Lite V6 historia...

DeletedUser

Guest
Well, hur gick det för er? :awsm:

UrbanT vann V8 med totalt överlägsna marginaler. Och alla världar har sina för- och nackdelar, går inte riktigt att jämföra så på det viset.

Vissa föredrar snabbare värld medan andra vill ha en långsam. Det är precis som att jämföra 100 meterslöpare med maraton-löpare.

En maratonlöpare måste inte nödvändigtvis vara bättre än en 100-meterslöpare på 100 meter och tvärtom

Så jag förstår inte ditt resonemang med att jämföra världar så på det viset. Men har vi inte glidit ifrån ämnet nu? V6:s historia handlar tråden om så någon annan får gärna berätta sin version av V6.

Jag står som sagt för oldschool-tiden med V6. Sen om andra vill skryta om sina nya newschool-tiden , får de gärna göra det.

Alla världar har sina rötter och grund. Vill man skippa den gamla tiden när allt började och tycker det är ointressant så gärna för mig :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Som Zonic säger så är det V6 historia vi är intresserade av:)
Vill helst slippa att ta bort inlägg i denna mycket intressanta tråd=)
 

DeletedUser

Guest
Alla världar har sina rötter och grund. Vill man skippa den gamla tiden när allt började och tycker det är ointressant så gärna för mig :rolleyes:

Snarare så att på den tiden var turkjäveln (Clone001) vår diplomat & ledare, men sen kastade han in handuken som vanligt^^
Så de flesta beslut som togs i ett tidigt skede hade turken mest info om, hans syn på det hela lär vi inte få höra på ett bra tag då han är ute & steker 24/7. :(
 

DeletedUser

Guest
UrbanT vann V8 med totalt överlägsna marginaler.
UrbanT vann inte, men dem ledde stort^^
(Ironi.. jag vet att ni tog hem V8)

Så jag förstår inte ditt resonemang med att jämföra världar så på det viset.
Syftar på att det var lättare att kötta på V8.
Det var en värld skapad för offensivt spel & där man inte behövde tänka lika mycket på försvar.
Gratis adlar + snabb rekrytering av trupper = lätt att kötta.

Att vara för offensiv, blev fallet för ett par UrbanT spelare på V11.
Det gäller att behärska både offensivt & defensivt spelsätt.

Ontopic:
Kommer någon ihåg stammen OOOH?
De ville merga med CP, men vi dissade dem. (omg, undvek vi verkligen en merg? :eek:)
Dagen efter gick de flesta till Horden^^
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
UrbanT vann inte, men dem ledde stort^^
(Ironi.. jag vet att ni tog hem V8)


Syftar på att det var lättare att kötta på V8.
Det var en värld skapad för offensivt spel & där man inte behövde tänka lika mycket på försvar.
Gratis adlar + snabb rekrytering av trupper = lätt att kötta.

Att vara för offensiv, blev fallet för ett par UrbanT spelare på V11.
Det gäller att behärska både offensivt & defensivt spelsätt.

Ontopic:
Kommer någon ihåg stammen OOOH?
De ville merga med CP, men vi dissade dem. (omg, undvek vi verkligen en merg? :eek:)
Dagen efter gick de flesta till Horden^^

Vem kommer inte ihåg -OOOH-? Vår allas favoritbombmål Simon Wiberg spelade ju där :D:D
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Älskar att skriva om alla mina små upptåg på olika världar, så kan väl dra "lite kort" om V6 också då :D

Min V6-historia börjar faktiskt inte på V6, utan den börjar på V5. Det är en historia om en liten noob med massa tur som ansågs bättre än vad han var. :) På V5 lärde jag känna TurkTheGreat, eller TTG som man gärna kallar honom för att undvika konfrontationer med islamistiska internetterorister. Vi spelade båda i samma stam på V5, tror bestämt att det var SPANK. Av någon anledning så började vi snacka lite och jag fick tag på hans msn. vi fortsatte där att snacka och blev till slut vänner (ni vet, trivalwars-mässigt sett xD). När V6 startade så frågade han om jag ville vara med i hans stam, Clones. Även en annan trevlig spelare skulle vara med i denna stam, allas våran Jiggen. Båda dessa hade höga tankar om mig, något som på den tiden var helt obefogat! Hur som helst så kom jag med i Clones. Noob som jag var så gick starten dåligt. Jag visste iofs hur man skulle göra, men jag hade inte känslan för det och det mesta blev fel. Dessutom så blev jag utrensad av Mannel... Det slutade med att jag gav upp och en annan trevlig prick som spelade i samma stam som mig fick ta kö. Min ända by internadlades till slut.

Sedan lämnade jag för en tid V6 till sitt öde. Merger skedde, krig utkämpades. När så V6 var nära slutet så frågade Jiggen om jag ville ha ett konto. Och ja, varför inte sa jag. För det är så förstår ni, att hur mycket man än försöker så kan man inte sluta spela tribalwars. Clone046 blev mitt nya nick, och OBA är min specialite :D

Det var nog hela min historia... V6 är helt enkelt den värld där jag lärt mig minst, gjort minst framsteg, fått de största bakslagen och haft som absolut tråkigast. Ändå gillar jag världen <3
 
Topp