NoD

DeletedUser

Guest
Fotbollstermer var det ja ..

Matchen startades mellan 2 stammar ...
Redan under första halvlek fick NoD 5 spelare utvisade och var då 1 stam, mot 4.

Ändå lyckades NoD spela till sig ledningsmålet, som du själv säger.
Efter hörna i 45 minuten lyckades NoD även göra ett andra mål, och ST var nere för räkning.

Andra halvlek, o ST, med skadade spelare kunde inget annat än att ropa in ett gäng spelare ifrån Division 1.
Ett gäng akademier, och andra för NoD ointressanta spelare som Ni!

Andra halvlek var nu ett tuffare motstånd för NoD
Nu var det inte längre 1 mot 4. Utan 1 mot 10

Boman o Nwcw stod för motståndarnas anfallspel.
ST som saknade bra spelare i form av Kendara, fick nöja sig med försvarsspel.

Världen jublade när Boman lyckades kvittera till 2-1
För det var ändå "Vi mot Världen"

30 minuter in på andra halvlek, så blev faktiskt många i NoD ganska trötta.
Många fick bytas in, och ersattes av andra.
Stammen saknade det grundspelare som fanns där ifrån början.

Vad NoD inte visste var att det spelplan som spelades på var styrt av LCN, och att deras bollkallar försökte dryga ut matchen, genom att försvåra läget för NoD.
Nu var vi inte längre 1 mot 10, utan 1 mot 13, inräknad LCN-a-b-c

90 minuter.
NoD lyckas hålla emot 2-1 ledningen ända in i slutet tack vare MASH, men av misstag och interna problem så lyckas vi släppa in ett självmål, 2-2 , detta på grund av att större profiler lämnade klubben och likt domino så hängde flera andra med i raden.
Matchen slutade 2-2. Ett simpelt kryssmatch, .men. vilka hade fördelarna?

Hade detta varit final, hade det gått över till straffar.

Men det är nog inte det sista ni ser ifrån NoD. Nu MASH.

Blandade spelare, nya rekryter, ny klubb

Mash+Solace+NoD .. Dreamteam ? ;)

Att kalla det dreamteam, när så många nyckelspelare har lämnat är väl att gå till överdrift @rd@. :D

Är väl som med alla stammar, familje eller enskilda. När intresset drar ut från spelet så måste det ju till mergar för att hålla igång de spelare som är kvar. Det är precis som med en stam med akademier. Har man dåligt med folk och en ny våg med folk som slutar är det väldigt svårt som stam att komma nån vart. Fördelen med en familjestam i såna lägen är att man har ett farmarlag att plocka spelare från, spelare som alla känner. :)
 

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Att kalla det dreamteam, när så många nyckelspelare har lämnat är väl att gå till överdrift @rd@. :D

Är väl som med alla stammar, familje eller enskilda. När intresset drar ut från spelet så måste det ju till mergar för att hålla igång de spelare som är kvar. Det är precis som med en stam med akademier. Har man dåligt med folk och en ny våg med folk som slutar är det väldigt svårt som stam att komma nån vart. Fördelen med en familjestam i såna lägen är att man har ett farmarlag att plocka spelare från, spelare som alla känner. :)
@rd@ har ju sett Mash från insidan nu och det är väl därför han väljer ordet "dreamteam"! d.v.s. de bästa från en rad stammar som kan/kunde kriga! Det som är mest iögonfallande är aktiviteten och spelglädjen som är snudd på 100%... Bäva månde alla motståndare och kanske även "slatten" :eek:
 

lord lobo

Member
Reaktionspoäng
1
Oavsett ledare i Slatt.....

DSS, Solace, NoD, MASH kommer att ha en trevlig tid att köra lite träningspass mot Slatt, vi måste ju synkronisera våra klockor i denna nya stam så vad vore bättre än att öva på våra forna vänner som vi vet krigar redigt?!?!

Må bäste byfåne vinna!!!
 

DeletedUser

Guest
Skulle vara väldigt roligt att höra vilka NoD besegrat i krig?? Mig veterligen ville de ju hellre ha en rad IAPs istället för att fortsätta kriga. Kan ju ha missat ifall de krigat mot stam man missat.

Tycker detta talar sitt tydliga språk:

Side 1: NoD

Side 2: STsWCW

Timeframe: För alltid

Totala erövringar:

Sida 1: 5,309
Sida 2: 5,000
Skillnad: 309

image.php


Totala Erövringar mot den motsatta sidan:

Sida 1: 126
Sida 2: 92
Skillnad: 34

image.php


Poäng värde av totalt övertagna byar:

Sida 1: 51,835,716
Sida 2: 34,025,512
Skillnad: 17,810,204

image.php


Poäng värde av totalt övertagna byar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,257,224
Sida 2: 896,305
Skillnad: 360,919

image.php
 

zorzes

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
2
Skulle vara väldigt roligt att höra vilka NoD besegrat i krig?? Mig veterligen ville de ju hellre ha en rad IAPs istället för att fortsätta kriga. Kan ju ha missat ifall de krigat mot stam man missat.


Lite offtopic


Är du född 62 blir jag nervös. För du är nog den mest omogna propaganda skrivare här finns. Att man kan vara så inkompetent och tro att ni var duktiga för att ni var 10 gånger så många spelare.


Ontopic:


NoD gjorde ett nödvändigt beslut för att hålla sig kvar var de hör hemma. Första plats! Håller med om att bra spelare har slutat men de "äldre" som är kvar lär upp de yngre till att bli den nya generationen grymma TW spelare.
 

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Oavsett ledare i Slatt.....

DSS, Solace, NoD, MASH kommer att ha en trevlig tid att köra lite träningspass mot Slatt, vi måste ju synkronisera våra klockor i denna nya stam så vad vore bättre än att öva på våra forna vänner som vi vet krigar redigt?!?!

Må bäste byfåne vinna!!!

"They can take our lives but they can never take our freedom"... :cool:
 

DeletedUser

Guest
Lite offtopic


Är du född 62 blir jag nervös. För du är nog den mest omogna propaganda skrivare här finns. Att man kan vara så inkompetent och tro att ni var duktiga för att ni var 10 gånger så många spelare.


Ontopic:


NoD gjorde ett nödvändigt beslut för att hålla sig kvar var de hör hemma. Första plats! Håller med om att bra spelare har slutat men de "äldre" som är kvar lär upp de yngre till att bli den nya generationen grymma TW spelare.

Nu går ju inte spelet ut på vem som vinner vad med minst trupper, utan det går ut på att vinna, sen finns det olika medel att uppnå sina mål.
Som jag ser det så finns det inte mycke "skill" i detta spel, kan man räkna till 2 så kan man väl få "tajmade" attacker o få in sin adel 1 sekund efter rens (iofs är jag förvånad över att så många inte kan räkna till 2:D), så tid o tålamod är väl vad dom spelarna har som folk kallar duktiga.

Sen om man talar om stammar så är väl ledarskap A&O + aktiva spelare.
 

DeletedUser

Guest
Lite offtopic


Är du född 62 blir jag nervös. För du är nog den mest omogna propaganda skrivare här finns. Att man kan vara så inkompetent och tro att ni var duktiga för att ni var 10 gånger så många spelare.


Ontopic:


NoD gjorde ett nödvändigt beslut för att hålla sig kvar var de hör hemma. Första plats! Håller med om att bra spelare har slutat men de "äldre" som är kvar lär upp de yngre till att bli den nya generationen grymma TW spelare.


Min enkla fråga var, vilka besegrade NoD i krig? Vart det inte det du påstod, eller någon annan. Ang mogenheten visar ju du prov på i ditt inlägg vem som "vinner". Ang storleken, det gnäller du över, vad säger du nu då när Ni har så många poäng gentemot En stam Ni krigar mot. Logiken slår ibland kullerbyttor... et ordspråk att tänka på kanske: Bättre tänka först o tala sen......

Enkla frågor bemöts alltid med påhopp i detta forum, samma personer är det också alltid som antingen gnäller, hoppar på andra som vågar skriva här, konstigt att de backas upp av de moderatorer som finns. Men kanske inte så konstigt då de ju har många som kompisar av både gnällarna och påhopparna här.

Have a nice weekend Ni andra som inte gnäller så mycket...
 

DeletedUser

Guest
Nu går ju inte spelet ut på vem som vinner vad med minst trupper, utan det går ut på att vinna, sen finns det olika medel att uppnå sina mål.
Som jag ser det så finns det inte mycke "skill" i detta spel, kan man räkna till 2 så kan man väl få "tajmade" attacker o få in sin adel 1 sekund efter rens (iofs är jag förvånad över att så många inte kan räkna till 2:D), så tid o tålamod är väl vad dom spelarna har som folk kallar duktiga.

Sen om man talar om stammar så är väl ledarskap A&O + aktiva spelare.

Skills ligger väl mer i hur man bygger sina off trupper, avväger vilka off trupper som skall skickas mot en by för att den skall rensas. Vara lyhörd för sina stamkamrater, samarbetsförmåga. Aktivitet kanske inte är en skill, men utan den är en spelare värdelös. Så det kan räknas in någonstans. Hur man deffar mot fiende attacker, att kunna avgöra vad som är vad är en skill.
Så nog finns det gott om "skills" hos spelare. Det du pekar på att om man kör ett solorace, men som jag ser det finns mycket fler faktorer som spelar in hos en BRA spelare.
 

zorzes

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
2
Min enkla fråga var, vilka besegrade NoD i krig? Vart det inte det du påstod, eller någon annan. Ang mogenheten visar ju du prov på i ditt inlägg vem som "vinner". Ang storleken, det gnäller du över, vad säger du nu då när Ni har så många poäng gentemot En stam Ni krigar mot. Logiken slår ibland kullerbyttor... et ordspråk att tänka på kanske: Bättre tänka först o tala sen......

Enkla frågor bemöts alltid med påhopp i detta forum, samma personer är det också alltid som antingen gnäller, hoppar på andra som vågar skriva här, konstigt att de backas upp av de moderatorer som finns. Men kanske inte så konstigt då de ju har många som kompisar av både gnällarna och påhopparna här.

Have a nice weekend Ni andra som inte gnäller så mycket...




Jag får vara omogen pga min ålder.

Och vilka Vi krigade mot går ju att rabbla hur länge som helst. 1 vs 1 (som jag anser att det ska vara) är grymt skönt och kul. Då kan man fokusera på en stam (INTE familjestam). Tycker du borde prova det faktiskt =) Och din "enkla" fråga framgår som ironi när du inte utvecklar den med tanke på att du krigat mot just NoD. Och jag själv anser att ifall NoD hade haft 6000 byar och ja då din stam Nwcw-k? Nwcw-b? NwcwST? NwcwMa Eller vad den nu heter skulle haft 5000 byar så hade nock fan NoD vunnit pga mer samman ordning, Inga spioner och de är framför allt mycket bättre.

Mitt klagomål handlar om att du har tidigare käftat och snackat illa om NoD för att ni var 5-6 stammar eller liknande. Men kommer en värld och vi har 5000 byar och ni 6000 eller liknande så ska du nog få se. Och Nej, ni får inte ha 150 spelare i en stam utan 40-50 och vi likadant. Då framgår ju vilka som är bäst på riktigt av din stam och min.
 

@rd@

Member
Reaktionspoäng
1
Min enkla fråga var, vilka besegrade NoD i krig? Vart det inte det du påstod, eller någon annan. Ang mogenheten visar ju du prov på i ditt inlägg vem som "vinner". Ang storleken, det gnäller du över, vad säger du nu då när Ni har så många poäng gentemot En stam Ni krigar mot. Logiken slår ibland kullerbyttor... et ordspråk att tänka på kanske: Bättre tänka först o tala sen......

Enkla frågor bemöts alltid med påhopp i detta forum, samma personer är det också alltid som antingen gnäller, hoppar på andra som vågar skriva här, konstigt att de backas upp av de moderatorer som finns. Men kanske inte så konstigt då de ju har många som kompisar av både gnällarna och påhopparna här.

Have a nice weekend Ni andra som inte gnäller så mycket...



Det stämmer det du säger "Tompa"
NoD lyckades faktiskt inte besegra nån stam.

Jag citerar Spiderweb
Fördelen med en familjestam i såna lägen är att man har ett farmarlag att plocka spelare från, spelare som alla känner

Han förklarar här för oss, att det i princip är omöjligt att .besegra. en familjestam, för "ni" rekryterar in 2 nya medlemmar, för varje medlem som blir nollad.

Så återigen, du har rätt i att vi inte har .besegrat. nån stam.
Men.

Vi har lyckats förnedra.
Som bekant låg vi i krig med 16 stammar.
Om vi hade fokuserat på ett av dom, hade vi kunnat besegra.

Istället valde vi att att plocka lite på måfå, och av olika stammar.
O att vi verkligen lyckades med det, gör mig själv förvånad ..
Det kallas att förnedra.

Och om vi vänder på allt :)

Lyckades ni besegra NoD?

Ni menar på att vi "indirekt", är värdelösa eftersom vi aldrig besegrade en stam.
Men, vad är då ni, som inte lyckades besegra oss, även då ni till antal byar, och medlemmar var oss överlägsna!

Enligt statsen, och då samtliga stammar som vart iblandade inräknade, så ledde vi faktiskt, och fortfarande gör ..

Nu vet vi iaf att man ej ska använda ordet .besegra. när man talar om familjestammar, för det är omöjligt, utan ordet .förnedra. låter tyngre.

Enligt mig lyckades vi med det, och ser det som seger.
Och man bör ju sluta när man ligger på topp.
För det var just där , vi var !
 

DeletedUser

Guest
Skills ligger väl mer i hur man bygger sina off trupper, avväger vilka off trupper som skall skickas mot en by för att den skall rensas. Vara lyhörd för sina stamkamrater, samarbetsförmåga. Aktivitet kanske inte är en skill, men utan den är en spelare värdelös. Så det kan räknas in någonstans. Hur man deffar mot fiende attacker, att kunna avgöra vad som är vad är en skill.
Så nog finns det gott om "skills" hos spelare. Det du pekar på att om man kör ett solorace, men som jag ser det finns mycket fler faktorer som spelar in hos en BRA spelare.

Bygga trupper osv har väl dom flesta läst på nått stamforum.

Nä jag tror bara vi ser annorlunda på ordet skill, för mig är skill SK & Fnatic som spelar counterstrike, eller tex Zlatan :D, hur mycket jag än nöter så kommer jag inte upp i deras nivå.
 
Senast redigerad av en moderator:

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Så återigen, du har rätt i att vi inte har .besegrat. nån stam.
Men.

Vi har lyckats förnedra.
Som bekant låg vi i krig med 16 stammar.
Om vi hade fokuserat på ett av dom, hade vi kunnat besegra.

Det som förvånar mig mest är att NoD faktiskt lyckades med det omöjliga och krigade på så länge och t.o.m. lyckades gå plus. Kanske får man se det som tidernas experiment där de inblandade i Nod lärt sig var den ultimata gränsen går och detta gör spelarna i Nod om möjligt ännu några klasser skickligare... Nu återstår det för de som lärt av historien att fokusera på de ställen där familjestammarna är som sårbarast. Till saken hör att även familjestammarna har blivit bättre då de flesta noobsen fått lämna in p.g.a. kriget! Bara det är nog den största vinsten för Nod, d.v.s. att Mash och Fred och andra icke familjestammar i fortsättningen kanske kan få en aning bättre motstånd! :cool: För målet med spelet är ju att ha kul och hur kul är det egentligen när motståndet är för svagt? ;)
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
´ja tunen från nod är ju bra tycker jag kanske lite nerlåtande i bland men det är nog jag ochså när jag får möjlighet barn är vi ju alla i skälen i vilket fall ; ) bra jobbat nod i alla fall ; )
 

DeletedUser

Guest
R.I.P NOD

- En stam skapad av skickliga spelare och ledare som dog ut p g a massrekrytering, nytt ledarskap, oväntat hårt motstånd och det allmänna faktumet att man inte kan vinna i TribalWars.

CCCP spöade ju AIE duktigt och det är inte att ljuga att säga att DÖD (pre-NOD) spöade skiten ut dåvarande ST1. Sen finns det massa förklaringar till det men så var det. Så visst har krig vunnits, tveksamt dock hur mycket kolossen NOD egentligen rört sig i byantal sen den skapades.
 

DeletedUser

Guest
******Så återigen, du har rätt i att vi inte har .besegrat. nån stam.
Men.

Vi har lyckats förnedra.
Som bekant låg vi i krig med 16 stammar.
Om vi hade fokuserat på ett av dom, hade vi kunnat besegra.

Istället valde vi att att plocka lite på måfå, och av olika stammar.
O att vi verkligen lyckades med det, gör mig själv förvånad ..
Det kallas att förnedra.

Och om vi vänder på allt

Lyckades ni besegra NoD?

Ni menar på att vi "indirekt", är värdelösa eftersom vi aldrig besegrade en stam.
Men, vad är då ni, som inte lyckades besegra oss, även då ni till antal byar, och medlemmar var oss överlägsna!

Enligt statsen, och då samtliga stammar som vart iblandade inräknade, så ledde vi faktiskt, och fortfarande gör ..

Nu vet vi iaf att man ej ska använda ordet .besegra. när man talar om familjestammar, för det är omöjligt, utan ordet .förnedra. låter tyngre.

Enligt mig lyckades vi med det, och ser det som seger.
Och man bör ju sluta när man ligger på topp.
För det var just där , vi var !!!!"#"#******************************************


Jag menar ingenting ang att den ene är mer värdelös än den andra stammen. Fick ju svar av dig på min fråga medan den som skulle svarat hamnade i nåt omognadsträsk.

Det som är lite roligt tycker jag ord, är ju att det var Ni som startade kriget mot oss under förutsättningarna att vi sammantaget var en samling NooBar som var totalt värdelösa och som ni skulle köra över på en förmiddag typ. Så blev det inte utan faktum kvarstår ni begärde IAP. Det innebär ju rent speltekniskt att vi Vann..*L*

Kan ju säga att utav DÖDs ursprungsspelare fanns det många att både respektera och ära utifrån deras kunskaper i spelet. Tyvärr ser man ju att de flesta av dem lagt ner yxan för gott. Tråkigt men sådant är det ju, andra saker tar över och blir viktigare, inte minst IRL. Nu ser man mergar mellan allt o alla, nya konstellationer dyker upp, idag såg jag återigen DÖD på kartan, inte med så många ursprungsspelare men i alla fall. Man hoppar än hit och än dit, flyktingbegreppet blir svårtolkat..*Ler*
 

DeletedUser

Guest
Jag har spelat med både nya och gamla spelare i DöD och NoD.. Skulle tippa på att den individuella skickligheten är högre idag än tidigare. Problemet är väl snarare att det är väldigt få spelare kvar.
 
Topp