top 15 stammar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
VV är fega backstabbers...

Exile, vi är inte backstabbers någonstans vi gav er ett val:
Kicka flyktingen, eller rensning.

Kaxig som du var med dina ''fina'' ord valde du att vi skulle rensa.

Någon vecka senare börjar det ramla in PM till kotter, faktist roande dem mailen må jag säga:)

Den enda värdiga spelaren i U-Nord hitills måste vara xsolox då han sa farväl på ett väldigt respektfullt vis.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
"så länge dom fortsätter att kriga mot dom mindre stammarna."

När vårat krig mot TDS började så så var dem mindre än oss det kan jag hålla med om
men sen får du ta i beaktande att vi fick 2-3 stammar på oss under den tiden utöver TDS..
Vi hade med andra ord TDS, ICA, NLW m.m på oss
kanske ska säga vilken stam jag tillhör och det är PBT..

Menar bara att dom ändå inte har någon chans typ ^^
 

DeletedUser

Guest
Det här är min sista varning, håll er till ämnet. Gjort en snabbkoll och minst 4 gånger har jag bett er återgå till ämnet i den här tråden. Skärpning, tack.
 

DeletedUser

Guest
Mer on topic än såhär kan man inte bli hoppas jag, här kommer en ny lista från mig...

1 NiT 46.465.652 - Har dålig koll på vad de håller på med just nu, men tror de har en del sommarinaktivitet. Men de kan nog klara sig ändå.

2 Wombat 39.034.004 - Gör inte mycket väsen av sig. Åtminstone inte i det externa forumet. Verkar vara sugna på att anfalla ATWM och NiT men gör inte det. Feghet eller strategi?

3 ATWM 26.075.180 - Köttar så det knakar, har väldigt högt OB för sin poäng. Kan hantera många bollar i luften. Bra organiserat. Kommer fortsätta. Kanske riskerar att temporärt tappa tredjeplatsen pga. DetärM. Dessvärre ligger många i stammen långt bort ifrån TRIBE som är ett av de pågående målen.

4 DetärM 24.055.321 - Merge mellan ATH och TTT. En del av tåget verkar fortfarande finnas kvar eftersom de kom från ingenstans och tog plats fyra. Rykten säger dock att de försökte mergea med fler stammar. Troligen en panikmerge för TTT. Har bra spelare, det går inte att förneka. Kanske blir kulturkrock efter mergen?

5 Valhal 23.801.625
6 G-R 20.506.247
7 PBT 18.881.948

8 X{v*} 9.148.245 - Även kända som "stammen med den jobbiga taggen", fast jag skriver bara Xv* numera. Jag tror på nixu, de riskerar att rimmas bara för att man ska slippa skriva deras tagg. Växer så det knakar iaf, köttar TRIBE mer än vad ATWM gör måste jag erkänna. Beror troligen på två saker: Moralstraff, geografisk placering. Xv* ligger mer centrerat mot TRIBE än vad ATWM gör.

9 TvingX 8.755.633
10 ATH 8.696.148
11 M2S 8.622.694
12 OV 8.545.560
13 VV 8.430.928
14 K-R 7.958.694
15 MI.6 7.865.380

Övriga:
17. GTTB - Krigar mot 3 stammar varav en gav upp snabbt. Krigar mot mindre stammar för att försöka växa till sig. Kanske växer ett tag men kommer inte ta sig in på Topp 15 igen.

18. TRIBE - Har en hel hög av akademistammar/barn-stammar: TRIBEA, mTRIBE, sTRIBE. Gör motstånd med defftrupper mot ATWM och Xv*

SNAFU - Finns inte längre :) Tröttnade väl på ATWM. Många medlemmar har dock gått över till LT64*

31. LT64* - Ligger utspridda över hela kartan. Har en del flyktingar från SNAFU. FAIL!
 

DeletedUser

Guest
Då var det dags för en uppdatering av min lista...
Det har ju skett en del sammanslagningar sedan sist :)

1 Nit
Efter sammanslagningen var det ganska lugnt i maskineriet...
Men nu sista dagarna har OBA tagit fart igen, Och bara idag fram till 20:30 har 71 byar adlats.
Känns som det är en upprensning av röda prickar runt dem som gäller nu?
Verkar blivit ett bra team efter sammanslagningen...

2 Wombat
Ganska tyst om denna stam just nu...
50% av byarna som tagits idag är internadlingar...

3 ATWM
Egna stammen, Några har lite halvsommarlov men de som är aktiva är alive and kicking :)
Tyvärr några nya internadlingar som dykt upp sista dagarna, dock spelare som varit mindre aktiva sista veckorna som nu kastat in handuken tyvärr :(

4 Valhal
Stam som växer stadigt, vet dock inte hur de skulle stå sig om någon av de andra storstammarna gick mot dem i ett krig.

5 DetärM
Sammanslagning mellan TTT & ATH.
Adlat 36 byar fram till 20:11 idag vilket är ganska bra, men deras position på kartan är ganska utspritt, och om de skall lyckas fullt ut måste de nog knyta ihop säcken en del och få bort det som ligger mellan spelarna...
(DanneBoy lämnat stammen idag, varför detta ?!?)

6 G-R
Fortfarande massor med internadlingar i denna stam...
Har lite dålig koll på denna stam i övrigt...

7 PBT
Har fortfarande lite dålig koll på denna stam.
Skulle fortfarande vilja se hur de står sig i ett krig mot någon större stam...

8 X{v*}
Klättrat från 15'e plats till 8'e sedan min förra lista...
Äter byar av TRIBE... :)

9 TvingX
Känns som de bättre spelarna i denna stam borde söka sig in till en mer aktiv stam då halva stammen verkar inaktiva eller bara precis är inne och uppgraderar något då och då...

10 ATH
Med 400 stambyten och att många spelare lämnade för mergen med TTT så undrar jag om denna stam har någon framtid ?!?

11 M2S
Är det gamla Tving2 eller vad ?!?
Ser ut att ha det tungt mot DetärM & ATH...

12 OV
Ligger ungefär på samma plats som tidigare, och jag vet fortfarande inte vad det är för stam...

13 VV
Internadlingar och Barbar byar är vad de jobbat med sista tiden...
Stam okänd för mig, får väl se om gör sig kända framöver?!?

14 K-R
NiT äter upp denna stam by för by...

15 MI.6
Aktiviteten i stammen verkar vara väldigt låg...
Tappat flera placeringar sedan min förra lista, och jag tror nog de trillar ur topp 15 inom kort...

Ser fram emot många Topp 15 inlägg som är On topic :)

//D
 

DeletedUser

Guest
Devil

Bra lista, har bara en stor synpungt.

14 K-R
NiT äter upp denna stam by för by...


Det är ganska fel, vi tog in, ett par spelare från östra sidan av Wombat och västra sidan av NiT. Men dom småspelarna, har redan gett upp och ska adla sig åt annat håll. Därför försöker vi inte ens hålla kvar byarna.

Hittills har jag bara hört två stycken som säger dom blivit anfallna av NiT, så där har du nog fel. Dessutom, är K-Rs bas på G-Rs västra sida, så det tar väldigt långt tid innan NiT skulle kunna komma hitåt.

En vågad gissning, är att NiT ätit upp max 200k av vår stam. Vilket inte är NiT äter upp denna stam by för by..., tror du inte lagt ner så mycket tid, att utforska denna stammen.

Men det är ju inte så konstigt för vi ligger ju bara på 14:eek:nde plats. :)
 

DeletedUser

Guest
15 MI.6
Aktiviteten i stammen verkar vara väldigt låg...
Tappat flera placeringar sedan min förra lista, och jag tror nog de trillar ur topp 15 inom kort...

Japp, det stämmer, vi håller på att rensa bland våra spelare, därav har vi tappat placeringar. Dock har du fel, snart ser ni nog oss på topp 10 ;)
 

DeletedUser

Guest
Tänkte testa att göra en sådan här liten lista med det jag vet ;)

1.NiT, 47.427.308 | 56.959.261 medl. 58
En stam som kommer finnas kvar länge, lite många medlemmar men om alla är aktiva så ser jag inga problem med det. Om de fortsätter i samma stil så kommer de gå ruskigt långt på denna värld.
OB: ligger de samma som rank, både totalt och i OBA.

2.Wombat, 39.466.697 | 39.982.375 medl. 47
Vet inte mkt om denna stam, har legat högt på rank länge. Mkt internadlingar just nu men det beror på sommaren, får se vad som händer efter. Tror de kan hålla länge om de sköter diplomatin rätt.
OB: ligger 4:a totalt men 3:a på OBA vilket är bra.

3.ATWM, 26.534.168 | 26.674.959 medl. 42
En del internadlingar annars köttar de på som vanligt, en stam som kommer hålla sig på top5 länge. Bra stam som kanske kan ha lite väl många krig på en och samma gång ibland.
OB: ligger de på en 2:a plats, även i OBA.

4.Valhal, 24.143.365 | 27.982.514 medl. 59
Vet inte mkt om denna stam, en del internadlingar men kanske bra med tanke på höga medlemmsantalet. Ser fram emot deras första stora krig...när kommer det??
OB: ligger på 9:e plats totalt och 7:e OBA kan behöva höja detta lite men inte fy skam.

5.G-R, 20.716.163 | 20.716.163 medl. 33
Vet inte mkt om dessa heller en del internadlingar. Bra medlems antal.
OB: ligger på en 6:e plats totalt och i OBA vilket är bra.

6.PBT, 20.354.709 | 21.956.820 medl. 50
Vet inte mkt om dessa heller, inte så mkt internadlingar men lite väl högt medlems antal.
OB: ligger på en 8:e plats totalt och i OBA vilket passar rank.

7.TTT, 14.975.148 | 14.975.148 medl.23
Vet inte mkt om dessa heller, inte mkt internadlingar. Är tillbaka efter en misslyckad merge? Får vi se om de kan tuffa på som förr. Bra medlemsantal.
OB: ligger riktigt bra till med en 3:e plats totalt och 5:e plats på OBA. Starkt jobbat.

8.DetärM, 10.304.819 | 10.304.819 medl.21
Detta är väl stammen som skapades efter mergen med TTT, får se vad som händer nu när de bröt upp igen. Inga internadlingar och lågt medlemsantal. Vad som händer här får framtiden utvisa.
OB: ligger dåligt till här. 33:a totalt och 22:a sammanlagt måste bättra på det.

9.X{v*}, 9.413.318 | 9.464.347 medl.41
Egna stammen. Inga internadlingar. Bra medlemsantal.Har klättrat stadigt på rankingen. Köttar på Tribe och deras akademier.
OB: Ligger endast på 17:e plats total men 11:e i OBA. Kommer klättra även här.

10.ATH, 9.061.578 | 10.924.696 medl.57
Vet inte mkt om dessa. Plockar en del barbarbyar och har några internadlingar. För högt medlemsantal.
OB: ligger bra till här, endast 16:e plats totalt men 10:e på OBA.

11.TvingX, 8.903.850 | 8.903.850 medl.32
Vet inte mkt om. En del internadlingar men annars bra. Bra medlemsantal.
OB: ligger bra här 15:e plats totalt och 13:e i OBA.

12.VV, 8.611.417 | 9.577.660 medl.58
Vet inte mkt. Tar många barbarbyar och har en del internadlingar. För många medlemmar.
OB: ligger dåligt till här, 26:e plats totalt och 24:e i OBA. Måste börja kötta mer för att hålla sin plats.

13.M2S, 8.556.651 | 8.556.651 medl.25
Vet inte mkt. Inga internadlingar, men förlorar en del byar mot TTT och DetärM. Bra medlemsantal.
OB: ligger inte så bra till, 23:e plats totalt men bara 25:e i OBA.

14.K-R, 8.181.429 | 8.381.283 medl.49
Vet inte mkt. Tar nästan bara barbarbyar, förlorar även en del. Hyfsat medlemsantal.
OB: Riktigt bra 10:e plats totalt och 12:e i OBA.

15.MI.6 7.947.733 | 8.034.860 medl.44
Vet inte mkt. En hel del internadlingar, även en del barbarforsseri. Får de inte bukt med detta tror jag inte de kan hålla sin plats hur länge som helst. Ok medlemsantal.
OB: inte så bra här, 28:e plats totalt och 23:e i OBA.

Hoppas folk blir nöjda, får se om jag orkar göra om det ;)
 

DeletedUser

Guest
1 Nit
Välförtjänt etta, bra spelare, bra geografiskt läge, dock lite besviken på någonrekrytering som jag personligen inte trodde skulle ha en chans att komma med i en top 3 stam...

2 Wombat
Min stam, bra spelare, härlig sammanhållning.

3 ATWM
Verkar kötta på bra, hade väl dock inte klarat sig utan alliansen med nit

4 Valhal
växer ostört, mycket tack vare deras starka diplomati kanske

5 DetärM
får det tufft mot ttt, bye bye?

6 G-R
flyter väl på...

7 PBT
ingen koll

8 X{v*}
Klättrar i ranking iaf

9 TvingX
många inaktiva har jag hört

10 ATH
ser dåligt ut

11 M2S
vet inte
12 OV
13 VV
14 K-R
15 MI.6
 

DeletedUser

Guest
3.ATWM, 26.534.168 | 26.674.959 medl. 42
En del internadlingar annars köttar de på som vanligt, en stam som kommer hålla sig på top5 länge. Bra stam som kanske kan ha lite väl många krig på en och samma gång ibland.
OB: ligger de på en 2:a plats, även i OBA.
Men vi verkar ju klara av alla krigen iaf :)

3 ATWM
Verkar kötta på bra, hade väl dock inte klarat sig utan alliansen med nit
Och hur hade NiT klarat sig tro om ATWM skulle ha satsat offensivt mot dem (kanske tillsammans med andra?) Eller hur hade de klarat sig om de skulle fått vara oroliga för den stora starka stammen ATWM som växer kraftigt? Hört talas om konceptet "Win-Win"? :)
 

DeletedUser

Guest
Men vi verkar ju klara av alla krigen iaf :)

Och hur hade NiT klarat sig tro om ATWM skulle ha satsat offensivt mot dem (kanske tillsammans med andra?) Eller hur hade de klarat sig om de skulle fått vara oroliga för den stora starka stammen ATWM som växer kraftigt? Hört talas om konceptet "Win-Win"? :)

jojo men menade mer att ifall nit inte gillat atwm så tror jag inte stammen varat länge. Nit hade jo också tappat på det men dom hade nog klarat av atwm utan större problem
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp