Myntpriset

Vill DU ha halverat myntpris i Värld ett?


  • Totalt antal röstare
    271
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Låt oss spela tribalwars, Låt oss få krig och då menar jag riktigt krig där två sidor möter varandra och inte bara en anfaller och en tar emot. Låt oss få en värld där diplomatin är livsviktig.


Du kan ju inte påstå att du menar v1.se

För denna värld är det redan för sent med det som du för fram där...
 

DeletedUser

Guest
Jag menar i en annan tråd, då det här är mitt förslag och denna tråd handlar om myntpriset på värld 1

Och dessutom att sätta sådana settings i början skulle få horribla konsekvenser eftersom ALLA börjar på noll och då kan man utnyttja det något fruktansvärt, eftersom alltid i början av en ny värld sitter nördar dygnet runt och farmar och har sig, hur dom nu orkar göra det... för att sedan efter 2 månader gå all in och förlora till slut och inte palla trycket. Däremot skulle de då ha dubbelt antal adlar i början skulle de få ett så sjukt stort övertag och då har ingen chans att komma ifatt dem eller sätta sig emot dom eftersom dom just har varit aktiva i BÖRJAN och fått övertag.

Men på V1 är det inte bara elitspelare som har mycket poäng utan även många noobs och då menar jag riktigt många noobs och då för ett sänkt myntpris med sig mer kamp och en rättvis vinnare, eftersom ingen skulle orka sitta och farma dygnet runt på V1 eftersom det knappt finns ett bra ställe att börja på för att det ska vara gynnsamt.

Som ni påpekar så är V1 en värld där folk har ett liv och det är bra och det kommer att fortsätta vara så, just pga att V1 spelarna har ett liv, de enda som kommer skilja är att när vi väl sitter kan vi skicka 8 adlar istället för 4 och när vi väl får attackerna mot oss, tar det max 10 minuter att ducka/snipa och trixxa. Sparar du däremot ihop till 300 adlar så väljer du själv när du vill använda dessa, att spara ihop 300 adlar idag tar ungefär ett 7-9 månader beroende på hur mycket trupper man rekryterar.

Tar det då istället 3.5 månader till 5 månader att få fram 300 adlar så är det inte så stor skillnad. För under månad 1-5 behöver du inte vara aktiv speciellt mycket om du bara myntar. Likaså om det tar 7-9 månader att samla på sig. Men det är en mer rimlig tid att det tar 3.5 månader till 5 månader att få ihop 300 adlar. För 300 adlar är inte mycket egentligen..

Man väljer själv när man är aktiv, sitter man varje dag och myntar fram 3 adlar och använder dessa så är det inte särskilt farligt istället för att få 1.5 adlar varje dag. De är 300 adlar som är jobbigt att ha emot sig, men det tar ändå 3.5 månader - 5 månader att få ihop så många adlar och under den tiden så får väl motståndaren tänka ut att han kanske blir anfallen och förbereda sig eller anfalla den som samlar adlar istälet. Problem Solved..
 

DeletedUser

Guest
(Ursprungligen postat av Lalamums)
Ska ni klaga så kom med ett bättre förslag eller håll käften rent ut sagt


Japp att man inte rör de settings i Värld 1 o kan då göra en värld 12 med dina förslag av settings ;)

sedan kan man uppföra sig mer på forumet om man nu ska lobba för en sak hur vi en vrider o vänder på det så kommer varken Lalamums o Lufsen75 o komma överens om denna sak..
 

DeletedUser

Guest
Men det är off topic i denna tråd att säga att de ska appliceras i t.ex V12, det är off topic att nämna det på V1 delen överhuvudtaget. Så förslag som inte kan relatera till mitt hör ej hemma i den här tråden. Det jag ville var bara att rena klagomål utan argument om varför man inte gillar det behöver ej skrivas i denna tråd eftersom det bara tar onödig plats. Har man ett förslag som inte kan relatera till mitt förslag bör startas i en enskild tråd :)

Men du har rätt i att vi inte kommer komma överens om det, i sanningens namn fiskar vi nog bara röster åt våra olika sidor genom våra uttalande, no hard feelings utan det är bara att acceptera olika åsikter och kämpa för sin egen åsikt bara ;)
 

DeletedUser

Guest
Men det är off topic i denna tråd att säga att de ska appliceras i t.ex V12, det är off topic att nämna det på V1 delen överhuvudtaget. Så förslag som inte kan relatera till mitt hör ej hemma i den här tråden. Det jag ville var bara att rena klagomål utan argument om varför man inte gillar det behöver ej skrivas i denna tråd eftersom det bara tar onödig plats. Har man ett förslag som inte kan relatera till mitt förslag bör startas i en enskild tråd :)

Men du har rätt i att vi inte kommer komma överens om det, i sanningens namn fiskar vi nog bara röster åt våra olika sidor genom våra uttalande, no hard feelings utan det är bara att acceptera olika åsikter och kämpa för sin egen åsikt bara ;)

Vad är det för off topic att säga att det du föreslår inte skall finnas i denna värld men att den är utmärkt i en ny värld.
 

DeletedUser

Guest
När en mindre spelare tar adlar en by blir han inte bara av med sin adel. Han står med en trupp lös by och kanske han har förlorat 3 fylla OFF byar i sin adling. För att kunna forsätta och vara stark behöver han få in trupper i den nya byn samt bygga upp sina OFF trupper som tagit stryk. Det tar kanske två veckor innan denna mindre spelare känner sig stark nog att attackera igen OM inte den större spelare han har attackerat hämnas och kanske slårt ut lite byggnader etc. Dessa två veckor är med dagens prägling inga problem att få fram.
Så för att hjälpa de små spelarna med att erövra behöver du då också halvera tiden det tar att producera trupper och byggnader.

Sen är vi inne i en speedrunda.

Många har valt att stanna i V1 för att den går i sakta mak. Är det så att -sk- tycker det går för sakta för dom. Varför inte bryta en allians mot en av de två i toppen och attackera dom. Då kan jag lova att ni snart är tacksamma att det är den fart det är på denna världen.

Rom byggdes inte på en dag.

Inte många krig vanns på en heller.

mvh
mintcream

Du har missat det att de flesta mindre spelare inte attackerar andra spelare, utan tar över barbarbyar, eftersom att det finns så många av dem att det är meningslöst att ens attackera andra spelare?
Dessutom, du har inte heller glömt bort det att eftersom att de stora stammarna är så utbredda kan de små spelarna ändå inte göra så mycket offensivt, eftersom att om de endast har off så klarar de inte att försvara alla byar samtidigt, som ofta är fallet då stora spelare anfaller. Det spelar ingen roll om moralen är på 30% då. Jag tar ett citat från Pistvakt. "Den går igenom."
Det är precis det som händer. Anfallet går igenom. Dessutom, eftersom att du tror att det inte blir någon skillnad, varför kan vi inte bara ha lägre myntpris och få det hela överstökat? Det blir ju ingen skillnad enligt dig, så då spelar det ju ändå ingen roll. Det du säger är liksom... dumt.
Dessutom, om du tar över små barbarbyar lika fort som en kanins parning är slut, skulle du verkligen bry dig om att din by på 100 poäng håller på att bli övertagen? Det tror jag inte. Och så fort du fått upp byn till 1000 poäng så kan du ändå börja skaffa trupper där. Och se, nu har du ju löst problemet med trupper. Strunta bara i att försvara de små byarna. Det är så riktiga krig går till. Finns det inte tillräckligt för att försvara allt så tar de det som är viktigast. Detsamma kan man säga om ditt hus brinner. Vi utgår ifrån att du har två barn. Vad tar du först? Din tv eller barnen?
Du tar nog barnen. Varför? För att de är viktigare. En tv är väldigt lätt att ersätta. På samma sätt är en liten barbarby som man nyss tagit väldigt lätt att ersätta. Det hade varit skillnad om det var kanske värld 3 där det knappt finns några barbarbyar alls. Där är man tvungen att attackera spelare för att ta över nånting, oavsett om det är i krig eller internadling.
 

DeletedUser

Guest
Absolut nej till billigare mynt, V1 skall bevaras med de inställningar den har.


NEJ TILL BILLIGARE MYNT
 

DeletedUser

Guest
Är det bestämt ett datum för när omröstningen kommer starta? Personligen tycker jag att det inte känns som att det längre är någon vettig diskussion i denna fråga. Båda sidor har upprepat sina argument flera gånger om och det känns snarare som att motparterna kastar skit över varandras argument och det börjar bli lite otrevlig stämning i vissa inlägg. Alla har rätt till en åsikt utan att bli dumförklarad.

Just nu ser jag fram emot att omröstningen snart sätter igång så vi får ett resultat.

Jag skulle även vilja passa på att ge spelledningen en känga gällande denna fråga för bristfällig (obefintlig?) information till spelarna på V1. Det är många spelare på V1 som inte känner till att det finns ett allmänt forum och därmed inte vet att det strax kommer en omröstning i denna fråga. Det innebär att många av dessa spelare kommer rösta utan kunskap i frågan. Vissa kommer rösta ja, andra nej, men det tråkiga är att de röstar utan att ha satt sig in i konsekvenserna (oavsett vad de röstar på för alternativ) av sin röst. Ett mail från spelledningen till samtliga spelare i V1 med en länk hit till allmänna forumet och denna tråd ett par dagar innan röstningen sätter igång vore önskvärt.

_______________________________________________________________

NEJ TILL LÄGRE MYNTPRIS!
 

DeletedUser

Guest
Är det bestämt ett datum för när omröstningen kommer starta? Personligen tycker jag att det inte känns som att det längre är någon vettig diskussion i denna fråga. Båda sidor har upprepat sina argument flera gånger om och det känns snarare som att motparterna kastar skit över varandras argument och det börjar bli lite otrevlig stämning i vissa inlägg. Alla har rätt till en åsikt utan att bli dumförklarad.

Just nu ser jag fram emot att omröstningen snart sätter igång så vi får ett resultat.

Jag skulle även vilja passa på att ge spelledningen en känga gällande denna fråga för bristfällig (obefintlig?) information till spelarna på V1. Det är många spelare på V1 som inte känner till att det finns ett allmänt forum och därmed inte vet att det strax kommer en omröstning i denna fråga. Det innebär att många av dessa spelare kommer rösta utan kunskap i frågan. Vissa kommer rösta ja, andra nej, men det tråkiga är att de röstar utan att ha satt sig in i konsekvenserna (oavsett vad de röstar på för alternativ) av sin röst. Ett mail från spelledningen till samtliga spelare i V1 med en länk hit till allmänna forumet och denna tråd ett par dagar innan röstningen sätter igång vore önskvärt.

_______________________________________________________________

NEJ TILL LÄGRE MYNTPRIS!





Håller helt o hållet med min drottning..... ;)
 

DeletedUser

Guest
Samtidigt kan jag ge en eloge till till Lolao som la ner tid på formulera ett neutralt brev som informerade om kommande röstning till stort antal stammar :)
 

DeletedUser

Guest
Håller med Lolao därför jag tänkte att tråden kunde låsas fram till omröstningen eller något som jag skrev för ca en vecka sedan, pga att man inte ska slänga skit även om jag inte själv är helt oskyldig kanske ;)


Oavsett vad resultatet blir tycker jag det är kul att jag har lyckats engagera så många spelare i den här frågan oavsett åsikter :)
 

DeletedUser

Guest
Stängd.

Omröstningen kommer att starta 8e April -> 7 dagar pågående -> avslutas 15e April.

Kommer gå ut med både mail och information imorgon under dagen.


INFORMERA ERA NÄRMASTE!
 

DeletedUser

Guest
Omröstningen börjar kl 18.00!

ID: 34 Vill du ha billigare/halverade myntpriser på Värld 1? 2010-04-15 18:00:00 Värld 1

Svarsalternativ: Ja eller Nej.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp