Script för utgående

DeletedUser

Guest
läste förut i någon tråd att det troligen går att göra ett script som döper om alla utgående som har 1 ram/kat till ett angivet namn..

alltså döpa om sina utgående attacker till FEJK/SKARP eller något liknande som man känner passar in..

har för mig att zomis (min nya Script-Gud) sa att de gick att skapa så tänkte höra om det går?
och om så, hur högt upp på priotiteringslistan ligger detta script och hur svårt är det att skapa? :)

::HockeySteffe::
 

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
läste förut i någon tråd att det troligen går att göra ett script som döper om alla utgående som har 1 ram/kat till ett angivet namn..

alltså döpa om sina utgående attacker till FEJK/SKARP eller något liknande som man känner passar in..

har för mig att zomis (min nya Script-Gud) sa att de gick att skapa så tänkte höra om det går?
och om så, hur högt upp på priotiteringslistan ligger detta script och hur svårt är det att skapa? :)

::HockeySteffe::

oo ett sånt skript skulle jag gärna vilja ha :)
 

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
oo ett sånt skript skulle jag gärna vilja ha :)

Det kan inte vara omöjligt om man kör skriptet från 'Kommandon' och sammanlagda antalet trupper är mindre än typ 2 så döper man bara om skriptet. Jag har aldrig tänkt på att det går att skapa men det är ju ganska simpelt skulle jag tro.

eller???
 

DeletedUser

Guest
Lätt att skapa, men det ligger inte högt upp på prioriteringslistan.
 

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
Aarrgghhs hållaredapåvilkaavminaattackersomärfejks-skript

Detta är nu senaste uppdateringen, ändrade några prylar igår. Kanske funkar bättre nu.
Kör det från Översikter -> Kommandon:

Källkod:
javascript:

var k=0;
var hej = document.getElementsByTagName("table");
var inputtar = document.getElementsByTagName('input');
var total;
var full = 20000.0;

for (var i=0; i<hej.length; i++)
{
	if (hej[i].className == "vis")
	{
		if (++k == 4)
			var rader = hej[i].rows;
	}	
}

for (j=1; j<rader.length; j++)
{
	Namn = rader[j].cells[0].childNodes[3].textContent;

	if (Namn.indexOf("##") == -1)
	{	
		nytext = "##";
		totaldef = parseInt(rader[j].cells[3].innerHTML);
		totaldef += parseInt(rader[j].cells[4].innerHTML);
		totaldef += parseInt(rader[j].cells[6].innerHTML);
		totaldef += 6*parseInt(rader[j].cells[10].innerHTML);

		totaloff = parseInt(rader[j].cells[5].innerHTML);
		totaloff += 4*parseInt(rader[j].cells[8].innerHTML);
		totaloff += 5*parseInt(rader[j].cells[9].innerHTML);

		slowtrupp = 5*parseInt(rader[j].cells[11].innerHTML) + 8*parseInt(rader[j].cells[12].innerHTML);
		totaloff += slowtrupp;

		if (parseInt(rader[j].cells[14].innerHTML) > 0){
			nytext += "Adel(";
			procent = parseInt(100*(totaloff+totaldef)/full);
			if (procent > 100){
				nytext += "100%)";
			}else{
				nytext += procent + "%)";
			}
		}else if(parseInt(rader[j].cells[7].innerHTML) > totaloff + totaldef){
			nytext += "Spej";
		}else if ((slowtrupp > 0) && (totaloff+totaldef < 100)){
			nytext += "Fejk";
		}else{ 
			var procent = 0.0;
			if(totaldef > totaloff){		
				procent = parseInt(100*totaldef/full);
				nytext += "Def(";
			}else{
				procent = parseInt(100*totaloff/full);
				nytext += "Off(";
			}
			if (procent>100)
				procent = 100;
			nytext += procent + "%)";
		}

		if (Namn.indexOf("återvänder") != -1){
			nytext += " <- ";
		}else if(Namn.indexOf("Attack") != -1){
			nytext += " -> ";
		}else if(Namn.indexOf("Assistans") != -1){
			nytext += " => ";
		}else if((Namn.indexOf("tillbaka") != -1) || (Namn.indexOf("Tillbaka") != -1)){
			nytext += " <= ";
		}else if(Namn.indexOf("Avbryt") != -1){
			nytext += " <X ";
		}else{ 
			nytext += " - ";
		}

		tjena = Namn.split('(');
		if (tjena.length>1){
			nytext += "(" + tjena[tjena.length-1].substring(0,7) + ")";
		}else{
			nytext += "()";
		}

		inputtar[2*j-1].value = nytext;
		inputtar[2*j].click();		
	}
}

end();
 
Senast ändrad:

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Men om man kollar i kommandomenyn på översikt så ser man ju vad det är för trupper som är ute och springer? Så jag förstår inte riktigt vad ni ska ha det till.
 

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
Har du sänt 9 fejks och en riktig attack så slipper du sitta o leta. Jag har själv blivit skitirriterad på att inte direkt se från byn vilka som är fejks och vilka som är riktiga.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Har du sänt 9 fejks och en riktig attack så slipper du sitta o leta. Jag har själv blivit skitirriterad på att inte direkt se från byn vilka som är fejks och vilka som är riktiga.

hmm.. men det är väl inte så mycket att leta? Det syns väl ganska tydligt?

Om du kollar på denna bilden jag nyss tog så är det ganska tydligt, det blir ju 0 på varje rad istället för en massa andra siffror..

2q3nl2e.jpg
 
Senast ändrad:

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
Nä, det syns inte. Det står vad du attackerar, och när det kommer fram. För att ta reda på vilka som är fejks och inte så måste du gå genom alla attakerna.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Nä, det syns inte. Det står vad du attackerar, och när det kommer fram. För att ta reda på vilka som är fejks och inte så måste du gå genom alla attakerna.

Det syns ju väldigt tydligt att det är fejks? Man ser ju antalet trupper, vem fan fejkar med en full offby? Det syns ju hur tydligt som helst..
 

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
Det hjälper när du är i byn. Den där sidan har man inte alltid uppe, och det är inte heller lätt att leta genom 300 attacker eller vad man nu har sänt.
 

DeletedUser

Guest
aarrgghh
fan va bra :) dock måste jag ha PK nu för att testa :S får se om jag kan få tag på 1 så jag får testa denna :)

men iaf, grymt!
kommer med en rapport såfort jag testat den :)
 

DeletedUser

Guest
För att lättare hålla reda på vilka som är fejks skulle jag rekommendera att göra följande ändringar i scriptet:

Raderna
Källkod:
Textremsasomskastaforst = "Fejk - ";

inputtar[2*j-1].value = Textremsasomskastaforst + inputtar[2*j-1].value;
Ändras till:
Källkod:
Textremsasomskastaforst = "Fejk";

inputtar[2*j-1].value = Textremsasomskastaforst;

Välj själv om du vill göra denna ändringen i scriptet.

Jag rekommenderar att du ändrar variabelnamnen på "Textremsasomskastaforst" och "Omdetarmindreansaharmangatruppersomanfaller" eftersom de är onödigt långa. "namntext" och "troopmax" eller liknande skulle räcka.
 

DeletedUser

Guest
man måste ändra alla namn vid 1 byte, alltså vill du ändra "Omdetarmindreansaharmangatruppersomanfaller" så måste du ändra alla av detta ord i texten för annars funkar de inte..

right?
 

DeletedUser

Guest
Självklart, eftersom det är ett namn på en variabel. Rent tekniskt för scriptets del spelar det ingen roll vad den heter, men det ser konstigt ut och scriptet tar mindre plats om man kortar ner variabelnamnet (och för mig som får meddelandet "size limit exceeded" var och varannan minut gör varje liten ändring nytta).
 

DeletedUser

Guest
Självklart, eftersom det är ett namn på en variabel. Rent tekniskt för scriptets del spelar det ingen roll vad den heter, men det ser konstigt ut och scriptet tar mindre plats om man kortar ner variabelnamnet (och för mig som får meddelandet "size limit exceeded" var och varannan minut gör varje liten ändring nytta).
joo, jag vet...ville mer att du skulle svara att jag hade rätt..
är lite kunnig inom c++ å automatiken med variabelnamn och liknande är samma tror jag..
då vissa som håller på med script inte kan något alls, mer än att kopiera in koordinater så ville jag hjälpa till att göra det extra tydligt ;)
 

DeletedUser

Guest
Vidareutveckling på detta vore väl renaming i stil med:

Spejare (ifall enbart spejare skickade)
Fejk/fake
Nuke
Noble

(Sen om man skickat Fake-nobles får man döpa om själv) men ibland sitter jag med 300+ attacker som skickas (i timmen) och skulle verkligen uppskatta något liknande :D
 

DeletedUser

Guest
det hade varit grymt.. (bertils förslag)

att fixa så scriptet läser av antalet (även typ) enheter och döper om, kanske tar en jädra tid att skriva ut allt men det är de värt..
 
Topp