Lite V6 historia...

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Det var en gång för längesedan en kvinna som tyckte att det skulle vara kul att testa på en ny värld med en del gamla stamkompisar från bland annat v3 och v5...... alltså började hon med en liten by i v6 också. Oh hjälp undra vad det är för några som jag har hamnat jämte... hmmm vi har ju nästan samma namn Piaz och jag. Det kan bli svårt... men det är en annan spelare mellan oss i alla fall. Var är Lexer och Embryo???? ok de ligger också i k55:) skönt.
Hur var det nu man gjorde... jo barack snabbt och sedan ut och farma med spjuten... Det här går ju bra... men du Erkran käre son du skall inte vara med dem gå med oss. Lyssna på mamma nu.... nehej... ja jag behöver kö för hela familjen skall bort och vi kommer att vara borta hela dagen och komma hem sent. Men Erik har du inga byar kvar på v6 så synd... Ja det var ju lite krig däremellan... och nej här raderade jag medvetet en 20 rader. för här tankte jag det att någon anna kanske kan ta vid och skriva lite. Så att vår käre T C får lite att göra.
Kramar Pia som trivs bra i v11 också.
 

DeletedUser

Guest
Men du kan ju inte sluta sådär mitt i...:eek:

Fortsätt och berätta om tiden i LAW som sedan slog samman påsarna med CP och bildade FTW!.

Så småningom flyttade jag ju ner till dig/er och vi knackade ju på varandras dörrar och tog en "fika" då och då...:p Men det hände väldigt mycket innan dess om jag minns rätt...:)
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Ja du skulle bara veta vad jag raderade innan jag postade tråden. Tyckte att några andra kanske skulle kunna lägga till lite:)
Ok kan ta lite till...
Tyvärr så fick en del lite mer att göra så de som höll på med att lära mig hur man egentligen gör när man spelar detta ypperliga spel fick lägga ned v6. Men byarna levde vidare hos oss samtidigt som vi utökade våra domäner åt olika håll... men nu går jag fram lite fort.
Ett krig började efter att en medlem pratat skit med grannstammen och de blev förbannade på oss. Vi var ganska jämnstarka och många av spelarna i båda stammarna insåg att det här kommer att gå åt pipsvängen ganska snart om inget händer. Ledningarna och en del av de större spelarna i stammarna började prata och vi hade en omröstning. Sedan fick alla som ville vara med i den nya stammen som vi gemensamt röstade fram till WAR. Det var en udda samling till att börja med men under krig lär man känna varandra ganska bra och snart var stämningen mycket god. Vid det laget var vi redan en av de största stammarna i världen. Det var nog vid den här tiden som Päronsoda och jag började prata med varandra det kändes lite konstigt men , men jag tog ett litet snack med Hockeysteffe och det var ok så länge jag inte släppte hemligheter, men fråga gärna vad de har för planer... Kan ju säga att Päron är en mussla om ni inte visste detta redan.
Men nu kan vi hoppa tillbaka lite i tiden. Jag minns en konversation som jag hade med en av killarna i en annan stam... Blev i alla fall hårt anfallen av honom och kände mig lite lätt desperat eftersom alla mina defftrupper var ute och jag inte riktigt visste hur jag skulle klara den uppkomna situationen. Noobtanten föddes som en desperat åtgärd... Jag spelade på min ålder och använde ett lite mer ålderdomligt språk samt frågade verkligen basala frågor. Han svarade snällt och hjälpte mig igenom hur man gör för att deffa upp en by, med mera... riktigt basala kunskaper. Nej jag hade inte lyckats med det med en mer mogen man eller en annan kvinna... Många kramar fick han och till slut en uppadling eftersom vi faktiskt var i krig. Där kände sig tanten lite grym när hon skickade adlarna till slut. Och efter att faktiskt ha förgyllt stamforumet med konversationen och ja det var faktiskt den enda som åkte upp i sin helhet någon gång. Han var så snäll och jag var så dum i mina frågor och kommentarer. Men hallå.... man är inte med i en av toppstammarna om man kan så lite som jag gav sken av. Jag visste ju inte ens vad man gjorde för att spana.... Ledtråd om någon verkar på tok för enfaldig eller korkad så tro inte riktigt på det.
Ja tillbaka till diskussionen med Päron. Jag undrar om någon vet hur många gånger jag fick frågan om jag ville gå med i Horden... Kan ju ärligt säga att ett tag strax innan Piaz gick över första gången, när vi hade som mest turbulent i stammen av olika anledningar, var jag mycket nära att hoppa över till Horden. Mycket har jag inte helt koll på men att ledningen inte kom överens sinsemellan går nog att konstatera. Tyvärr men det blev väldigt bra till slut. Jag är egentligen en person som gillar platta hierarkier men jag fungerar i de flesta typer... blir dock lätt obstinat om jag tycker något och ibland förvånar det mig att jag inte blev utslängd under den här turbulenta tiden då jag kände att jag med en del kommentarer nog trampade på en hel del ömma tår.... kan det ha vart kramarna och att en del visste om att jag faktiskt hade en stående inbjudan till Horden som gjorde att jag var kvar. Ja jag är nyfiken... Nå tack vare Embryo och Hockeysteffes peppning stannade jag kvar.
Nu förstår jag att Alive vill veta mer om vad som hände innan och under sammanslagningen eller vad man skall kalla det när Clonerna kom och hjälpte oss... Jag tror att det inte är min historia att berätta. Jag vet på tok för lite jag tror att till och med Alive vet mycket mer. Det pratades mycket lite om det i stammen innan och allt gick som jag upplevde det fort. Inte alls på samma sätt som gången innan då det var ett stamgemensamt beslut att gå ihop. Här upplevde jag att vi ställdes inför ett fullbordat faktum och jag litade på ledningens beslut. I efterhand är jag glad över det men jag blev förvånad när en del inte kom med över. Då förstod jag att vi haft större problem inom stammen än vad som märktes. Första tiden var också mycket turbulent inom stammen och vi började förlora en hel del byar i k55, mer och mer... K55 var en mycket turbulent plats. Men just nu orkar inte jag fortsätta... korrigera mig gärna och lägg till mer rolig information och snöpliga utlämnande historier. Helst där den som blir utlämnad är du själv...
Kramar
 

DeletedUser

Guest
J
Men nu kan vi hoppa tillbaka lite i tiden. Jag minns en konversation som jag hade med en av killarna i en annan stam... Blev i alla fall hårt anfallen av honom och kände mig lite lätt desperat eftersom alla mina defftrupper var ute och jag inte riktigt visste hur jag skulle klara den uppkomna situationen. Noobtanten föddes som en desperat åtgärd... Jag spelade på min ålder och använde ett lite mer ålderdomligt språk samt frågade verkligen basala frågor. Han svarade snällt och hjälpte mig igenom hur man gör för att deffa upp en by, med mera... riktigt basala kunskaper. Nej jag hade inte lyckats med det med en mer mogen man eller en annan kvinna... Många kramar fick han och till slut en uppadling eftersom vi faktiskt var i krig. Där kände sig tanten lite grym när hon skickade adlarna till slut. Och efter att faktiskt ha förgyllt stamforumet med konversationen och ja det var faktiskt den enda som åkte upp i sin helhet någon gång. Han var så snäll och jag var så dum i mina frågor och kommentarer.


hrm.... tycker jag känner igen det där :) Inte lätt att kriga ner 10 spelare på 2 (jag å apo) så vi fick ge oss till slut men minst 5 spelare fick vi med oss i fallet :eek:. kom väl upp i ca 2K poäng med aggresivt spel :D
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Kan ju tillägga att som feminist kändes noobtanten mycket konstig.... Men jag hade faktiskt roligt. Det blev verkligen ett rollspel för mig. Om det verkligen var du Billigare Adel så sorry, men i krig och kärlek är det mesta tillåtet. Jag kan ärligt säga att jag aldrig trodde att det skulle fungera. De flesta sådana chansningar brukar ju inte gå in men de som gör det dem glömmer man inte.
Kram
 

DeletedUser

Guest
Tror jag kan ha varit inblandad (McCain) testade gränserna för hur aggresivt man kan kunde spela ;)
Bra att det e kul för någon i alla fall
 

DeletedUser

Guest
De va endel att läsa här:) intressant läsning tycker jag^^
 

DeletedUser

Guest
Kan inte 023 berätta lite om mergen mellan Law och CP? :)

Det vet väll alla som lirat V6?
Utomstående skall väll skita i vad vi gjort.. :awsm:

Men för att göra en lång historia kort^^
CP var kungar & LAW var mest nuubs.
CP mergade med LAW för att rädda skinnet på denna döende stam som då var CP's allierade & som stod utan en fungerande ledning.
Det blev fail, sammanslagningen var meningslös då ca 90% av LAW spelarna gav upp eller blev slaktade. (Nuubs?)

Men vissa guldkorn fick vi allt med oxå, ingen nämnd & ingen glömd. ^^
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Men ja, gillar den här tråden. Jag har sjukt mycket minnen från V6, spelmässigt är det nog den roligaste världen evah. Jag lirade dock inte aktivt längre än till maj/juni förra året. Men kul, det hade jag!
 

DeletedUser

Guest
Även jag har mycket roliga minnen från V6=)

Var den världen jag krigade mest nånsin på(när jag väl körde på) och vilka underbara stunder man har fått=)
 

DeletedUser

Guest
CP mergade med LAW för att rädda skinnet på denna döende stam som då var CP's allierade & som stod utan en fungerande ledning.
QUOTE]

Nåväl, riktigt så var det ju inte.
CP & LAW mergade för att vi kunde merga.
Och det roliga var väl att de enda som egentligen behövde räddas var väl Horden. Redan innan mergen låg ju strategin färdig. Vi visste redan att vi skulle slå ut Hordens allierade först. Vilket även gjordes. Sen stod Horden där med långnäsor och undrade varför allt långsamt började gå åt helvete.
Och som grädde på moset gav större delen upp och gjorde en "Tjekan".

Dock hade ju Law några noobs i ledningen som ägnade mer tanke på hur man skulle anfalla allierade än att visa styrka och kriga på riktigt. :D
 
Topp