MoX-T går på offensiven

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
Klart plocka 3 miljoner i veckan är ju inga problem när man ger sig på dem som redan har lagt av... till skillnad ifrån flera ink dig så tar jag inte den fega vägen ur ett krig och går till fienden.

Har sagt väldigt länge att jag inte har något intresse av att gå till någon av de stora kvarvarande stammarna och det står jag för. Tro inte att jag är bitter för det är jag inte då ni i praktiken inte har krigat emot mig men däremot har jag krigat mycket emot er via min deff hos andra vilket inte syns på stats. Var ju inga problem att skicka ut den då man aldrig fick något på sig.
 

DeletedUser

Guest
AN kan ju inte skryta direkt med sin krigsförmåga.. har alla mina byar (ca 385) i behåll och har fått ca 30 skarpa och en ynka adel på mig totalt senaste månaderna dessutom tog det flera veckor innan första anfallet överhuvudtaget trillade in.

Hatten av för en "stor" krigare i nederlag ;)

Efter att Tussen tillsammans med sin stam förklarat krig mot CTWA* har Tussen lyckas behålla alla sina byar. En stor applåd till en ärorik krigare! Tänk om alla medlemmar i Kycklingarna varit lika lysande i krigets ärorika konst hade inte AN haft en chans...

Att Tussen sen krigsutbrottet tillbringat sin TW-tid med att adla barbarbyar, 100K-spelare samt internadlat sina tidigare stammedlemmar ska inte kasta skugga över dennes prestation. Att lyckas behålla sina byar är stort.

Vid nästa krigsutbrott rekommenderar jag medlemmarna i AN att byta strategi. Istället för att fokusera på de spelare som vi ser som det största hotet. De spelarna som kan avgöra kriget för vår fiendestam. De spelarna som visat att de kan ta fiendebyar.
Istället tycker jag vi ska gå på barbarbyadlarna i stammen. Vi ska gå på spelarna som ligger på +150 i OBA rankingen. De är där de riktiga krigarna finns. De är spelarna som kan behålla alla sina låt säga 385 byar plus adla grått efter att stammen gått ut i krig, det är där det stora hotet finns...

Stor creed till de riktiga krigarna i MoX-T: Garga och Blåpillret. Finns flera men dessa två har jag stångas mest med. Stort av er att kämpa på!
 

DeletedUser

Guest
AN kan ju inte skryta direkt med sin krigsförmåga.. har alla mina byar (ca 385) i behåll och har fått ca 30 skarpa och en ynka adel på mig totalt senaste månaderna dessutom tog det flera veckor innan första anfallet överhuvudtaget trillade in.


Antagligen för du lågt rätt långt ner på prioriterings listan. :) Men din tid hade kommit förr eller senare så fäll inga tårar över det! :)
 

Mirano

Member
Reaktionspoäng
0
Klart plocka 3 miljoner i veckan är ju inga problem när man ger sig på dem som redan har lagt av... till skillnad ifrån flera ink dig så tar jag inte den fega vägen ur ett krig och går till fienden.

Har sagt väldigt länge att jag inte har något intresse av att gå till någon av de stora kvarvarande stammarna och det står jag för. Tro inte att jag är bitter för det är jag inte då ni i praktiken inte har krigat emot mig men däremot har jag krigat mycket emot er via min deff hos andra vilket inte syns på stats. Var ju inga problem att skicka ut den då man aldrig fick något på sig.
"Nej jag är inte bitter" ;)

Som sagt enligt vad jag kan se på din statistik har du tagit 0 byar av oss, alltså var du inget vidare större hot mot oss ;)


Bra kämpat av er som gjort det =)
 

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
Att jag inte tagit något kan bero på att jag inte legat speciellt nära fram tills nyligen.... därför har jag stått bakom dem som gjorde det istället med råge. Internadling är något tråkigt som måste göras.. särskilt när det handlar om byar som ligger insprängda bland det man redan har. Några barbarbyar var man ju tvungen att ta eftersom en det helt plötsligt dök upp två barbarfrossande stammar med namnet NIT och CTWA.

Men vad trevligt med lite besök... har ju varit väldigt dåligt med det senaste månaderna :D
 

Mirano

Member
Reaktionspoäng
0
Att jag inte tagit något kan bero på att jag inte legat speciellt nära fram tills nyligen.... därför har jag stått bakom dem som gjorde det istället med råge. Internadling är något tråkigt som måste göras.. särskilt när det handlar om byar som ligger insprängda bland det man redan har. Några barbarbyar var man ju tvungen att ta eftersom en det helt plötsligt dök upp två barbarfrossande stammar med namnet NIT och CTWA.

Men vad trevligt med lite besök... har ju varit väldigt dåligt med det senaste månaderna :D
Jag hade mellan 150-260 timmar till fronten som så många andra av mina stamkamrater hade... men vet inte riktigt vad du menar med närma :) Dessutom verkar det ju uppenbarligen vara en bra taktik med att låta några stackare som ligger utsatta i fronten stå för allt adlande :) Tur du har koll på hur krig ska skötas, hoppas min simcity stam tar del av din vishet :)
 

DeletedUser

Guest
Att jag inte tagit något kan bero på att jag inte legat speciellt nära fram tills nyligen.... därför har jag stått bakom dem som gjorde det istället med råge. Internadling är något tråkigt som måste göras.. särskilt när det handlar om byar som ligger insprängda bland det man redan har. Några barbarbyar var man ju tvungen att ta eftersom en det helt plötsligt dök upp två barbarfrossande stammar med namnet NIT och CTWA.

Men vad trevligt med lite besök... har ju varit väldigt dåligt med det senaste månaderna :D

Patetisk enligt SAOL:
.
kännetecknad av patos; känslo- l. lidelsefull; hög stämd; som väcker starka l. högstämda känslor; stundom: rörande, gripande; äv. med mer l. mindre klandrande innebörd, övergående dels i bet.: högtravande, uppstyltad, svulstig, dels i bet.: känslosam, sentimental.
 

DeletedUser

Guest
Vill tacka alla medlemmar i Mox-T för ett underbart engagemang och stöd till mig som varit utsatt sen första stund i detta ärofulla krig :) Har varit nära att lägga ner många gånger då jag känt mig totalt överkörd, men har med hjälp av vissa spelare (ni vet vilka ni är) hittat nya krafter.:D

Kriget var fördömt redan från början, men helt oundvikligt. Anfalla eller anfallas........Trots detta enorma övertag som fienden har haft så stretade vi emot bra mycket längre än vi ens själva hade hoppats på. Inte ens när våra poängrikaste spelare försvann av olika anledningar :( så la vi oss ner utan fortsatte kriga.

Vill tacka flera spelare som gjort detta krig så härligt och intressant :awsm:

Sture Bärsärk: En sann krigare.
Master of You: Härliga samtal och dina anfall gjorde livet surt för mig.
Alvedon: Vi har krigat sen urminnes tider, trots detta lever du hehe
Lubojocke: Synd att du slutade, för kriga kunde du.
Alla som anföll under några galna minuter kl 20.00: Sjukt imponerande offensiv, shit va omöjligt deta var att deffa allt.

Veckans fegisar: Beerboy och Pitemag haha :) Oväntat? Nä, var bara tvungen ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
väl skrivet garga
motorn i mox
hjältestatus enligt mig
även i de värsta stunder så skrev du med glädje
du är en av de som kan gå med högburet huvud och inte skämmas över att vi förlorade
om alla hade varit som du så hade vi stretat vidare längre
om någon förtjänar en inbjudan till vinnarna så är det du
 

DeletedUser

Guest
Till och med jag måste beröma dig för din insats, är också avundsjuk för att du orkar och även din OB :/

Du är en av de värdigaste spelarna jag följt under detta krig och AN borde på något sett vilja visa sin uppskattning emot ditt krigande
 

DeletedUser

Guest
hehe skulle alla varigt lika envisa som garga1 så skulle de här kriget antagligen aldrig haft något slut:) men bra spelat många av er iaf:) och ni ska inte tro ni glöms bara för att kriget slutar, för de har inte slutat i våra ögon
 
Topp