Nästa epok

DeletedUser

Guest
OT?

Mycket spekulationer om merger i toppen, hmm. Om 2 topp-4 stammar mergar, vilka, och vad blir följderna?
 

DeletedUser

Guest
Så tillbaka till topic igen mina kära vänner! :)

Tråden handlar om:



Mvh

//Zonic

De 3 posterna innan din diskuterade resultatet av en eventuell kommande epok, det är on-topic. Som trådskapare torde jag ha tolkningsrätt på det.

--

Tror för övrigt att VFB kommer utrotas kort efter ODENS.
 

Penna

Member
Reaktionspoäng
0
Utan tvekan, När BFH och 18D samt Bos väljer nästa mål lär de bli VFB, med tanke på att ingen backar förädare
 

DeletedUser

Guest
De 3 posterna innan din diskuterade resultatet av en eventuell kommande epok, det är on-topic. Som trådskapare torde jag ha tolkningsrätt på det.

--

Tror för övrigt att VFB kommer utrotas kort efter ODENS.

Tolkningsföreträde, inte tolkningsrätt kompis;) Detta är ett förhållandevis demokratiskt forum.

I övrigt känns ditt antagande inte helt irrelevant.
 

DeletedUser

Guest
Tolkningsföreträde, inte tolkningsrätt kompis;) Detta är ett förhållandevis demokratiskt forum.

I övrigt känns ditt antagande inte helt irrelevant.

Hoppsan, då får jag dra den där HumbleSwede i örat ;)

Som trådskapare har jag tolkningsrätt på varför tråden skapades så den kan du aldrig vinna. As simple s that.

--

Tycker topp-5 känns tråkigt just nu, inget speciellt händer. Topp 6-10 är mycket mer ovisst, där har man inte en aning om hur det ser ut om ett halvår, topp-5 lär vara oförändrat om inget drastiskt händer.
 

DeletedUser

Guest
hehe.. kanske ni borde bryta några allianser där i top 4-5 då om det känns tråkigt? :D (dock tror ja ändå ni alla är mycket nöjda med läget fastän du nu kallar det "tråkigt" här i tråden), så långt ja vet o kommer ihåg är iaf top 4 allierade med varandra åt alla håll. Lär inte hända nåt där före nån tröttnar eller blir för stor. (eller mergar, som nån tog fram här tidigare)

o dessutom tror ja alla stammar i top 6-10 får gå ut för samma död om ODENS, då top stammarna inte vill kriga med varandra. så det blir ju säkert ett intressant Epok, o följa med när 1-3 top 5 stammar deklarerar ett krig, äter up en stam o flyttar sej vidare. :D

ojsan, humlan var väl inte direkt färdig för att du skulle dra fram den där gamla posten. ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vi sitter rätt bekvämt ja, och jag är nöjd. Med det sagt, så blir det ett tråkigt upplägg i längden, inte sant? ;)

Tror inte din teori är långsökt alls, att tillägga lär den första topp-4/5 stammen som faller, falla pga en merge/ett krig där resterande topp-4/5 går på samma stam. Jag befarar att vi har en lång tid att vänta innan ett rättvist och roligt krig slår till.
 
Reaktionspoäng
14
Tror inte det kommer ta speciellt lång tid, max 1 år. Innan topp 4 alliansen kommer delas upp i 2 delar. Knight och -SK- kommer gå emot BFH och 18D. Bfh och 18D ser mäktigare ut. Men Knight och -SK- är dom krigsmässigt bästa stammarna på hela v1. Det har vi sett flera gånger. Så 18D och BFH försvinner helt o hållet, och det blir merge mellan -SK- och Knight, men deras medlemmar tycker stammen är för överlägsen och därför lämnar dom för att skapa spänning, och då är det plötsligt 7-8 stammar som är väldigt jämna och slåss om första platsen :D
 

DeletedUser

Guest
Låter intressant.
Vi får se hu det blir.

V1 - B.O.Aa-Better Of Alone Academy
V3 - UF-HMG-United Forces Hammergang
V4 - KOTG2-Knights Of The Grail 2
 

DeletedUser

Guest
Tror inte det kommer ta speciellt lång tid, max 1 år. Innan topp 4 alliansen kommer delas upp i 2 delar. Knight och -SK- kommer gå emot BFH och 18D. Bfh och 18D ser mäktigare ut. Men Knight och -SK- är dom krigsmässigt bästa stammarna på hela v1. Det har vi sett flera gånger. Så 18D och BFH försvinner helt o hållet, och det blir merge mellan -SK- och Knight, men deras medlemmar tycker stammen är för överlägsen och därför lämnar dom för att skapa spänning, och då är det plötsligt 7-8 stammar som är väldigt jämna och slåss om första platsen :D

Det där lät som det mest otroliga scenariot i denna tråd :p...

Dels för lite "bristande" info och dels att våra kära knäktar skulle lämna stammen och skapa utbrytarstammar. Men men, ingenting är väl omöjligt :)
 

DeletedUser

Guest
Jag tror att Topp 4 kommer ligga lågt när dom är klara med sina uppdrag, dock kommer ODENS, E.P och VFB få känna på några smällar innan V1 lugnar ner sig för stunden. Uppstickare som Hellz och Pirate kan tänkas gå ihop mot någon stam, är väl mest troligt att någon på topp 15 ryker ihop med hellz eller pirates dock.

[HH] lär göra slut på någon mindre stam och fortsätta bygga på sitt fina kluster för att sedan utmana om en plats i eliten. BoS ska bli roligt att se vad som händer med er, om ni lyckas klättra eller stannar kvar i bottenträsket av topp15

Tror också att stammen T.W kan komma att utmana om en plats på topp15

Sommaren kommer bli relativt lugn skulle jag tro, men tror starkt på ett intressant krig där någon kommer visa sig starkare än vad folk trott.. Vilken vågar jag inte sia om men med tiden kommer namnet viskas runt lägereldarna i topp stammarnas områden.. ;)
 

DeletedUser

Guest
"MOOOOOOOOF"

nä skämta bara, men dock tycks det som flera av de stora stammarna typ VFB, växt mycket tack vare barbarian byar samt interna övertaganden av byar.
storleken eller rank har mindre betydelse när det kommer till kritan...
erfarenhet och stridsvana är det som gäller ;)

Penna sa:
Utan tvekan, När BFH och 18D samt Bos väljer nästa mål lär de bli VFB, med tanke på att ingen backar förädare

Om det finns nått kvar, vill säga :D
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
"MOOOOOOOOF"

nä skämta bara, men dock tycks det som flera av de stora stammarna typ VFB, växt mycket tack vare barbarian byar samt interna övertaganden av byar.
storleken eller rank har mindre betydelse när det kommer till kritan...
erfarenhet och stridsvana är det som gäller ;)



Om det finns nått kvar, vill säga :D

nja tror allt att familjen stannar kvar där vi är!
och innan jag kom tillbaka för andra gången till stammen så var det mycket röd adling sedan lämmnade många och det blev internadling!
Hoppas ännu att egon ska göra det han lovade oss
 
Topp