Krav för att vinna V13

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Om inte jag minns fel så var väl första kriget mellan cola och dessa hemska streckkoderna hyfsat jämt och egentligen kunde slutat hur som helst? Nu slutade det dock med att cola förlorade, streckkoderna visade sig vara snäppet bättre och förde en smartare diplomati. Om det nu är så att det är samma spelare i båda cola stammar och som numera börjat skälla till höger och vänster över spioner, mergande och det oh så usla tw teamet så känns det i min näsa mest som lukten av dåliga förlorare. Dessa faktorer är en stor del av spelet så ta lärdom av nederlaget och ta med det till nästa värld istället, skaffa egna spioner och använd de diplomatiska erfarenheterna på ett bra sätt. Det går knappast beskylla strecken eller tw teamet för den sakens skull heller för något ni själva misslyckats med?

Att sen i hettan av frustration göra barbarer av era konton eller vad det nu är ni ställt till med är ju bara impulsivt och dumt... Knappast så ni underlättar bekämpandet av den nya storstammen, läste i något inlägg om att misstänktes vara dålig stämning där pga de dumma före detta spionerna. Det är ju ett gyllene läge som i sådana fall kunde utnyttjats i kampen mot dem.... men nej vi lägger ner istället och skäller på allmäna forumet och visar vilka dåliga förlorare vi är.

Nu när gränsen för poängen som krävs verkar ha höjts igen (vilket enligt mig var ett bra beslut) hoppas jag att de som finns kvar lyckas organisera något så die verkligen får kämpa sig fram!
 

DeletedUser

Guest
llllll och LoL har alltid spelat smart, deras diplomati har varit exemplarisk har aldrig sagt något annat heller. Den jag är förbannad på är tw teamet efter deras dåliga beslut som de tar hela tiden. Hade dock hellre sett en match mellan llll och LoL men tyvärr avgörs nästan alla världar i dagens läge med merge så blir lite tråkigt ändå.
 

DeletedUser

Guest
Var ju inte roligt förut när forumsmoderaterna bannade Colas (gamla) ledning plus en del spelare. Fanns ingen anledning till det så jag misstänker att v13 externa inte var helt opartiskt och att de istället ställde sig bakom lllll. Är absolut inte llll fel, det är det inkompetenta tw ledning fel som verkar kunna köpas eller vad man ska säga. Jag vart själv avstängd i flera månader på grund av detta.
 

DeletedUser

Guest
Var ju inte roligt förut när forumsmoderaterna bannade Colas (gamla) ledning plus en del spelare. Fanns ingen anledning till det så jag misstänker att v13 externa inte var helt opartiskt och att de istället ställde sig bakom lllll. Är absolut inte llll fel, det är det inkompetenta tw ledning fel som verkar kunna köpas eller vad man ska säga. Jag vart själv avstängd i flera månader på grund av detta.

Ricke,
Du och en till uppförde er väldigt dåligt mot moden och gaffel, Vill inte ta upp ett av orden .
Och det fanns många anledningar,

Sen va gör det för skilnad om vinsten är 50 mile eller 100 mile för dom som inte är med Die.?

Kommer Die. upp i 50 mille av världen är den död så att det inte går att göra nåt mot Die., samma med 40 mille, enda skilnaden är att vi kanse vinner världen när det finns några spelare kvar istälet för att adla 50 mille BB byar,

SÅ förstår inte vad vissa klagar på målet för om ni ska vända deta är det ju nu ni måste göra det, för sen är det kört oavset gränsen för vinns är,
 

DeletedUser

Guest
Ricke,
Du och en till uppförde er väldigt dåligt mot moden och gaffel, Vill inte ta upp ett av orden .
Och det fanns många anledningar,

Sen va gör det för skilnad om vinsten är 50 mile eller 100 mile för dom som inte är med Die.?

Kommer Die. upp i 50 mille av världen är den död så att det inte går att göra nåt mot Die., samma med 40 mille, enda skilnaden är att vi kanse vinner världen när det finns några spelare kvar istälet för att adla 50 mille BB byar,

SÅ förstår inte vad vissa klagar på målet för om ni ska vända deta är det ju nu ni måste göra det, för sen är det kört oavset gränsen för vinns är,

Dempa du är ju med i Die så klart detta är bra för dig, var ju du som skickade ett brev till Gaffel så detta ändrades....
 

DeletedUser

Guest
tbs, varför e du så mot detta ? skulle inte du sluta så vad spelar det för roll egentligen för dej ?
Vi vänder detta nu och ger die lite smisk så kan vi stänga världen istället, går faktiskt riktigt bra för mej mot dom.
 

DeletedUser

Guest
Jag har slutat men det säger inte att jag slutar skriva här ett tag till. Jag har redan sagt vad som dåligt med detta.
 

DeletedUser

Guest
Bra jobb Gaffel (eller vem som tog detta beslutet). Att ändra på något sånt här och visa att man inte är helt inkompetent och faktiskt ser att för det första är världen avgjord så att säga och för det andra att ingen tjänar på att Die. ska vara tvungna att adla massa rim-spelare / 2k-barbs när alla som kan göra motstånd är bortadlade.

Tumme upp för att ni börjat visa att ni är lite kloka. Och Ricke, tror du ärligt att någon/några stammar kan störta Die.? Om du gör det är det ärligt talat värre än vad jag först trodde om dig... Om du däremot inte tror det så är du alltså bara ute efter att vara destruktiv, att förstöra. Är du avundsjuk måntro?
Stinker dålig förlorare lång väg här!

Sen vill jag passa på att heja lite på min favoritapa när jag ändå är här på besök, heja heja! :)
 

n3apower

Member
Reaktionspoäng
0

Tackar för att du lyssnade på oss.
Visst okej, 50miljoner är inte det värsta, men själv anser jag att om Die tar 50 miljoner, så släpper även jag dem som vinnare..
Kom inte och tro att ni ska vinna pga att ni merga.. Även efter mergen skall ni få kämpa, sommar eller ej, lägg in fler växlar :)
 

DeletedUser

Guest
Tackar för att du lyssnade på oss.
Visst okej, 50miljoner är inte det värsta, men själv anser jag att om Die tar 50 miljoner, så släpper även jag dem som vinnare..
Kom inte och tro att ni ska vinna pga att ni merga.. Även efter mergen skall ni få kämpa, sommar eller ej, lägg in fler växlar :)

känns lite som att det gnälls på fel saker, varför lägger ni inte ned eran tid på att ta ned Die. innan dem når gränsen istället för att gnälla vart gränsen ska ligga?
 

robz91

Member
Reaktionspoäng
0
känns lite som att det gnälls på fel saker, varför lägger ni inte ned eran tid på att ta ned Die. innan dem når gränsen istället för att gnälla vart gränsen ska ligga?

Drf det finns fortfarande spelare som inte är med i Die. ifrån gamla lol och llll när dem går med lär de få runt 1-2 miljoner till det skulle räcka med att dem bara tar barbarbyar i rask takt och vinna utan problem :) när det bara fattas 5 mille.. 15 mille däremot så har vi iaf lite tid o göra motstånd... :)
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Man kan säga vad man vill om de ändrade reglerna, men faktum är att de har sänkt kraven och det är väll bara att tugga i sig.

Jag kommer att stanna och slåss på V13 oavsett, pga att jag inte enbart spelar för att vinna, utan även spelar för att kämpa och hålla ihop med min stam till det bittra slutet.

Saker som detta gör dock att jag kommer att lämna .se och Tribalwars efter V13 på grund av att TW-Teamet och InnoGames själva verkar förlorat perspektivet på vad Tribalwars handlar om, och att de är redo att punktera den spelglädje som faktiskt har överlevt sedan start.

För att ge en hint om vad jag menar så säger jag helt kort att det handlar om bra mycket mer än att vinna världar och en liten slatt premiumpoäng.
Att skapa en stam, att kämpa ihop, bygga upp en strategi som kan bära en fler år fram i tiden tillsammans för att mötas i en avgörande strid och mäta sina krafter - spelare mot spelare, stam mot stam är en ganska stor del i spelet.
Man bygger ju faktiskt upp någonting större än byar i Tribalwars. Vad annars är det som gör att spelare väljer att stanna och slåss in i det bittra slutet, mot övermäktiga fiender med vetskapen att de kommer att förlora i sista änden?

När målet är 100 mille, och 60% av målet kapas bort medan extremt mycket fortfarande kan hända är dock att könsstympa hela spelet.

Det finns mycket att ta med i beräkningen innan man tar ett beslut som dödar en värld som många satsat massor av tid och resurser på, vilket InnoGames tydligen har missat.
Vad skulle kunnat hänt om ett par nyckelspelare i Die. hade trillat bort av en eller annan anledning exempelvis?
När avgörandet om världen fortfarande hänger på en så pass tunn tråd så anser jag att det är allt för tidigt att döda världen genom att kapa bort en stor del av det tidigare uppsatta målet.

Nä, jag kommer att stanna kvar tills jag blivit bortadlad, men sedan får det vara nog, då .se tydligen börjar värdesätta stängningen av världar högre än att behålla spelglädjen.

Tack för ordet!
 

DeletedUser

Guest
Man kan säga vad man vill om de ändrade reglerna, men faktum är att de har sänkt kraven och det är väll bara att tugga i sig.

Jag kommer att stanna och slåss på V13 oavsett, pga att jag inte enbart spelar för att vinna, utan även spelar för att kämpa och hålla ihop med min stam till det bittra slutet.

Saker som detta gör dock att jag kommer att lämna .se och Tribalwars efter V13 på grund av att TW-Teamet och InnoGames själva verkar förlorat perspektivet på vad Tribalwars handlar om, och att de är redo att punktera den spelglädje som faktiskt har överlevt sedan start.

För att ge en hint om vad jag menar så säger jag helt kort att det handlar om bra mycket mer än att vinna världar och en liten slatt premiumpoäng.
Att skapa en stam, att kämpa ihop, bygga upp en strategi som kan bära en fler år fram i tiden tillsammans för att mötas i en avgörande strid och mäta sina krafter - spelare mot spelare, stam mot stam är en ganska stor del i spelet.
Man bygger ju faktiskt upp någonting större än byar i Tribalwars. Vad annars är det som gör att spelare väljer att stanna och slåss in i det bittra slutet, mot övermäktiga fiender med vetskapen att de kommer att förlora i sista änden?

När målet är 100 mille, och 60% av målet kapas bort medan extremt mycket fortfarande kan hända är dock att könsstympa hela spelet.

Det finns mycket att ta med i beräkningen innan man tar ett beslut som dödar en värld som många satsat massor av tid och resurser på, vilket InnoGames tydligen har missat.
Vad skulle kunnat hänt om ett par nyckelspelare i Die. hade trillat bort av en eller annan anledning exempelvis?
När avgörandet om världen fortfarande hänger på en så pass tunn tråd så anser jag att det är allt för tidigt att döda världen genom att kapa bort en stor del av det tidigare uppsatta målet.

Nä, jag kommer att stanna kvar tills jag blivit bortadlad, men sedan får det vara nog, då .se tydligen börjar värdesätta stängningen av världar högre än att behålla spelglädjen.

Tack för ordet!

+1.

Minns tiden då man spelade utan att man ens tänkte på att vinna världen,
utan att man tyckte strategi och diplomati va kul. Mycket som salami är inne på.
Skulle vilja ha tillbaka den delen av tw. När man slog samman stammar för att möta en större fiende.
Inte för att världen skulle vinnas snabbare.

När man ser tillbaka så ångrar jag att jag sluta v3,
då den världen fortfarande är igång och inte avgjort, och den är så stor som den är.

Ja till nya grafiken och tw på den biten,
nej till att man ska kunna stänga en värld och "vinna" efter 8 månader.

Sätt 100% spelar byar för vinst, innan de har man ju inte vunnit,
för man ska ju ändå besegra fienden. Och är de en spelare på 100poäng så är han fortfarande en fiende.
Okej att stänga nyreg. vid 75%.

"Jesus walked on water, but he didn´t merge"/ Nos
 

DeletedUser

Guest
En fråga.

När poängen för vinst uppnås. Kommer världen att stängas direkt eller kommer det att bli som på alla andra världar?
Alltså en lång väntetid tills alla andra världar som håller på att invänta EG är klara.

Annars så kommer ni i TW teamet att gå emot era egna beslut. 2 världar kan ju inte avslutas samtidigt enligt er.

Nu e jag på inget sätt ute efter att sätta V13 på pottkanten och väntelistan.
Men på V7 så e vi tvugna att adla mot moralen i ytterligare 5 månader. Trots att dominansen är total.

Men som TW teamet har sagt..... 2 världar kan inte stängas samtidigt.
 

DeletedUser

Guest
Man ska hålla det i 1 månad

Tackar för svaret.

Då vill passa på att gratta vinnarna av V13 om/när det är klart.

Och jag vill även passa på att sparka Nino och hans crew på p****n. För att dom inte är konsekventa
när det kommer till EG. 2 världar kan inte stänga samtidigt my a*s!
 

DeletedUser

Guest
Vill lägga en berömande hanklapp på DIE här, känner att det behövs.

De lurade oss allihop totalt, där i början såg det ut som de aldrig skulle klara av det, när det fanns några som verkligen gav järnet en chans.

Men nu är jag bara nästan imponerad av deras storslagna glans.

Men som en berömdhet en gång sade, dock besudlades farhågorna från tidig start på världen. Beklagligt för utvecklingen utav lands spelarna inom världs spelet TW.

Det är därför med en bekymrad tanke som jag nu ser de här spelarna lämna .se för .com, det gör mig inte personligen något men spelupplevelsen kommer säkerligen bli betydligt mer forntids känsla. Så som TW var i begynnelsen. Där den var en sann upplevelse och en vandring på den smala stigen.

Så med facit i hand har det varit på tok för många plankningar och det ska bli en mycket intressant kommande storsatsning från folket. Jag önskar dom som vanligt al välgång och lycka.
 
Senast redigerad av en moderator:

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Är det bara jag som tycker att det vore intressant med en respons från InnoGames talesmän på reaktionerna de fick i denna frågan?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp