Stribe upplöst!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Bra skrivet Teivil

Jag föreslår att ni istället kastar skit på -ST2- och på mig i synnerhet. Det klarar vi av att hantera och då kanske eran bitterhet och jakt på de oskyldiga , kan få ett slut.

Jag har spelat på flera världar och blivit utslagen och utadlad , mer än en gång. Jag har slutat i några på grund av tidsbrist för att kunna satsa mer på denna världen. Blir jag utadlad även i denna så startar snart V12 där jag kan leka ett tag, tills................

I flera av världarna så har jag varit med i topp 5 stammar, och som ledare för allihopa. Det funkar ju inte som alla förstår, då det blir krig i alla samtidigt, dessutom:eek:

Har man familj, ett fast jobb så går det åt hel.............då tiden inte räcker till, man måste prioritera sitt liv.

Så jag är van att bli syndabock, så jag kan ta skiten ni öser på varandra. Ni andra kan istället dela på Geros fredspipa och ta en öl tillsammans istället, nu då våren börjar komma hos er i söder. Här i norr så skottar vi fortfarande snö i mängder (det kom 98 cm i Piteå inatt:mad:).

Så vänligen, vänner i Stribe. Ni har fattat ett eget beslut och lämnar oss i denna världen nu. Gör det med stolthet så vi får minnas er som skickliga spelare och trevliga kamrater. Ni andra som är kvar i spelet, strö inte salt i såren. Acceptera att det som hänt var Stribe´s eget beslut, men givetvis påverkat av er genom erat massiva övertag. Alla skall ha en eloge till bra spelande och krigande, och vännerna i Stribe kommer vi att möta i andra världar i framtiden. Ha det bra tills dess och njut av sommaren för nästa vinter sså sitter vi här igen.

Som jag sagt tidigare, "Krig avgörs genom diplomati" // Cribba:)
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Bra skrivet både Cribba och Teivil, fler inlägg av den typen hade varit uppskattat att se istället för massvis med pajkastning fram och tillbaka!

Jag får väll ta och tacka de i Stribe som jag haft många trevliga diskussioner med, samt krigat tillsammans med/mot i olika världar :) Liksom många andra önskar jag er i Stribe all lycka irl för att ni äntligen tar er ur tw-träsket även om rehabiliteringen inte är enkel att genomgå :awsm:

Det är jobbigt att vara gangbangad från alla håll och kanter kan jag säga av egen erfarenhet, gammal WCW spelare som man är :p Och ni som kämpat hela vägen tills detta beslut togs ska ha all cred för god "fighting spirit" och ni har alla min respekt som spelare då ni trots allt varit inne i toppen av V3 så länge som ni varit :)

Tack Stribe för gott motstånd och en trevlig tid som allierade!

/Miffo
 

DeletedUser

Guest
Till Cribba, Teivil m.fl.

Då jag antar att de flesta kommentarer som fällts, där "vissa" Stribare utmålas som bittra och hatiska, är riktade mot mig så är det väl inte mer än rätt att jag bemöter det.

Det är en oändlig tröst för mig att så många av de som var starkt bidragande till Stribes beslut skriver hur duktiga vi var. Hur ni kan förstå vårt beslut och att det var synd att Stribe tog detta beslut...

Vidare så påtalas det flitigt att detta bara är ett spel.. Visst, jag ska inte säga emot er där. Dock vill jag påstå att ett spel som upptar flera timmar dagligen under flera års tid och dessutom en betydande summa pengar kvalificerar sig som något mer än bara ett spel. Jag ser det som ett socialt nätverk där man investerar stora mängder tid och inte minst en stor del av dig själv i interaktion med andra.

Då jag sett ett stort antal människor bli desillusionerade och djupt besvikna på det svek som jag anser har blivit begånget här så känner jag självklart en viss irritation när vissa slätar över sitt beteende med ett par beklagande rader, vilket ni identifierar som bitterhet och hat.

Det är en komplex kedja av händelser som ledde fram till att alliansen mellan Stribe och Mash sades upp, där jag ser skuld på båda sidor, detta hoppas jag vi alla inblandade är överens om. Det är det som hände efteråt som jag finner anstötligt. Det enda jag är ute efter är att Mash slutar måla upp scenarier kring Stribes slut som inte har någon anknytning till verkligheten. Ni bedrev en häxjakt på ett par spelare som ni ogillade eftersom de ifrågasatte ett par personer hos er. Denna häxjakt kulmenerade i att ni dödade spelglädjen för ett stort antal skickliga och trevliga spelare på denna världen. Jag kräver inte mer och accepterar inte mindre än att ni visar dessa spelare den respekt de i mina ögon förtjänar.

Då ni inte kunde visa dessa spelare er respekt i handling så kanske ni kan visa det i ord.

This is my last 2 cent´s
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Då jag antar att de flesta kommentarer som fällts, där "vissa" Stribare utmålas som bittra och hatiska, är riktade mot mig så är det väl inte mer än rätt att jag bemöter det.

Du var väl inte ens med under den tid som vi beskrivit och som ledde till detta? Förstår dig om du tycker att det är tråkigt att "din" och Spider´s stam nu kanske upplöses, men om du ville ha det ogjort, så undrar jag varför du inte spelade på ditt konto istället för att nu i efterhand komma in och argumentera hela tiden. Visst, du har rätten att skriva och tycka vad du vill men jag undrar bara till vilken nytta som du gör det? Det som hänt har redan hänt och kommer att hända igen.

Inse att Stribe blev anfallen av andra stammar som ville ha bort er från spelet i denna världen och att de lyckats med den bedriften. De kommer att fortsäötta tills ni är helt borta oavsett vilken stam ni kutar till och söker skydd.

Du/ni borde istället analysera vad som gick fel så ni inte gör om det i en annan värld. Lite granna måste ni ju ha med saken att göra då ni blev anfallna av era gammla trogna vänner? De förrådde och backstabbade ju er tillsammans med flera andra P12ór, som nu slagit ut er. Man lär av sina misstag och håller ett krig på ett tag så lär sig även oerfarna hur man slåss.

Sen har jag inte målat ut någon av spelarna i Stribe på något ofördelaktigt sätt. Jag gillar vissa och gillar inte lika mycket, andra. Precis som IRL. Dig känner jag inte , ännu, då du förmodligen är orginalet, men jag tycker att du kan avsluta din jakt på de oskyldiga nu. Kolla istället i stammen som du lämnade, och du skall få många förklaringar till varför Stribe nu upplöses.

Cribba
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Hur ni kan förstå vårt beslut och att det var synd att Stribe tog detta beslut...

Det var väl ledningen i Stribe som fattade detta beslut och även om du förmodligen var med så är det ju de andra som skall äras för sitt motstånd i kriget och inte du, eller...............................

Du får tycka vad du vill om det men du kan ju inte tala om för oss vad vi skall tycka eller inte. Jag tycker, att det är tråkigt för spelare som lirat i flera år att tvingas sluta då stammen går under på detta sätt. Det kunde kanske ha undvikits genom andra händelser eller annan diplomati, men nu valdes denna vägen och Stribe blev anfallna istället. Sen att Stribe, en av de äldsta stammarna upphör, är ju förmodligen bara bra för oss andra nere i Söder då ni allierade er tillsammans med andra stammar i Norr som vill krossa oss. Nu hann MASH/CAF/Elite före eran planering och anföll er , innan ni hann sätta era planer i verket.

Sen att ni blir utslagna är ju förmodligen bara bra för oss andra då det blir en stam mindre att bry sig om, och jag menar absolut inget ont med detta.

Det är ju därför vi i -ST2- spelar, vi vill slå ut och förinta alla konkurrenter i V3, för att stå som segrare om 50 år, kanske............
 
Senast ändrad:

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Herr hanseorginal la ner en period och gav bort sitt konto, ångrade sig och fick ett annat. Så herrn har vart med ska du se :)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Herr hanseorginal la ner en period och gav bort sitt konto, ångrade sig och fick ett annat. Så herrn har vart med ska du se :)


Då borde han ju ha en bra insikt i vad som hände, före kriget bröt ut och har kanske själv varit direkt delaktig i de beslut som ledde fram till det?
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Då borde han ju ha en bra insikt i vad som hände, före kriget bröt ut och har kanske själv varit direkt delaktig i de beslut som ledde fram till det?

Beror på hur du menar att spelare i stribe "var delaktiga". Förstår inte alls hur du menar nu. Vi i stammen var ju knappast delaktiga i att kriget bröt ut. Däremot var vi medvetna om att vi fått "onda ögat" mot oss från de stammar som satte igång kriget så vi var inte tagna till 100% i sänghalmen.

Så... Hur menar du? :)
 

DeletedUser

Guest
Cribba, Du upprepar dig min vän, Min jakt på oskyldig? Försöker du argumentera att stribe utsattes för en serie av oplanerade olyckliga sammanträffanden som sammanstrålade i denna gangbang?
Med "vissa" i stribe så menade jag en del kommentarer i denna tråd vilket jag kan lova dig att jag varit aktiv under.

Precis som sketis har skrivit så har jag varit aktiv en tid, sedan min period borta från spelet. Sedan hittar jag ingenstans något om att jag höjer mig själv till skyarna eller försöker ta åt mig av mina stammisars välförtjänta beröm.

"Inse att Stribe blev anfallen av andra stammar som ville ha bort er från spelet i denna världen och att de lyckats med den bedriften. De kommer att fortsäötta tills ni är helt borta oavsett vilken stam ni kutar till och söker skydd."

Tro mig, det undgick mig inte. Både att det var andra stammar och att de ville ha bort oss från spelet... Den poletten ramlade ner.. Sen så måste jag säga att du verkar väldigt säker på hur tre stammar kommer att agera mot de få som valde att inte göra grått. Jag trodde du spelade i St2? Då de få jag känner till valde att gå till Gow så är de väl snarare ditt problem än någon annan stams?

Det är bara att beklaga att stribe gjorde grått nu och inte väntade 4 månader till för det var inte långt nog för att P12:eek:rna skulle hinna uppvisa några skills.
 

DeletedUser

Guest
Varför denna spydighet Hansepag?
Om ni nu var så duktiga så skulle inte några noobstammar som elite Caf och Mash spela någon roll.

Du vet mycket väl varför ni fick spö, beter man sig illa så kommer svinhuggen igen..

Stribe förtjänade vad dom fick...end of story.
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Varför denna spydighet Hansepag?
Om ni nu var så duktiga så skulle inte några noobstammar som elite Caf och Mash spela någon roll.

Du vet mycket väl varför ni fick spö, beter man sig illa så kommer svinhuggen igen..

Stribe förtjänade vad dom fick...end of story.


Hur har Stribe betett sig illa menar du? Nyfiken. :)

Och herr Andreas83, Stribe krigade grymt mycket bättre än "gnällandet".

Knepiga med hela kriget var att innan jag tryckte på "fegisknappen" så låg jag plus i kriget. Och jag gnäller inte så förbannat mycket tycker jag. Har dessutom vart ganska trevlig under den tid jag spelat. Vid närmare eftertanke så har jag inte sett mer än mig, Tobie, Spiderweb, Hansepag (båda :p) och ett par till skriva här. Jag är hyfsat säker på att jag minns fler medlemmar i Stribe än så. Dessutom har jag aldrig sett en Stribe'are skriva ett enda gnällande inlägg här som inte vart svar på någon annans inlägg om hur någonting var bra eller dåligt eller si eller så och som hade med Stribe att göra.

Så. Kanske om det slutas skrivas en massa skitsnack från er andra så kan jag nog lova att det inte dyker upp speciellt mycket fler inlägg från de få Stribe'are som skriver svar på dem.

Ja, Stribe förlorade kriget. Ett krig där 3 av de största stammarna gick på Stribe. Hur många byar togs från Stribe? 3000? 4000? Mindre tror jag det var, men jag vet inte för jag orkar inte kolla efter. Hur många tog stribe från motståndarna? 1000? 2000? Vet inte där heller, kanske mindre?

Jag vet en sak. De byar som Stribe blev av med Vs De byar som Stribe tog slutar på en minussumma som t.o.m. mindre stammar överlever. Så ord som "storstryk", "överkörda", "krossade" hör knappast till det kriget. Jag tror säkert att Stribe hade förlorat om kriget pågott till slutet, men jag tror också stammen inte hade ens halverats det här året. Och ja. Jag tycker att kriget var förbannat dåligt utfört av de tre stammar som gav sig på Stribe. Men, det har jag rätt att tycka och ni andra kan tycka vad ni vill om det med. Men sätt er gärna och gå igenom alla dessa stats som postats, räkna hjärna på hur förlusterna/vinsterna sett ut hos alla de inblandade och räkna på hur lång tid det skulle ta.

Är allvarlig om räknandet. Jag skulle tycka det var skitintressant om någon räknade på hur det såg ut statistiskt sett. Om någon orkade kolla alliansen vs stribe samt enskilda stammarna i alliansen och sedan postar hur stammarna skulle sett ut om 12 månader om det fortsatt. Vore skitintressant.

Statistik är kul bara man lär sig ta den med en nypa salt. Statistik är som ett provval inför riksdagen. Den ger ett hum om hur det "kan" vara/bli men det är aldrig säkert att det stämmer. :p

Under tiden tänker jag dunka mig själv i ryggen för att jag vet vad jag lyckades göra under krigets tid. :)
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
om det är till någon hjälp så såg stribe ut på följande vis den 8/1 18:36


rank4 Stribe poäng 40 bästa183.247.495 Totala poängen198.596.480 spelare68 snitt/spelare2.920.536 byar20205 snitt/by9.829



Jag tror ni hade 14500 byar innan ni upplöste stammen.

så om vi säger ett tapp på 5500 byar från den 8/1 till 28/3 vilket blir...23 dagar i januari+ 28 i februari och 27 i mars? osäker för jag är trött:) =78 dagar. vi avrundar till 80 dagar. det blir 68.75 byar/dag som försvann. Inte alla adlades bort av fienden men dom försvann iaf från stribe. 3 konton vi slaktade försvann bland annat till corian och de kontona hade vi dödat så dom hade varit borta helt idag om dom inte gått till annan stam.
Men åter till räknandet. 68,75 byar/dag kvarvarande byar 14500. det skulle innebära att ni var helt borta om 210,9 dagar.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
om det är till någon hjälp så såg stribe ut på följande vis den 8/1 18:36


rank4 Stribe poäng 40 bästa183.247.495 Totala poängen198.596.480 spelare68 snitt/spelare2.920.536 byar20205 snitt/by9.829



Jag tror ni hade 14500 byar innan ni upplöste stammen.

så om vi säger ett tapp på 5500 byar från den 8/1 till 28/3 vilket blir...23 dagar i januari+ 28 i februari och 27 i mars? osäker för jag är trött:) =78 dagar. vi avrundar till 80 dagar. det blir 68.75 byar/dag som försvann. Inte alla adlades bort av fienden men dom försvann iaf från stribe. 3 konton vi slaktade försvann bland annat till corian och de kontona hade vi dödat så dom hade varit borta helt idag om dom inte gått till annan stam.
Men åter till räknandet. 68,75 byar/dag kvarvarande byar 14500. det skulle innebära att ni var helt borta om 210,9 dagar.

Du klarar dig denna gång med att du postade detta inlägg den 1 april.. hahahaha, jag gick på den först.. :D
 

DeletedUser

Guest
Varför denna spydighet Hansepag?
Om ni nu var så duktiga så skulle inte några noobstammar som elite Caf och Mash spela någon roll.

Du vet mycket väl varför ni fick spö, beter man sig illa så kommer svinhuggen igen..

Stribe förtjänade vad dom fick...end of story.

Du nämnde passande nog svinhugg, Jag besvarar din första fråga med din egen retorik...

Normalt sätt har du rätt, om det bara varit Caf och elite som anfallit så hade vi inte haft denna konversationen nu. Mash blev väl Noobstammen som fick bägaren att rinna över, antar jag. Dina ord inte mina..

Jag vet mycket väl varför stribe blev attackerade. men du verkar var totalt ute och cykla..

Om Mash caf och elite ska få det ni förtjänar så råder jag er att inte lämna datorn längre stunder..
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Om Mash caf och elite ska få det ni förtjänar så råder jag er att inte lämna datorn längre stunder..

Hanse, vilka ska kunna hota sydalliansen numera? Så fort de adlat av alla barbarer ni lämnar efter er (vilket lär gå rätt fort om jag har rätt och Caf är på adlingshumör) så lär de ju gå mot nya mål gemensamt, uppenbarligen har samarbetet stammarna emellan fungerat ganska fint, alltså ett vinnande koncept!

Visst, vi har ju DVH och GoW uppe i norr, men överlag kommer de stammarna ha betydligt större fronter att jobba med jämfört med varje individuell stam i syd, eller är min geografi för dålig? Större fronter = svårare att deffa upp ordentligt mot varje stam, med andra ord (om mina beräkningar och kalkyler stämmer) så kommer varken DVH eller GoW kunna hota sydalliansen, de kan kanske rubba de byarna i norr, men ner till södra halvan kommer de inte vandra på ett bra tag bortsett från de Stribespelare som kanske hoppar till DVH eller GoW.
 

Teivil

Member
Reaktionspoäng
11
Visst, vi har ju DVH och GoW uppe i norr, men överlag kommer de stammarna ha betydligt större fronter att jobba med jämfört med varje individuell stam i syd, eller är min geografi för dålig? Större fronter = svårare att deffa upp ordentligt mot varje stam, med andra ord (om mina beräkningar och kalkyler stämmer) så kommer varken DVH eller GoW kunna hota sydalliansen, de kan kanske rubba de byarna i norr, men ner till södra halvan kommer de inte vandra på ett bra tag bortsett från de Stribespelare som kanske hoppar till DVH eller GoW.

Man måste vara optimist, om sisådär 10-20 år kommer det nog vara möjligt:).
 

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
Varför denna spydighet Hansepag?
Om ni nu var så duktiga så skulle inte några noobstammar som elite Caf och Mash spela någon roll.

Du vet mycket väl varför ni fick spö, beter man sig illa så kommer svinhuggen igen..

Stribe förtjänade vad dom fick...end of story.

Skulle inte kall elite eller MASH noobs (Caf behöver bättra på en del saker). Att vi inte uppskatta att dom gick på oss 3 vs 1 är en annan sak.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp