NoD

Brödet

Member
Reaktionspoäng
0
Nu ser man mergar mellan allt o alla, nya konstellationer dyker upp, idag såg jag återigen DÖD på kartan, inte med så många ursprungsspelare men i alla fall. Man hoppar än hit och än dit, flyktingbegreppet blir svårtolkat..*Ler*

Får jag fråga vad fan det är vi flyr ifrån då? Jag tror knappast att man kan räknas som flykting om man inte flyr ifrån något. Och det råder nog inga tvivel om att de stammar som vi krigade med innan mergen med MASH (vi hade samma fiender i princip) och nu efter "utbrytningen" till DöD fortfarande kommer kriga mot oss. Hur kan man vara flykting utan att fly ifrån något?
 

DeletedUser

Guest
Jag måste som brödet fråga: VAD flyr vi ifrån? Snälla Tompa...berätta det för oss..för själva har vi inte en aning om att vi flyr från någoting.:eek:

Något som värmer är iaf att du har sådan koll på oss Tompa62 och vet exakt vad vi gör och varför vi gör det..det bugar och bockar jag för:)
 

lord lobo

Member
Reaktionspoäng
1
Öhh, ja flyr är väl inte riktigt det ord jag skulle använda när man talar om DöD :) Snarare så att det sätts upp nya konstellationer för att bli lite mer effektiva :p.

Bäva månde fienden
 

DeletedUser

Guest
Det som är lite roligt tycker jag ord, är ju att det var Ni som startade kriget mot oss under förutsättningarna att vi sammantaget var en samling NooBar som var totalt värdelösa och som ni skulle köra över på en förmiddag typ. Så blev det inte utan faktum kvarstår ni begärde IAP. Det innebär ju rent speltekniskt att vi Vann..*L*

:eek:Jag förstår inte detta snack om att vi begärde IAP....för om ni var såååååååå överlägsna oss så varför accepterade ni IAP:n???:confused:

Om jag hade varit er..som ledde så stort över oss skulle jag sagt NEJ TACK till en IAP...och krossat oss efter som ni var så mycket bättre än oss...:confused:
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Går man med på en IAP så har man gått med på att gemensamt avsluta kriget.

Bara för att man är den som först kommer på att det inte är någon vits i att fortsätta ett krig mellan två stammar så betyder det inte att man tvunget är förloraren.

Kan betyda en massa. Kan betyda att ni bara bytte tomma byar fram och tillbaka, vitsen att fortsätta? Kan betyda att någon va överlägsen den andra? Kan betyda att ena stammen har så mycket tryck på sig att de vill kunna fokusera sig mer?

Finns massa anledningar till att någon föreslår IAP. Men inte tvunget att den som föreslår det har förlorat.
 

DeletedUser

Guest
Fattar inte hur NoD kunde få igenom en IAP med hälften av sina fiender =)

Visar dock vilka taktiska och diplomatiska genier de måste vara!

Motsattsen till deras genialitet kan nog vara nwcw som väljer att starta krig mot Fred samtidigt som de fortfarande ogillar NoD över allt annat och inte direkt försöker dölja att de vill ha krig mot NoD också =)
 

@rd@

Member
Reaktionspoäng
1
Jag menar ingenting ang att den ene är mer värdelös än den andra stammen. Fick ju svar av dig på min fråga medan den som skulle svarat hamnade i nåt omognadsträsk.

Det som är lite roligt tycker jag ord, är ju att det var Ni som startade kriget mot oss under förutsättningarna att vi sammantaget var en samling NooBar som var totalt värdelösa och som ni skulle köra över på en förmiddag typ. Så blev det inte utan faktum kvarstår ni begärde IAP. Det innebär ju rent speltekniskt att vi Vann..*L*

Kan ju säga att utav DÖDs ursprungsspelare fanns det många att både respektera och ära utifrån deras kunskaper i spelet. Tyvärr ser man ju att de flesta av dem lagt ner yxan för gott. Tråkigt men sådant är det ju, andra saker tar över och blir viktigare, inte minst IRL. Nu ser man mergar mellan allt o alla, nya konstellationer dyker upp, idag såg jag återigen DÖD på kartan, inte med så många ursprungsspelare men i alla fall. Man hoppar än hit och än dit, flyktingbegreppet blir svårtolkat..*Ler*


Nu har du rätt igen !
Vi startade kriget.

Men om vi ska tala sanning så startade vi krig mot Corian, där krigsförklaringen var ett skenmanöver ..
Om det funkade eller ej kan vi låtar vara osagt, men som Corians dåvarande ledare sa:
Vi är medvetna om att NoD i nuläget befinner sig - från vårt sätt att se på saken - på ett ganska behagligt avstånd och det är därför som vi inte känner lika stor fruktan

Iom distansen mellan oss, så vart där inget krig, utan vi valde då att våldgästa ST stammarna.
Dvs ST1 - ST2 ...

Vad vi då inte visste, var att ST skulle få med sig wcw stammarna.
Vi fick även stammen Ni! på köpet.

Eftersom motståndet fortfarande var för dåligt , så valde vi att ge oss in på Libre också :)

Sen säger du att NoD flyr ..
De som verkligen har flytt är ju ST, med Peterinas i spetsen.
Vi stamhoppar, det e skillnad på det..

Och angående IAP'n ..
Om ni hade nekat oss en IAP, så hade ni nog kanske vunnit, men det gjorde ni inte.
Och om du vill kalla det speltekniskt vinst, be my guest ..
 

DeletedUser

Guest
????

Du har en härlig förmåga att ala tja Bush göra om alla verklighetsbeskrivningar ord. Tur forumet sparar alla inlägg, bara att gå tillbaka o se vad man hittar för att en korrekt beskrivning ang krigsförklaringen i det här fallet skall kunna delges de som eventuellt tror på det senaste sagda.

Det här postade Shike:
Var hälsade.

Härmed förklarar NoD krig emot WcW-familjen. Denna krigsförklaring omfattar stammarna Swcw, Nwcw och Nwcwma. Akademierna bryr vi oss inte om.

Vi har under en längre tid vetat om att det finns konspirationer emot oss, planer på att gå ihop och försöka sig på att förgöra oss med kraft av mer antal stammar mot vår stam. Om någon därute tror vi sitter stilla utan att agera emot sånt här beteende så tror denna någon fel, helt fel.

Dessa stammar vet vi står bakom konspirationen med ledande personer i spetsen som representerar sina stammar och försöker driva hetsjakt på oss i det fördolda och skapa opinion emot oss. Dom verkar tro att vi tolererar vad som helst och låter det hela ske utan att agera, vår avsikt är enkel, vi krossar fiender som agerar emot oss på detta vis. Ni själva väckte ett argt lejon till liv och nu får ni kämpa för era byar helt på egen förskyllan och ingen annans.

En liten liten varning också, den stam som beblandar sig i detta krig emot oss och assisterar wcw-familjen på något som helst vis kommer vi ögonblickligen att krigsförklara emot och anfalla med minuters varsel. Detta säger jag för att ingen sen ska komma och tycka att vi är barbarer som anfaller blint omkring oss, det är vi inte, vi ämnar kriga mot dom som agerar emot oss och absolut inget annat.

Anfallen inleds nu i detta nu med omedelbar verkan. Förbered er på det krig ni velat ha, fast.. på våra villkor istället för på era. Slut citering Shike******


Eller det kanske inte stämmer det heller!?
 

DeletedUser

Guest
Nu har du rätt igen !
Vi startade kriget.

Men om vi ska tala sanning så startade vi krig mot Corian, där krigsförklaringen var ett skenmanöver ..
Om det funkade eller ej kan vi låtar vara osagt, men som Corians dåvarande ledare sa:

Iom distansen mellan oss, så vart där inget krig, utan vi valde då att våldgästa ST stammarna.
Dvs ST1 - ST2 ...

Vad vi då inte visste, var att ST skulle få med sig wcw stammarna.
Vi fick även stammen Ni! på köpet.

Eftersom motståndet fortfarande var för dåligt , så valde vi att ge oss in på Libre också :)

Sen säger du att NoD flyr ..
De som verkligen har flytt är ju ST, med Peterinas i spetsen.
Vi stamhoppar, det e skillnad på det..

Och angående IAP'n ..
Om ni hade nekat oss en IAP, så hade ni nog kanske vunnit, men det gjorde ni inte.
Och om du vill kalla det speltekniskt vinst, be my guest ..


natruligtvis nämns jag med =) hur skulle NoD klarat sig utan mig ? då hade ni inget att nämna i forumet , att ni hela tiden läre sko er på mitt nick , rätt intressant faktiskt , ni måtte älska mig eftersom ni gång på gång drar upp mitt nick , vet inte om ja nu ska skratta eller gråta , tycker om er med

kramar
peterinas
 

Brödet

Member
Reaktionspoäng
0
...............
Eller det kanske inte stämmer det heller!?

Jodå tompa, det stämmer helt riktigt det du säger. Den gode @rd@ verkar bara ha blandat ihop stammarna lite. Vi gick ju på WCW-stammarna, och sedan "fick dom med sig" ST på sin sida. Vet inte om det är rätt att uttrycka mig "fick dom med sig", i och med vissa hävdar att ST gick in i striden på sin allierades sida helt utan påtryckningar från WCW.

Men hur som helst, det övergripande av vad @rd@ skriver stämmer, tror bara han var lite trött igår. ;)
 

DeletedUser

Guest
.

Och angående IAP'n ..
Om ni hade nekat oss en IAP, så hade ni nog kanske vunnit, men det gjorde ni inte.
Och om du vill kalla det speltekniskt vinst, be my guest ..

Detta vill du inte svara på Tompa62..att ni kunde sagt NEJ TACK till IAP:n ...MEN det gjorde ni inte..vad är då skillnaden mellan oss???:eek:
 

DeletedUser

Guest
nWCW höll ju på o skulle hjälpa -ST- redan när DöD krigade mot -ST- men jag är osäker på om de hann få iväg nån support innan det kriget tog slut.

Att -ST- skulle hjälpa nWCW var med i beräkningarna. NoD gjorde ett val att starta krig mot nWCW, -ST- och Libre ungefär samtidigt. Angående -ST- och nWCW fanns det inget val att bara starta krig mot en av dem då peterinas redan hade börjat förföra boman ;)
 

DeletedUser

Guest
Öhh, ja flyr är väl inte riktigt det ord jag skulle använda när man talar om DöD :) Snarare så att det sätts upp nya konstellationer för att bli lite mer effektiva :p.

Bäva månde fienden

NYA??????

Det är ju bara en riktigt gammal sak i nyare tappning. Inget nytt under solen här inte.
 

@rd@

Member
Reaktionspoäng
1
. Den gode @rd@ verkar bara ha blandat ihop stammarna lite.

Du har alltid varit bättre än mig på det diplomatiska :)

Tompa: : Som Brödet säger, så gjorde jag ett misstag, det är faktiskt inte lätt att hålla koll på alla, .. och vad du gjorde var att du rättade mig.
Inget annat.
Förnedringen kvarstår :)

Peterinas: Jag har aldrig hatat dig, tycker att du är en intressant person. Tidigare har du tagit åt det mycket av det som har skrivits, men på senare tid har du gått på relax mode o det gör dig bra.
 

DeletedUser

Guest
[ot]
nWCW höll ju på o skulle hjälpa -ST- redan när DöD krigade mot -ST- men jag är osäker på om de hann få iväg nån support innan det kriget tog slut.

Att -ST- skulle hjälpa nWCW var med i beräkningarna. NoD gjorde ett val att starta krig mot nWCW, -ST- och Libre ungefär samtidigt. Angående -ST- och nWCW fanns det inget val att bara starta krig mot en av dem då peterinas redan hade börjat förföra boman ;)

inte ett spjut, inte ett svärd från WCW under "midsommarkriget" vad jag vet. Kriget startade ju 18-24 timmar efter freden dåvarande WCW-familjen och dåvarande ST-gruppen ;) Däremot var det ju packat med deff från MASH i DöDs byar.

Så att DÖD vann blixtkriget berodde nog inte bara på att DÖD skulle vara så ohyggligt mer skickliga spelare, handlade om en perfekt tajming och förberedelser också. DöD såg en lucka och passade på helt enkelt. inget konstigt med det ( så här i efterhand alltså, då var jag flyförbannad)
 

DeletedUser

Guest
[ot]


inte ett spjut, inte ett svärd från WCW under "midsommarkriget" vad jag vet. Kriget startade ju 18-24 timmar efter freden dåvarande WCW-familjen och dåvarande ST-gruppen ;) Däremot var det ju packat med deff från MASH i DöDs byar.

Så att DÖD vann blixtkriget berodde nog inte bara på att DÖD skulle vara så ohyggligt mer skickliga spelare, handlade om en perfekt tajming och förberedelser också. DöD såg en lucka och passade på helt enkelt. inget konstigt med det ( så här i efterhand alltså, då var jag flyförbannad)


Vad jag kan minnas låg MASH i krig mot TP då. Så packat lär det absolut inte varit i DöDs byar. Ni kunde ju skickat mer off om det fanns så mycket deff där? Så gör iaf vi :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
hej och Hå

Så var vi åter i denna diskussion igen, jag vet ingen bättre plats för nostalgi och gamla minnen än i detta forum:)

Men jag är själv nostalgisk, så varför inte. DÖD:s blixtkrig var en bra och lyckad offensiv från deras sida, inget snack om saken. De slog till snabbt och effektivt, och vi var inte redo.

När så nwcw gick in i krig mot Nod kände vi oss manade att kliva på det tåget, för kriga är det vi är bäst på i ST. Kriget var blodigt och intensivt, syrliga och elaka kommentarer flög mellan de inblandade stammarna, likaså IAP-förslag.

Nu har många av de gamla spelarna slutat, nya har tagit dess platser. Stammar har försvunnit, stammar har bytt namn och stammar har åter kommit tillbaka. Gamla krig pågår, nya krig kommer säkerligen inledas, och nya syrliga kommentarer och IAP-förslag kommer hagla som aldrig förr. Med andra ord, allt är sig likt här i värld 3, så varför inte skippa allt skitsnack och ha kul:)

Två sista konstateranden:

1. Detta oändliga tjat om familjestammar. Jag förstår om många spelare vill agera och kriga med hedern i behåll, jag kan själv vara en sådan spelare ibland. Men jag vill även vinna detta oändliga krig. WCW ä väl lika mycket familjestam som om en stam har en hemlig allians med en annan, etc?!
Jag ser en regel där det ej går att ha fler än 80 medlemmar, jag ser ingen regel som säger att du inte får ingå allians med hur många stammar du vill. Jag tycker alla ska sluta tjura över hur många fiender de har emot sig, eller hur många krig man "vunnit/förlorat". Vi vet alla att detta forum är ett stort spel för gallerierna.

2. Jag och Peterinas har utväxlat många hårda och ibland onödigt elaka ord till varandra. Likt ett dåligt samboförhållande klickade vi inte riktigt med varandra, och vi gick skiljda vägar. Likt Mourinho i Inter får han fortfarande idag ta emot en del mindre fina kommentarer, men det kanske är ömsesidigt=)
Iaf, Peterinas är en riktigt bra spelare här på värld 3, det är bara att ta en titt på alla listor som finns.

Väl mött ute på slagfältet!

Mvh GZ
 
Topp