Uppdatering v. 6.4 Diskussion

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
okej men finns där bara uppdateringar för för premium eller där finns för utan också?

Eh alltså.. Vissa uppdateringar är för funktioner som bara premiumanvändare har, och vissa uppdateringar är för grundspelet, alltså även för spelare utan premium.

De uppdateringar det står "PK:" framför är för premiumanvändare (premiumkonto).
 

DeletedUser

Guest
Du verkar vara trög så jag skriver det igen.


En så dålig uppdatering så det känns som en NERGRADERING.

Jag undrar vem som är trög men jag ser faktiskt inte för ovanlighetens skull en enda brist i denna uppdatering :).

Vad är det som är en "NERGRADERING" om man får fråga?
 

toxii

Member
Reaktionspoäng
0
Eh alltså.. Vissa uppdateringar är för funktioner som bara premiumanvändare har, och vissa uppdateringar är för grundspelet, alltså även för spelare utan premium.

De uppdateringar det står "PK:" framför är för premiumanvändare (premiumkonto).

men det står inte "PK:" på [Förbättring] Byöversikt: Visar enbart pilar när möjlighet att byta by finns. hur vet du då att det är när man har PK?
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Tror jag borde gå ;) Ser nog mer att själva anteckningen till byn kanske blir lite begränsad däremot. Men har ej testat så vet inte xD

Säga vad man vill om att Nino spelar TW i safari, men jag tycker själva funktionen ser rätt bra ut :)
[SPOIL]
34876_425563921192_32581936192_5178771_7005037_n.jpg
[/SPOIL]

Fast hm.. Satt och tittade på det ett tag och då slog mig följande.

Kommer inte anteckningarna hamna sjukt långt ner på sidan om man har incs? Har man incs så kan den där listen ute till höger bli hur lång som helst om där bara är 30-40 attacker på byn och sedan kanske 20-30 supports också. Då borde ju själva anteckningen också flyttas ner då den ligger i samma list.
Vore det inte bättre att placera den för exempel under själva byn i den grafiska översikten? Där är det ett tomrum som aldrig används. Det går inte att använda det till något alls då man inte kan ändra måtten åt det hållet.
 
Senast ändrad:

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Kan vara jag som missuppfattat det hela. Som det troligen vart. Fick för mig att rutan där man fyller i all info pushade ner själva anteckningsområdet så säga.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Hm, ja det är ju möjligt att attackerna hamnar under den rutan också. Haha, det får vi se nu på tisdag eller vafan det blir.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
[SPOIL]
33m5174.jpg
[/SPOIL]

Tyvärr blev det som jag befarade, attackerna hamnar ovanför anteckningarna.
 

DeletedUser

Guest
En lite sak som skulle spara utrymme och det vore att man kunde välja bort bilden och texten (I byns högkvarter kan du konstruera nya byggnader eller uppgradera de befintliga byggnaderna. Ju högre nivå ditt högkvarter har, desto snabbare blir konstruktionerna färdiga. Så fort din bys högkvarter har uppgraderats till nivå 15 kan du demolera byggnader i denna byn.) när man klickar på HQ. Kör man 1680x1050 upplösning och köar upp en byggkö så får man automatiskt en scroll list ute till höger, vilket är irriterande.

Sedan så borde man kunna flytta på demoleringskön. Vill man riva flera byggnader så flyttas hela sidan ner pga att "Konstruktionsuppgift" hamnar ovanför valet att riva byggnader. Detta medför att det tar tid för att sidan att uppdateras varje gång samt att valet för nästa rivningsobjekt flyttar en rad nedåt (om man skall riva typ 5 byggander). Lägger man kön under valet att riva nästa objekt så slipper man flytta musen nedåt när man fyller på demoleringskön.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp