Krigsförklaring Ni! mot MASH

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Vi har ju redan börjat, vi har väl snart 15 byar eller nåt ( 3 av dem har jag tagit). Efter att ha sagt det väntar jag ännu mer attacker..
 

DeletedUser

Guest
allt kan hända i krig :) som jag sa förut, Högmod går före fall gäller även oss i Ni! att tänka på
 

klemmpa

Member
Reaktionspoäng
0
Vi har ju redan börjat, vi har väl snart 15 byar eller nåt ( 3 av dem har jag tagit). Efter att ha sagt det väntar jag ännu mer attacker..

ot: haha kanske det u never know until its to late?:rolleyes:

on topic: Jag kommer säkerligen kunna norpa ett par byar (hoppas jag) , Brutus är ett roligt motstånd :p
 

DeletedUser

Guest
Du har säkert helt rätt :)

Men tar vi kolonin får vi säkert ett bättre läga att kriga på mot MASH:cool:

Det skulle jag vilja iaf , det vore sjukt kul ;)

Förr eller senare lär mash slå sig igenom stammarna som ligger iväg då kan ni nog få ett roligt frontkrig också
 

DeletedUser

Guest
ett gammlt talesätt... hehe:p


nu har du ju ngt att fundera på också hehe:p
 

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Det är ju inte riktig så att NI! har ett bra slagläge mot MASH heller....;)

Själv har man ca 50 timmar till närmaste MASH by , så att säga att det bara är kolonier är inget argument :cool:
Vad yrar du om? ;) Ni! har självklart ett utmärkt slagläge mot Mashkolonier då dessa ligger nära Ni och då Ni! har många fler byar i området!
Dömmer du hela stammens läge efter ditt eget så är du nog fel på det....
Om Ni! haft kolonier nära Mash riktiga område så hade dessa varit borta för längesedan!

Om ni! är lika dåliga på att kriga som vissa där är på att använda svenska språket så bör ni! kanske ägna mer tid åt högstadiet i stället för att leka med de stora grabbarna/tjejerna! :D
 
Senast ändrad:

klemmpa

Member
Reaktionspoäng
0
Vad yrar du om? ;) Ni! har självklart ett utmärkt slagläge mot Mashkolonier då dessa ligger nära Ni och då Ni! har många fler byar i området!
Dömmer du hela stammens läge efter ditt eget så är du nog fel på det....
Om Ni! haft kolonier nära Mash riktiga område så hade dessa varit borta för längesedan!

Om ni! är lika dåliga på att kriga som vissa där är på att använda svenska språket så bör ni! kanske ägna mer tid åt högstadiet i stället för att leka med de stora grabbarna/tjejerna! :D

Vist vi har byar nära kolonierna , men jag sa inte att jag dömde hela stammens läge efter mitt eget? Jag sa att många av oss inte var så nära som du verkar tro...

sen får du smutskasta mig hur mycket du vill för jag vet/kan redan svenska och sen handlade tråden om MAH vs NI! och inte hurvida någon behöver gå mer i skolan.
 

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Vist vi har byar nära kolonierna , men jag sa inte att jag dömde hela stammens läge efter mitt eget? Jag sa att många av oss inte var så nära som du verkar tro...

sen får du smutskasta mig hur mycket du vill för jag vet/kan redan svenska och sen handlade tråden om MAH vs NI! och inte hurvida någon behöver gå mer i skolan.
Menade absolut inte dig, tråkigt om du trodde det... Jag kommenterade några andra inlägg, kunde klart varit tydligare om den saken...

Forumet handlar om politik, propaganda och att fiska efter vissa fakta mellan raderna och vid sidan om topic, kan därför inte anses fel! Sen att ni verkar värva en del folk som ligger off är ju oxå intressant! :cool:
 

DeletedUser

Guest
hrm... Mash är den äldsta stammen på servern t.o.m. några timmar äldre än solace! De har överlevt 3-4 stammar av Ni´s kaliber samtidigt innan och det skulle förvåna mig om de inte gör det nu oxå! ;) Problemet är avstånden och att ST2 ligger i vägen för att det ska kunna bli något riktigt köttande...:cool:
Verkar inte som Ni! är medvetna om att det bara är några få Mashspelare som har slagläge mot dem p.g.a. lite offkolonier. Sorry, var bara tvungen att berätta sanningen om detta s.k. krig!

Well, avståndet är ett precis lika stort problem för oss! Det är inte lätt att försöka adla byar och hinna deffa upp dem när det tar 50 timmar med adel och 20 timmar att skicka assistans!

Samma problem gäller såklart båda stammarna!
 

DeletedUser

Guest
Om ni! är lika dåliga på att kriga som vissa där är på att använda svenska språket så bör ni! kanske ägna mer tid åt högstadiet i stället för att leka med de stora grabbarna/tjejerna! :D

Vi är Noobs som inte vet hur man krigar, men om du syftar på amana så är det ingen medlem i Ni! vad jag vet.
 

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Well, avståndet är ett precis lika stort problem för oss! Det är inte lätt att försöka adla byar och hinna deffa upp dem när det tar 50 timmar med adel och 20 timmar att skicka assistans!

Samma problem gäller såklart båda stammarna!
ok jag drar det en sista gång sen ger jag upp... :eek:
Jag tar det i liten skala så det blir enklare.
Om Mash har en koloni bestående av en by i närheten av Ni! som består av 30 byar (fortfarande liten skala). 10st ni! byar ligger relativt nära, 10-50 timmar med adel. Medan närmsta Mash by har 3 dygn dit med adel (fortfarande liten skala) Ni! har kanske12 offbyar att angripa den ensamma Mashbyn med. Man kan naturligtvis minera byn om man har tillräckligt med deff att sätta in. Men nu råkar det vara så att samtidigt som _Mash har kolonier att skydda så är de i krig mot St2 och Kont. Dessa har naturligtvis oxå offtrupper som Mash måste skydda sig mot. Det logiska är därför att man ger upp en del byar i kolonierna för att spara sitt deff. Ni! har alltså en klar fördel av sin position av större närhet till Mash kolonier, att påstå något annat är inte så smart då alla som begriper spelet vet sanningen! ;)
 
Senast ändrad:

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Den där "lilla" kolinin består av cirka 400 byar. Sen är det inte så långt som du tror från era byar på k 65 heller så nu tycker jag att ni ska sluta klaga om det. Jag kan gå med på att vi har ett litet övertag på grund av det men en så bra stam som MASH borde klara av det. Kan även förstå att det är lite tufft att ha tre stammar på sig men thats life, inte alltid rättvist..
 

znize

Member
Reaktionspoäng
0
Den där "lilla" kolinin består av cirka 400 byar. Sen är det inte så långt som du tror från era byar på k 65 heller så nu tycker jag att ni ska sluta klaga om det. Jag kan gå med på att vi har ett litet övertag på grund av det men en så bra stam som MASH borde klara av det. Kan även förstå att det är lite tufft att ha tre stammar på sig men thats life, inte alltid rättvist..

hm, vi klagar inte? Persifal är inte med i MASH...
Utan persi försöker nog se det från ett så objektivt synsätt som det bara går (trots att vi vet var han har sitt hjärta!)

Ni! och gänget bankar på lite smått...
Vi kommer att ta tag i er efter ST2 är klara! :cool:
 

DeletedUser

Guest
hm, vi klagar inte? Persifal är inte med i MASH...
Utan persi försöker nog se det från ett så objektivt synsätt som det bara går (trots att vi vet var han har sitt hjärta!)

Ni! och gänget bankar på lite smått...
Vi kommer att ta tag i er efter ST2 är klara! :cool:

Det räknar vi med! :D
 

DeletedUser

Guest
ok jag drar det en sista gång sen ger jag upp... :eek:
Jag tar det i liten skala så det blir enklare.
Om Mash har en koloni bestående av en by i närheten av Ni! som består av 30 byar (fortfarande liten skala). 10st ni! byar ligger relativt nära, 10-50 timmar med adel. Medan närmsta Mash by har 3 dygn dit med adel (fortfarande liten skala) Ni! har kanske12 offbyar att angripa den ensamma Mashbyn med. Man kan naturligtvis minera byn om man har tillräckligt med deff att sätta in. Men nu råkar det vara så att samtidigt som _Mash har kolonier att skydda så är de i krig mot St2 och Kont. Dessa har naturligtvis oxå offtrupper som Mash måste skydda sig mot. Det logiska är därför att man ger upp en del byar i kolonierna för att spara sitt deff. Ni! har alltså en klar fördel av sin position av större närhet till Mash kolonier, att påstå något annat är inte så smart då alla som begriper spelet vet sanningen! ;)

Självklart om du syftar på de byar som ligger ensamma, men de byarna är ju bara småpotatis. Det intressanta är den lite större kolonin som upptar en stor del av K85. Det är den som är svår att nå pga avståndet, och MASH har precis lika svårt att slå på oss där nere pga samma avstånd. Att komma åt MASH koloni på K85 från vår kritiska massa på K84, det är däri utmaningen ligger.
 

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Självklart om du syftar på de byar som ligger ensamma, men de byarna är ju bara småpotatis. Det intressanta är den lite större kolonin som upptar en stor del av K85. Det är den som är svår att nå pga avståndet, och MASH har precis lika svårt att slå på oss där nere pga samma avstånd. Att komma åt MASH koloni på K85 från vår kritiska massa på K84, det är däri utmaningen ligger.
Ja det var den större kolonin jag syftade på. Att jag gjorde om den till en by (vilket jag skrev på många ställen) var för att matten skulle bli enklare. Bara att kolla på kartan så ser man att Ni! har betydligt närmare till den! Det är som att jämföra med hur en större stam slår på en mindre. Med den skillnaden att i detta fall har inte Mash fördel av god moral som en mindre stam oftast har, tvärtom! Om Mash bara haft kriget mot Ni! att tänka på så kunde man supporta kolonin från norr och då hade det förmodligen varit fördel Mash istället. Nu tvingas man att behålla deffet hemma p.g.a. St2 m.fl. vilket gör saken lättare för Ni! Men visst ekvationen blir besvärligare ju fler byar det rör sig om. Lösningen får ni själva komma på! ;)
 
Topp