Pressmeddelande från Sprit.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Skål och välkomna, detta pressmeddelande riktas främst till residenter på Kontinent 55. Men övriga är förstås välkomna att läsa detta.


Det har talats en del, den senaste tiden, om när första kriget skall bryta ut på den här världen. Vi i Sprit fick en genialisk krigsförklaring skriven till oss för bara ett par dagar sedan, vilket snabbt drogs tillbaka när stamledaren fick se eländet hans diplomat hade ställt till med. Men det är inte detta vi vill få ut till de boende på Kontinent 55.

Vi hävdar att det, i skrivande stund, redan pågår krigsföring på en helt annan nivå än skrikande yxmän i anfall mot försvarare. Vi talar om en rådande ekonomisk krigsföring genom adlande av farmer. Vad för typ av byar räknas då som farms? Jo, där hittar vi spelarbyar på under 1000p samt barbarbyar.

Herren Promillion, vår andlige ledare, sade:
"Att, på ett girigt vis, frossa i barbarbyar och farms är en stor synd. Vilket måste bestraffas genom våldföring. Om någon av mina blivande profeter inom Alkoholorden Sprit så mycket som funderar över att frossa loss i farms och barbs kommer denne tillrättavisas genom en vit månad. Och det kommer inte bli Februari månad, snarare en månad med 31 dagar. Om någon oupplyst nykterist girigt gör närmanden mot någon barb eller farm måste detta mötas med våld i Promillions och Alkoholordens namn."


Sprits meddelande till residenter på Kontinent 55 är följande:

K55-farms kommer beskyddas med vapenmakt. Spelare som adlar byar som klassifieras till tidigare nämnda grupp - i direkt närhet till medlemmar i Sprit - kommer möta Sprits vrede.


Med vänliga hälsningar
Sprit
 

DeletedUser

Guest
Detta gäller alla barbar ätande spelare :D Även resten av världen :)
 

DeletedUser

Guest
finns det inga bra spelare på k55 som kan sätta alkoliserna på plats bara *SUCK*
 

DeletedUser

Guest
finns det inga bra spelare på k55 som kan sätta alkoliserna på plats bara *SUCK*

Nu blev jag ledsen.. Så jag kände jag var tvungen att titta på tavlan som hänger på min vägg, och ja då kändes det lite bättre igen

Barney-s-Poster-barney-stinson-859228_357_500.jpg
 

DeletedUser

Guest
Hehe, Alla gillar väl jeagermeisters trådar :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Känns som om många kommer bli rädda nu och aldrig ens skicka en enda spjut mot dessa *gäsp*

Fint skrivet iaf :)
 

DeletedUser

Guest
Känns som om många kommer bli rädda nu och aldrig ens skicka en enda spjut mot dessa *gäsp*

Fint skrivet iaf :)
Jag tror att ni har fått detta om bakfoten, kära Haziro21.
Det handlar inte om att vi förbjuder några av våra trevliga grannar farma närliggande byar. Vårt budskap riktas främst mot de spelare som frossar i dessa byar och adlar bort värdefulla farms.
 

DeletedUser

Guest
Hmm Vilka stammar är detta riktade mot med andra ord?

Jag dricker tyvärr inte sprit (jag tror mer på karma så sprit är förbjudet i min tro) så fyllo-snubbarna får försöka förklara för mig.
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag tror att ni har fått detta om bakfoten, kära Haziro21.
Det handlar inte om att vi förbjuder några av våra trevliga grannar farma närliggande byar. Vårt budskap riktas främst mot de spelare som frossar i dessa byar och adlar bort värdefulla farms.

Då måste jag fråga om det gäller åt båda håll, vad gör ni med era medlemmar om de adlar barbarer?
 

DeletedUser

Guest
Då måste jag fråga om det gäller åt båda håll, vad gör ni med era medlemmar om de adlar barbarer?
En befogad fråga. Svaret på den är att bokningar av barbs eller farmbyar i största allmänhet inom rimlig radie från Spelare A:s by inte kommer godkännas. Och rådgivning om andra potentiella adelsmål ges till Spelare A.

zonic sa:
Hmm Vilka stammar är detta riktade mot med andra ord?

Jag dricker tyvärr inte sprit (jag tror mer på karma så sprit är förbjudet i min tro) så fyllo-snubbarna får försöka förklara för mig.
Om ni hade läst inlägget fullständigt så hade ni noterat att det står:

"detta pressmeddelande riktas främst till residenter på Kontinent 55"

Detta riktas inte mot någon speciell stam, snarare spelare på K55 - i direkt närhet till de bröder och systrar som tillämpar Herren Promillions alkohollära - som adlar upp farms.
 

DeletedUser

Guest
Låter som nån försöker härma mannel?

Fick faktiskt också en känsla av det, får väl se vad som händer :)

En sak är säker: K55 är riktigt trång iaf, de som gillar mys kommer att gilla det, de som gillar utrymme, dessa kommer att få det svårt - det är ett faktum.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror att ni har fått detta om bakfoten, kära Haziro21.
Det handlar inte om att vi förbjuder några av våra trevliga grannar farma närliggande byar. Vårt budskap riktas främst mot de spelare som frossar i dessa byar och adlar bort värdefulla farms.

I vilket fall så lär ni stå för det ni har sagt och kötta varenda spelare som adlar era "värdefula farms" oavsett vilken stam denne/dessa spelare är med i.

Ska bli kul att antingen se er kötta ett par spelare i olika stammar, få dessa stammar på er och gå under eller se er skämma bort er för att ni knappt vågat anfalla spelare som adlat farmsen. I vilket fall går ni ut som förlorare då ni verkar vara fullt seriösa ;)

Kommer posta varje by(låter inte en by missas) som adlas i k.55 under 1k poäng nära era spelare så får vi se vart detta leder =)

Edit: ni kan börja attackera fidel i tistel till att börja med :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Fick faktiskt också en känsla av det, får väl se vad som händer :)

En sak är säker: K55 är riktigt trång iaf, de som gillar mys kommer att gilla det, de som gillar utrymme, dessa kommer att få det svårt - det är ett faktum.

Samtidigt som sprits meddelande iaf kommer ge hela kontinenten en chans att växa om de nu försöker upprätthålla.

Att strida med ekonomiska medel är ett sätt som iaf Söt_Ni och wolf försöker göra på denna värld genom att förhindra sina grannar att få farma.
 

DeletedUser

Guest
Låter som nån försöker härma mannel?

Läran om promillion härstammar från en äldre religion än ninjornas religion.
Promillion är en urgammal AAKgud som vandrat in på V9 med kunskapen, broder Jägermeister är väldigt duktig på att läsa i den heliga skriften och har även en god kontakt med den store Promillion.
Att jämföra honnom med mannel som i och försig är en skicklig talare för sin tro är ett stort misstag.
Det fins flera religioner på .se och det får du helt enkelt aceptera.
Jag vill påpeka att broder Jägermeister har helt rätt tolkning utav den heliga skrift och har stöd redan i det 7e budordet "du skall inte stjäla din kanins farmbyar".
I detta fall är stammens farmbyar även mina farmbyar och de skall ej bli stulna av klåfingriga poängh*ror. Att adla en by är en sak men att adla en farmby är en synd gentemot den heliga alkohol-läran.

MvH//MrR
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp