The Federation vs TYT

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Så här ser det ut från krigets börja fram till nu.

Side 1:
Tribes: -s-, AAK, SAH, SoA, Snakes, banzai, Druids, DoB, snövit, ODEN, PaRa
Side 2:
Tribes: TYT

Timeframe: 08/10/2010 21:00:00till11/10/2010 23:44:00

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 278
Sida 2: 171
Skillnad: 107

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 146
Sida 2: 93
Skillnad: 53

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 1,492,857
Sida 2: 1,249,333
Skillnad: 243,524

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,067,349
Sida 2: 708,903
Skillnad: 358,446

chart
 

isgren

Member
Reaktionspoäng
0
Federationen går fortfarande + :)

Det ska bli kul att se hur statistiken ser ut efter att TYT har lagt in sin "2a växel" :thinking:
 

DeletedUser

Guest
ja den har jag märkt av ett adelståg där adlarna är 5 och utspridda på inte mindre än 8 timmar med 1 rens 2 timmar före 1a adel.

stooooor offensiv :D
 

DeletedUser

Guest
ja den har jag märkt av ett adelståg där adlarna är 5 och utspridda på inte mindre än 8 timmar med 1 rens 2 timmar före 1a adel.

stooooor offensiv :D

Samtliga spelare i The federation är inte krigs dugliga dem heller, så att skrytta om hur dåliga TYT är har jag redan sagt till om att vi ska sluta med, använd trupperna och visa att ni är bättre själva.

Detta är ett krig och inte pajkastning, så tillbaks till era konton och kriga istället för att kasta paj.
 

DeletedUser

Guest
Lägg ner gnället angående spioner.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
vårdat språk va det ja?

även federation har spioner i TYT så ingen ide att tjafsa över detta
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: The Federation
Side 2:
Tribes: TYT

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 26
Sida 2: 25
Skillnad: 1

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 184,420
Sida 2: 202,276
Skillnad: 17,856

chart
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Det är roligt att läsa här till o från. Det faschinerar mig att oavsett vilken värld ett storkrig bryter ut emot så blir det alltid samma skitsnack i forumet. :p

Att TyT är kassa, eller att Federationen har fulla massinvites-stammar som inte kan kriga blah blah. Alltid samma.
Men det är bra läsning, man slipper springa ner till kiosken o köpa Hänt Extra för att läsa lite skvaller och smutskastning.

Jag tror TyT är en kompetent stam med bra spelare iaf. Finns ju en anledning att de är störst, eller?
Federationen har också en mängd grymt bra spelare, med så många som är med där så måste de ju ha det, eller hur?

Det här kriget kommer som många andra krig att böölja fram och tillbaka. Anfallsvåg på anfallsvåg och i slutändan tror jag att det kommer handla mest om vem som orkar längst.

TYT kommer slänga in mycket mer offensiver framöver när, som det skrivits innan, de som är sega i starten har vaknat till liv.
Å andra sidan så kommer det vara en bunt i Federationen som också kommer vara sena med att vakna till liv. Federationen är anklagad för att ha en massa "noobs" med som gör att de inte kommer kunna fightas lika bra. Men tänk då när dessa "noobs" vart med i kriget ett tag och lärt sig ett o annat, man är ju inte noob för alltid (förhoppningsvis :p).

Sen detta snack om spioner. Klart att en så stor mängd stammar som Federationen har spioner, en hel jekla bunt av dem. Det jag lärt mig över tiden här på TW är dock att alla stammar har medlemmar som pratar för mycket så spioner kommer nog ploppa upp i alla stammar, även TYTs. Det är vad jag tror iaf. Det kommer väl komma fram om det stämmer under krigets gånmg antar jag.

Det som jag tror kommer vara mest avgörande i kriget däremot det är dels om TYT kommer orka med. Med så många fler spelare i Federationen så är det inte lika hård press att hålla sig vaken dygnet runt då det alltid finns en hel del som kan vara uppe o skicka attacker. Dessutom kommer motattackerna från TYT flera gånger klampa in i uppdeffade byar där moralen ligger lågt. Det är ett helvete att råka ut för.
Detta är iaf det som är den större svårigheten att ta sig över för TYT.

För federationens del så finns det en hel bunt att kämpa med också. Förrutom att TYT kan köra mer samordnat trots att federationen kan ha delat forum är en sak som gör det klurigare. Det är trots allt en jekla massa folk i federationen som ska hållas reda på. Sedan är det mycket mer spioneri i federationen, fega spelare som tar kontakt med TYT för att besparas attacker mm. Det kommer vara så hela kriget ut tror jag. (Observera att jag skriver "tror" hela tiden, jag sitter inte och påstår att jag vet ett skit :p).
En annan del är att det är en hel drös med nybörjare som inte kan mycket om krig, men det kommer bara vara ett problem den första tiden. De kommer säkert lära sig eller bli utadlade under början av kriget.

Men, det som jag tror kommer vara det största hotet mot federationen, det tror jag kommer vara federationen.
Så många stammar som samarbetar så är det förbannat viktigt att alla kommer överens och jag tror att det är här som den största risken för ett misslyckande i kriget ligger. Kan federationen hålla ihop kriget ut? Kommer någon/några stammar "backstabba"? Kommer det bli interna bråk? Allt kan hända med så många i ett så massivt samarbete och det får tiden utvisa hur det blir med det....

Så...
Nu kan ni spamma ner med lite skaller och påhopp igen :)
 

DeletedUser

Guest
Intressant läsning och jag tror oxå att det ligger mycket sanning i det du säger. En sak som pekar lite emot TYT som du glömde lite är att de är mer eller mindre omringade vilket gör att de måste deffa fronter överallt. Eftersom de dessutom har såpass långt emellan fronterna kan de få problem när deff måste omplaceras?
Lite fördel för Federationen eftersom de kan arbeta som små grupper och deffa sin egen stam på sin egen front (eftersom de flesta endast har en).
 

DeletedUser

Guest
Hur går det, lite statistik? Ska bli kul att vara med i fighten nu med Konto: Zorn.

dock lite dåligt utgångsläge :/

Zorn hade oturen att hans KÖ var tvungen att åka till sjukhuset när incs kom :)
 

DeletedUser

Guest
Här är statsen för de senaste 48a timmarna

Side 1:
Tribes: TYT
Side 2:
Tribes: The Federation

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 51
Sida 2: 46
Skillnad: 5

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 407,042
Sida 2: 391,481
Skillnad: 15,561

chart


Senaste 24a timmarna

Side 1:
Tribes: TYT
Side 2:
Tribes: The Federation

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 22
Sida 2: 18
Skillnad: 4

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 162,836
Sida 2: 165,564
Skillnad: 2,728

chart
 

Zorn

Member
Reaktionspoäng
0
offtopic: Vilken snygg Signatur du hade Blackis ^^,

Ontopic: ojoj lite förändringar nu ser man =)

Fortfarande mycket lika och de är kul det =)
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
När det är storkrig stammar emellan så brukar det vara typ 30% i stammen som gör det mesta, så ingen större skillnad. :p
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är pinsamt resultat ifrån TYTs sida. TYT är ett gäng lirare med tidigare erfarenhet och jag tippar på att dom flesta utav dom har varit i hetluften förut till skillnad ifrån vissa lirare i alliansen. Hur som haver så hade spelare i TYT snackat om sin offensiv som skulle landa och då skulle vi åskådare förstå professionalismen i den stammen. Jag väntar fortfarande på den offensiven, någon annan?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp