Nickname? Hur tänkte du då?

DeletedUser

Guest
Jasså :)

zenwenx, qenil, zeroox, zeroox ftw, pOiNt FeArZ-, iBot, -Sp33der T0bie-

zeroox- Hade en keps som det stod "zero" på som alltid hade på mig, tänkte att det passade när jag skulle börja lira tw när man har 0 koll ;)

zeroox ftw- Mitt forums acc, har aldrig varit reggad på nån värld med nicket. Tyckte det såg skönt ut, zeroox For The Win

zenwenx- Tappade bort alla uppgifter med mail + lösen till zeroox mitt första acc. Vill ha något liknande till zeroox, så valde "z" som jag älskar till mina nicknames. Nickade wenx på cs, så valde zenwenx.

-Sp33der T0bie-- Började med nicket på brasse, eftersom jag är en sån speedG33k, så ville jag ha ett speedigt och flashigt namn :) Och Tobias är mitt IRL namn så tog med T0bie.

Qenil- När jag hade snabbt avslutat min v9 "karriär" så ångrade jag mig. På något sätt kom jag och Baronftw på att vi skulle fejk-nicka. Qenil ha rjag inte den blekaste vad jag fått ifrån. Antar min sjuka fantasi.

pOiNt FeArZ-- Mitt utlänska speed nick, hittade på det när jag lirade på brasse speed. Då man alltid stötte på enorma poängh*ror. Därav point, sen FeArZ var för att jag ville visa att jag hade "no Fear". Z ha rjag förklarat ovan.

iBot- Nytt finsk nick på nystartade v2. Vill ha någon slags utstickande namn så tog med i som i (mac). Sen bot ifrån någon Bot program som min brorsan kompis visade :p

Många nick, men kärt barn har många namn :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
FilippiliF

Uhm... ja du... Jag tänkte att om man vänder Filip baklänges blir det piliF :p. Sen smäller man ihop dem bara!
 

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
EhnEn:

osäker på vilket som var först av mina nuvarande, men vad jag är säker på att det är detta nick som jag använder flitigast och på flest ställen.

Hur fick jag då detta nick? Jo det är så lätt att mitt efternamn är Ehn så det föll sig ganska lätt för kompisarna at böja kalla mig ehnen. själv började jag väll med det för ca: 6 år sen då jag gick med i min första online gaming community och jag behövde ett stadigt nick som folk kunde känna igen mig.

Alt nick:

Ja all har vi väll fejk nickat nån gång och mitt alternativnick (om man tar bot dom vanliga som tex:lol, noob, :D, <3. osv) är Zhizo.

Zhizo började jag använda för drygt 2 år sen då jag skulle börja spela Guild Wars och ville inte heta EhnEn (fråga mig inte varför). Jag var nu i ett tillstånd då jag desperat behövde ett nytt nick. Nu tog jag till en liten fuling. Jag gick och plockade upp ett gammalt rollspel (ja kan ni tänka er BRÄDSPEL!!) som jag inte mer än öppnat tidigare. Jag visste att i den fanns en bok med en massa tips för hur man skulle få hela spelet intressant och roligt. Ett av dom viktigaste sakerna var att man skulle ha ett bra namn, så dom hade listat upp en massa namn och där mitt i allt fann jag det Zhizo.

Nu mera spela jag mera under zhizo men så fort det blir officiellt eller nån liga/turnering så blir jag EhnEn igen :D
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Jägermeister för jag behövde ett nick med tema Sprit till v9. Tog då Jägermeister pga att det helt enkelt är så jävla gott.

Serve ice cold.
 

DeletedUser

Guest
när jag väl började med tw, så körde jag enkelt
saerdna-andreas
mitt smeknamn anden = spirit

och de blev saerdna the spirit te slut
 

DeletedUser

Guest
Hanibel = fantasi


DrogSvamp = för att jag är intresserad av det.
 

DeletedUser

Guest
V.7 - Zoro909 - Jag fick det av en kompis

v.10 - Oggey - Mitt irl är Oskar, så varför inte "Oggey"
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Kan väl köra lite olika nicks. Finns egentligen bara ett jag använt på TW och som man känner mig som då. Men har använt lite smått annat under min tid online.

Exoclyps är mitt andra nick, hade ett eller ja egentligen 2 innan. Fast ser det mer som att den första utvecklades och blev det andra utav de 2.

FantiTec
Ja, för hur längesen är det nu? Säkert gått 10 år, skulle inte förvåna mig. Skulle regga mig på Lunarstorm, hade absolut ingen aning vad för nick jag ville ha, inte heller hade jag koll på vad för musiksmak jag gillade.

Tyckte Techno lät fräckt däremot, så tänkte köra det, gick dock inte, så de föreslog Fantasi_Techno, som det då fick bli.

Senare så skulle jag börja lira på mitt första webbaserade online spel (det vart nog 8-9 årsedan iaf), Utopia. Då försökte jag med Fantasi_Techno, men det vart för långt, så tog bort lite bokstäver från båda, och det blev "FantiTec".

Jag bytte till Exoclyps år 2002, men där jag har kvar konto som jag ibland lirar som FantiTec är på Runescape där jag heter "Fantitec", har inte spelat där på åratal iofs.


Exoclyps
Tyvärr så finns det ingen superförklaring på detta nicket. Kom på det när jag låg och tänkte på gud vet vad när jag försökte sova. Och Exoclyps bara poppade upp.

Första stället där jag registrerade mig med det va på TheSims.se, sen så har jag använt det i princip över allt.

Z...
Har haft en massa olika varianter utav Z namn, mest på olika online spel som jag behövt haft ett för och efternamn (Exoclyps har lixom aldrig passat som ett namn, utan ba nick)

Det som jag använt mig mest utav är.. Zerratul.
Lirade som Zerratul Biztranias på SWG. Zerratul kommer från Zeratul som kommer från Starcraft. Zeratul va redan tagit så slängde på ett R.

Biztranias poppade bara up sådär. Har lite använt en variant, Biztranius för att döpa min första by i TW innan jag ändrade modul. Samt döpa min provins på Utopia när jag lirade senast.

Min brosha började oxå lira SWG och han visste inte riktigt vad han skulle heta så jag föreslåg Zerratar Biztranias, ett nära namn på mitt. (Där har vi oxå förklaringen till hans nuvarande nick XD)

Detta ledde såklart te att folk hade problem att korta våra namn då vi umgicks med samma folk i SWG, Zer hade ju funkat bra annars. Men båda hade samma fram till Zerrat så. Så för att göra det lättare så föreslog jag för folk som ville korta ner det att säga Zeru till mig och Zera till broshan.

Zeru använde jag senare för att döpa mitt "ekonomiska empire" i SWG (hade 1 extra konto, så 3 toons för de lite mer insatta).

Använde oxå Zeru för att döpa mina byar "Något Zeru".

Senare när jag lirade The Sims 2 igen för 73 gången så ville jag ge min sim ett efternamn baserat på Zeru då jag va riktigt fäst i namnet. Så det blev Zeruko. Ett namn jag använder oxå för att döpa byar. "Zeruko wa" vilket på japanska betyder "Zeruko är".

Ja, det va väl det. De andra Z namnen, de flesta jag inte kommer ihåg, har inte någon större betydelse. Körde med Kapten Alex Zaeth som min Pirat i Pirates of the Burning Sea, men inte nått max level så xD

That's it!
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
min farmors farbror (lite bakot ja..) hette oxå alfons och jag blev faktiskt döpt efter honom* och jag tyckte då att man kunde ta och heta Alfons II

* han var ofta arg och tjurig och när jag föddes så (enligt min pappa) såg jua lika arg ut(smikrande va.. ilskan komm nig lite ifrån att jag var förstor så jag bröt högra nyckel benet när jag föddes..)
 

DeletedUser

Guest
Jag hade en mycket speciell underbar katt. Han tyckte väldigt mycket om mig antar jag, för så fort jag var ur synhåll började han jama och klösa på väggarna (vilket ledde till hemskt fula tapeter eftersom jag var i skolan ibland)...

I varje fall. Detta ledde till att jag var tvungen att alltid ha toalettdörren öppen. Samma kväll som jag skulle börja spela tw, tog jag ett bad och funderade på ett bra nick. Katten sprang som vanligt in i badrummet, hoppade upp på badkarskanten, hoppade ner igen, ut ur badrummet, en vända i lägenheten och så in i badrummet igen... jag tvättade bort schampot från håret och upptäckte att katten satt och slickade på skummet ifrån det. Jag hade kokos-schampo.

Kokoskatten var dock ingen smickrande stavning, så det fick blir CocosKatten
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Detta var mitt första nick, visste inte vad detta spel gick ut på så jag tog nicket efter låten Mr.Brightside med The Killers. Med en liten tanke på "Always look on the bright side of life"

Rätt nöjd blev jag i alla fall
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
Miffo123:
Hemligheten bakom mitt nick är väl att jag en dag bestämde mig för att testa spela tw (enbart för att visa min bror att jag är bättre än han på allt jag gör) och jag satt länge och funderade på vad jag skulle nicka osv just som jag hör någon kalla min bror för "miffo" (kommer inte ihåg varför) men då kom jag på att miffo123 kanske kan låta lite n00bigt men ändå rätt så häftigt och detta är resultatet av mitt val ;)

Talofobi:
Tog detta då jag gillade att det betydde "rädsla för att bli levande begravd" och det passade bra när vi starta upp stammen Fobi i V9
 
Reaktionspoäng
0
Jag hade en mycket speciell underbar katt. Han tyckte väldigt mycket om mig antar jag, för så fort jag var ur synhåll började han jama och klösa på väggarna (vilket ledde till hemskt fula tapeter eftersom jag var i skolan ibland)...

Eller så var det för att det var fritt fram när ingen var närvarande? ;););)

Jag gick med i sprit och var tvungen att ha ett nick som har med alkohol att göra. Därav Harvey Wallbanger.
 
Topp