Stribe upplöst!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
om det är till någon hjälp så såg stribe ut på följande vis den 8/1 18:36


rank4 Stribe poäng 40 bästa183.247.495 Totala poängen198.596.480 spelare68 snitt/spelare2.920.536 byar20205 snitt/by9.829



Jag tror ni hade 14500 byar innan ni upplöste stammen.

så om vi säger ett tapp på 5500 byar från den 8/1 till 28/3 vilket blir...23 dagar i januari+ 28 i februari och 27 i mars? osäker för jag är trött:) =78 dagar. vi avrundar till 80 dagar. det blir 68.75 byar/dag som försvann. Inte alla adlades bort av fienden men dom försvann iaf från stribe. 3 konton vi slaktade försvann bland annat till corian och de kontona hade vi dödat så dom hade varit borta helt idag om dom inte gått till annan stam.
Men åter till räknandet. 68,75 byar/dag kvarvarande byar 14500. det skulle innebära att ni var helt borta om 210,9 dagar.

Jag vill ändå veta vad som var fel på mitt räkneexempel?
 

DeletedUser

Guest
Detta kommer bli mitt första och enda inlägg i denna debatten.

Vad jag förstått av det jag läst här så är det centrala i tråden att det var 3vs1 vilket vissa tycker var fegt samt att Stribe var så mycket bättre än de fiender som anföll. Sen att Stribe kände sig tvingade att upplösa sin stam pga av att de mötte så dåligt motstånd hör ju inte hit.

Men till det centrala i 3vs1, gangbang, fegattacker och dyligt.

Ingen som reflekterat att Mash består av cirka 30-35 konton. Varav cirka 5-10 är småkonton på spelare som börjat om och anslutit till den härliga gemenskapen stammen har. Av de konton som är kvar var cirka 15-20 stycken aktiva. Det största kontot i stammen tog inte en enda by under hela kriget.

Senast jag kollade bestod Elite av cirka 37 konton. Caf var den stam med "fullt" medlemstal samt någon/några tvivelaktiga akademier.

När kriget började hade Stribe Fullt medlemstal på cirka 70 medlemmar. De hade även en överfull akademi som de använde att flytta över medlemmar till huvudstammen när de behövde fylla på poängen.

Så medlemsmässigt var det väl ganska jämnt i kriget eller är jag helt ute och cyklar? Sen att sydalliansen var uppdelad i flera stammar vilket gjorde kommunikationen mer komplicerad...
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Vi var c:a 10-15 aktiva spelare så inaktivitet inom stammen fanns nog hos alla. Tror även CAF hade inaktiva konton.
Så förrutom att inget stämde så stämde det ganska bra :p

Aldrig tänk som så att om du har insyn i en stam och inte i en annan så kanske man kan fråga istället?
Om det är av nyfikenhet du undrar om det var ganska jämnt antal spelare på båda sidor så e svaret på det, nej.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Synd att ni upplöste ni var riktigt roliga att kriga mot duktiga som fan :) Lycka till i alla andra världar och i Rl ;)

Mvh timtimtimmy
V3: CAF2
V11: CAF2
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Tack! Ja, själv tyckte jag kriget var skitskoj. Får erkännas att förväntningarna på motstånd från CAF's sida inte var så höga, men många av er överraskade positivt (eller hmm.. negativt? Jaja, bra anfall från er iaf :p). :)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Tur för dig att vi inte anföll då:rolleyes:

Jag lovar dig att det inte hade varit roligt att få våra ink mot dina byar, men nu blev det ju inte så, denna gång.

Kanske i en annan värld, så kan vi korsa våra svärd (rimmar ju nästan) :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Ja jag vill bara säga tack i alla fall till Nelsson, sketaful, kungpm, peegee m.fl. Ni har visat oss hur man ska spela TW och jag är hedrad. Jag har lärt mig massor av detta och kommer att använda mig av Er kunskap på nästa fiende.

Självklart har ni alla rätt i att vi är ett gäng, en del av CAF, som hellre adlar lite gråbyar och krigar lite till vardags mellan 19.00 och 22.00. Men man vill ha lite spänning också och vi är väldigt orutinerad, i alla fall jag. Jag är en riktig sopa på det här spelet men hoppas i framtiden bli bättre. Jag trivs med att vara en på sin höjd en medelmåtta och vill kunna vara med ändå, utan att för den skull behöva känna mig som en bromskloss. Jag tycker att vi har gjort det bra utifrån de förutsättningar och den kunskapen vi hade i krigsutbrottet. Vi har försökt göra så gott vi har kunnat, och vad som skulle ha blivit och vad som skulle ha hänt, om och utifall, lämnar jag därhän. Jag vet bara att det är många spelare i Stribe som är duktiga och att de har krigat länge, medan vi i CAF kanske inte har varit fullt lika krigiska och innehar samma rutin.

Jag hoppas ändå att vi har bjudit er i Stribe lite motstånd och att ni har fått briljera med er kunskap. Vi ska ta erfarenheten med oss och göra betydligt bättre ifrån oss vid nästa drabbning. Många av de misstag vi gjorde i början kommer vi aldrig att göra igen. Tack vare er i Stribe är vi ett ganska väloljat krigsmaskineri idag, från sim-city-spelare till rätt hyggliga TW-spelare på bara tre månader. Jag har till och med lärt mig att använda vissa script och det är er förtjänst. Har man inte haft ett par hundra inkommande så har jag säkert aldrig brytt mig om att lära mig hur de fungerar.

Jag vill även tacka mina stam-kamrater som gladeligen har ställt upp och suttit KÖ ibland. Här vill jag speciellt tacka moras som har gjort ett bra jobb. Mina kamrater i den grupp som jag har tillhört har visat sig vara minst 7 (sju) resor bättre än vad jag själv är. De har deffat och rensat trotts att de har haft hur mycket inkommande som helst på sig. Ode, Billy, Tobbe, Tarrak, outcast, Tinglo, Samak, Bamse... ja egentligen skulle jag kunna räkna upp hela stammen. Då det var som värst med inkommande från Stribe så tänkte jag att det här kommer vi aldrig att komma ur med hedern i behåll. Men mina kamrater stod där, dag efter dag, och motade anfallen. Ett tag hade jag inte en enda deffby hemma. Vi i CAF har verkligen fått kämpa, det ska ni veta, och vi kommer i fortsättningen också att kämpa om vi kommer till den punkten.

Avslutningsvis, ja vi är inte så bra på det här men förhoppningsvis kan vi bli bättre? Vi har aldrig gett sken eller sagt att vi är bättre än någon annan stam men för den skull ska man inte räkna ut oss. Det ska vara kul, och det ska helst vara kul för ALLA!

Tack för att Ni tog er tid att läsa mitt inlägg! :)

//FBJS
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Nu är det fullbordat.

Massor av Barbarer vid 727|751 och 762|684

Vila i Frid, Stribe
 

DeletedUser

Guest
Måste ju säga att det här är underbart, första gången på 2 år jag kan leva utan att springa och kolla kontot stup i kvarten, känna oro på nätterna att man blir sönderbombad, inte kan göra nån sorts resa m.m utan att kunna koppla av helt.. this is heaven
Att vecka efter vecka sätta Tw i första rum har satt sina spår IRL, kommer ta ett litet tag att komma ifatt och nu i efterhand så har det inte varit värt det, eller jo
på än punkt.. man har träffat många härliga människor genom tribal, och jag har missat en hel hög för den delen ochså som säkert är skittrevliga.. önskar bara att det var på ett annat sätt man hade träffat er.. men att fått offrat så många timmar som man kunde lagt på annat, det ångrar jag idag..

Jag uppmanar alla sorgliga skälar (det är knappt några normala människor som spelar, alla har vi problem som kan lägga ner timmar per dag på ett spel) som är kvar att detta är nått att sträva efter, Teivil, du vet vad jag talar om



Tycker att denna tråd kan stängas då stribe inte finns mer och allting som funnits finns i flera versioner, så oavsett om 1 tycker en viss sak så tycker andra andra saker, sluta med pajkastning och misstriktad frustration.. ut och spring i stället eller umgås med flickvännerna m.m. det får ni mer ut av :)



Sen ska det bli skönt att slippa betala in pengar till en korrupt spelledning ala Tw Crew, det är konstigt att de får fuska runt i drivor utan att nått händer.. Grattis Innogames för mina 1000 Kr jag lagt på premium, sämsta investeringen hittills, och då har jag gjort dåliga affärer i mitt liv ;)

ska Tribal någonsin få upp ett bra rykte så är nog betalda admins och moderatorer och som inte har nån sorts koppling alls till spelet nått att eftersträva.. idellt funkar inte då det är alldeles för lätt att blanda in kompisrelationer m.m
Bästa vore att ta Danska Admins till sverige och vice versa, risken är mindre att man hamnar i jäv situationer m.m pga att man spelat med nån på nån värld..

men tills dess så råder jag alla till att fuska, det tjänar man på i längden och kanske tom blir biträdande community manager, ex på danska servern ;)


Btw gillar min signatur ;) Error .. sweet ..

Sorry Gero för personangrepp i spelet, inte min melodi igentligen...
 
Senast redigerad av en moderator:

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Jag tackar för ursäkten Tobie.
Den uppskattades och så du vet så är allt glömt från min sida.
Vi gräver ner det här så kanske vi kan klämma en bira å garva åt skiten en dag.
 

DeletedUser

Guest
Teivil: Klart jag e på för en Öl, En kall i sommarvärmen sitter aldrig fel.. får du med dig Tonia upp så är det ett plus ;)
 

DeletedUser

Guest
Ja öl hade inte suttit helt fel tillsammans med er alla en ljummen sommarkväll...

The party dont starts until i walk in.
 

DeletedUser

Guest
Sen ska det bli skönt att slippa betala in pengar till en korrupt spelledning ala Tw Crew, det är konstigt att de får fuska runt i drivor utan att nått händer.. Grattis Innogames för mina 1000 Kr jag lagt på premium, sämsta investeringen hittills, och då har jag gjort dåliga affärer i mitt liv ;)

ska Tribal någonsin få upp ett bra rykte så är nog betalda admins och moderatorer och som inte har nån sorts koppling alls till spelet nått att eftersträva.. idellt funkar inte då det är alldeles för lätt att blanda in kompisrelationer m.m
Bästa vore att ta Danska Admins till sverige och vice versa, risken är mindre att man hamnar i jäv situationer m.m pga att man spelat med nån på nån värld..

men tills dess så råder jag alla till att fuska, det tjänar man på i längden och kanske tom blir biträdande community manager, ex på danska servern ;)




Sorry Gero för personangrepp i spelet, inte min melodi igentligen...



Word Bro, Dagens sanning Tobie
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Word Bro, Dagens sanning Tobie

Fel citering:)

Jag ville citera tobie. En oroande fundering fick jag när jag läste det du skrev om tw-crew:(
Var, när hur har det fuskats? Vore riktigt intressant att få ta del av sådant så kan vi säkert bli fler som kan protestera mot sånt.
Om folk får reda på saker och sedan tiger eller bara kommer med antydningar isf att prata med andra spelare så kan ju det pågå utan att något händer.

Nä sprid sådan information till alla spelare så kan vi som spelar ta krafttag mot det.
 

DeletedUser

Guest
de där med att admins/mods osv fuskar är tyvärr inget ovanligt för de finns i så gott som alla spel även fast man aldrig kanske får reda på det....
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Fel citering:)

Jag ville citera tobie. En oroande fundering fick jag när jag läste det du skrev om tw-crew:(
Var, när hur har det fuskats? Vore riktigt intressant att få ta del av sådant så kan vi säkert bli fler som kan protestera mot sånt.
Om folk får reda på saker och sedan tiger eller bara kommer med antydningar isf att prata med andra spelare så kan ju det pågå utan att något händer.

Nä sprid sådan information till alla spelare så kan vi som spelar ta krafttag mot det.

Vi gjorde en tråd om det i forumet samt lyfte fram det hela till admins via mail, men ingen av dem brydde sig om det då. Så det är ingen mening att älta samma sak om och om igen - det ger ingen nytta.
 

DeletedUser

Guest
Det är här t.ex. Kimberley ska posta och fråga vad som är problemet och sen hjälpa oss att lösa det. :)
 

DeletedUser

Guest
Det är här t.ex. Kimberley ska posta och fråga vad som är problemet och sen hjälpa oss att lösa det. :)

Borde är ordet broder, Vad som verkligen kommer hända är att alla som skrivit en bokstav i denna tråden får en bann för att man väkte frågan så alla kan se det. OM man gör som man ber dem och postar dem privat så får man en intetsägande rad om att det tyvärr inte går att lösa och sen bannar dem en bara utifall att..
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
I ett försök att vara opartisk; det fuskas inte från admins eller moderatorers sida, inte nu för tiden. Inte heller särskilt lätt att fuska (om de nu skulle vilja det) då de högre uppsatta hela tiden ser vad man gör. Ville bara säga det

Och i övrigt skulle jag gärna följt med Stribe på deras resa och sluppit den här skiten. Folk som anfaller en under påsk när man har massa gäster, vad är det för stil? ;)
Bra att ni kan glömma skiten som varit då det inte är någon nytta till att älta det fram och tillbaka. Önskar er lycka till i livet, det kommer förmodligen att bli ett rikare liv utan detta spel
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
I ett försök att vara opartisk; det fuskas inte från admins eller moderatorers sida, inte nu för tiden. Inte heller särskilt lätt att fuska (om de nu skulle vilja det) då de högre uppsatta hela tiden ser vad man gör. Ville bara säga det

Jag skulle så väldigt gärna vilja hålla med dig på denna punkten det skulle jag verkligen vilja.

Dock så verkar ju "justeringarnas" och "koordinerade anfallsbannens" tid vara förbi, tack och lov.
Det kostade ju bara ett antal namnkunniga spelare/stammar innan det togs på allvar så det kanske det var värt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp