Top 10 Spelare

DeletedUser

Guest
Här kommer då min. Har inte stenkoll men ska göra så gott jag kan.

1 hockeysteffe LAW - En kille som fick sitt stora genombrott i v4. Så nu återkommer denna konung med mera kött på benen och blir en att räkna med i större sammanhang! Han leder även en stam som en GUD (med flera andra vid sin sida). Ska dock inte skriva mer då han blir för nonchalant i forum osv.

2 krall G/W - Har inte behövt kämpa allt för mycket då han bara tagit barbarer. Kanske dax att visa vad du går för? Tror dock han kommer visa oss när den dagen kommer.

3 Ojar -Sth- Nästan varit på top 3 sedan starten på v6 (imponerande). Så även han blir att räkna med i större sammanhang.

4 Clone023 CP - Ojoj, här blev det varmt. :) Verkar vara en mycket aggresiv spelare som man gärna avstår att bråka med.

5 TorOfAsa -Sth- Ganska ny på .se. Så detta är en anledning av många till varför just han ska ha lite extra cred!

6 Simon Wiberg -OOOH- Han har väl mest fått gratis byar?

7 Päronsoda Horden - En av dom som gör att Horden är på en tredje plats idag. Han verkar också vara en krigare av högst kalibern.

8 Unstoppable LAW - Jag själv, därav avstår jag att skriva ner en kommentar.

9 x-dream-x -Sth- Vet inte så mkt om dig. Men fortsätter du drömma på i denna takt så kommer du gå långt i denna världen.

10 felixketshup -Sth- En krigare som blir att räkna med. Han har visat sig vara en kille som gillar både ob och points.

Over and out.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Härligt! :)

Keep it up! =) Jag ska nog också kanske kommentera lite om spelarna på top10 men jag återkommer med update då, ska bara se om resten av gänget orkar komma ikapp Hockeysteffe för just nu har alla top3 spelarna chansen att ligga 1a eftersom det inte skiljer så speciellt mycket i poäng mellan dessa :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Härligt! :)

Keep it up! =) Jag ska nog också kanske kommentera lite om spelarna på top10 men jag återkommer med update då, ska bara se om resten av gänget orkar komma ikapp Hockeysteffe för just nu har alla top3 spelarna att ligga 1a eftersom det inte skiljer så speciellt mycket i poäng mellan dessa :)

Nej, sitt inte och vänta på att du skall bli äldre. Så vilken slutsats kan vi då dra ut av detta? Jo, att du ska skriva ner en snarast möjligt.
 

DeletedUser

Guest
Ok, ska försöka göra en lista om top10-spelarna som de andra har gjort då :)

Eftersom jag tar hänsyn till OB också så kommer jag att göra min bedömning utifrån både det ena och det andra. Jag tänker vara lite annorlunda och kommentera på mitt sätt och jag kan börja säga vad jag tycker:

Jag brukar säga att det finns några viktiga saker som gör en spelare till en toppspelare:


1. Man är aktiv och är inloggad nästan 24/7, helst ska man inte sova.

2. Man är smart och är bra på att planera. Kan läsa av sina fiender och lista ut vad han tänker göra näst. Ungefär som att spela schack. Har en klok hjärna dvs ;) Ibland känns det som att man måste ha en "Michael Scofield-hjärna" för att spela det här spelet.

3. Man har spelat det här spelet länge och kan hantera stress bra (extremt viktigt i krig), dvs man är erfaren och har varit med mycket i krig, rutinen osv spelar stor roll. Det är när kriget kommer som det kommer märkas skillnaden mellan erfarna spelare och oerfarna. Trots stressen ska man vara lugn, annars kommer man att ge upp allt för lätt.

4. Man tillhör en bra stam och kan samarbeta med resten av gänget. Den här biten är också extremt viktigt eftersom detta är ett lagspel och inget individuellt spel. Mer kommunikation i stammen och folk som ställer upp för varann. De som är den typen av "teamspelare" kommer ganska långt i det här spelet!

En typiskt teamspelare här på tw.se är ju Ic3.


Ok, då har jag skrivit ner hur jag bedömmer spelarna utifrån deras spelegenskaper så då kör vi igång! =)

1 hockeysteffe - En spelare som stigit rakt upp i ranken på sistone. Han ångar framåt men frågan är vem som kan stoppa honom? Bara Gud vet.

2 krall - tagit mycket barbs, och jag har även kollat upp kartan var hans byar ligger, jadu, han har fördelen med att ligga långt utanför bland alla barbsen, har gott om gråa byar att farma dygnet runt = resurserna rullar in som det ska, det går bra nu. Så han har iaf mycket gynnsam miljö att växa i och inte som många andra som blir instängda inne i kontinenten utan några barbs att farma.


3 Ojar - Har legat uppe i toppen länge och eftersom det är 3 spelare som spelar på samma konto så kan vi konstatera att det här kontot är MYCKET MYCKET aktiv om de nu delar upp "skift": nattskift, dagskift, kvällskift osv...

Inte så lätt för andra att kriga mot det här kontot när man vet att det är en aktiv motståndare som man har att kriga mot.


4 Clone023 - En annan spelare som också legat länge på topp, bör ej underskattas.


5 Simon Wiberg - Har inte hört talas så mycket om honom men jag tror inte han ligger på samma nivå som gänget där uppe (om man kollar på OB), även om man inte ska underskatta honom heller. Och om vi kollar på var han befinner sig så ser det inte så gynnsamt ut, ovanför pressar Horden på, nedanför är det n hel kinesiska mur av RF-medlemmar. En duktig spelare ska kunna klara av nästan alla typer av miljöer men frågan är hur långt detta räcker? Trångt ställe börjar det iaf bli och det är ju inte så kul att bli klämd där i mitten av allt men vi får se hur länge han klarar sig där mitt i smeten.

6 Unstoppable - Ligger inte bara 6:a på Poängranken, ligger också 6:a på OB-rank, verkar vara en som gillar att kötta. Härligt! Fortsätt med det!

7 Päronsoda - Ledare för Horden, fråga mig inte varför men tycker han påminner lite om Hunkbunk, vem är mest galen mellan Hunkbunk och Päronsoda? ;) Nej, nu ska vi inte bara titta på deras profil ingame ;) Ja päronsoda kan bli en farlig spelare. Horden har redan tagit över stora delar av K45 så han har ändå ganska gynnsamt läge.

8 TorOfAsa - Växer starkt, stabil spelare :) Årets Rookie?

9 x-dream-x - Samma här, tillhör också sth, verkar vara aktiv spelare.

10 a002bee - En av toppspelarna i LAW, kommer nog att stiga mer i rank i framtiden.

Så där var min lista, har skrivit ganska mycket men för en gång skull får man ju studera dessa spelarna lite noggrannare. Vem vet, en vacker dag är det kanske nån av dessa som är min nya oväntade granne? ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vem är Clone023 aka Arthas? Är det en man eller en kvinna?

Är han/hon svensk eller dansk?

nån som kan förklara myten om den här top10-spelaren? :)
 

DeletedUser

Guest
han är 17 år och bor i göteborg!

och han är svensk? nog med frågor? =p:rolleyes:
 

Gugroj

Member
Reaktionspoäng
2
Arhtas är en väldigt bra och trevlig spelare som jag själv haft äran att spela med på v5.

Men vi får inte glömma att nämna dom andra top 10 spelarna på v6
 

DeletedUser

Guest
Idén med en sån här tråd är kul men det är ju omöjligt att ha koll på ens 50% av top10-spelarna iom att folk i huvudsak spelar på en av fyra kontinenter.

Vet inte riktigt vem som skulle kunna ge vettiga kommentarer iom det men finns det någon så är vi nog många som väntar med spänning.

Man kan också ifrågasätta om poäng verkligen visar den sanna top 10. den ursprungliga frågan löd:

vem av dessa som förtjänar den allra första platsen mest i respektive topplista?

Om jag ska göra ett försök trots allt så börjar jag med OB-a. Den som attackerar mest förtjänar att ligga högst där så där är det inga konstigheter tycker jag.

När det gäller OB-d så är det svårare att själv styra över sin ranking där. Samtidigt kan det bli knepigt att säga att någon förtjänar att ligga högst på OB-d, då man implicit då menar att den förtjänar att bli anfallen mest, men ändå kommer klara sig (iaf nog länge för att bli nr 1).

Lämplig kandidat skulle kunna vara en fiende man vill illa men som man ändå respekterar och tror kan ta emot anfall.. äh jag vet inte, det blir bara konstigt att säga att någon förtjänar OB-d topplatser.

När det gäller OB-total så bygger den på ovanstående och samma konstighet som OB-d har kommer även hit. En spelare som mig själv som ligger på plats ~1400 på OB-d har ingen riktig chans att förtjäna att vara top 10 OB-total, då jag inte fått nog många anfall på mig. Det säger väl mer om min position på kartan kanske än min förmåga att prestera i TW..

Poängmässigt då, vem förtjänar top 10?
Ja, här tycker jag de som skriker snabbast när det kommer upp trådar om internadling samt de som tagit flest barbarbyar förtjänar att ligga allra högst.

Varför då undrar säkert någon? Ja, dessa spelare spelar uppenbarligen för sin poäng så jag unnar dem deras välförtjänta topplats. :)
 

DeletedUser

Guest
Om det är så att Ojar-kontot sköts av 3 personer förtjänar de inte att ligga på top 10 då det ger ett enormt handikapp. Man behöver inte vara duktig för att bli stor om man har mer tid än alla andra att lägga ner och 3 personer har nog tillsammans mer tid än de flesta.

Annars håller jag nog med Sprain, det finns ingen möjlighet att ranka mellan spelarna jag inte personligen interagerat med dem alla, och de automatiska rankningar som finns säger ganska lite om spelarens förmåga.

Stamtillhörighet, vilka grannar man har, hur man ligger placerad i stammen, vilka krig stammen haft, och hur mycket tid man har att lägga ner på TW avgör mer än spelarens skicklighet. Även om skickligheten naturligtvis är en väsentlig del den också så är TW inte speciellt avancerat och strategierna ganska enkla. Det handlar mest om hur mycket fejks man orkar skicka och hur mycket man orkar sitta och tajma.

Det sagt så tror jag att samtliga på top10-listan är riktigt duktiga spelare.

Avslutningsvis vill jag bara säga att de spelare jag är mest imponerad av är stamledarna för top10-stammarna. Jag har naturligtvis inte erfarenhet av dem alla personligen, men att leda och hålla ihop en stam är betydligt svårare än att bli stor själv.
 

DeletedUser

Guest
Om det är så att Ojar-kontot sköts av 3 personer förtjänar de inte att ligga på top 10 då det ger ett enormt handikapp. Man behöver inte vara duktig för att bli stor om man har mer tid än alla andra att lägga ner och 3 personer har nog tillsammans mer tid än de flesta.

Annars håller jag nog med Sprain, det finns ingen möjlighet att ranka mellan spelarna jag inte personligen interagerat med dem alla, och de automatiska rankningar som finns säger ganska lite om spelarens förmåga.

Stamtillhörighet, vilka grannar man har, hur man ligger placerad i stammen, vilka krig stammen haft, och hur mycket tid man har att lägga ner på TW avgör mer än spelarens skicklighet. Även om skickligheten naturligtvis är en väsentlig del den också så är TW inte speciellt avancerat och strategierna ganska enkla. Det handlar mest om hur mycket fejks man orkar skicka och hur mycket man orkar sitta och tajma.

Det sagt så tror jag att samtliga på top10-listan är riktigt duktiga spelare.

Avslutningsvis vill jag bara säga att de spelare jag är mest imponerad av är stamledarna för top10-stammarna. Jag har naturligtvis inte erfarenhet av dem alla personligen, men att leda och hålla ihop en stam är betydligt svårare än att bli stor själv.

Håller verkligen med i det du säger. TW är så mycket mer än att bara kriga och CP verkar vara duktiga på den "sociala biten", dvs när det gäller att sprida just deras version av saker till allmänheten och ge insidetips åt stammar.

Detta är ett element i spelet jag länge underskattade helt men efter att ha fått förfrågningar 3 dagar i rad av IAP-diplomater, som hade hört att vi hade dem som fiender, började jag inse omfattningen av denna spelstil. Epic = Backstabbers-tråden är ju även det ett perfekt exempel på genomtänkt PR från CP:s sida.

När det gäller prestationer så har jag och de jag startade Epic med spelat i v5 ungefär 2 månader innan v6 började. Kan tycka att vi har lyckats rätt bra här med att locka till oss spelare och kriga på, trots att vi inte hade nästan någon erfarenhet när vi startade Epic och började på v6.

Många verkar hylla spelare i exempelvis denna tråd baserat på deras tidigare prestationer i andra världar. Överlag finns det en mentalitet i TW som säger att historiska prestationer väger nästan mer än vad du faktiskt åstadkommer just nu. Ta detta till exempel:

2 Ojar -Sth- 424.885 55 7725 Väldigt duktiga spelare med en jäkla aktivitet och glöd, fint. Plockar mycket barbarbyar, men det är ett fint sätt att växa på med.
Sen när är det fint att ta barbarbyar? Nä jag gissar att spelarna bakom Ojar är kända från andra världar och därför är dom bra även i v6, trots att de farmar barbarbyar och spelar 3 pers på samma konto.

Inser ni det sjuka här eller är det bara jag som är ny som reagerar på detta?

Då jag själv inte har några historiska prestationer alls att visa upp hamnar jag nog väldigt långt nere i mångas topplistor men det är inget jag bryr mig om. Jag är nöjd så länge Epic stannar i toppen som en av ursprungsstammarna som skapades samma dag som servern startade.
 
Topp