Lite V6 historia...

DeletedUser

Guest
Cry bildades och foddrade som en liten stam, vi växte i skuggan av HORDEN, tillslut efter FTWs krig så valde de aktiva och bästa spelarna merga in till HORDEN för fortsatt krig, till början vart det en uppsjö av adlingar och kriget gick HORDENS väg, men efter tider av krig och trötthet mellan spelarna så fick tillslut FTW mycket pågrund av de nummer ära övertaget av byar och poäng greppet och körde på med HORDEN taktiken vilket vart för mycket i längden, men vi alla stred tappert, där har ni en del av min historia på värld 6

Var inte med hur länge, hade andra världar som prio... Men kriget är något att minnas, Svettiga nätter vart det med KÖ konton och mitt egna ibland:awsm:
 

DeletedUser

Guest
så fick tillslut FTW mycket pågrund av de nummer ära övertaget av byar och poäng

Det beror ju lite på ur vilken synvinkel man ser det..^^

Citerar mig själv från en gammal tråd:

Jag ''bumpar'' denna tråd för att lyfta fram lite rolig fakta. :awsm:
Horden klagade ju på att kriget var ojämnt & att FTW! alltid varit större.

Well, när världskriget började så var Horden + allierade större än vår sida av kriget.
Nu har vi ju inte ens räknat in Shadow, CRY & -Skog- som även tog Horden's parti i världskriget vid senare tillfälle.^^

Hordens sida: 8,745 byar.

FTW!'s (ECB) sida: 8,555 byar.


Detta påvisar att FTW! har vänt på steken & underläge blev ett ofantligt övertag tillslut höhö. :rolleyes:

Datum 2009-06-18
(satte det datumet som officell start av världskriget, dels för att då startade denna tråd och
dels för att jag inte hittade tidigare stat)
Källkod:
Namn    Rank    Medl      Poäng          Byar      OBA            OBF
Horden    2      61       42,968,089     4,572     194,755,862    151,989,106
DM.       3      61       18,200,876     1,979      59,860,572     76,425,129
yyigys    4      66       19,842,768     2,194      47,789,677     32,319,134
--------------------------------------------------------------------------------
        3,0     188       81,011,733     8,745     302,406,111    260,733,369

[ECB]     1      80       68,022,282     7,110     249,567,766    148,589,973
SB        6      58       12,676,222     1,445      23,102,920     17,017,626
--------------------------------------------------------------------------------
        3,5     138       80,698,504     8,555     272,670,686    165,607,599
 

DeletedUser

Guest
Nåväl, riktigt så var det ju inte.

Fan, jag som försökte vrida lite på sanningen & undgå ett gäng detaljer utan att nån skulle märka det..^^
Mitt syfte var ju att tydligt lyfta fram att LAW var V6 största luftslott.

Men det vet nog de flesta redan.. :p
Jag menar...
Dock hade ju Law några noobs i ledningen som ägnade mer tanke på hur man skulle anfalla allierade än att visa styrka och kriga på riktigt. :D
This^^
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Själv startade jag på V6 allra första dagen världen öppnade sina portar och det var nog snart 2 år sen.

Gud va tiden går.....

Men V6 är iaf en av de roligaste världar här på .se

Skulle nog ranka det så här:

#1: V8
#2: V6
#3: V9


Tycker ändå höjdpunkten för V6 var när CLONES, Wank, Cafe, Epic, ~MAd~ fanns kvar....

Det var då det blev nästan alla mot alla. Sen när CP och LAW mergades..... var bara tråkigt. Sömniga gäspande där.

Att mergas istället för att kriga mot varann, hur kul är det i längden? Var skönare när alla körde mot alla och massa med backstabb på K44! Där snackar vi V6:s höjdpunkt.

Och Credz till Epic som kämpade och kämpade så länge. Dessa var verkligen krigare men tyvärr låg de i mitten av allt och failade med diplomati. De ville hellre kriga.


Hade önskat mig att Horden skulle fixa FTW; ECB eller vad de nu nickar eftersom de bytte nick varje månad.
 

DeletedUser

Guest
Hade önskat mig att Horden skulle fixa FTW; ECB eller vad de nu nickar eftersom de bytte nick varje månad.

ECB hette vi enbart i någon vecka, sen bytte vi namn till FTW! & har behållt det sedan dess.
Ett namnbyte.

Men eftersom du gav upp ganska tidigt i V6 så förstår jag att det kan tyckas vi bytte namn ofta under en kort period^^
Om du nu så gärna hade sett Horden vinna kriget kanske du borde kämpat lite mer & hållt ihop DM. istället för att stammen splittrades & spelare flydde åt alla möjliga håll såfort kriget kom. :rolleyes:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
ECB hette vi enbart i någon vecka, sen bytte vi namn till FTW! & har behållt det sedan dess.
Ett namnbyte.

Men eftersom du gav upp ganska tidigt i V6 så förstår jag att det kan tyckas vi bytte namn ofta under en kort period^^
Om du nu så gärna hade sett Horden vinna kriget kanske du borde kämpat lite mer & hållt ihop DM. istället för att stammen splittrades & spelare flydde åt alla möjliga håll såfort kriget kom. :rolleyes:

Istället för att köra på personliga påhopp - utan att ens veta bakgrunden kan du lika gärna vara tyst.

Jag lade ner V6 för att gå in till 300 % på V8 - då jag lirade i .XI. med Ic3 och gänget - där jag stormtrivdes.

V8 som jag än idag fortfarande lirar - trots alla krig och en lång resa. Jag stannar kvar där tills den dagen världen stängs. Tack vare både världs-inställningar och även stammen, stämningen och allt.

Sen om du vill kasta mer skit får du gärna göra det. Och nej, du har fel: den stammen jag lirade i kallades för PA, inte DM.

När stammen blev DM. (PA + nån annan stam), då försvann också en hel del sköna spelare som Jirki88 osv

Jag tycker ändå mini-stammen: PA var rätt skön och jag trivdes bra där. Och en sak till: Ni från CP vågade aldrig ge er in på K54 - inte förän LAW gjorde det så ni ska inte säga nåt! ;)

Snackade själv med TTG/001 och han var väldigt tveksam till att ge sig in på K54-området överhuvudtaget i början. Så ni ska inte skryta så j***la mycket =)

LAW gav sig in på K54 först, CP var gamarna som åt upp dött kött... Där kan ni vara stolta över! Ic3 och JDR lämnade också the CLONES bara för ni var så fega och inte vågade kriga mot någon stam överhuvudtaget

Awesome. Så nu kan du skryta lite mer om din egen stam.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Istället för att köra på personliga påhopp - utan att ens veta bakgrunden kan du lika gärna vara tyst.
Personliga påhopp?
Om du inte vet vad innebörden av det ordet betyder, så behöver du inte använda just det ordet.
Jag relaterade min kommentar till ditt agerande in game på V6, det kan inte ur någon synvinkel relateras till ett personligt påhopp.

Jag lade ner V6 för att gå in till 300 % på V8 - då jag lirade i .XI. med Ic3 och gänget - där jag stormtrivdes.
Klassikern, lägger ned en värld för att prioritera en annan.
Det kanske även var dåliga inställningar på V6?

Och nej, du har fel: den stammen jag lirade i kallades för PA, inte DM.
Jag syftade inte på detta, utan jag syftade på ett senare skede när du + ett gäng andra flydde från DM. när kriget startade & skapade en ny stam.

Snackade själv med TTG/001 och han var väldigt tveksam till att ge sig in på K54-området överhuvudtaget i början. Så ni ska inte skryta så j***la mycket =)
Tveksam & tveksam, när vi redan krigade mot allt & alla på K44, varför medvetet provocera ytterliggare en fiende just då?
När STH failade så rekryterade vi ett par av deras närliggande medlemmar, då whinade DM. att de var flyktingar & krävde att vi skulle kicka dem eller låta DM. adla en del av deras byar.
Vi nekade, sen smällde det.
DM. förlorade.

Ic3 och JDR lämnade också the CLONES bara för ni var så fega och inte vågade kriga mot någon stam överhuvudtaget
Logiken är glasklar:
Tycker ändå höjdpunkten för V6 var när CLONES, Wank, Cafe, Epic, ~MAd~ fanns kvar....

Det var då det blev nästan alla mot alla.

Somsagt, CLONES krigade mot det mesta i K44 men IC3 & JDR låg en bit ifrån stridernas centrum & låg belägna precis vid hordenfronten & hade ett gäng byar i K45.
De ville då gå på Horden, men det ansåg vi var för tidigt.
Så dessa 2 spelare valde att gå till STH istället så de fick kriga mot Horden, dock whinade de om deff & KÖ hjälp från oss i CLONES 24/7, så det var tydligen inte så kul att kriga. :rolleyes:
Sen blev väll båda två köttade av Horden, så kan det gå när man gapar över mycket.

Men nu är ju denna tid, dvs din tid, knappt 1/4 av V6 historia.
För dig sitter detta kvar i minnet, för mig är de resterande 3/4 av V6 mer intressant & den period jag främst kommer ihåg^^

Jag skryter inte om min stam, men allt positivt som nämns om FTW! ser väll ut som skryt för dig då du ogillar oss då vi körde över dig. :awsm:

BTW.. jag kastar inte skit, jag har enbart kul såhär framåt småtimmarna.^^
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag lade ner V6 för att gå in till 300 % på V8 - då jag lirade i .XI. med Ic3 och gänget - där jag stormtrivdes.

Mmm, det gick lika bra för dom och Ice ska vi ju inte ens tala om vad han gjorde.


Jag tycker ändå mini-stammen: PA var rätt skön och jag trivdes bra där. Och en sak till: Ni från CP vågade aldrig ge er in på K54 - inte förän LAW gjorde det så ni ska inte säga nåt! ;)

hey, säger bara.. Serve the Flaming Fist.
Vår lilla stam på 6 pers ägde allt i vår omkrets.. ;)

Ang. k54.. Det har inte slagit dig att CP och LAW gick under samma flagga långt innan mergen tog plats. Samma mål och allians är en bra kombination.


Snackade själv med TTG/001 och han var väldigt tveksam till att ge sig in på K54-området överhuvudtaget i början. Så ni ska inte skryta så j***la mycket =)


LAW gav sig in på K54 först, CP var gamarna som åt upp dött kött... Där kan ni vara stolta över! Ic3 och JDR lämnade också the CLONES bara för ni var så fega och inte vågade kriga mot någon stam överhuvudtaget

Awesome. Så nu kan du skryta lite mer om din egen stam.

FTW! behöver inte skryta om sig själva.
Kartor och stats säger allt ändå.. ;)
 

DeletedUser

Guest
V6. Underbar värld! Alla backstabs och krig hit och dit, riktigt kul att följa och delta i. Sen när det bara belv Horden och FTW! kvar så var det inte lika kul längre, inte så mycket FTW!s fel som att det inte fanns så mycket diplomati kvar - bara krig. Ja, jag var en av de som avslutade sina konton, och jag tycker faktiskt att det var rätt. Vi hade inte kunnat göra oss själva rättvisa efter den där natten.
 

DeletedUser

Guest
Ok, nu ska jag svara på Jigsaws söta argument :) Kommer att bli wall of text men det skiter jag i - rätt ska vara rätt.

Klassikern, lägger ned en värld för att prioritera en annan.
Det kanske även var dåliga inställningar på V6?

Läste du inte mitt förra inlägg hur jag rankade världarna här på .se?

Ska jag behöva citera mitt inlägg EN gång till för att du ska förstå?

V8 kom på första plats och det var tack vare både inställningar OCH även stam-medlemmarna som jag trivdes enormt med.


V6 hade iofs också ganska sköna medlemmar I BÖRJAN när vår stam fortfarande var lilla PA (som var relativt okända - underdogs , som ingen lade märke till)

Sen när PA mergades med nån annan okänd stam förstördes lite av den här mysiga känslan och jag hade redan DÅ velat avsluta här på V6 (alltså låååångt innan era j*vla krig började så va tyst tack!) men det var tack vare min ledare: Sunflower som jag såg upp till - därför stannade jag kvar. Skulle jag banga inför ett krig hade jag f*n avslutat mitt konto när .XI. blev gangbangade av alla på K45 @ V8. Så jag föreslår att du kollar upp fakta innan du yttrar dig min käre vän Jigsaw....

V6 var knappast första kriget som drabbade mig och knappast det sista heller. Skulle jag fegat ur hade jag nog hoppat av varenda värld så fort ett krig dök upp men där föll din teori tyvärr, kompis. :rolleyes: Låter det logiskt? Eller ska jag behöva förklara igen hur allt hänger ihop för dig för att du ska förstå? Ok, då gör vi det.... sätt dig ner så ska vi ta en lektion.

Jag syftade inte på detta, utan jag syftade på ett senare skede när du + ett gäng andra flydde från DM. när kriget startade & skapade en ny stam.

Läs det jag skrev där uppe: Jag trivdes i lilla stammen: PA men när PA och nån random stam mergades blev stammen allt för stor och stämningen förändrades. Det fanns massor med spioner i DM. och det sög - det vet ni alla.

Hellre en liten stam där alla känner alla och där man kan lita på varann än nån random stam där ingen kan lita på någon alls överhuvudtaget. Numera lirar jag endast i små stammar. TTT som jag lirar i just nu på V12 består bara av 15 - 18 medlemmar och jag stortrivs där som fisk i vatten.

TW för mig handlar inte bara om att tillhöra en stam på 80 medlemmar som FTW gjorde.... Samla ihop en massa stammar och merga ihop sig till en vinst, nej , så ska det inte vara för mig iaf. Men ni gör som ni själva vill, jag har min egen åsikt och ni får gärna respektera det. Vad ni gör med er stam, det bryr jag mig inte om.



Jag skryter inte om min stam, men allt positivt som nämns om FTW! ser väll ut som skryt för dig då du ogillar oss då vi körde över dig. :awsm:


Nej, jag hatar inte er för att ni "körde över mig" , jag har bara min egen åsikt att ni var allt för passiva men ok, jag ska vara snäll mot er så ingen behöver bli ledsna här :)

Jag älskar FTW! / CLONES / CP / ECB / eller vad ni kommer att heta imorn (en stam på 60 medlemmar - 80 från början)

Ni är bäääääääääst! Mitt hjärta slår för er! .... för evigt (L)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Först vill jag påminna er om att tråden ska vara på en bra nivå tack:)



Kan dra min historia nu eller det jag kommer ihåg iaf=)

När man hörde att V6 skulle komma med V2 inställningar så var det ju självklart att man skulle testa:awsm:
Fastnade direkt^^ Första stammen tror jag var -OOOH- men jag var inte så säker på om dom var så bra så funderade på att gå över till .:RF:. eller vad dom hette, dom blev ju sen slaktade totalt av LAW så^^

Sen när vi gick ut i vårat första krig , möjligt att det var mot .:RF:. stammen så märktes det ju direkt att stammen visste hur man krigade:) Och störtsköna människor i stammen också=)
Ja som sagt .:RF:. försvann mycket fort och sen var det bara att äta upp de spelare som var kvar:p

Tiden gick och V6 blev roligare och roligare=) Dock hade jag lite surt läge att växa på för det var blått överallt^^
Sen mergade -OOOH- med Horden och då var vi väldigt farliga enligt mig, sjukt aktiva för det första.

Sen så kom startskottet till det stora världskriget: Horden VS LAW!
Detta var ett sjukt roligt krig(dock så fick jag knappt aldrig några skarpa på mig^^) men jag tog byar:awsm:

Sen kom ju dagen då LAW försvann temporärt men det behöver vi inte dra upp igen så vill inte se några kommentarer om det!
Sen när LAW hade skapats på nytt så dröjde det väl inte så jätte länge innan LAW och CP mergade och kriget blev ännu större:p


Ja tiden gick och folk bli nollade, la ner och byar bytte ägare men jädrar vad kul vi hade!
Sen så kom dagen då nyckelspelare i Horden la ner och Päron ansåg att det inte gick att fortsätta att kriga på en bra nivå och kriget var över.
Det jag tycker är lite minus med V6 är att kriget/krigen varade så himla länge:(
Har inget emot att kriga men när krigen håller på i mer än ett år eller mer så tappar man sugen efter ett tag:/


Ja det var min historia, rätta mig om jag har fel nånstans:rolleyes:

EDIT: Har ändrat till .:RF:.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vi hette .:RF:., och det var väl det enda jag kunde hitta(på rak arm).
De flesta av oss var ett gäng glada nybörjare =)
 

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
Hahahahaha, don't mention it..
Ja, nåågot ägda blev vi väl.

Nu i efterhand, vilka var ni egentligen ?

vet att det va du, xaran och crazykid tror jag va med. Nej v.6 va den roligaste världen jag har spelat på. synd att man la ner efter att lilla RF blev slaktat av law (största antalet byar som tagits under en såpass liten tid?)

haha som mudde sa så var vi alla nästan ett gäng glada nybörjare (y)
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Min tur då ^^:
Började första dagen hamnade i K54. Eftersom man fortfarande var noob så startade man en stam med sin IRL och bjöd in alla runt omkring. Efter en 3-4 dar så ansökte vi till en stam vid namn SPQR. Efter en vecka så var jag fortfarande kvar i stammen, men jag blev sugen på att byta. Ansökte till V*D(Vos Dieux) och kom in.

En månad in på världen(nästan på dagen faktiskt =D) så lyckades Carlbana920 med att övertala vår ledare att gå med i en stam kallad Azrael. Banantrad(vår dåvarande ledare) upplöste stammen och stack dit. De förklarade krig mot SSS (http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=8029)men hade en plan där ledarna i SSS gick med de aktiva i Azrael och bildade Zulu. De förklarade krig mot DM. (http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=8507)men fick storstryk och stack iväg med svansen mellan benen.^^
Vi som var det tidigare V*D startade upp en ny stam, -Sth-. Inget hände på ett tag, så det blir ett litet hopp i historien ^^

Den 4:e februari, efter många anfall mot Ic3 och Jock uppe i norr förklarar -Sth- krig emot Horden. Ett oundvikligt krig, men samtidigt onödigt då vi låg så långt ifrån varandra ^^
Efter ett tag funderar vi på hur vi ska ta oss upp till Horden, antingen via Epic eller -OOOH-. Vi väljer Epic och de blir hårt tränga från alla håll av både -OOOH- och CP.

Den 25:e april bryter DM alliansen med -Sth- och startar då ett krig som till slut blir ett världskrig :D LAW hänger på och jag blev riktigt orolig för hur jag skulle klara mig. Jag låg ju granne med LAW OCH Dm.
Lösningen kommer när Afasigöran och TorOfAsa frågar mig om jag vill hänga med till en ny stam, ACAB. Vi blir fredade av både Law och DM. men vi hade en ondskefull plan.(MOHAHAHA):awsm:

Efter några dygn så "avslutade vi alliansen" med DM. och börjar kriga. Law hopapr in med oss och Dm. blir ganska hårt köttade om jag får säga det själv. :eek: ACAB mergar med LAW, Horden förklarar krig med Law och resten kan ni ^^

Min wall of text, lite småtrött så texten kan vara osammanhängade osv ^^ För det mesta bara K54 ;P
 

slinkan

Member
Reaktionspoäng
0
Jag började världen lite efter då jag varit i Italien, men visste att LEGO skulle ha stam, så började där och kom med efter ett tag. Sen blev det krig mellan LEGO & RAW. Hände lite mkt för min del, så va jag nått ja inte är så stolt över (Spion för RAW). Men ångrade mig just i detta skede då Hockeysteffe och co i LEGO fick reda på detta, så efter en tid jag varit i RAW så gav Steffe mig en andra chans. Och jag komma tillbaka till LEGO, men i samma stund så blev det merg mellan LEGO och RAW.
Och blev LAW!
Var va allierade med .:RF:. och slog ut alla små stammar i kontinenten, sen när vi gjort det, så fanns det bara vinna lr försvinna för antigen LAW lr .:RF:.. Så vi i LAW avbröt alliansen och började kriga! Tog inte lång tid innan .:RF:. var borta ur leken.

Sen spolar vi fram lite tills Horden förklarade krig mot LAW. Det fortsatte som sagt ett tag innan, CP och LAW mergade. Och ungefär vid den tiden så slutade jag på v6, på nicket "Slinkan".

Men efter ngn månad får jag kontakt med Jiggy och Holmens, och var lite sugen på att kötta lite. Så tog över "kebabkurt" så spelade 1 månad lr nått innan, Horden ger upp och gör en "Tjekan". Sen vart det inte så meningsfullt att lira vidare, så spelar inte längre på v6... (Eller? :rolleyes: )

Va iaf lite om min tid på v6.

// Slinkan
 

DeletedUser

Guest

Somsagt, din historia relateras till ett väldigt tidigt skede utav V6, eftersom du inte fortsatte på V6 så är det såklart denna perioden i början som du minns.
Denna period är för mig i dagsläget ganska oviktig, men men.. det är din version, jag har en annan.
Det finns alltid 2 sidor av samma mynt, vem som har mest rätt eller fel står skrivet i stjärnorna.^^

Förövrigt, så älskaaaar jag UrbanT på V8.. eller vad det så dem hette?
Dem finns ju inte kvar längre ialf höhö^^
Med era gratis adlar där & speed 2x så ansåg ni er själva som über deluxe kötters, ni skulle köra över oss menlösa V6'are på V11 skröt ni ju så högljutt om.
Well, hur gick det för er? :awsm:

(Zonic, 1 on 1 på nästa värld? <3)
 
Topp