Krigsförklaring till LAH

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Inte så svårt att veta när lalandia skickar meddelande till folk i LAH och säger att ni skulle krossa oss snart och om du inte spionerar åt oss kommer vi krossa dig med. Bla bla bla. Och sen berättade dream Evil själv att ni förklarat krig mot oss. Fast inte officiellt.

vad pratar du om?? berättade Dream Evil att GOTH förklarat krig mot er fast inte officiellt?? eller skriver du i fel tråd?? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Det var väl då ett välldans pipande...


Låt oss se detta ur ett spelmässigt perspektiv.

1. VVV adlar LAH, LAH har byar överallt runt GOTH. Så.. jo, vi låter en stam vi inte har allians med att adla byar omkring oss tills vi blir helt omringade.
Verkar skitsmart i förlängningen...

Eller, jag vet. Vi bygger inte trupper och slår sönder våra egna murar och döper om alla byar till "Kom Grannstammar, adla oss."
Eller kanske låta nån annan stam ta all mark omkring oss så kan vi leka simcity i några veckor tills vi blir utadlade.
Annars kanske vi söker att få en balans i området ???
Vet inte, men verkar rätt ologiskt att bara att sitta och titta på.
Dessutom planerades detta långt innan vi ens visste när VVV skulle förklara krig.
Vi förstod dock att VVV tänkte göra det så småningom, men dem förekom oss nu.


2. Låt oss se detta med känslorna och nån tänkt moral om hur man krigar.
Javisst, tragiskt för LAH att de nu måste slåss mot två fronter. Men å andra sidan har dom konspirerat mot både GOTH och VVV.
Så om man nu konspirerar så förbereder man sig för krig, inte sant ???

I förlängningen kan detta antingen leda till en fridsam samhörighet med VVV eller så kommer ett begynnande krig även mot dessa.
Jag vet inte vad som väntar oss. Spelet heter i alla fall tribalWARS sist jag tittade.


So, let's play...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Inte så svårt att veta när lalandia skickar meddelande till folk i LAH och säger att ni skulle krossa oss snart och om du inte spionerar åt oss kommer vi krossa dig med. Bla bla bla. Och sen berättade dream Evil själv att ni förklarat krig mot oss. Fast inte officiellt.

För det första lyckades jag, jag har ju en kille i er ledning. Ni sållade bort ledare i er ledning men har ännu inte sållat bort honom, bra jobbat!

Jag frågade en spelare om detta, då jag haft lite kontakt med honom innan, jag räknade med ett NEJ och att han skulle lägga ut det på forum, och mycket riktigt som jag misstänkte så damp det ner ett gäng brev från LAH-spelare som löd ungefär såhär "Jag kan spionera åt er i utbyte mot att jag blir skonad" Jag tackade nej till dessa förslag pga att jag väntade på det rätta.

Men sedan skriver en kille, högt uppsatt i LAH och frågar ifall han blir skonad om han förser mig med information, vad ska man säga då? Självklart så låter jag han förse med mig information, då både från ert interna och ert externa forum.

Ni kan tycka det är fegt eller vad ni vill, enligt mig ingår den biten också, skulle tro att ni försökt och skulle någon erbjuda er skulle ni inte tacka nej, grejen är dock den, att ni kan inte hota med att krossa någon av oss i V.V.V, för det är ni som blir krossade :)

Dream Evil, sa han till er att vi skulle öppna ett krig mot er innan krigsförklaringen kom? :S Låter inte som D E.
 

DeletedUser

Guest
Jag vill även klargöra en sak.

Vi ville absolut inte ha med GOTH i kriget men vad ska vi göra, inte mycket!

Vi får väl se, det verkar inte bättre än att vi får plocka dom i nästa krig...


MUAHAHA :) *Skämtar*
 

DeletedUser

Guest
För det första lyckades jag, jag har ju en kille i er ledning. Ni sållade bort ledare i er ledning men har ännu inte sållat bort honom, bra jobbat!

Jag frågade en spelare om detta, då jag haft lite kontakt med honom innan, jag räknade med ett NEJ och att han skulle lägga ut det på forum, och mycket riktigt som jag misstänkte så damp det ner ett gäng brev från LAH-spelare som löd ungefär såhär "Jag kan spionera åt er i utbyte mot att jag blir skonad" Jag tackade nej till dessa förslag pga att jag väntade på det rätta.

Men sedan skriver en kille, högt uppsatt i LAH och frågar ifall han blir skonad om han förser mig med information, vad ska man säga då? Självklart så låter jag han förse med mig information, då både från ert interna och ert externa forum.

Ni kan tycka det är fegt eller vad ni vill, enligt mig ingår den biten också, skulle tro att ni försökt och skulle någon erbjuda er skulle ni inte tacka nej, grejen är dock den, att ni kan inte hota med att krossa någon av oss i V.V.V, för det är ni som blir krossade :)

De e inte fegt med spioner,
Stammar får själva skylla sig över vilka dom tar in...
Att ni dessutom hittade en i ledningen som kunde tänka sig att lämna ut känslig information är skickligt :D
 

Naug

Member
Reaktionspoäng
0
Har aldrig klagat på spioner. Det tillhör ju spelet. Det enda jag sa var att vi har ju vetat länge att v.v.v skulle attackera oss. Och att en spion fanns i ledningen visste jag redan innan. Som jag skrev i det gömda forumet fär ett tag sedan. Visste dock inte vem.

Jag klagar inte på att v.v.v attackerar oss. Det var ju väntat. Och att goth skulle göra detsamma är väl ok om man nu inte vågar göra det kriget själv och måste dra igång när v.v.v gör det. Ni har ju haft alla möjligheter att starta detta krig tidigare.

Som sagt det är ett krigsspel, och där kan bara finnas en vinnare. Denna gång är det nog inte oss. För ett 3 fronts krig är inte det lättaste. Men jag önskade att vissa spelare kunde stå vid sitt ord lite mer än vad dem gör. Annars är det bara onödigt att lova saker.

Alla gör ju vad dem tror är bäst för att överleva, tråkigt att vissa spelare säljer sig men så är det ju och har ju alltid varigt.

Lycka nu till, så ska jag nu gå och hälsa på min dotter på sjukhuset.
 

DeletedUser

Guest
Jag vill även klargöra en sak.

Vi ville absolut inte ha med GOTH i kriget men vad ska vi göra, inte mycket!

Vi får väl se, det verkar inte bättre än att vi får plocka dom i nästa krig...


MUAHAHA :) *Skämtar*

Faktum är att vi misstänkte att ni skulle förklara krig i veckan som kommer, men ack så fel vi hade... Hur som helst så är tidpunkten planerad och hade kommit vare sig VVV hade varit med eller inte.

Faktum är att vi i god tid bröt Allians med LAH, sen bröt vi IAP avtalet.
Så vart vi var på väg någonstans tror jag varit ganska uppenbart för LAH att lista ut.
 

DeletedUser

Guest
Jo det var tydligt var ni var på väg, ännu tydligare blev det eftersom dessa handlingar kom efter att vi låg i krig med VVV
 

DeletedUser

Guest
Jo det var tydligt var ni var på väg, ännu tydligare blev det eftersom dessa handlingar kom efter att vi låg i krig med VVV

Nja, knappast. Vi bröt allians avtalet bra mycket tidigare.
runt 11 eller 12 där omkring har jag för mig utan att kolla på datumet i PM vi skickade till er... Och ni har inte legat i krig med VVV sen dess...
 

DeletedUser

Guest
får rätta satanic lite där eftersom det är jag som sitter på både avbrytet från alley till iap och sen ner till inget alls

alliansen bröts den 15/7 18.00 skickat till Ulk Mulken

och iapen bröts 26/7 10,47 skickat till ace39

och är det nån i ledningen i LAH som inte fått detta tilldelat sig så kan jag isf vidarebefodra detta till vederbörande om jag får ett igm om det

om det är före eller efter vvv förklarade krig kan ni sj kolla upp då deras krigsförklaring mot LAH ligger även det här på forumet
 

DeletedUser

Guest
För det första lyckades jag, jag har ju en kille i er ledning. Ni sållade bort ledare i er ledning men har ännu inte sållat bort honom, bra jobbat!

Jag frågade en spelare om detta, då jag haft lite kontakt med honom innan, jag räknade med ett NEJ och att han skulle lägga ut det på forum, och mycket riktigt som jag misstänkte så damp det ner ett gäng brev från LAH-spelare som löd ungefär såhär "Jag kan spionera åt er i utbyte mot att jag blir skonad" Jag tackade nej till dessa förslag pga att jag väntade på det rätta.

Men sedan skriver en kille, högt uppsatt i LAH och frågar ifall han blir skonad om han förser mig med information, vad ska man säga då? Självklart så låter jag han förse med mig information, då både från ert interna och ert externa forum.

Ni kan tycka det är fegt eller vad ni vill, enligt mig ingår den biten också, skulle tro att ni försökt och skulle någon erbjuda er skulle ni inte tacka nej, grejen är dock den, att ni kan inte hota med att krossa någon av oss i V.V.V, för det är ni som blir krossade :)


Utmärkt strategi, kan inte säga annat än bra jobbat Lalandia

Blir alltid lika fascinerad hur lite lojalitet det finns inom vissa stammar.
Själv skulle jag hellre gå under med stammen än att överge den i ett kris läge.

//Drien
 

DeletedUser

Guest
får rätta satanic lite där eftersom det är jag som sitter på både avbrytet från alley till iap och sen ner till inget alls

alliansen bröts den 15/7 18.00 skickat till Ulk Mulken

och iapen bröts 26/7 10,47 skickat till ace39

och är det nån i ledningen i LAH som inte fått detta tilldelat sig så kan jag isf vidarebefodra detta till vederbörande om jag får ett igm om det

om det är före eller efter vvv förklarade krig kan ni sj kolla upp då deras krigsförklaring mot LAH ligger även det här på forumet

Man tackar, kul att få läsa korrekt information som omväxling :D
 

DeletedUser

Guest
lol nåja hade lah sett va goth var för folk i v3 så hade de vetat vad som var påväg

ursäkta mig henrik men har jag på något sätt backstabbat dig eller suttit å ljugit för dig?


om nu fallet är så att jag inte gjort det (vilket jag med rent samvete kan säga att jag inte gjort) så vill jag isf ha en ursäkt för ditt klumpiga påhopp

försöker faktiskt och köra så rent spel jag bara kan iom att jag sitter på den post jag sitter på "diplomat"
 

DeletedUser

Guest
*host* *host* tillbaka till ämnet...

Sätter ni i LAH upp mycket till motstånd eller är det mera "adla en by långt här ifrån strategin" ?:D
 

Naug

Member
Reaktionspoäng
0
Hade varit en sak om en stam anfaller oss. Men när 3 stammar anfaller samtidigt är det inte så lätt. Men men så är det ju.
Man får väl göra vad man kan eller har tid med
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
ursäkta mig henrik men har jag på något sätt backstabbat dig eller suttit å ljugit för dig?


om nu fallet är så att jag inte gjort det (vilket jag med rent samvete kan säga att jag inte gjort) så vill jag isf ha en ursäkt för ditt klumpiga påhopp

försöker faktiskt och köra så rent spel jag bara kan iom att jag sitter på den post jag sitter på "diplomat"

host host, skulle passa bra som diplomat i goth då. *vänta tills någon förklarar krig - oj LAH har vvv på sig, ffs anfall!!!!*

klart ja kan också föra krig på de sättet, fast kanske int så ni krigar. ja menar varför ge LAH en 1-1?
 

DeletedUser

Guest
Hade varit en sak om en stam anfaller oss. Men när 3 stammar anfaller samtidigt är det inte så lätt. Men men så är det ju.
Man får väl göra vad man kan eller har tid med

host host,

Jo de stämmer helt klart...
Att de e sommartid med fint väder ute gör ju inte saken bättre heller :D
 

DeletedUser

Guest
Jag vill även klargöra en sak.

Vi ville absolut inte ha med GOTH i kriget men vad ska vi göra, inte mycket!

Vi får väl se, det verkar inte bättre än att vi får plocka dom i nästa krig...


MUAHAHA :) *Skämtar*

Skämt o Skämt!?!?!?!
Verkar som nästa krig redan är planerat för V.V.V
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp