Script för utgående

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
Vidareutveckling på detta vore väl renaming i stil med:

Spejare (ifall enbart spejare skickade)
Fejk/fake
Nuke
Noble

(Sen om man skickat Fake-nobles får man döpa om själv) men ibland sitter jag med 300+ attacker som skickas (i timmen) och skulle verkligen uppskatta något liknande :D

Japp, det är lättare gjort än sagt. Jag gjorde bara scriptet som hastigast och ni får göra vad ni vill med det. Men ingen och jag menar INGEN får byta mina variabelnamn!!!!

Man skulle kunna döpa om assistanser också, så skriptet räknar ut hur mycket deff som är på väg och döper om det till 50% - deffby (xxx|yyy)


Sant att attacknamnen kan bli lite väl långt. Jag hade nog föredragit att det såg ut så här:

Ang.
Källkod:
Textremsasomskastaforst = "Fejk";

inputtar[2*j-1].value = Textremsasomskastaforst + Koordinaternaditmanskickarfejkattacken;
 

DeletedUser

Guest
scriptet som det är nu är bra (har inte testat det men funkar de som du säger så är det guld!)

även så kan bertils förslag vara ett mer långsiktigt mål med ett script?
dock kan man ha olika scripts? (4 olika scripts)

1 som söker om det är 10 mindre enheter
1 som söker adel
1 som söker nukes
1 som söker spejare..

sen gäller det bara att ta dem i rätt ordning så rätt anfall blir rätt namn ;)
är det enklare att fixa?
 
Senast redigerad av en moderator:

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
scriptet som det är nu är bra (har inte testat det men funkar de som du säger så är det guld!)

även så kan bertils förslag vara ett mer långsiktigt mål med ett script?
dock kan man ha olika scripts? (4 olika scripts)

1 som söker om det är 10 mindre enheter
1 som söker adel
1 som söker nukes
1 som söker spejare..

sen gäller det bara att ta dem i rätt ordning så rätt anfall blir rätt namn ;)
är det enklare att fixa?


Här kommer det 'all in one'-skript. Det döper attacken/assistansen till
##[Typ(ex. fejk/off/adel...][riktning ex. ->, <-, <=][koordinaterna som attackeras]
Fyrkanterna i början är bara för att hålla reda på om jag redan har döpt attacken. Är det en off-trupp så kommer det även med hur full attacken är. Det är lite hastigt gjort så det är bara (antal farmplatser som vandrar * 0.005 + "%"). Samma gäller för def-trupper.

Assistans skrivs ut som =>, attacker skrivs ut som ->. Ändra själva hur ni vill ha det. Jag vet ännu inte hur väl det här fungerar, men det ska inte vara så svårt att ändra i skriptet själva som ni vill ha det.



Källkod:
javascript:

var k=0;
var hej = document.getElementsByTagName("table");
var inputtar = document.getElementsByTagName('input');
var total;
var full = 20000.0;

for (var i=0; i<hej.length; i++)
{
	if (hej[i].className == "vis")
	{
		if (++k == 4)
			var rader = hej[i].rows;
	}	
}

for (j=1; j<rader.length; j++)
{
	Namn = rader[j].cells[0].childNodes[3].textContent;

	if (Namn.indexOf("##") == -1)
	{	
		nytext = "##";
		totaldef = parseInt(rader[j].cells[3].innerHTML);
		totaldef += parseInt(rader[j].cells[4].innerHTML);
		totaldef += parseInt(rader[j].cells[6].innerHTML);
		totaldef += 6*parseInt(rader[j].cells[10].innerHTML);

		totaloff = parseInt(rader[j].cells[5].innerHTML);
		totaloff += 4*parseInt(rader[j].cells[8].innerHTML);
		totaloff += 5*parseInt(rader[j].cells[9].innerHTML);

		slowtrupp = 5*parseInt(rader[j].cells[11].innerHTML) + 8*parseInt(rader[j].cells[12].innerHTML);
		totaloff += slowtrupp;

		if (parseInt(rader[j].cells[14].innerHTML) > 0){
			nytext += "Adel(";
			nytext += Math.max(100, parseInt(100*(totaloff+totaldef)/full)) + "%)";
		}else if(parseInt(rader[j].cells[7].innerHTML) > totaloff + totaldef){
			nytext += "Spej";
		}else if ((slowtrupp < 20) && (totaloff < 100)){
			nytext += "Fejk";
		}else{ 
			var procent = 0.0;
			if(totaldef > totaloff){		
				procent = parseInt(100*totaldef/full);
				nytext += "Def(";
			}else{
				procent = parseInt(100*totaloff/full);
				nytext += "Off(";
			}
			if (procent>100)
				procent = 100;
			nytext += procent + "%)";
		}

		if (Namn.indexOf("återvänder") != -1){
			nytext += " <- ";
		}else if(Namn.indexOf("Attack") != -1){
			nytext += " -> ";
		}else if(Namn.indexOf("Assistans") != -1){
			nytext += " => ";
		}else if((Namn.indexOf("tillbaka") != -1) || (Namn.indexOf("Tillbaka") != -1)){
			nytext += " <= ";
		}else if(Namn.indexOf("Avbryt") != -1){
			nytext += " <X ";
		}else{ 
			nytext += " - ";
		}

		tjena = Namn.split('(');
		if (tjena.length>1){
			nytext += "(" + tjena[tjena.length-1].substring(0,7) + ")";
		}else{
			nytext += "()";
		}

		inputtar[2*j-1].value = nytext;
		inputtar[2*j].click();		
	}
}

end();


Edit:
Oj den skriver visst ut din bys koordinater. Fel av mej :p
 
Senast ändrad:

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
Ledsen grabben, men en sådan restriktion kan du inte göra. Jag förstår inte varför man inte skulle få byta ut dem?

Klart du får ändra mina variabelnamn :)

Nu har jag uppdaterat skriptet så nu fungerar det lite bättre. Det kan vara bra om någon som har sänt mycket fejkattacker och annat testar det, för det är säkert fortfarande saker som är fel i skriptet.
 

DeletedUser

Guest
Lite snabbt nu (ser negativt ut men är ej det)

-> kommer inte med på varje rename...

23888 total farmplats (byggnader + trupper) av 24000 är inte 101%


Edit: Den tyckte inte om mina små assistanser jag skickat heller - vilket ställer till det då jag skickar många bäckar små-support.
Name: ## ??? =>

Update på Edit:
##Off (8%) => - det är inte off som jag skickar i som support... det är katapulter
 
Senast redigerad av en moderator:

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
Lite snabbt nu (ser negativt ut men är ej det)

-> kommer inte med på varje rename...

23888 total farmplats (byggnader + trupper) av 24000 är inte 101%

Edit: Den tyckte inte om mina små assistanser jag skickat heller - vilket ställer till det då jag skickar många bäckar små-support.
Name: ## ??? =>

Update på Edit:
##Off (8%) => - det är inte off som jag skickar i som support... det är katapulter


"23888 total farmplats (byggnader + trupper) av 24000 är inte 101%"
Det du kan göra är att ändra siffran 0.005 i koden nedan:
Källkod:
nytext += "Def (" + parseInt(totaldef*0.005) + "%)";
ex. 20'000 trupper * 0.005 = 100%, vill du ha det noggrannare så får du skriva själv.


"Edit: Den tyckte inte om mina små assistanser jag skickat heller - vilket ställer till det då jag skickar många bäckar små-support.
Name: ## ??? =>"
Nä, man var tvungen att ha minst 1000 trupper av off el. def. Det kan jag såklart ändra på. Eller så ändrar du själv på 1000 i koden på raden som följer:
Källkod:
	}else if(totaldef > 1000+totaloff){


"-> kommer inte med på varje rename..."
Nä jag letar efter ord som 'Återvänder', 'Attack' osv. Det finns säkert en massa andra ord som jag inte hittat. Jag är tacksam om du skriver vad attackerna heter som inte döps om med '->' tecken.


"##Off (8%) => - det är inte off som jag skickar i som support... det är katapulter"
99% av de gånger jag använder katapulter så använder jag dom som offensiva trupper. När jag räknar mängden offensiva trupper så räknar jag även med katapulter som offensiva trupper. Det är såklart en smaksak för de kan användas som deff i nödsituationer.


Tack Bertil för din respons :)
 

DeletedUser

Guest
de utan -> == jag kan ha döpt om innan

parseInt(totaldef*0.005)
totaldef == antal farmplatser?

Katapulter == Med tanke på att första paladinföremålet jag fick på v7 var katapult-item... så har jag en hel del såna då den är sjukt bra :)

Edit: När det är support som skickas - kanske den ska gå efter det först, inte efter vad det är för trupper i för nu är det en attack istället för support
 
Senast redigerad av en moderator:

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
de utan -> == jag kan ha döpt om innan

parseInt(totaldef*0.005)
totaldef == antal farmplatser?

Katapulter == Med tanke på att första paladinföremålet jag fick på v7 var katapult-item... så har jag en hel del såna då den är sjukt bra :)

Edit: När det är support som skickas - kanske den ska gå efter det först, inte efter vad det är för trupper i för nu är det en attack istället för support

Obs> felaktiga javaskript g;r att mitt tangentbord lamar sej d'rf;r kan jag inte skriva bost'verna [, ' och ;

Nu har jag uppdaterat skriptet igen. Testa nu. Det kanske 'r b'ttre nu.

1. totaldef )) antal farmplatser som de defensiva trupperna tar.

2. S'nder du offensiva som support s[ st[r det Off. Men det st[r d[ med med pilen som visar att det ska assisteras> ##Def *50%( /|... ...hehe, fan!

3. Jag tycker det kan vara lite sl;tt det h'r skriptet. Tycker ni ocks[ det_. Jag vet inte hur l[ng tid det tar att k;ra genom om man har 200 attacker.
 

DeletedUser

Guest
Obs> felaktiga javaskript g;r att mitt tangentbord lamar sej d'rf;r kan jag inte skriva bost'verna [, ' och ;

Off-T , antagligen har du valt EN som tangentbordsspråk vilket flyttar lite på knapparna, väl SV i aktivitetsfältet så bör det ordna sig :)

On-T , det ser intressant ut, men har inte testat ännu =)
 

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
Off-T , antagligen har du valt EN som tangentbordsspråk vilket flyttar lite på knapparna, väl SV i aktivitetsfältet så bör det ordna sig :)

On-T , det ser intressant ut, men har inte testat ännu =)

Jag har aldrig f[tt lov att v'lja tangetbordsspr[k sj'lv, och hade jag gjort det s[ hade jag inte valt det h'r. Det ser likadant ut i anteckningar men inte i wordpad. Det h'r brukar h'nda n'r jag g;r n[gra skumma javaskript.

Nu har jag uppdaterat det igen, s[ NU ska det fungera lite b'ttre.
 

DeletedUser

Guest
Man brukar inte välja det, det blir så vid en viss knappkombination .. Shift + Alt =)
 

DeletedUser

Guest
Tycker att detta script var helt suveränt bra. Mycket stort tack för detta.:D
 

DeletedUser

Guest
hmm..får det inte att funka :S
kopierar in scriptet men får det ej att funka..

är på kommandoöversikten men inget händer då jag klickar på scriptet. något vitalt jag missat med detta?
 

DeletedUser

Guest
sry :p borde kanske sagt det från början :p

FF - JA (hatar IE)
Värld - sV6
Funkat? - aldrig

händer?
jo det händer inget alls, precis som scriptet är fel då den inte ens försöker ladda något utan man klickar utan att det händer något..
har testat klippa in hela scriptet rakt av men även kört det i en kompressor för att få bort enterslagen å extra mellanrum som inte ska vara där om man säger..

inget funka..

PK har jag alltid :)
 

DeletedUser

Guest
Ett råd: Använd aldrig i, u eller b som loopvariabler. När man använder dem inne i en array kan det bli knas med BB-kod när man klistrar in ett sådant skript i forumet/mejl.

Ex)

for (i=0;i<10;i++) {myarray.dosomething();}

...blir

for (i=0;i<10;i++) {myarray.dosomething();}

i forumet.

Bättre då att skriva

for (enannanvariabel=0;enannanvariabel<10;i++) {myarray[enannanvariabel].dosomething();}


...så blir det inte bb-kodat.

Visst, man kan kringgå det genom att använda CODE-taggen, men då blir i regel forumet och/eller mejl näst intill oläsliga om skripten är långa.
 
Topp