Krav för att vinna V13

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Lite trist är det att det vart Tribal Merges istället för Tribal Wars men som Rollergirl tidigare skrivit, v13 är så gott som död nu ändå. Att sänka kraven för att vinna världen gör att man snabbare kan starta en ny värld där inställningarna är att man kan köpa saker för sina prems. Bra affärsplan eller inte?
 

DeletedUser

Guest
53 mille e rank 1-40, dvs att det är inkluderat die

Dåså, då får jag beräkningarna att gå ihop. Tack för klargörandet. :)

Med det ur världen tänker jag bara kommentera att det är ett tråkigt att v.13 slutar med merge, på samma sätt som på så många andra världar.
 

DeletedUser

Guest
V8. där va UrbanT klart vinnare, men Tw teamet fortsatta att säga till dem att fortsätta adla,(vet inte hur många procent dem låg på)
Men där fanns det bara en stam som var aktiv.

Men här var det inte avgjort vet du kära lilla vän, ingen värld är helt avgjord förens det finns bara en aktivt stam kvar.
Har faans det betydligt mer än en

Men om ni tror att ni kan vinna mot die. kommer de ju inte komma upp i några 40 miljoner poäng, eller hur? Om de kommer upp i 40 miljoner poäng har de ju återigen bevisat att de är vinnare av en redan vunnen värld. Bra initiativ denna gång från TW-teamet, enligt min mening.
 

DeletedUser

Guest
Men om ni tror att ni kan vinna mot die. kommer de ju inte komma upp i några 40 miljoner poäng, eller hur? Om de kommer upp i 40 miljoner poäng har de ju återigen bevisat att de är vinnare av en redan vunnen värld. Bra initiativ denna gång från TW-teamet, enligt min mening.

True Story.
 

supersimpaa

Member
Reaktionspoäng
0
40 miljoner hade väl varit ett godkänt krav om dom hade ändrat till det för någon/några månader sen!
 

loriens

Member
Reaktionspoäng
0
Men om ni tror att ni kan vinna mot die. kommer de ju inte komma upp i några 40 miljoner poäng, eller hur? Om de kommer upp i 40 miljoner poäng har de ju återigen bevisat att de är vinnare av en redan vunnen värld. Bra initiativ denna gång från TW-teamet, enligt min mening.

... har skrivit detta nån annastans, men för väll skriva det igen då.

På v13 finsn det ett antal aktiva spelar som faktiskt lirar för dem tror att dem har en chans att ta Die, men hur mkt dem kämpar och kämpar går deras stam -. Det är alla dem inaktiva som gör så att Die vinner poäng varje dag, inte vi som kämpar.

Och nu när dem sänkte kravet så att dem har bara 10 mille kvar gör så att hur mkt änd em aktiva kämpar kommer Die vinna i längden genom att ta byar från dem iaktiva. Samt sånna som inte är kasnke lika duktiga som vissa andra är.

Och där med försvinner kämpar glöden nu när hur mkt än vi kämpar kommer vi att förlora, inte genom att vi förlora så mkt, för att Die adlar dem andra inaktiva spelarna. (helt klart det skulle jag med för att få med byar som leder till mer trupper)

Så jag ber dig ännu en gång att inte komma hit och klaga på oss som försöker att säga det vi vill, vet att det är lång sökt att vi skulle ha vunnit. Men inget är omöjligt!

Mvh
 

DeletedUser

Guest
Det är bara löjligt att hålla på och säga att die inte förtjänat detta. LoL och Strecken har avverkat de stammar som har haft potencial att vinna världen en efter en var och en åt sitt håll, de gick båda vinnande ur sin kontinent dvs ursprungskontinenterna.
Lol har varit underdogen som ingen tyckt om eller erkänt och strecken har varit favoriterna och oklanderbara, att dessa sedan mergar för att säkert ta hem världen och spara cirka 2 år av sin tid det tycker jag inte man kan klandra dem för. Trots allt så medan de flesta av de andra "top stammarna" adlade barbararer och hade som mål att överleva sålänge som möjligt så tog både strecken och lol ut fiende efter fiende. Att ni sen kommer och klagar över att de får spara en hel del av sin tid det tycker jag bara visar på att ni är dåliga förlorare. De flesta top tio stammar idag har verkligen inte gjort ett skit sedan världen startade och vissa har tom blivit bortadlade en eller två gånger. Ni vet att ni inte skulle ha en chans och det är bara patetiskt (ursäkta ordvalet)att sen komma och gnälla som ni blivit bestulna, då ni egentligen inte gjort någoting i jämnförelse med die.
Visst ni kanske vill ha er "fight" nu men för de som varit igång sedan starten så tror jag att äntligen få vinna kan vara rätt skönt, särskilt när det redan är klart att de är vinnarna och det som återstår är i uppadling av en massa byar(att säga någoting annat är att ljuga för sig själv).

Visst någon kanske tycker att de fortfarande kämpar på och trycker tillbaka, men ni är alldeles för få och ni borde varit här från början och ska världen då hålla på i ett år till bara för att ni ska få er kamp bara för att ni var för fega eller dåliga för att spela från start?

Sen att tidigare världar inte vunnits utan 70% byar osv det är ju ett löjligt koncept, accountsen byter ju ägare ett flertal gånger och vad är meningen med det? Är det inte bättre att ha ett fullkommligt spel som en person spelar från start till slut? De går inte o klaga på staff för att de försöker få spelet att bli bättre och mer attraktivt. För helt ärligt vem vill spela ett webbläsarspel som håller på i x antal år? Den målgruppen blir nog minimal.

//
Klubban
 

Bunnystyle

Member
Reaktionspoäng
0
Ni har heller kanske inte tänkt på att nino ändrade till 100 mio, lite över spelarby värdet....ett försök för att få hålla den öppen längre.
 

DeletedUser

Guest
För helt ärligt vem vill spela ett webbläsarspel som håller på i x antal år? Den målgruppen blir nog minimal.

Jag måste nog ändå säga att jag är en av dom få som tillhör den målgruppen... Tycker v13 har varit öppen alldeles för kort tid för att redan vara avgjord men det har såklart inte bara med att tw teamet ändrar poängen för att vinna denna värld utan det har med så mycket annat att göra också. Ett exempel är att världarna är så små nu för tiden och en anledning till det är väl att dom slänger upp världar hit och dit lite för ofta? Jag ska inte uttala mig för mycket i det då jag inte är helt insatt i hur tw team jobbar och tänker men själv gillar jag lite större världar med fler spelare och flera kontinenter som tar lite längre tid innan dom är vunna.
 

DeletedUser

Guest
håller med klubban, ett webbaserat spel kan jag kanske tänka mig att spela ett år ung, sen har man tröttnat på den världen och vill börja om.
det här märks om inte minst på alla som slutar och så får man intern-adla, och även kontobytandet hit och dit
 

Bunnystyle

Member
Reaktionspoäng
0
Världar skall vara långa, hela tw bygger på tålamod och uthållighet, att jäkta sig igenom som en p12a kan man göra på speed!
 

DeletedUser

Guest
Efter mycket om och men, har vi nu gjort en ändring i slutkravet.

Vi räknade på siffrorna:
Värld 13 - Öppnades: 2010-10-18

Dominans = 24% 27.04.11
Dominans = 40% 11.05.11

Stam rank 1-60 = 56 257 259,00p
Stam rank 1 = 30 200 021,00p

Total poäng: 60 700 000p ~


Och beslutade följande: Vi höjer kravet från 40 milj. poäng till 50 milj. poäng.
 

DeletedUser

Guest
Är detta ett skämt med????

Åt helvete med detta nu, TW teamet är ett gäng pajasar. Nu passar det att ändra? Spelar fan ingen roll, de flesta i Cola lägger ändå ner, så försent att försöka rädda upp denna situation. Ni borde förstå varför spelare lämnar .se hela tiden, dessa handlingar ni gör kan endast leda till att folk slutar. Får väl säga tack och adjö eftersom man kommer bli bannad på grund av detta inlägg om jag känner tw ledningen rätt, men det skiter jag i när ni beter er så otroligt oprofessionellt och jag lägger ändå ner denna skit.

Med Vänliga Hälsningar
The Black Soul
 

DeletedUser

Guest
Äntligen ett steg i rätt riktning av tw teamet, orimligt med 100 mille och nöta på världarna för länge.
Nu kommer det att finnas ett intresse även för nästa nya värld när spelarna inte behöver jobba ihjäl sig med att adla inaktiva byar eller i värsta fall barbarbyar.
Grattis tw teamet
 

Gnaget1891

Member
Reaktionspoäng
0
Kommer aldrig vara ett steg i rätt riktining fören det är 100% av alla aktiva byarna som gäller för samma stam som gäller enligt mig.

Varför kalla sig vinnare när man inte testats mot alla andra på samma värld?

Iallafall kommer kolla inställningarna för v16 men tänker ej spela den då jag ska satsa .net vilket jag rekommenderar er alla om jag ska vara ärlig men om vinstkravet är 100% för en stam på v16 så får ni tummen upp lite av mig iallafall så kanske jag startar en ny på .se en vacker dag.

MVH Gnaget1891
 

wewill

New Member
Reaktionspoäng
0
Kommer aldrig vara ett steg i rätt riktining fören det är 100% av alla aktiva byarna som gäller för samma stam som gäller enligt mig.

Varför kalla sig vinnare när man inte testats mot alla andra på samma värld?

Iallafall kommer kolla inställningarna för v16 men tänker ej spela den då jag ska satsa .net vilket jag rekommenderar er alla om jag ska vara ärlig men om vinstkravet är 100% för en stam på v16 så får ni tummen upp lite av mig iallafall så kanske jag startar en ny på .se en vacker dag.

MVH Gnaget1891

Detsamma gäller mig, men jag känner på mig att den vackra dag kommer infalla först när den inkompetens som TW-teamet Symboliserar har ersätts i form av Konsekventa personer som lyssnar på communityn utan att ta idiotbeslut och stänga världar i förtid.

Slutet som v13 går nu är så tragiskt att jag denna afton kommer gråtrunka mig till sömns i ren ångest över hur jävla vidrigt en tribalwars värld kan gå. V13 Hade kvalitet och grymma förutsättningar för att bli minnesvärt. Må hända att det blir så ändå men det är inget positivt att något så katastrofalt är minnesvärt.

Världen börjar med grymt spel från esperanta som äger allt i sin omgivning och fortfarande har ödmjukheten att skona noobs som skickar ett meddelande och ber om nåd. (detta gjorde en av mina tidiga stammedlemmar). Vad händer sedan? VI får massor av kött och intressanta krig som tyvär präglats av en överhängande feghet och missade chanser men det har inte gjort så mycket. Därefter får vi en Merge ur vad som kunde blivit en riktigt intressant situation som gått till ett krig där världen skulle avgöras. MEN MEN DEt är viktigare att vinna än att ha kul tydligen. Tycker vi borde ha en Hall of Fame Sektion som Heter Hall of FAIL där alla Merge-världar kan ligga och de som mergat exponeras samt utsäts för Pajkastning utan dess like.

Smutsigt gjort av streckfjantarna, och låtsasesperanta som stoltserar med "sitt" nick i forumet.

Och nu ska inte gaffel tro han blev bortglömd. Det är sorgligt att du underlättar för dessa handlingar som inte ens är ekonomiska för er! visst om ni fick in mer prem för det kunde jag förstått er (lite), Men nu rusar ni mot att få dela ut Prems. vad har hänt? Plötsligt är inte .se så heta på att driva in varenda krona som går...

Kan man hoppas på att ni fortsätter med att vara mindre vinstkåta? Njae det tror jag dock inte att någon ska hoppas på att få ett Ej kapitalistiskt tw som satsar mer på att bli serviceinriktat än att lura pengarna av dig. Se snarare fram mot att dessa prem kommer tjänas in på annat håll! Så mergarnas Vinster kommer i slutändan vara våra förluster och då får inte ens de få som betalat till slutet Kämpa tills sista by utan världen Blir skitenkel att vinna! varför inte uppmuntra dem få som ska kämpa mot supermakten DIE och se hur det går?

.NET Nu bai bai
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp