönstet som kommer upp att man ska kunna se anteckningarna. Det skulle underlätta. Det är ett förslag men det skulle göra det enklare för du vet man kanske juste den byn ska jag adla med den byn oavsett utan att man måste klicka sig in med byn. Men jag vill iaf ge creed den här uppdateringen gör prem mer värd att ha. Sedan hoppas jag att det kommer läggas till fler bra prem funktioner i framtiden, Men de här funktinerna är ett steg på rätt riktning :D
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Nino det med antäckningar för varje by är en bra funktion men det finns ett men. När man har kartläget på och drar musen över byn så tycker jag i det fönstet som kommer upp att man ska kunna se anteckningarna. Det skulle underlätta. Det är ett förslag men det skulle göra det enklare för du vet man kanske juste den byn ska jag adla med den byn oavsett utan att man måste klicka sig in med byn. Men jag vill iaf ge creed den här uppdateringen gör prem mer värd att ha. Sedan hoppas jag att det kommer läggas till fler bra prem funktioner i framtiden, Men de här funktinerna är ett steg på rätt riktning :D

Kommer med version 6.5. =)

attachment.php
 

DeletedUser

Guest
Bra bra bra. Men när kommer 6.5 väntar redan på den funktionen
 

DeletedUser

Guest
Stör mig framförallt på svenskan, ganska många ord m.m. är felstavade och jag tycker att det känns som om dessa enkla felstavningar/slarvfel försämrar hur man tycker att spelet ser ut och verkar vara innan man blir fast i beroendet. Det liksom åker ner ett snäpp på skalan av välgjorda spel. Aldrig att spel som t.ex. World of Warcraft skulle innehålla några felstavningar. Säga vad man vill om WoW, men det är i varje fall proffsigt gjort. (Ta detta endast som konstruktiv kritik, men förbättra gärna!)

Ännu en sak som man skulle kunna förbättra är att man själv får välja om man vill att sidan ska åka upp varje gång man bygger/demolerar någonting. Exempelvis om man bygger på muren utan byggskript. Varje gång man klickar på "Expansion till nivå 2" osv åker sidan upp högst upp och man måste scrolla ner hela vägen igen för att bygga på muren ytterliggare en gång. Alltså tycker jag att det vore bättre om man själv får välja om man vill att sidan ska åka upp varje gång man demolerar eller expanderar.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Stör mig framförallt på svenskan, ganska många ord m.m. är felstavade och jag tycker att det känns som om dessa enkla felstavningar/slarvfel försämrar hur man tycker att spelet ser ut och verkar vara innan man blir fast i beroendet. Det liksom åker ner ett snäpp på skalan av välgjorda spel. Aldrig att spel som t.ex. World of Warcraft skulle innehålla några felstavningar. Säga vad man vill om WoW, men det är i varje fall proffsigt gjort. (Ta detta endast som konstruktiv kritik, men förbättra gärna!)

Dock så överstäetter ju de inte WOW till lika många språk som de gör med tw ;)

Men vist finns det en del enkla saker de skulle kunna fixa till snabbt och enkelt..

Men det där ser bra ut, enda som jag bekymrar mig över är att ibland när man är på kartan så fastnar informationsrutan som finns redan nu. Och då kan det bli ett ännu större elende med denna nya uppdatering..?
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Stör mig framförallt på svenskan, ganska många ord m.m. är felstavade och jag tycker att det känns som om dessa enkla felstavningar/slarvfel försämrar hur man tycker att spelet ser ut och verkar vara innan man blir fast i beroendet. Det liksom åker ner ett snäpp på skalan av välgjorda spel. Aldrig att spel som t.ex. World of Warcraft skulle innehålla några felstavningar. Säga vad man vill om WoW, men det är i varje fall proffsigt gjort. (Ta detta endast som konstruktiv kritik, men förbättra gärna!)

Vi har en tråd där man kan rapportera felstavningar, den hittar du här.
 

DeletedUser

Guest
Vi har en tråd där man kan rapportera felstavningar, den hittar du här.

Jasså okey =) Tacktack, ska skriva lite där då.

Kom på ännu en grej. När man tar upp kartan och skapar en ny grupp och sparar inställningar fungerar det bra. Sedan när man ska klicka på ett annat ställe på kartan sker nästan alltid samma sak - de kvadratiska olikfärgade byarna skiftar tillbaka till den gamla färgen och byter färg lite random allteftersom man klickar på olika ställen på kartan. Efter några dagar eller liknande byter inte kartan färg utan behåller sin rätta färg eller den färgen man själv har lagt till. Skulle detta kunna fixas i nästa patch?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp