Rykten på värld 9

DeletedUser

Guest

Tacksamhet/Tack

Applåder och kramar är vanliga sätt att framföra den tacksamhet man känner inför något som en person har utfört.

Tacksamhet är en positiv känsla eller attityd inför något som någon annan har gjort. Den handling som kan ge upphov till tacksamhet är något som (a) på något sätt kostade personen som utförde handlingen (b) upplevs värdefullt av den som känner tacksamhet och (c) var en medveten handling.[1]

Otacksamhet är inte bara en brist på tacksamhet utan kan även en vara egen, negativ, attityd. Otacksamhet kan exemplevis uppstå som en följd av att personen som utför en handling inte har (eller inte upplevs ha) ärliga motiv, men också som ett resultat av exempelvis prestige inför en faktiskt välmenad handling, något som kan upplevas negativt av en tredje person.

Tacksamhet kan uttryckas med ord (tack), gester eller gåvor. Vanliga tacksamhetsgester är applåder eller en kram.
 

DeletedUser

Guest
Tacksamhet/Tack

Applåder och kramar är vanliga sätt att framföra den tacksamhet man känner inför något som en person har utfört.

Tacksamhet är en positiv känsla eller attityd inför något som någon annan har gjort. Den handling som kan ge upphov till tacksamhet är något som (a) på något sätt kostade personen som utförde handlingen (b) upplevs värdefullt av den som känner tacksamhet och (c) var en medveten handling.[1]

Otacksamhet är inte bara en brist på tacksamhet utan kan även en vara egen, negativ, attityd. Otacksamhet kan exemplevis uppstå som en följd av att personen som utför en handling inte har (eller inte upplevs ha) ärliga motiv, men också som ett resultat av exempelvis prestige inför en faktiskt välmenad handling, något som kan upplevas negativt av en tredje person.

Tacksamhet kan uttryckas med ord (tack), gester eller gåvor. Vanliga tacksamhetsgester är applåder eller en kram.

jax2j9.png
 
Senast redigerad av en moderator:

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Rykten säger att det just nu sker mången blodiga kamper uppe i K34 :rolleyes:

Coolbestman vs T:V:W 5-5 idag istället för 0-20, börjar ni tappa stinget småflickor? ;)

:awsm:
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Det ryktas om att Sprit's vita hestar har rymt från stallen :(

Det ryktas vidare om att vi behöver hjälp att hitta dem :crybaby:
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Det går rykten om att ännu fler spelare hos fienden har stängts av på grund av foooosk(?)
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Ryktas att dena tråd är "nedlagd" (nästan iaf)

Ryktas att jag vill ha igång den!

Det ryktas även att sprit har hittat sina hestarxD

Och det ryktas vidare att hästarna just varit på desök hos grannen!

Ryktas också att jag inte orkar ryckta mer:D
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Ryktas att dena tråd är "nedlagd" (nästan iaf)

Ryktas att jag vill ha igång den!

Det ryktas även att sprit har hittat sina hestarxD

Och det ryktas vidare att hästarna just varit på desök hos grannen!

Ryktas också att jag inte orkar ryckta mer:D

Jag rycktar din hest.
 

DeletedUser

Guest
Ryktas om att jag bett både -NG- och Amox att skicka attacker på mig men dom vill inte:(
(Tänk på att ni ska vara snälla om ni vill ha klappar av tomten)

Så God Jul på er:)
 

DeletedUser

Guest
Ryktas om att jag bett både -NG- och Amox att skicka attacker på mig men dom vill inte:(
(Tänk på att ni ska vara snälla om ni vill ha klappar av tomten)

Så God Jul på er:)

Ryktas om att det blir svårt att attackera dig nu när man bara kan besöka varandras byar men jag kommer gärna på besök om du bjuder på kaffe och perpparkakor :awsm:

ryktas att det är julafton idag :confused:

Bekräftas!
 

DeletedUser

Guest
Ryktas om att det blir svårt att attackera dig nu när man bara kan besöka varandras byar men jag kommer gärna på besök om du bjuder på kaffe och perpparkakor :awsm:

Ryktas om att jag skrev det innan Julfreden började(tror det var i onsdags^^).

Självklart, varmt kaffe och pepparkakor finns att hämta:)
 
Topp