Top 10 Spelare

DeletedUser

Guest
Sorry Oblivion jag har helt glömde tråden även handla om OB också..

Här är en ny lista OB-A. Tänker dock ej kommentera för det är inte riktigt min grej..

1 a002bee 7,09 Mio.
2 Tupac Shakur 6,55 Mio.
3 agalevom 6,42 Mio.
4 krall 5,71 Mio.
5 hockeysteffe 5,71 Mio.
6 Oblivion 5,34 Mio.
7 norrris 5,02 Mio.
8 tobiblas 4,84 Mio.
9 slinkan 4,79 Mio.
10 Mutant 4,66 Mio.
 

DeletedUser

Guest
att ingen kan göra det här :p
Då fixar jag väl en lista och skriver lite, men har inte koll på dom som är utanför min stam :p

1 a002bee 7,09 Mio. Väldigt härlig spelare, trevlig och en riktig kötter!
2 Tupac Shakur 6,55 Mio. Även denna är en väldigt skön spelare och köttar på
3 agalevom 6,42 Mio. har väl ingen direkt info om dig, men du har köttat endel
4 krall 5,71 Mio. alla trodde du var sämst men visade sig ju att du var bra, dock började du visa det ett par veckor sen, bra jobbat!
5 hockeysteffe 5,71 Mio. Skitrolig spelare och man tackar inte nej till å mobba honom litegrann :D
6 Oblivion 5,34 Mio. Det var då jag...
7 norrris 5,02 Mio. trevlig prick och köttar på fint!
8 tobiblas 4,84 Mio. no idea
9 slinkan 4,79 Mio. kul person, köttar på bra
10 Mutant 4,66 Mio. Ny i stammen men verkar riktigt bra! keep it up!

Då var min lista klar.. hoppas det får igång er andra!
 

DeletedUser

Guest
1 a002bee 8,35 Mio.
2 Tupac Shakur 8,35 Mio. - Min bitch
3 hockeysteffe 6,86 Mio.
4 agalevom 6,43 Mio.
5 krall 6,27 Mio.
6 norrris 6,02 Mio.
7 Oblivion 5,67 Mio.
8 slinkan 5,60 Mio.
9 Clone043 5,16 Mio. - Bäst?
10 Unstoppable 5,05 Mio.

Outsider:
94 Donita Dunes 1,71 Mio. - Flickan som attackerar med def, topp 100, noobserver
 

DeletedUser

Guest
1 a002bee 8,35 Mio.
2 Tupac Shakur 8,35 Mio. - Min bitch
3 hockeysteffe 6,86 Mio.
4 agalevom 6,43 Mio.
5 krall 6,27 Mio.
6 norrris 6,02 Mio.
7 Oblivion 5,67 Mio.
8 slinkan 5,60 Mio.
9 Clone043 5,16 Mio. - Bäst?
10 Unstoppable 5,05 Mio.

Outsider:
94 Donita Dunes 1,71 Mio. - Flickan som attackerar med def, topp 100, noobserver

4:e gången jag ser att du skriver att du är bäst... -.-
 

DeletedUser

Guest
Fan, jag trillar fan alltid ur top tio varenda gång en ny lista kommer upp.. ;)
Haha.. Nåja. Trillar nog upp snart igen (för att trilla ner igen såklart)
 

DeletedUser

Guest
Hur mäter man egentligen dessa tio bästa? Har man mest OBA är man då en så jäkla bra anfallare? Man har ju bara attackerat där det varit mest försvarat, har man hög OBF så har man bara lyckats försvara där det behövs.

En top spelare borde lyckas adla byar där försvaret är tomt och sen lyckas hålla de. En topspelare borde inte behöva offra trupper på onödigt utan andvända de till nödvändigt.
 

DeletedUser

Guest
Hur mäter man egentligen dessa tio bästa? Har man mest OBA är man då en så jäkla bra anfallare? Man har ju bara attackerat där det varit mest försvarat, har man hög OBF så har man bara lyckats försvara där det behövs.

En top spelare borde lyckas adla byar där försvaret är tomt och sen lyckas hålla de. En topspelare borde inte behöva offra trupper på onödigt utan andvända de till nödvändigt.

att döda motståndarnas trupper är väll en vinst bara det, då har han inget kvar att försvara med och inget att anfalla med, det är då bara att adla på.

att bara adla tomma byar är inge skills med det utan det är bara fegt anser jag, bättre och roligare att kämpa för sina byar.

sen om motståndaren ger upp och tömmer byarna så att man får dom gratis då är det ju bra gjort eftersom man har fått spelaren att sluta ;)
 

DeletedUser

Guest
Tycker inte det spelar nån större roll hur man gör det, så länge man tar byarna och behåller dem...
 

DeletedUser

Guest
Skicklighet kan mätas på många olika sätt.

Om du är skicklig på att ta andras byar så är du uppenbart skicklig på TW. Men de som då är arbetslösa ungdomar utan egentligt liv är egentligen mindre skickliga eftersom de har tid och lust att sitta framför datorn hela tiden.

Om du adlar tomma byar, barbarbyar eller internadlar byar så är du uppenbart oskicklig. Men å andra sidan har du kanske varit en schysst medspelare som får de spelare som är i närheten av dig att vilja ge just dig byarna när de lägger av. Schyssta medspelare som bidrar med off- och deff-trupp är mycket värd i en stam.

Offensiv OB mäter offensiv aktivitet, en slags skicklighet. Men egentligen mäter det om man har aktiva fiender. En inaktiv fiende är lättare att slå ihjäl trupperna för. Deff-trupperna kommer då att stå låsta i sina respektive byar och inte massas ihop. Att få hög offensiv OB är inte så svårt i dessa fall.

Defensiv OB mäter om du lyckats ha ihjäl trupper. Det mäter alltså aktivitet OCH hur skickliga motspelare du har emot dig. Men det mäter inte nödvändigtvis om du är skicklig själv.

Alltså OB säger mer om vilka motspelare du har emot dig än om din egen skicklighet.

Skicklighet är också en högst subjektiv egenskap.

Dessutom är skicklighet en ganska oviktig egenskap i TW. Det som spelar absolut mest roll är hur mycket tid man lägger på spelet. Den som lägger mest tid på spelet och dessutom orkar hålla i och spela månad ut och månad in vinner... Detta beror på att folk in orkar hålla på några längre perioder.
 

DeletedUser

Guest
Håller med Ulken i detta.. Det är alltid aktivitet som avgör de stora slagen.
Men lite skicklighet måste ju naturligtis finnas, för man köttar inga fiender med spjut och svärd. =)
 
Topp