-ST- vs Spank?

DeletedUser

Guest
Hej

Har hört rykten om att -ST- har förklarat krig mot Spank.
Och jag undrar om det är sant.
Om det är sant gäller det hela "The Covenant" :rolleyes:

Kan Spank möjligtvis falla för 1000 newbies;)
 

DeletedUser

Guest
Verkar som The Covenant inte slåss med skicklighet utan med nummer. Börjar bli en vana att se vissa spelare förklara krig när dom är 6-7 gånger så många spelare. :rolleyes:

Sen om dom har förklarat krig är en helt annan femma, inget jag hört om iallafall även fast jag vet att -ST- vill ha mig dö :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jaha, då börjas det;) Kan tyvärr inte heja på någon:eek:
 

DeletedUser

Guest
Man kan väl starta en stor allians och störta The Covenant :p hehe skojar :D


__________
V1-CSoH
V2-Slutat spela
V3-Slutat spela
V4-Slutat spela
V5-CSoH
 

DeletedUser

Guest
Varför starta en stor allians? Spank finns ju redan:):p
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Som jag ser det så är -ST- inte en noobstam utan en tajt stam med flera för mej kända ansikten från v3

Förstår inte vad de gör i The Covenant som annars endast ser ut att innehålla mass invite-stammar


Du kanske ska ta en titt på de andra stammarna där med... Endast 2 stycken som är över 100 i medlemmsantal.
 

DeletedUser

Guest
Håller med Spruck, -ST- är i mina ögon långt mycket mer kompetenta än flera av de andra Covenant-stammarna.

Därav gissar jag också att trådskaparen är ute och cyklar. Inte fan har -ST- förklarat någon krig i detta skede. Dumheter.
 

DeletedUser

Guest
Först så fattar jag inte hur man skulle kunna starta krig utan att där finns adlar med i i spelet ännu!

och för det andra så ni som säger att Brödraskapet är en bunke massinvite-stammar, vad menar ni? 70 spelare i en stam är inte massinvite enligt mig.. Då finns det dom som är mkt värre:D
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
AOTS (Allies Of The Sword)

Medlemmar: 139

~NR~ (Nordic Ravens)

Medlemmar: 34

TDR (The Dark Riders)

Medlemmar 65

SVIT (SVITJOD)

Medlemmar 61

VIRUS (VIRUS)

Medlemmar 132

-ST- (Sun Tzu)

Medlemmar 42


Hum, ser ut som om Spank är mer massinvite en de flesta av ovanstående;)
 

DeletedUser

Guest
Japp, Spank är en massinvite stam som kommer falla inom en vecka!
 

DeletedUser

Guest
vad jag vet kommer inte massa stammar gå ihop mot spank

men spank säger farma , att anfalla en annan stam är väl inte farming direkt utan en krigsförklaring
men nån mening o starta krig när hälften knappt har LK =) o 4 veckor till akademi =)

kanske mer en farmar tävling mellan oss , men visst låt dom få yxorna som finns kötta lite , ocj ja det blir lite med , men varför stå och samla damm ?

ST innehåller en del kompetenta spelare och några nya men man vet aldrig vad man får förrän man invita dom till stammen , alla var vi nybörjare nån gång ?

alla läre få en chans , kanske finns guldkorn mitt i alla invites ?

men om denna krigshandling kallas farmning ? hur ser det då ut om 4 veckor? eller ska ett krig starta redan efter 1 vecka ?


har själv krigat oavbrutet sen 23 dec o skulle uppskatta lite lugn och ro och köra lite sim city ett tag

har fullt upp i V3 just nu så man hoppar som en kängru mellan världarna =)
 

DeletedUser

Guest
Iaf, det syns vart Spank finns på kartan. Många fler barbarbyar =)
 

DeletedUser

Guest
men spank säger farma , att anfalla en annan stam är väl inte farming direkt utan en krigsförklaring

Så då antar jag att alla i -ST- farmar barbarbyar eller förklarar krig innan ni farmar aktiva spelare som har en stam?? Om det är det senare fallet så är det nästan pinsamt
 

DeletedUser

Guest
Först så fattar jag inte hur man skulle kunna starta krig utan att där finns adlar med i i spelet ännu!

Det är väl inte så konstigt.

Antag att Stam A och Stam B har 30 medlemmar var och att de startat i samma kvadrant så att de ligger om varandra i en stor röra.

Stam A har ett rådslag och bestämmer sig för en hyperoffensiv strategi. I princip samtliga medlemmar bygger mot att så snabbt som möjligt få ihop 100 yxmän var.

Stam B ovetande om denna strategi spelar med sina medlemmar relativt individuellt, ingen övergripande strategi utan några bygger offensivt, andra defensivt och ytterligare andra "chansar" på att bara bygga resursgeneratorer för att sedan komma ikapp militärt. Säg att det fördelar sig 1/3 var.

På givet kommande anfaller stam A stam B. Den tredjedel som satsat på bara resursbyggande är nu farmbyar utan nåt försvar alls. Den tredjedel som satsat på offtrupper får dem utslagna och den tredjedel som byggt def klarade första attackvågen. På dom skickar stam A attackvåg två som är de 20 stammedlemmars 100 yxor var som tog sina byar utan nämnvärda förluster.

Stam B är nu i ett klart underlägge med 0 trupper i 30 byar. Om stam A bara håller trycket uppe lär de få det svårt.

Det skulle i alla fall jag kalla att starta krig :)
 

DeletedUser

Guest
men spank säger farma , att anfalla en annan stam är väl inte farming direkt utan en krigsförklaring

Så då antar jag att alla i -ST- farmar barbarbyar eller förklarar krig innan ni farmar aktiva spelare som har en stam?:confused:
isådanafall är det ju pinsamt:eek:


har fullt upp i V3 just nu så man hoppar som en kängru mellan världarna =)


Det skulle jag vilja se:D (att du hoppar som en känguru:))
 

DeletedUser

Guest
Såvitt jag vet har inte min stam förklarat krig mot Spank, men diverse spelare från Spank har anfallit oss och vi har såklart anfallit tillbaks. Jag tror inte att Spank hade räknat med något annat heller, så vad whinar folk om?
 

DeletedUser

Guest
Som jag läser in det så klagas det över att spelare i min stam retalierar spelare från Spank. Men om Spank får anfalla oss måste ju vi få försvara oss så jag förstår inte varför folk klagar.
 
Topp