Krig

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Vet ej, men de ser ej ut som krig via stats iaf. Kanske ett skenkrig för att förbluffa de riktiga målet? Frågorna är många, svaren är få.

Side 1:
Tribes: Ecalos
Players:

Side 2:
Tribes: V.V.V
Players:

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 16
Sida 2: 16
Skillnad: 0

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1
Sida 2: 1
Skillnad: 0

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 150,846
Sida 2: 144,593
Skillnad: 6,253

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 9,690
Sida 2: 7,540
Skillnad: 2,150

image.php
 

DeletedUser

Guest
Vet ej, men de ser ej ut som krig via stats iaf.

Nej vadå ? Det är ju en rafflande duell. Jämn och spännande med 1-1 i byar. Dock har Ecalos tagit ledingen på poäng med 2.150.

Om denna tendens (med 2.150 poäng/ per dygn) håller i sig är V.V.V besegrade år 2087 (61.260.533/2.150= 28.493 dygn/365=78 år).:D
 

DeletedUser

Guest
Nej vadå ? Det är ju en rafflande duell. Jämn och spännande med 1-1 i byar. Dock har Ecalos tagit ledingen på poäng med 2.150.

Om denna tendens (med 2.150 poäng/ per dygn) håller i sig är V.V.V besegrade år 2087 (61.260.533/2.150= 28.493 dygn/365=78 år).:D

78 år av krig:eek: Låter som att värld 4 kan bli en spännande värld :eek:
 

DeletedUser

Guest
hihi

Ni får ha i åtanke att vissa av oss i ecalos har ungefär 60 timmars restid till närmsta by så det kan bli en väldigt lång startsträcka på detta krig.
 

DeletedUser

Guest
78 år av krig:eek: Låter som att värld 4 kan bli en spännande värld :eek:

Ja det hade kunnat bli det om vi hade fått möjlighet att kämpa med rent spel och inte som nu bli utsatt för ett mycket underligt tilltag, alternativt ett stort misstag av spelets administratörer.

Vi hade stor respekt för v.v.v och såg fram emot en kul, häftig och spännande fight men när administratörerna i spelet griper in och tar sida för ena parten går det tyvär inte att genomföra ett krig.

Vad som hänt är att Ecalos hade påbörjat en större attack mot v.v.v där våra spelare skickat anfall som ingick i en större och koordinerad insats när admin går in och tar bort våra attacker.

Detta agerande motiveras med att det är ett straff för att en av våra spelare anfallit samma spelare i V4 och V6. Aggressioner får som bekant inte föras över mellan världar vilket är helt ok, Sympatiserar med den regeln.

Men:

Den spelare som vi eventuellet gjort fel mot:

  • Är inte med i vvv
  • Har inte något med kriget att göra överhuvudtaget

Och straffet för detta är då att man stoppar vissa av våra attacker (inte få utan många) i ett större koordinerat massanfall.

Det står inte alls i proportion och det är inte utan att man tyvär får en otäck känsla av partiskhet. Vi förstår helt enkelt inte varför man från speladministratörerna ska gå in och agera på ett sätt som förstör våra möjligheter att föra krig mot v.v.v.

Fanns det inga andra sanktioner man kunnat tänka sig ?
Och varför sanktionera just våra attacker mot v.v.v ?

Om man inte kan lita på att administratörerna i ett spel är opartiska går det faktiskt inte att spela spelet.

Vi tar oss nu en funderare i Ecalos på hur vi ska agera men vi ser det inte som meningsfullt att föra krig mot v.v.v under de här förutsättningarna.

:(
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Skandal

vf ska hela stammen drabbas om en spelare gjorde ett litet misstag?
 

Bushdoctor

Member
Reaktionspoäng
0
Ska jag vara ärlig så tycker jag att det är dags att admin tar sig i kragen nu...det har varit väldigt många underliga beslut och bestraffningar på sista tiden...
 

DeletedUser

Guest
Ska jag vara ärlig så tycker jag att det är dags att admin tar sig i kragen nu...det har varit väldigt många underliga beslut och bestraffningar på sista tiden...

Enligt allias så är anledningen överförda agressioner från annan värld, Varför ska man inte få anfalla samma spelare på fler än en värld?
Eller har han bokstavligen uttryckt att "gu vad skönt att adla samma kille igen!" eller "ska hämnas från vX!" ???

Sen att hela stammen straffas är ju ännu mer underbart! xD


Ni gör ett jätte jobb men ibland är inte bestrafningarna skal enliga eller befogade. Gillar inte att klaga och vill inte se det här som klagomål heller, tillrättavisning eller hjälp kanske.

Ser fram emot att få all fakta i fallet (som är relevant för forumet) läggas ut satt man förstår i vad beslutet togs!

//Smurf
 

DeletedUser

Guest
Får väl hoppas admins "orkar" förklara sig och hoppas också att de kan förklara sig på ett väldigt bra sätt.

Att stoppa attacker för att de går mot samma spelare som man anfaller i nån annan värld är ju också rätt underligt, så jag t ex som var/är i krig med halva v2 får inte anfalla nån av dom i nån annan värld?? jaha då var det ju stor ide att fortsätta lira...

Om man nu uttalat hade sagt att man anföll en speciell lirare pga nått som hänt på en annan värld vore det ju en annan sak, men så verkar det ju inte vara här...
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Finns ingen mening att förklara mitt agerande.

Han fick ett standardstaff. En vanlig varning om det bara är verbalt. En varning och borttagna anfall om man har utfört eller utför ett anfall mot en spelare från en annan värld. Borttagna anfall = straffet.

Observera, hela stammen blev inte av med sina anfall, enbart en spelare.

Detta är inte upp till diskussion och tråden kommer låsas om den fortsätter i detta spår. Det tillhör i en supportbegäran och inte på forumet.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Hmm Hmm, alias nu är de gamla YY och VVV som tog och förlora en by var.

Sen när jag och bush satt o tänkte samma sak är nog mest för "varför ska ecalos anfalla när inte hela stammen når fram"

Nåväl, de känns som ett litet drag utav er. Få se om det stämmer eller om ni verkligen tänkt köra över VVV. (lär ju VVV byarna stå deffade, de ni kan ta iaf - alla "tecken" tyder på en sak :) )

OF ; Om ja anfaller fiende i v4, sen är de samma fiende i v6 då blir man ej straffad?

OT ; Vill gärna se ob och byar byta ägare ;)
 

DeletedUser

Guest
Alias skrev: Vad som hänt är att Ecalos hade påbörjat en större attack mot v.v.v där våra spelare skickat anfall som ingick i en större och koordinerad insats när admin går in och tar bort våra attacker.

Nino skrev:Observera, hela stammen blev inte av med sina anfall, enbart en spelare.

så jag undrar vem talar sanning?
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
action cancel_commands
player_id 144841
id_4693737 on
id_4693740 on
id_4693743 on
id_4693749 on
id_4693754 on
id_4693758 on
id_4693766 on
id_4693777 on
id_4693787 on
id_4693792 on
id_4693801 on
id_4693802 on
id_4693804 on
id_4693808 on
id_4693809 on
id_4693813 on
id_4693816 on
id_4693817 on
id_4693821 on
id_4693823 on
id_4693826 on
id_4693828 on

Spelare: rus***
player_id: 144841

En hel stam har säkert inte så lite anfall för den delen heller.

NU är detta slutdiskuterat. Nu har jag till och med visat sådant ni inte skall se. Allt här efter, som inte går i ONTOPIC, kommer bli borttaget.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Finns ingen mening att förklara mitt agerande.

Han fick ett standardstaff. En vanlig varning om det bara är verbalt. En varning och borttagna anfall om man har utfört eller utför ett anfall mot en spelare från en annan värld. Borttagna anfall = straffet.

Observera, hela stammen blev inte av med sina anfall, enbart en spelare.

Detta är inte upp till diskussion och tråden kommer låsas om den fortsätter i detta spår. Det tillhör i en supportbegäran och inte på forumet.

Förstår och accepterar att tråden kommer att stängas efter detta men tyvär Nino är du helt fel ute.

1. Påståendet att "stammen inte blev av med sina anfall utan enbart en spelare" är sant men effekten är att hela stammen drabbas. Vad tror du händer med den def som v.v.v skickat till de mål dit anfallen var på väg ? Jo de fördelas naturligtvis om t.ex till de byar dit övriga anfall är på väg. D.v.s vi andra i stammen drabbas.Jag tror att du mycket väl vet detta men att du struntat i dom konsekvenserna.

Suck!:(

Jaja, shit happens, får väl acceptera detta och köra vidare. Ställningen har nu gått från 1-1 till 2-2. :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
men kom igen nu 23 borttagna attacker är ju inget att grina för...
på alias lät det mer som 1-2k attacker som blivit borttagna...

Jag kanske inte uttryckte mig helt tydligt men har aldrig påstått att det var 1-2k attacker som blivit borttagna. Men när det skedde var bilden inte helt klar när attacker helt plötsligt bara försvann. Men nu fokuserar vi på kriget istället.
 

DeletedUser

Guest
on topic!
Vi ser fram om det 80 åriga kriget som startat :)
Kul att ni inte lägger ner för detta!
 
Topp