Nickname? Hur tänkte du då?

DeletedUser

Guest
Sapphire - Många tror att det kommer från filmen Eragon men jag hade varken läst boken eller sett filmen då så tji fick de. Andra har gissat på att det är ögonfärgen och sure jag har blå ögon men det verkliga skälet till att det blev det är att jag passa mina småkusiner och satt och tittade på tecknat med dem. Trollz gick på Nickelodeon då och de fem trollen har alla juvelnamn. Jag skulle regga mig samtidigt och kom inte på ngt så jag tog den av personerna som var mest lik mig irl - Sapphire

Sen har jag fått dussinet med andra smeknamn som både utgår och inte utgår från det namnet - Sapp, Safi, Sapphie, stenen, snuttan osv. *L*

Har nickat också Deesse på tw en gång i tiden. Det är franska och betyder Gudinna. Anledningen till det var att i forumen var det så många killar som skulle flörta med mig så de börja säga att jag "förhäxat" dem m.m.
Det fick bli det namnet när jag behövde ett nytt nick som ingen skulle kunna känna igen. Min syster har lånat det också när hon skulle testa tw :p

Har det fortfarande i en del spel ;)

Shappire är ett grafikkort också:)
 

DeletedUser

Guest
Jo, och finns en emp-ngt som heter det med *L*

Angwidd, har också läst den serien fast kommer inte på vad den heter men tyckte om den :)
 

DeletedUser

Guest
Kan ju inte riktigt säga att jag har kommit på något nick riktigt än (a)
Men mitt nick som jag använt mest pinsamt nog är isakmannen, när jag var 8 år och hade vart kortast och nästan klenast i skolan i 3 år (blev omväxt i januari i förskolan) så ville jag vara en superhjälte som var stor och stark, självklart tänkte jag på stålmannen och då blev ju isakmannen bra ;)

Mitt andra nick som jag haft som vart seriöst (förutom 1sak och is@k) är då zakai, eller från början va det 1zakai som betonas isak-ai men folk tog 1an som bara ett nummer och då fick jag bli zakai :)

Men kommer nog skaffa mig ett riktigt nick när v11 börjar :) bara jag kommer på något :(
 

DeletedUser

Guest
Orginalet, ralfen92, kom från en tid i trean tror jag, då det var populärt med alla dessa skitspel från hamsterpaj och sånt... Då skulle jag hjälpa en polare med något och jag kom inte riktigt på hans namn, trodde att det var ralfen, men det var fel! Sedan fastnade jag faktiskt för namnet och använder det flitigt :)

Allibabass, måste bara säga förlåt till min polare som jag halvt snodde nicket från ;) Min polare körde trvian *host host* och använde nicket Alibabass, med endast ett "L", då jag ville ha ett nytt fejknick, som inte avslöjade min ålder, så skulle jag hijacka hans nick, dock blev det ett "L" för mycket, så jag har ju egentligen inte snott hans nick :D Rent tekniskt ;)

Sen har jag ännu ett nytt nick, dock kommer det inte avslöjas än, ni kommer få se det i värld 11 :cool:
 

Miidaz

Member
Reaktionspoäng
0
För längelänge sedan(7-8 år sen minst!) när jag gick på en ridskola i Göteborg fanns det en häst där som hette Midas :awsm:
Några år senare blev jag medlem på bl.a. bdb och nickade Midas där, men tröttnade på att det oftast var upptaget på andra sidor,
så satt och klurade ut hur man kunde stava det annorlunda, körde med Miidas ett tag men även det var ofta upptaget, så det slutade
med att jag satte ett Z i slutet :p

Har också varierat lite mellan Miidaz, Miidz och Miica. :p

Sen har det blivit lite av ett smeknamn för mig, blir kallad Miidaz i skolan och av CS-polarna. :D
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Körde namngenerator när jag var i 10-årsåldern och kombinerade två namn som jag hittade.... Eternal och Dread. Var väl till någon tibia-karaktär eller något :) Och sen är jag så fantasilös att jag inte kommit på något annat än :eek:
 

DeletedUser

Guest
Jag nickade först under frankist, 5-6 år sen. (har antagligen fortfarande det nicket under sajter som levt kvar länge, bl.a. skype). Sen så bytte jag till Ivanwhore (då mitt IRL förnmamn är Ivan, och Ivanhoe blev Ivanwhore xD) men det var, som vissa förstår inte passande och inte kreativt heller. Så jag skulle börja med något seriöst när jag joinade en klan. Det fick duga med Cheerio (det heter jag alltid när jag lirar dataspel online såsom offline även fortfarande). Betyder något i stil med Hejdå på britisk engelska (även frukostflingor cheerios). Sen så ville jag utveckla cheerio till något mer unikt (ni vet när sitt nick inte är unikt nog när man reggar sig för att någon annan har 'stulit' det). Så jag korsade Mendoza och Cheerio och fick Mendozacheers (som jag använder när jag reggar mig sajter). =) en lite historia om hur mitt nick kom till, och det är Väldigt unikt.
 

DeletedUser

Guest
Världens härligaste och bästa fotbollslag -> Milan
Världens härligaste och bästa fotbollsspelare lirar i Milan -> Andrea Pirlo
Mitt nick -> Andreapirlo (gick inte att skriva mellanrum på trav ian när jag lirade det och har kört på samma sen dess :))
 

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
måste lägga in ett pm här jo min liie bror använder denna mail så därför kan detta bli lite förfriande men de namn jag ska skriva om är galin
(nej ej balin kände ej till den dvärgen då)

de började med att skulle börjar på runescape och behövde ett namn...hmmm jag vill ha ett galet namn och då jag inte kunde engelska så tänkte man ju på galen, sen mixtra jag med bokstäver och gav till några ny så blev de galin, sen la jag till ett "lord" och en 1a så de blev "lord Galin1" sedan blev de "lord galin" på wc3 och till slut "Galin" är väldigt nöjd över namnet då jag har hittat de i böcker etc (författare = seriös seriös person använda mitt namn mitt namn = coolt ) (sen kan ha kommit på de skälv/ finns i verkligheten )
 

PilJocke

New Member
Reaktionspoäng
0
Det var ett smeknamn från Svenska Rallyt för flera år sen.:)
Efter det har det namnet bara satt sig på hjärnan och heter det på dem flesta ställena nu.
 

DeletedUser

Guest
Nja hade ett annat nick i början av min proffesionella datakarriär (**Host**), men sedan tyckte jag det var för töntigt så jag ändrade till Nennes. Uppkomsten av namnet var när jag skulle säga mitt namn när jag var liten och fick aldrig fram Henrik utan sa Nenne... Min kära moder började kalla mig för det ibland och därför kände jag att nicket var personligt, precis om ett nick ska vara =) Så det var min historia =)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tänkte inte. Utan jag tog mitt kära postnummer, dvs. 422-58 :awsm:.

Har aldrig haft någon vidare fantasi.. :)
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Mitt nick Nova har jag haft i över 8 år nu och använder det i alla spel där jag kan.
På .net använde jag marsnova, då Nova var upptaget.

Startade upp med Nova i ett annat onlinespel, marslives som inte existerar längre. Kan vara så att en del av er känner igen det spelet.
 

DeletedUser

Guest
hette asi på habbo, så kom fram till att det fick bli ett bra namn xD
 
Topp