top 15 stammar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tronicooz

Member
Reaktionspoäng
1
en gammal klassiker, behövs nog en ny tråd ^^
skriv kommentar om top 15


1 NiC

2 Wombat

3 THO

4 BIA

5 SUN

6 G-R

7 KFH

8 *SVEA*

9 =J-A=

10 WHAT

11 -ST2-

12 TTT

13 UWS

14 TCA

15 Valhal
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
1 NiC : Vi är trevliga. Möt oss på IRC @ Quakenet #NiC och snacka om allt ni kan tänka er :)

2 Wombat: Stammen som adlar alla! Till och med sig själva =)

3 THO : Verkar som ett par trevliga tempelriddare. Är inte helt såld på riddarstilen men spela verkar dom kunna.

4 BIA : Verkar ha en del slask i stammen men verkar ju finnas bra spelare där med. Imponerar dock ej på Ob'n

5 SUN : Känner igen ett par stycken av dom. Kan gå bra och kan gå dåligt. Dom har ju iaf inte särskilt mycket motstånd än så länge.

6 G-R : Fail. Kommer falla i framtiden.

7 AOW : Har tappat de senaste. Verkar inte återvända upp igen.

8 *SVEA* : Familjestam. Behöver jag säga något mer? :D

9 KFH : MrRisling är med. Han äger. Resten är fail.

10 TCA : Familjestam be gone!

Resten har inte gjort sig förtjänta av att nämnas.
 

DeletedUser

Guest
1 NiC : Kan tro att tribalwars är deras jobb...

2 Wombat: Sköna lirare som sagt adlar alla:)

3 THO : Dog i mina ögonen för några veckor sen

4 BIA : Ja inte i närheten av wombat men ändå starka i kontinenten

5 SUN :

6 G-R : Inte lika starka som bia längre

7 AOW : faller mer o mer

8 *SVEA* :?

9 KFH : nja?

10 TCA : ?

11 =J-A= : ?

12 -ST2- :kommer bli adlade förr eller senare

13 WHAT : kommer åka ur med tiden

14 Valhal : har ett bra läge men klarar sig nog inte i längden

15 BRB : dom bästa har väl lämnat
 

Tronicooz

Member
Reaktionspoäng
1
1 NiC : win

2 Wombat: väldigt mycket interntjafs, men verkar tuffa på

3 THO :

4 BIA :

5 SUN :

6 G-R :

7 AOW : FAIL

8 *SVEA* :...

9 KFH :tror på dessa

10 TCA : lite utspridda, blir nog FAIL

11 =J-A= :

12 -ST2- :

13 WHAT :ser bra ut, men pga placeringen blir det FAIL

14 Valhal :tror på dessa

15 BRB : kunde vart bra, men blir FAIL
________
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
1 NiC : Dom kämpar på bra som dom borde göra. Kommer att hålla sin etta placering om dom håller på såhär

2 Wombat: Adlar sin egen ledare?

3 THO :????

4 BIA : Vet inte så mkt.

5 SUN : Ja säger såhär vissa är schyssta där ifrån och resten är poäng *****

6 G-R : ??

7 AOW : epic fail

8 *SVEA* : epic fail

9 KFH : Royalty

10 TCA : ??

11 =J-A= : N00bs har en bra spelare siggby:)

12 -ST2- : ??

13 WHAT : Va bra i början men tappa sen

14 Valhal : ???

15 BRB : Trodde på dom i början fast det blev epic fail...:p
 

Elroy

Member
Reaktionspoäng
0
Nu ska vi inte vara såna mot THO. Snart får jag väl skriva en egen kommentar om dom
 

DeletedUser

Guest
tycker alla är dumma mot oss?
Brb- Epic fil, fail, var bra i början men de bästa har väl lämnat... etc =(

ni ska få se^^

1 NiC : Xenus öga vakar än så länge;)
Har dessutom en super hjälte som ger sig på mindre men annars verkar helt okej=)

2 Wombat: Adlar som sagt allt^^

3 THO : Håller sig till deras ally med NiC ryker:)
Altså när NiC blir trötta på att adla en massa skit som mig^^

4 BIA : Vet nada, har dem gjort ett sk*** sen världen börja?

5 SUN : Typ samma? =)

6 G-R : ??

7 AOW : what?

8 *SVEA* : fick bra lirare från TTT i alla fall.
och bra försvars rank, men betyder det bara att de inte kan ducka/inte är on?:eek:

9 KFH : Inte visat mycket än?

10 TCA : finns i k44 om nån undrar

11 =J-A= : Känner igen nada typ:eek:?

12 -ST2- : Vi sak se elr? Cribba verkar kunna leda i alla fall:D

13 WHAT : Va bra i början men tappa sen, lite konstiga ledare?
Makt galna som en av deras ex medlemmar beskrev de =)

14 Valhal : ??? Var kom de ifrån??????

15 BRB : Ni ska få se^^
 

DeletedUser

Guest
Topp 15 stammarna

topp 15


1 NiC : Goa gamla gubbar och gummor, de går nog väldigt långt, är världsledande idag, men den stora frågan orkar dom hela vägen denna gång. De är rutinerade och har de en bra dag, gå ingen säker. Bara guden Xenu vet exakt va som kommer att ske. Hail! Xenu

2 Wombat: Ett gäng fina spelare som vet hur man spelar för att vara neutrala och har gott rykte ute i världen redan. om det är för sitt namn Wombat eller för sin skicklighet, vet jag faktiskt inte. kanske just för att de adlar sej själva :)

3 THO : De har egenskaperna för att lyckas men besitter inte känslan som behövs.

4 BIA : Vet inte mer än att de är några som är tunga på v3 bla, de har kämpat på och är där de är idag. Hur de klarar sej i krig, det har de bevisat många gånger och är rätt duktiga.

5 SUN : Vet inte så mycket om dom.

6 G-R : Vet jag inte mycket om, men de har ju visat sej kämpa väl för att dit de är nu. Kan bli v7;s outsider.

7 AOW : Vart med förr och vet hur man gör för att hålla sej vid liv på världarna.

8 *SVEA* : Är en kärna tunga nick på andra världar, men håller do måttet mot de största. Min tidigare erfarenhet talar för att de som inte passar Svea sticker dom ner och de som passar dom hyllas ändlöst mycket. De kan spelet och utnyttjar varje lucka i sina allianser till sin egen fördel.

9 KFH : Tycker dom verkar vara ett sammanhållet gäng med torr humor. De kommer inte för att synas, de är med utav en orsak. De kommer köra hårt och armbåga sej framåt.

10 TCA : Har jag ingen koll på.

11 =J-A= : De har inget att förlora, därför är de på v7.

12 -ST2- : Ett glatt gäng från v3 bestämde sej för att satsa på v7 och de är inte med för skojs skull utan de kan sina saker. De har duktiga ledare som jobbar hårt med att föra stammen framåt.

13 WHAT : En kort livad stam, behöver inte säga mer än att de går med i någon utav de större snart eller faller sönder totalt.

14 Valhal : de kan nog gå långt om de lyckas överleva den tredje vågen, gör dom det då har de kommit en bra mycket längre bit på väg än vad jag kunnat tro.

15 BRB : De är inte med för första gången utan de kommer att växa sig in i v7 och har med de redan satt standarden för hur v7 kommer att se ut.


I övrigt om v7 totalt sett så tror jag att v7 kommer bli den tuffaste världen utav alla världar. Detta är v7, denna världen kommer att se helt annorlunda ut gentemot övriga världar. Fler familjer, och de största nic, wombat, m.m kommer att stå emot horder utav spelare, det är ett troligt scenario.

men nu i början har vi sett att det blivit mer stammar än på någon annan värld, kanske det ett tecken...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Intressant. Här fablas det på i vanlig ordning av folk som tror sig förstå sig på saker. Speciellt från stammar som tar in spioner och tror dom gjort nåt bra.. *lol*
 

RazorXx

Member
Reaktionspoäng
0
1 NiC : Epic winning lol...

2 Wombat: Ny stabil ledning, duktiga spelare.

3 THO : Återstår att se hur det slutar för THO, i nuläget ser det lugnt och fint ut dessa kämpar på och håller en stabil tredjeplats.

4 BIA : Får använda piska för att tygla mina medlemmar. V7 känns stabil för oss i nuläget med starka band och duktiga spelare i stammen.

5 SUN : Del bra spelare från andra världar, tvivlar på en fortsatt ljusframtid då dessa är mycket inklämda från alla håll.

6 G-R : Sköna lirare med känsla för samarbete och dylikt<3

7 AOW : Interna problem satte stopp för dessa, faller tyvärr inom kort.

8 *SVEA* : *Suck*.

9 KFH : Några få duktiga spelare i stammen men verkar inte spela med 5ans växel i..?

10 TCA : Tyvärr killar

11 =J-A= : Ökenstam

12 -ST2- : En klämd stam, mycket tveksam

13 WHAT : Inga kommentarer

14 Valhal : I nuläget ser framtiden ljus ut för dessa, men saker kan snabbt vända i TW.

15 BRB : Inga kommentarer
 

DeletedUser

Guest
1 NiC alla skriver samma hela tiden, orkar inte upprepa alla längre
2 Wombat samma som ovan
3 THO Jo fortfarande allyn med NiC som kan vaara avgörande, men verkar vara ett par duktiga lirare som samlats ändå:)
4 BIA Har faktiskt knappt nån anning
5 SUN Se ovan
6 G-R Se ovan
7 KFH Mr Risling, hela tws hjärta så den stammen får man inte vara dum mot:)
8 *SVEA* Vad jag vet kmr de inte hålla sig länge till, tapade sina bästa lirare idag:p
9 =J-A= Har aldrig gillat familjer, men världen är för ung för att säga nåt om denna, vet knappt något.
10 -ST2- Lirarna är väl inget att klaga på, ledare som kan sitt, kanske top 10 om nån vecka?
11 WHAT Kommer troligtvist vara adlade och splittrade inom inte alltför lång tid
12 Tror icke på deras klass än, första krigen(et?:eek:^^) kmr visa mycket
13 HSOS Vad ska man säga? Helt enkelt bäst^^ Starkast utveckling på sistone i alla fall :)
14 WofA Nja, vet icke
15 Valhal Vet icke heller men alla har ju sina chanser kvar?
 

DeletedUser

Guest
1 NiC boring
2 Wombat exciting
3 THO klarar sig enligt mig bara tack vare deras ally med nic
4 BIA Har en del bra, som fluss
5 SUN har också en del bra, tex canza
6 G-R Nja har tagit in en del "poäng*****"
7 KFH nja
8 *SVEA* verkar inte bli en top stam
9 =J-A= familjestam
10 -ST2- Har kanske en hel del bra men har också en hel del kassa spelare
11 WHAT
Kommer troligtvist vara adlade och splittrade inom inte alltför lång tid
12 tca najj
13 HSOS håller inte trots dom har danneboy
14 WofA najj
15 Valhal
 

DeletedUser

Guest
1 NiC - Är den bästa stammen hittills och kommer vinna världen ifall de inte tröttnar på spelet. SUCCESS

2 Wombat - Finns duktiga spelare men kan ha tagit vatten över huvudet. Annars är OBn bra och de adlar på bra med spelare. Neutral/Success.

3 THO - Tufft gäng men kan få bekymmer med NiC i framtiden. Annars tror jag att de kan gå långt. Neutral/Success.

4 BIA - Ifall det är samma BIA från v3 så är det epic FAIL. Annars kan de komma rätt långt. Neutral.

5 SUN - Bra geografisk, bra OB, kan nog komma långt. Success.

6 G-R - Ser rätt starka ut, men måste få bort BIA. Neutral.

7 KFH - inga kommentarer.

8 *SVEA* - Värdelös stam, som även är en familjestam och kommer att bli sönderadlad i framtiden. FAIL

9 =J-A= - Inte nog att det är en familjestam, men de har även en urusel OB. FAIL

10 -ST2- - Rätt mycket konkurrens i sin kontinent, dessutom är jag inte förtjust i deras låga OB. Däremot adlar de på bra med
spelare. Bör satsa på diplomatin! Neutral.

11 TCA - 1. Familjestam. 2. Adlar barbarbyar. 3. Ingen bra OB. 4. Hård konkurrens i kontinenten. FAIL

12 WHAT - Ser ut som en väldigt lovande stam. Bra OB, växer starkt. Adlar spelare. Ser även att de börjar slå stammar i kontinenten, tagit väldigt många byar av SVEA(Krig?). Kommer komma långt om de spelar deras diplomatiska kort rätt och fortsätter på detta vis. Success.

13 WofA - Adlar för mycket barbar byar. För mycket konkurrens i kontinenten. Har ett OB rank på 70. Tror det här är en stam där hälften dör ut och den andra hälften går med i andra stammar. Fail

14 HSOS - En liten stam i en mycket konkurrenskraftig kontinent. Förr eller senare förstår de nog att de bör gå med i en annan stam, för de kommer dö i det långa loppet. Adlar för mycket barbarbyar. Dessutom så tror de att de är bättre än vad de egentligen är. Fail.

15 Valhal - Bra geografiskt. Värdelös OB. TOK FÖR MYCKET BARBAR ADLINGAR! Fail i det långa loppet. Neutral/Fail.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nja, det beror på hur man ser det.. Om man kan räkna med att KFH använde ca 6 spelare och slog ut en stam som låg rankade 14 med snäppet under 1,000,000 poäng.

Och vi får ju inte glömma deras systerstam som också hamnade i truppel när moderstammen förklarade krig emot KFH som hade nästan 200,000(inte så mycket, men med den låga moralen kan man åstadkomma mycket.).



Kan väl inte påstå att vi kör på 5:ans växel ... Ännu. Vi har blivit hindrade ifrån att expandera på vårat egna sätt då det kommit en stam och börjat kriga emot oss. Som sedan förlorade en massa byar och fick sin billiga fred som en present, då världen fortfarande är liten.

Sen kom deras allianser när vi var halvt rustade. Och fick pisk. Antar att deras nästa allians kommer snart? ^^

Grattis ni tog in hela 6 spelare för att ta ner en stam är ni stolt över er själva?

kan kolla in nic där Super hero lyckades ta ner V.V.V själv och nu verkar Brb fly efter han gav sig på dem. Amped tog ner större delen av .SPQR. själv, inte så att det är svårt att ta ner nån stam utanför top 10 på något vis. större problemet är vid detta stadium att få ihop tillräckligt med adlar för att ta alla tomma byar.


1 NiC - Vad kan man säga? så länge inte mannels storhetsvansinne och egoism blir för stort kommer de lyckas, hur länge klarar mannel av inte vara störst i nic?

2 Wombat - En kompetent stam men visa frågetäcken gällande ledarskapet. När man ledds av spelare så som Phamlol som blev adlad av sin stam, zakhath2 som löste upp sin stam på v3 så fort den blev anfallen och fireside som var om att adla upp sin ledare. kan tre fel bli ett rätt?


3 THO - effektivt gäng som har lyckas med sin diplomati fullt med sin allians med nic.

4 BIA - okända för mig men här störst på k54 och helt okej oba så kan lyckas. deras framtida konflikt med wombat kommer vara avgörande

5 SUN - okända men fin oba och bra läge

6 G-R - ser väl helt okej ut men även för dessa deras framtida konflikt med wombat kommer vara avgörande för deras framtid

7 KFH - v1 spelare som försöker på en till värld, med spelare som skryter om att de lyckas adla noobs. kan gå hur som helst

8 *SVEA* - ingen anning

9 =J-A= - deras framtid kommer vara helt beronde på hur de reagerar mot nics framryckningar mot deras område.

10 -ST2- - kan kriga, men frågan här klarar de av en värld till?

11 TCA - no idea

12 WHAT - no idea

13 WofA - värdelös oba så lär faila

14 HSOS - no idea

15 Valhal - no idea
 

DeletedUser

Guest
Håller lite med

tycker alla är dumma mot oss?
Brb- Epic fil, fail, var bra i början men de bästa har väl lämnat... etc =(

ni ska få se^^

1 NiC : Xenus öga vakar än så länge;)
Har dessutom en super hjälte som ger sig på mindre men annars verkar helt okej=)

2 Wombat: Adlar som sagt allt^^

3 THO : Håller sig till deras ally med NiC ryker:)
Altså när NiC blir trötta på att adla en massa skit som mig^^

4 BIA : Vet nada, har dem gjort ett sk*** sen världen börja?

5 SUN : Typ samma? =)

6 G-R : ??

7 AOW : what?

8 *SVEA* : fick bra lirare från TTT i alla fall.
och bra försvars rank, men betyder det bara att de inte kan ducka/inte är on?:eek:

9 KFH : Inte visat mycket än?

10 TCA : finns i k44 om nån undrar

11 =J-A= : Känner igen nada typ:eek:?

12 -ST2- : Vi sak se elr? Cribba verkar kunna leda i alla fall:D

13 WHAT : Va bra i början men tappa sen, lite konstiga ledare?
Makt galna som en av deras ex medlemmar beskrev de =)

14 Valhal : ??? Var kom de ifrån??????

15 BRB : Ni ska få se^^

Detta är verkligen ett vettigt resonemang.
 

DeletedUser

Guest
*suckar*

Vid upprepade tillfällen i andra trådar ber jag er att hålla god ton mot varandra. Den här tråden handlar om att ge era omdömen om topp 15 stammarna i värld 7.

Inget nedklankande på enskilda spelare och en massa offtopic snubblande.

Sköt er eller så kommer jag konsekvent stänga alla liknande trådar om topp 10 dit och dat.
 

DeletedUser

Guest
Men Angwidd får jag inte ens tacka för komplimanger folk har gett mig?
Okey då komenterar jag det här:

7 KFH Hjärtat på rätt ställe enligt Jooni ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp