TWRadio - Omröstning

Vad för GENRE vill du höra i TWRadion?

  • Techno/Trance

    Röster: 48 27,9%
  • Hiphop

    Röster: 24 14,0%
  • Pop

    Röster: 21 12,2%
  • Opera

    Röster: 5 2,9%
  • Punk

    Röster: 2 1,2%
  • Emo

    Röster: 1 0,6%
  • Rock

    Röster: 36 20,9%
  • Metal

    Röster: 19 11,0%
  • Death Metal

    Röster: 2 1,2%
  • Övrig Musik Genre

    Röster: 14 8,1%

  • Totalt antal röstare
    172

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Ingen vill höra pubertala tonåringar growla :(

Måste förövrigt påpeka "Trance/Techno". Finns mycket techno som är kasst (Handz-Up) for example. Jag röstade enbart på det eftersom Hardstyle/Nu-Style ligger under den genren (a)
 

DeletedUser

Guest
Jag vill! I brist på annat sitter jag och nöter Manga just nu. Föreställ er Linkin park sjunga på turkiska så är ni i rätt världsdel.
 

DeletedUser

Guest
Men AAAAAARGH, mer metal!!! varför får man inte rösta flera gånger? eller iallafall på mer än en sak?
 

DeletedUser

Guest
Jaha, det alternativet missade jag. Skulle givetvis röstat på det lite "livligare" metal-alternativet om jag bara hittat det tidigare.
 

DeletedUser

Guest
Vill att denna tråden flyttas till Tribalwars Radio delen.
 

DeletedUser

Guest
Kul med radio igen........

Men :D vill inte vara den som är den men känns som att det ärligt talat är lite konstiga alternativ.
Jag misstänker att någon som lyssnar på metal har gjort alternativen.
För det finns Metal och Deth metal wtf och för en som inte är så insatt är det väldigt likt.
Och emo, punk, rock jag vet att det är olika men är ändå lika varandra, vissa kanske mer än andra dock.

Men sen har du skrivit Techno/Trance som då ska representera ALL elektronsik musik antar jag.
Och det finns otroligt mkt fler genrer än det.
Det är som att ta bort punk, rock, emo, death metal och metal och sen bara kalla det Rock/Hårdrock vilket jag till och med tycker skulle vara mer logiskt.

Dessutom är det ingen som lyssnar på Techno/Trance längre de finns knappt.
Det är den gammla elektroniska musiken.
Själv diggar jag bland annat dubstep men det kanske är lite för extremt för många.
Men house borde ju defenitivt vara med det är de kändaste genren skulle jag påstå i elektronisk musik.
Men diggar också annat som t.ex. familjen vet inte ens vad det är för genre men det är definitivt inte trance eller techno i alla fall electro-pop möjligtvis.

Men men detta får vara nog om electro är många fler kända genrer du inte har med som t.ex. Indie väldigt känd populär genre.
RnB också som jag visserligen hatar så för mig gör de inget men ändå skumt att den inte är med.
Och sen, ja varför inte Reagge kanske?
Det är ju mer logiskt än opera i alla fall för seriöst skulle bli chockad om det finns en enda person på TW som på riktigt brukar lyssna på opera.

Så jag tycker faktiskt det borde läggas till lite och kanske inte ha både Death metal och metal a lr det är i alla fall väldigt specifierat enligt min åsikt.
Ja menar alla genrer har massa som hiphop t.ex. finns en genre som heter grime som jag gillar extra mycket inom det t.ex. Det är rap blandat med elektronisk musik men så specifik kan man inte vara.
 

Bushdoctor

Member
Reaktionspoäng
0
Dessutom är det ingen som lyssnar på Techno/Trance längre de finns knappt.

Vad baserar du den kommentaren på? Det finns en gigantisk kultur runt den typen av musik och att säga att det knappt finns längre är rent utsagt korkat. Och att döma av omröstningens resultat så är det uppenbart att folk fortfarande lyssnar på det...annars kan man ju besöka en skogsfest eller två under sommaren och se med egna ögon att musiken i allra högsta grad lever vidare.
 

DeletedUser

Guest
Vad baserar du den kommentaren på? Det finns en gigantisk kultur runt den typen av musik och att säga att det knappt finns längre är rent utsagt korkat. Och att döma av omröstningens resultat så är det uppenbart att folk fortfarande lyssnar på det...annars kan man ju besöka en skogsfest eller två under sommaren och se med egna ögon att musiken i allra högsta grad lever vidare.

Läste du allt jag skrev?
Och ja eftersom det ska representera all elektronisk musik är det många som röstar på det.
Jag röstade på det själv va fan :D
Men asså all elektronisk musik är inte Techno/Trance mycket av den nya musiken är inte Techno men är möjligt att det finns forfarande.
Men var det inte mer den elektroniska musiken på 90-talet?
Och skogsfesterna aka stamp är det verkligen techno ni lyssnar på då och inte mer rave, psy-trance och kanske hardstyle möjligtvis?
Jag har aldrig varit på stamp själv men har svårt att tänka mig att det är techno men jag kanske har fel.
För techno för mig är typ låtar som Dr Feelgood men jag är rätt kass på genrer egentligen.
Men trodde inte det fans så mkt techno nu förtiden utan att det utvecklats till anndra elektroniska genrer.
 
Senast redigerad av en moderator:

Bushdoctor

Member
Reaktionspoäng
0
Det är en salig blandning på festerna...även dubstep har smygit sig in på scenen vilket är en frisk fläkt :) Jag reagerade bara på att du skrev att ingen lyssnar på det längre för det finns några miljoner människor som inte skulle hålla med :p
 

DeletedUser

Guest
Det är en salig blandning på festerna...även dubstep har smygit sig in på scenen vilket är en frisk fläkt :) Jag reagerade bara på att du skrev att ingen lyssnar på det längre för det finns några miljoner människor som inte skulle hålla med :p

A ja är som sakt kass på genrer men jag har i alla fall tolkat techno som mer hur elektronisk musik lät förr.
Men är ju så mkt olika genrer så man orkar inte hålla reda på allt.
Fast jag vet ju att den elektroniska musiken inte är död tvärt om lever den som aldrig förr :p
Nästan all ny modern hiphop och pop har mycket electro i sig dessutom så har ju spridigt sig in i andra genrer mycket med.
 

DeletedUser

Guest
Är det en bättre med en blandning av de alla musiksmaker så får alla som man vill? För jag tror radion kommer tappa lyssnare om ni bara har en musikstil.
 
Topp