Match #3 DEN vs SWE

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
men de hade ju DENMARK jag undrar ju bara liksom e ni 100% på att alla i danmark spelade då? För att skylla på att ni var få e bara lamt.

Namn Rank Poäng Byar
Alex89 1 65.989 11
Hvas 2 39.036 7
lanselot10 3 37.377 9
killerkel 4 34.025 8
Xphiroth 5 32.003 5
luka1507 6 30.176 5
dkkim 7 27.206 5
liverpoljer 8 25.736 6
Patrioten. 9 18.657 6
UltimateNoob* 10 15.907 3
gorange 11 15.118 3
ToXiC 006 12 14.791 3
Skolehaven 13 9.732 1
Minibossen 14 9.620 1
Valoel 15 7.331 1
mpoe 16 7.121 1
SUN* 17 7.036 1


eftersom alla i danmark har mer än 2.138 så är det bevis nog på att de spelade.
Att det är lamt att säga att vi är få. Skulle vilja se hur du och din kompis spelade mot 4st ur uQ för det är ungefär så man kan jämföra det.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Namn Rank Poäng Byar
Alex89 1 65.989 11
Hvas 2 39.036 7
lanselot10 3 37.377 9
killerkel 4 34.025 8
Xphiroth 5 32.003 5
luka1507 6 30.176 5
dkkim 7 27.206 5
liverpoljer 8 25.736 6
Patrioten. 9 18.657 6
UltimateNoob* 10 15.907 3
gorange 11 15.118 3
ToXiC 006 12 14.791 3
Skolehaven 13 9.732 1
Minibossen 14 9.620 1
Valoel 15 7.331 1
mpoe 16 7.121 1
SUN* 17 7.036 1


eftersom alla i danmark har mer än 2.138 så är det bevis nog på att de spelade.
Att det är lamt att säga att vi är få. Skulle vilja se hur du och din kompis spelade mot 4st ur uQ för det är ungefär så man kan jämföra det.

Skulle nog äga er rätt hårt men som sagt har lagt min speedkarriär på hyllan o vad jag nickat speeds på olika servers får ni inte veta heller :)
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Skulle nog äga er rätt hårt men som sagt har lagt min speedkarriär på hyllan o vad jag nickat speeds på olika servers får ni inte veta heller :)

Visst vi säger så. Det bryr jag mig inte om. Vill bara förklara varför vi förlorade och visa ett scenario som tillochmed du förstår.
 

DeletedUser

Guest
Vi har ingenting att oroa oss för. Vi förlorade dels för att vi var så många kort, och dels för att vi inte kunde köra på strategin tack vare att vi var så få.

Vi öppnade upp för dem att kunna vinna en vinst för enkelt, utan att behöva köra hårt för den. Jag startade min by 19.13, men neutraliserade ut 3 danskar efter 20 minuter (däribland liverpojler som ni ansåg vara bra). Det visar lite grann vad det är för slags motstånd vi har att jobba med, det är killar och tjejer vi kan vinna emot alla dagar i veckan.

Vad jag tycker är synd, väldigt synd är hur ignoranta och naiva många speedspelare i sverige är. Har ni signat upp er för att tävla för sverige så för fan, tävla för sverige. Annars har ni inget att göra i laget, annars så skulle ni inte skrivit med er från början. Ni är inte med bara för att andra spelare ska se upp till er och tro att ni är bra, ni är med för att föra .se frammåt.

Många spelare frågar alltid om tipps och hur vi ska köra, men så ifrågasätts jag hela tiden om de sätt jag kör på verkligen är bra. Jag som spelare till exempel spelar väldigt olikt de flesta andra, jag påstår inte att det är bättre men jag påstår att det fungerar för mig. Det som retar mig allra mest är när någon frågar "vad ska man göra i den situationen" eller rent allämt om andra tipps. jag tar mig god tid och svarar för att sedan få svaret "men abel, det kan ju inte funka, det låter ju bara dumt" eller liknande. Jag säger inte att det fungerar, jag säger att det fungerar för mig, och det är mig som spelaren frågar.

För att lugna er andra som fick bevittna sveriges förlust så är jag inte orolig, inte det minsta. De öppnade sig väl om hurvida de spelar och vi kan enkelt utforma en strategi som kontrar deras. Det gäller bara att observera rätt.

Jag kan inte säga att jag är sur, kanske lite besviken. Men då jag stog för en del av anledningen så tar jag istället på mig anledningen till förlusten. Om ursäkt sökes så skyll på mig, jag var inte där vid start och stöttade mitt lag som jag borde, dessvärre kunde jag inte. Men jag hoppas min pappas 50 års fest var anledning nog att inte kunna sitta vid datorn, det är ingen ursäkt det är någonting de flesta visste om redan från start. Så det enda som får mig att känna små orosmoment, eller nedstämdhet är vetenskapen hur lätt svenska spelare ger upp så fort det blir motgång. Hur svårt svenska spelare har att spela i underläge. Vi är bättre än dem, på alla plan. Frågan är bara om ni vågar lita på mig eller inte. För vågar ni lita på mig så hoppas jag ni gör det till 100%, och lyder därefter. Gör ni det inte så kommer jag istället gör allt för min egna insats.

jag tar på mig denna förlusten som sagt, skyll inte mer på de svenska spelarna, skyll inte på varandra och kasta inte paj på varandra, mitt ansikte är här, det är bara att sikta.

Abel over and out.
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
vääldigt lång text av abelito

Håller med. Vi var undermannade och därav så blev det internt gnabb och småbråk när inte abel var närvarande och höll oss i schackt.
Men vi ska inte skylla på abel för denna förlusten för denna förlusten beror på att HELA teamet inte hade teamwork då våran strategi failade tidigt i början när folk slutade spela eller blev inaktiva.
Och jag håller helt med, har man godtagit från första början sin nominering ska man förfan se till att kunna spela!
Men om ens pappa fyller 50 så har man faktiskt en ursäkt till att stå över. Tycker det var strongt av dig abel att spela en stund över huvud taget.
 

DeletedUser

Guest
jag satt o läste igenom allt detta nu och såg att vissa skriver lite om hur alla är. ex. dåligt,bra, hans internet dog osv.... men jag undrar lite hur en som inte kanske är den som INTE är erfaren o INTE kan detta spel då kan bli framröstad i truppen?. jag är inte den erfarnaste själv och är inte med i truppen, vilket hade varit väldigt kul om man hade haft den grymma erfarenheten och hade blivit framröstad där.

men lyssna på dem som kan detta nu och lek inte någon cool, tuffing... kämpa som ett lag och lyssna som sagt på dem som kan detta som Abel och golnomo.
tänk som i idrotter, man lyssnar på tränaren (Abel o Golnomo). och gör man inte det så kanske man blir bänkad...

men aja det är ni som planerar och bestämmer om hur detta ska gå till och ni har det som krävs killar/tjejer!!:)

men lycka till nu killar och hoppas att resten går bra.
hoppas ert samarbete kan utvecklas och komma till skype om ni inte redan snackar där.



/krattan
 

Dead King

Member
Reaktionspoäng
0
Omfg är det enda jag har att säga. Det enda spelarna på .se kan göra är bara att whina? Sverige förlorade denna gång lev med det för sjutton, vi kan inte hjälpa det tyvär. Vissa fick förhinder och kunde inte spela.

Och sen att det bara är Golonmo och Abel som bara kan lira det är ju sjukt mycket bullshit. Jag vet att det är många utav spelarna i SW teamet som kan spela individuellt. Abel och Golonmo kanske sticker ut mer än de andra men tycker fortfarande inte att "de" spelarna gör hela vårt lag som vissa andra tror.

Och ni som säger att ni är så himla mycket bättre hur kom det sig att ni inte blev framröstade till detta SW team? Det betyder att ni är grymt sämre än oss i teamet?

Lär er att sluta klaga. En förlust gör oss bara starkare.
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Denna speeden förlora vi på grund av två saker:
1. Vi var ca 7 aktiva spelare
2. Samarbetet var riktigt kasst tills abel kom in.
Att ni säger att golonmo är en ledare/tränare vad ni nu skrivit tycker jag är helt fel när han sitter och fejkar oss och är allmänt störig, riktigt dålig stil.

Bara att ta nu tag nu och hoppas abel kör nästa så vi får lite ordning på torpet.

//Boefst
 

ÄppleCitron

New Member
Reaktionspoäng
0
Du måste vinna VÄRLDAR också. Speeden är liten tyvärr :D

Man har inget liv om man sitter i år för att vinna en värld.
Kan va kul lite i börian och kötta, kanske hoppa på något acc på någon mille och kötta, men man orkar verkligen inte sitta dag in och dag ut, och bygga på över 200 byar efter ett tag.

Eller jag gör inte det, men vissa gör ju det, fattar inte hur ni orkar.
Tycker det bara krävs mkt tid att få upp första byn i början av en värld.
 

Golonmo

Member
Reaktionspoäng
0
Att ni säger att golonmo är en ledare/tränare vad ni nu skrivit tycker jag är helt fel när han sitter och fejkar oss och är allmänt störig, riktigt dålig stil.

ah fyfan för mig alltså! att skicka spjut-tåg när vi ligger under med 100k mot danskarna, dålig stil. lovar att bättra mig på den fronten=)
 

DeletedUser

Guest
E de är lugnt du kan ta min kommande vinst på en värld, ska bara ta mig upp på topplistan, synd att jag inte hade accet ifrån start på den värld :/

E fan, ni kommer i igen, dansken ska få stryk ;) Vi e Sverige :) nästa gång, prata ihop er lite mer innan och se till att alla är på tåget, ha flera reserver om det skulle krisa.

Men måste man vinna speeds också nu? Då får jag väl sätta igång med de på .se antar ja? :confused:
 

ÄppleCitron

New Member
Reaktionspoäng
0
Sverige försökte iaf göra något utav det som gick.

Är man fler spelare har man mer trupper/byar att göra något med.
Mer som kan fejka.
Komigen killar, ni kan inte säga att allt blir bättre och att ni ska ta dom hårt när Abel kommer in, han är sjukt duktig och få sammarbetet att funka.
Men ni ska väl fasen kunna sammarbeta utan Abel?

Dom som spelar i svenska teamet är riktigt bra folk. Många från uQ och dom kan verkligen sitt.
Men ska ni klaga på varandra så kan ni ju lika väl sluta, äre inte roligare att vara sams och döda normän/danskar istället för klaga på svenskar?

Och den där Gr1ngo? Hur jävla bra är du själv? Har du ens sätt alla spela?
ELler sitter du bara och kollar på en skärm med siffror?
Bara va tyst, du dumförklarar dig själv.
 

skolehaven

Member
Reaktionspoäng
0
Jeg takker for kampen og undres over at både i og nordmændene nærmest er ved at slå hinanden ihjel pga et nederlag :confused: Det gjorde vi ikke hos danskerne og vi lærte af vores fejl.
Jeg forstår ikke at man ikke kan indrømme at vi alle kan fejle inklusiv vores strategi. Da nordmændene vandt over os ønskede jeg deres hold tillykke. De vandt på at have en bedre strategi. At i brokker jer over at vi havde flere aktive spillere forstår jeg ikke. Vi havde 2 der ikke mødte op selvom de havde lovet det. En blev ved computeren selvom kæresten var på besøg. Jeg tvivler på at hans opmærksomhed var hvor den skulle være. En anden skulle til fest og fik 10 øl med resten af gruppen han var i. Så nej vi var ikke særligt mange aktive heller. men vi adlede jer og i gjorde ikke :awsm:

Tack för strid och undra på både insidan och norrmännen är nästan ihjäl varandra, eftersom ett nederlag: förvirrad: Vi har inte bland danskar och vi lärde oss av våra misstag.
Jag förstår inte att man inte kan erkänna att vi alla kan misslyckas även vår strategi. När norrmännen vann mot oss, jag ville deras team gratulationer. De vann på att ha en bättre strategi. Till tjafsa dig om vi var mer aktiva spelare jag inte förstår. Vi hade 2 som inte visat upp trots att de hade lovat. Den ena var vid datorn trots att hans flickvän var på besök. Jag tvivlar på att hans uppmärksamhet var där den borde vara. En annan var om att festa och fick 10 öl med resten av den grupp han var med i. Eftersom det inte var vi inte så många aktiva heller. men vi är förädlade och du inte: awsm:
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Lite besviken att jag inte fick ställa upp, hade nog kunnat gjort lite skillnad med en till aktiv spelare i alla fall.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Kanske dags och inse att danmark är bättre än sverige? Vilka vann förra året? vilka spöade sverige denna match?

Att abel inte var inne tror ja inte gjort större skillnad i utgången, ja han är förmodligen .ses vassaste offensiv, men de gör då ingen större skada mot ett samlat danskförsvar eller?

Gå in i finalen och räkna med att danskarna har övertaget så kanske ni kan lyckas med en bättre strategi (idiotiskt och gå in och säga "vi tar detta som en barnlek" speciellt när ni visat oss om och om att ni förlorar mot danskarna)

Ja har inte sett eller hört mkt om själva liret (fick inte lira för gaffel.) men av att se på danskarna så har dom spelare som förmodligen överträffar många svenska liverpool snubben (drygt som fan och lira mot han) Men hur ser försvaret ut i .se? har vi mer off än deff? gynnar det er i en strid mot danskarna?

SWE var 11 man? de tyder på att fel personer blivit omröstade. 9 pers har inte skäl att försvinna under en match. Då hade man kunnat säga "nej ja har inte tid för Speed lir" och ge folk som faktiskt har tid för varje lir en chans. Nåväl.

Jag tror på dansk vs norsk final, sverige har för mycket p12 or och tror allt för mycket om sig själva. Tyvärr, bästa sverige når är 2a men då ska mycket till =/ (norge lär inte lägga sig igen så lätt - och sverige kan nog sabba en match till höhö)

GG Danskarna, jag håller på er från starten till slutet! :cool:
 

DeletedUser

Guest
Oskarn blir inte bättre av att du trycker ner sverige sådär??
Vi var för nårgra spelar så är det bara och vi har deffenetivt inte underskattat danskarna iallfall inte min grupp som jag var med i..
och klart dom var duktiga....men vi var för några....sen så var danskarna rätt duktiga med... men som sagt vi ska bevisa till onsdag att vi ska till final =)

Och sen är jag besviken på att ni som skriver hej jag vill va med i scandi och sen bara ex ska inte lira balblablabl!!

Men som sagt jag kan lova nu att sverige ska visa säg mognare till nästa match och vi skall visa att vi kan spela..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Javisst danskarna är inte dåliga och men det är inte vi heller. Och abel är en riktigt viktig spelare han får hela laget (nästan) att sammarbeta.
Men jag tror på oss, och vi kommer göra vårat bästa.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Vi har ingenting att oroa oss för. Vi förlorade dels för att vi var så många kort, och dels för att vi inte kunde köra på strategin tack vare att vi var så få.

Vi öppnade upp för dem att kunna vinna en vinst för enkelt, utan att behöva köra hårt för den. Jag startade min by 19.13, men neutraliserade ut 3 danskar efter 20 minuter (däribland liverpojler som ni ansåg vara bra). Det visar lite grann vad det är för slags motstånd vi har att jobba med, det är killar och tjejer vi kan vinna emot alla dagar i veckan.

Vad jag tycker är synd, väldigt synd är hur ignoranta och naiva många speedspelare i sverige är. Har ni signat upp er för att tävla för sverige så för fan, tävla för sverige. Annars har ni inget att göra i laget, annars så skulle ni inte skrivit med er från början. Ni är inte med bara för att andra spelare ska se upp till er och tro att ni är bra, ni är med för att föra .se frammåt.

Många spelare frågar alltid om tipps och hur vi ska köra, men så ifrågasätts jag hela tiden om de sätt jag kör på verkligen är bra. Jag som spelare till exempel spelar väldigt olikt de flesta andra, jag påstår inte att det är bättre men jag påstår att det fungerar för mig. Det som retar mig allra mest är när någon frågar "vad ska man göra i den situationen" eller rent allämt om andra tipps. jag tar mig god tid och svarar för att sedan få svaret "men abel, det kan ju inte funka, det låter ju bara dumt" eller liknande. Jag säger inte att det fungerar, jag säger att det fungerar för mig, och det är mig som spelaren frågar.

För att lugna er andra som fick bevittna sveriges förlust så är jag inte orolig, inte det minsta. De öppnade sig väl om hurvida de spelar och vi kan enkelt utforma en strategi som kontrar deras. Det gäller bara att observera rätt.

Jag kan inte säga att jag är sur, kanske lite besviken. Men då jag stog för en del av anledningen så tar jag istället på mig anledningen till förlusten. Om ursäkt sökes så skyll på mig, jag var inte där vid start och stöttade mitt lag som jag borde, dessvärre kunde jag inte. Men jag hoppas min pappas 50 års fest var anledning nog att inte kunna sitta vid datorn, det är ingen ursäkt det är någonting de flesta visste om redan från start. Så det enda som får mig att känna små orosmoment, eller nedstämdhet är vetenskapen hur lätt svenska spelare ger upp så fort det blir motgång. Hur svårt svenska spelare har att spela i underläge. Vi är bättre än dem, på alla plan. Frågan är bara om ni vågar lita på mig eller inte. För vågar ni lita på mig så hoppas jag ni gör det till 100%, och lyder därefter. Gör ni det inte så kommer jag istället gör allt för min egna insats.

jag tar på mig denna förlusten som sagt, skyll inte mer på de svenska spelarna, skyll inte på varandra och kasta inte paj på varandra, mitt ansikte är här, det är bara att sikta.

Abel over and out.
Abel, du gjorde ett riktigt bra jobb när du va on och du borde inte ta på dig hela skulden :).
Finns några spelare som jag tyckte gjorde ett bra jobb igår. Sen fanns det några som gjorde ett dåligt jobb, och ett par som inte gjorde nånting alls.
Dessutom, det du säger Abel är helt sant. Var sjukt många som gav upp eller fortsatte köra halvseriöst efter att de blev nukade. Det är förfaen SW och en sån här runda kommer 1 gång varje år.

Förövrigt, henke. Om du inte lirar så säg ingenting.
 

DeletedUser

Guest
förlåt om jag skrev lite som om bara endel var erfarna... jo, så som jag ser det som jag skrev innan så borde man vara bra om man blivit framröstad;) bara kämpa på!:)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp