Knight och SK med efterföljande soppa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Då ligger ni ju inte däckade....sen sitter det väl säkert någon barnarbetare i indien och rattar era konton när ni försöker låtsas att ni har ett liv utanför tw..

Kommer ni in på krogen? Trodde majoriteten av er var mer ämnade för fritidsgårdar ;)
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Hahahahaha det här tog priset, hur kan man vara så fatalt värdelös att man BARA tar 5 byar och sen tappar samma summa över 1 natt emot en front som stått helt ovakad :eek:

Knight made my day, det blir inte bättre lördagsunderhållning än såhär.
 

DeletedUser

Guest
Nej det måste vara skönt att kunna luta sig tillbaka på ålderns höst och tänka..."jag var inte kass på tw alla fall"...Stort!
Vadå vägg? Tog ju en by..."by any means necessary" :p
 

DeletedUser

Guest
Sida 1 Stam Poäng Byar
1 Knight 672.399.445 69073
3 DH 93.854.191 9709
4 DEIST 57.270.576 6335
5 TO 42.975.652 4528
9 Kn-A 10.627.317 1062

Totalt: 866.499.864 90707

Sida 2 Stam Poäng Byar
2 -SK- 398.206.901 40816

Totalt: 398.206.901 40816


Låt oss alla hurra för humble som har förklarat sitt första krig där han inte har 3:1 överläge.

Har du blivit modig på äldre dagar och vågar anfalla i ett 2:1 överläge?
 

DeletedUser

Guest
Nej det måste vara skönt att kunna luta sig tillbaka på ålderns höst och tänka..."jag var inte kass på tw alla fall"...Stort!
Vadå vägg? Tog ju en by..."by any means necessary" :p

Så du är nöjd med 300k OBA mot 6,7 miljoner obf?
 

DeletedUser

Guest
Vilka blir nästa stam att merga med nu, Knight?

Inte så många stammar kvar som kan hjälpa er att bli större. Det är väl det enda sättet för er att växa?

Vi såg hur kriget för ett gick mot DH, en stam med en jävla massa press på sig och ni gick back. Jag är som sagt inte orolig, bara kul att få ta del av era byar.
 

DeletedUser

Guest
Jag spelar i SK, Ja.


Kl 01 på en fredag här de flesta spelarna i SK ute på korgen=), vi var 5 st online när krigsförklaringen kom, ändå tar ni bara 5 byar när ni anfaller med 60 spelare på en ofösvaradfront :confused:

Jaaa och det tror vi på xDDD Pfft.. Vi vet hur aktiva ni är :))) Vi har BARA krigat mot er länge nu xDD Dont bullshit me, bullshit urself
 

DeletedUser

Guest
Ok, då öppnar vi frågelådan då:

Vilka blir nästa stam att merga med nu, Knight?

Inte så många stammar kvar som kan hjälpa er att bli större. Det är väl det enda sättet för er att växa?

Vi såg hur kriget för ett gick mot DH, en stam med en jävla massa press på sig och ni gick back. Jag är som sagt inte orolig, bara kul att få ta del av era byar.

Eftersom nu initierade delar av DH sitter i Knight så kan gärna tex Kruxet få kommentera hur illa det var för dem och kanske till och med bekräfta att efter er lilla stunt mot dem (tack SK, uppskattades) så stod en stor del av deras deff och off kvar vid våra gränser. Dom visste ju att vi skulle komma då SK aldrig gått in i ett storkrig utan att försäkra sig om att Knight kommer efter. Sedan har vi blivit kallade gamar av samma personer som förväntade sig vår insats men det är en annan historia som vi gärna kan diskutera vid tillfälle. RE, Hellz, DD, DH. Inget av dessa krig har ni velat hantera på egen hand. Då är det lätt att vara kaxig. Missförstå mig rätt nu. SK är V1's giftigaste stam, dock har avdelningen för business communication kanske inte trimmats i ödmjukhet mot sin omgivning i den grad som man kanske skulle kunnat önska.

Skoj.


aja lycka till Knight hoppas ni gör bättre ifrån er denna gång än senast.

Man bara måste älska att mergar med två andra top 4 stammar innan ni vågar anfalla oss :p

Knight har inte mergeat med 2 stammar för att gå på SK.
Knight mergeade med GPR för att återfå gnistan, inget annat. Det som nu händer startade långt senare och inte av oss utan er. Er hantering av Love gjorde att det kändes rätt okej. Särskilt när man har orden "Vi hade ju inga kluster i DH-land, det var synd" ringande i öronen/på näthinnan. Det tillsammans med en attityd som din gör det lätt att räkna.
DH finns kvar, dock har ett antal spelare bytt stam. Gjorde vi rätt eller fel? Med tanke på att de hade inbjudan till SK så RÄTT skulle jag tro. Stoppa ner stenen och var rädd om ditt glashus.


Vilka blir nästa stam att merga med nu, Knight?

Inte så många stammar kvar som kan hjälpa er att bli större. Det är väl det enda sättet för er att växa?

Vi såg hur kriget för ett gick mot DH, en stam med en jävla massa press på sig och ni gick back. Jag är som sagt inte orolig, bara kul att få ta del av era byar.

Jag vill tro att vi genom att inte agera herremän över alla runt omkring oss har skapat fler vänner än fiender. Personligen mergar jag mig gärna till stängning av V1. Ändra förutsättningarna för att få fram en snabbare stängning var ju er högsta önskan? Detta är kanske ett led i detta och framtvingat av de ändrade förutsättningarna. Särskilt när vi ser vad som håller på att ske under våra näsor. Att anpassa sig till omvärldens skiftningar är ju en del i spelet. Detta är ett sätt. (Jaja, jag är ensam om denna åsikt, antagligen i Knight också men det är min åsikt.)


Sida 1 Stam Poäng Byar
1 Knight 672.399.445 69073
3 DH 93.854.191 9709
4 DEIST 57.270.576 6335
5 TO 42.975.652 4528
9 Kn-A 10.627.317 1062

Totalt: 866.499.864 90707

Sida 2 Stam Poäng Byar
2 -SK- 398.206.901 40816

Totalt: 398.206.901 40816


Låt oss alla hurra för humble som har förklarat sitt första krig där han inte har 3:1 överläge.

Har du blivit modig på äldre dagar och vågar anfalla i ett 2:1 överläge?

Den ena stammen är VI, den andra vår akademi. Dessa två stammar tar jag fullt ansvar för. DH? Ok, ni gick på, med vetskapen att vi skulle komma efter. I det läget var vi mycket tacksamma men nevertheless. Ni VISSTE att ni inte stod ensamma mot dem. DEIST och TO har ni skapat alldeles på egen hand och utan vårt bidrag. Ser inte att vi skall behöva klä skott för de taktiska dragen ni gjorde där. Att ni sedan bett om hjälp mot DEIST (fel, krävt att vi ska gå på DEIST) är en annan historia. N har även mitt svar i ert ledningsforum på det, liksom min tolkning på varför ni var så heta på just detta.

SK har har aldrig gått 1 vs 1 i ett stort krig. Initialt ja, men med fulla vetskapen om att det blir 2 vs 1 när det så önskas. Inte riktigt samma sak kanske men sluta hyckla?

Hahahahaha det här tog priset, hur kan man vara så fatalt värdelös att man BARA tar 5 byar och sen tappar samma summa över 1 natt emot en front som stått helt ovakad :eek:

Knight made my day, det blir inte bättre lördagsunderhållning än såhär.

Hej TGOW. Long time no see. Jag ser att du har nära kontakt med dina gamla kompisar. Det förvånar mig lite. Förklaring på byarna kommer längre ner.

Jag spelar i SK, Ja.


Kl 01 på en fredag här de flesta spelarna i SK ute på korgen=), vi var 5 st online när krigsförklaringen kom, ändå tar ni bara 5 byar när ni anfaller med 60 spelare på en ofösvaradfront :confused:

Finns en enkel förklaring. Det var inte bara NI som inte visste när var och hur. På grund av de av er planterade/erövrade rösterna i Knight kunde vi helt enkelt inte tala om för stammen vad som var på gång. De fick veta det 10 minuter innan ni fick det. Var det så många som 60 online när ni bara var 5? Skitbra, då kanske inaktivitetsspöket har bytt stam? Vi får se framöver.

Överrasknings anfall på en oförsvaradfront och ni lyckas endast ta 5 byar?O_O

Ni anfaller kl 01.00 när de flesta sk spelare ligger däckade och ändå tar inte ni fler byar med hela eran makt.

Vad har hänt med v1s eliter?:confused:

Side 1:
Tribes: -SK-
Side 2:
Tribes: Knight

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 5
Sida 2: 5
Skillnad: 0

chart

Don't be confused. Se mitt svar till er kompis TGOW. Att det står 5-5 efter en natt som startar klockan 1 ser jag mer som att det var gamla rullande attacker som landande. Finns ingen som tror att detta är vare sig ett blietzkrieg eller kuddkrig. Ge det mer än några timmar innan statsen kommer ångande, propagandan blir rätt löjlig och genomskinlig annars. Oförsvarad front? Ja du, hade den varit oförsvarad så hade det skrikits på svek i alla kanaler just nu.

Såna jävla sopor e ni. Det här kommer bli lika lätt som -SK- vs DH. Jag ser ingen skillnad i det hela, förutom att vi kommer en massa nya fina byar. Knight kan bara barba och internadla. Svårt att slå några som har gett upp i varje krig de ställt upp i? Nej.

Äntligen får jag möta er, som jag väntat på dagen då ni jävla sopor skulle förklara krig mot oss. Ni är så kassa, jag är inte orolig, godnatt.

Kära Pöta. Du har mött oss i flera månader. Överallt där du kunnat har du pinkat på oss. Skillnaden är att nu blir det ingame också. För mig personligen är du en av de största anledningarna till att vi sitter här idag. Varsågod ta emot denna medalj för kamratskap mellan allierade. "Genom ett enträget hackande när helst möjlighet har funnits förärar vi i Knight dig utmärkelsen B-B, Best budy,."

Jag tycker att du har en väldigt allvarlig ton.

Ja du jästa. Nu kommer det mer stats antar jag? Du var lite grinig på oss för att vi krigade mot DH (och var kassa på det). Jag hoppas det betyder att du är lite gladare nu för inte kan det väl vara så att det är ATT vi krigar och det oavsett åt vilket håll som gör dig lite uppbragt? ;)

Ja. Jag har en allvarlig ton. Dels på grund av saker utanför detta som vi kan lägga därhän men som definitivt påverkar mig som person men också för att jag har investerat så mycket tid här inne. Det är ett spel, det är kul men nattens händelse går rakt emot det jag velat sedan i september 2007 när jag planterade min första by på kartan. All in kan vi kalla det och detta är den största och viktigaste potten på 4 år. Liksom en fotbollsspelare kan känna skillnaden mellan en VM-final och att lira med ungarna på garageuppfarten så kan jag göra det i ett annat sammanhang. Vinnaren av V1 är vinnaren av TW.se. Du kan vinna V2-V100 om du vill. Vinnaren av V1 har vunnit den första, största och längst levande servern i TW.se's historia. Viktigt? Kanske inte men om man ser på ansökningarna som ramlar in från andra världars vinnare så jo, jag tror det. Detta är ett spel men det är ingen lek. Kan jag inte få vara lite allvarlig då? ;)

HAhahahahahahah, tillåt mig att skratta min hjärna ur mig. Det här kommer bli det lättaste som nånsin hänt på v1.

Kul att du har kul Pöta, det ingår i spelet. Att du kan säga att det är det roligaste som hänt på V1 tyder ju på att du har varit med riktigt länge. Jag kan för min del nämna ett antal saker som definitivt är roligare, dock ingen som är mer avgörande.

Det är i såna här lägen man önskade att man spelade :/ Fy tusan vad roligt det hade varit att smiska lite knektar.

Får önska båda sidor lycka till, men ett extra stort lycka till åt mina forna fränder i -SK- så klart :)

Rätta mig om jag har fel TGOW men nog var det du som bad oss gå in mot DD och 24 timmar senare förklarade vi krig mot dem? Nog var det väl du som frågade om vi hade spelare att sätta som KÖ för det gick åt h-vete. (detta var första veckan/helgen i kriget och ni satt ensamma kö för en gazilion konton) OM jag inte totalt bommat målet här (nu är inte tiden att leta loggar efter nicknames och minnet är fullt här) så skulle det vara intressant att se vad du tycker om vad dina forna fränder har sagt om dig och att du slutade. Smiska knektar? Visst, dom har säkert konto till dig, bara de raderar lite först.

Mmm, det är bara att konstatera: riktiga allianser och riktiga vänner är sällsynta i detta spel.

Må vinnare bli den som skäms minst...

Bland inte ihop allianser skapade på vänskaplig basis och som utvecklas till lådor att lägga maten i tills det är dags att äta med riktiga vänner. Det som nu hänt är ett resultat av en lång tids arbete med att förstora alliansen. Den utlösande faktorn var att en annan stam tänkte göra precis det vi nu har gjort: Ta in spelare från DH och göra vaddå? Du kan gissa först. När jag och Boogeyman skakade tass och stadfäste alliansen för många år sedan var RE det stora hotet. När det stod klart att RE skulle anfalla antingen Knight eller SK fanns bara en väg: To the death for our brothers. Den som inte var target skulle gå in på sina bröders sida. Vi var VÄNNER. När RE missräknade sin kapacitet och det gick bättre för SK än väntat och vi gick in var vi GAMAR. Sedan dess har det varit en utförslöpa, ibland brant ibland mindre brant men i huvudsak har den gått ut på att vi är dumma och dom är smarta. Nu när SK fiskade efter spelarna i DH så kunde man inte ens kalla alliansen taktisk längre utan av ondo för oss. Tala gärna om för mig att det var fel att låta stammens intresse gå först?
 

ICA Björn

New Member
Reaktionspoäng
0
Full pott för draget att gå i krig mot oss ... Men en etta i utförande :/ att ta in DH spelarna och sen vänta 1-2 timmar med kriget ... Nja inte bra, på två timmar hinner man med mycket i tw :)
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Humlan, jag hade tänkt bespara mig tangentbordslag. Så därför ska jag hålla det hela kort och gott. Jag har sett loggarna, jag har samtalat med vederbörande spelare efteråt - i vänskaplig ton. What's happend in the past, is the past. Jag tycker fortfarande att det är katastrofalt att ni, med så stor front emot -SK-, inte tagit fler byar än ni gjort och dessutom börjat tappa kolonibyar inne hos -SK-. Du säger att du sätter stammens intresse i första rummet, borde man då inte ge stammen en ärlig chans att bjuda upp till kamp innan man lossar artilleriet? Med en oförsvarad och odeffad front, mer än från er ledningsmedlemmar, kommer det här bli ett ordentligt krig - ett krig där aktivitet och ork avgör. Misstolka mig rätt nu, men jag tror faktiskt att -SK- har en fördel kontra er på de egenskaperna då de krigat praktiskt taget konstant i flera år.

Det ska bli intressant att se var kriget barkar iväg, där tror jag vi alla är ense - men jag sätter fortfarande mina slantar på -SK- då jag anser att de bevisat mer än en gång att det inte är en stam som viker sig utan står upp. Inte bara för sin egen skull, utan för varandra. Sammanhållning är a och o, att ta in spelare som Natchiown är ungefär som på gamla goda tiden då du lät en viss Insider härja fritt, med viss åtstramning på kommando från allierade. Kallar man det att bygga upp sammanhållning har vi helt delad syn på det, och således bör lämna det vid denna punkt. För att bespara vår moderator massa extra arbete.

Det stämmer även att vi hade en del diskussioner kring DD, frågan jag ställer mig är hurvida ni förlorade på att kriga emot dem? Ni fick ju många fina byar att stärka era kluster med. Var det en baktanke med att låta er ta en smäll där? Nej, det var av ren välvilja då jag med flera ansåg att ni måste ha det ganska tråkigt borta i öst, i tid av fred.

Känner du för att ta diskussionerna vidare Humlan så vet du att jag är tillgänglig på skype. Vi behöver väl inte öppna upp hela boken, med de mörka sidor som man kan hitta om man bara letar tillräckligt djupt?
 

dalapeter

Member
Reaktionspoäng
0
Min största funderingen kring denna merge är vilken grupp av spelare som kommer bli förbannade/besvikna först...

1.
De knight-spelare som inte fick info om kriget och som nu är totalt utblottade med sina frontbyar.

2.
DH-spelarna som snart inser att de knappast bytt upp sig när de nu kommit till v1's mest orutinerade stam (iaf av de som är värda att nämna) när det gäller krig.

:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Humlan, humlan.

Jag sa inte att det skulle bli det roligaste som hänt på v1. Jag sa att det skulle bli det lättaste som hänt. Hur är det med läsförståelsen?

Jag tycker att det är väldigt trevligt att du tycker att jag är en av de största anledningarna till att ni valt att starta krig mot oss. Vi behövde inte er mer ändå, ni adlar ju bara barbs och internadlar, så vad ska man med en sådan allierad till? Tror du inte att vi fattade att ni förr eller senare skulle gå på oss när ni slöt vapenvila med DH? Det var bara en tidsfråga.

Dessutom, 2:1 betyder inte att ni är två stammar mot oss. Ni är dubbelt så stora som oss. Men det är bara en tidsfråga innan alla svaga individer hos er börja hoppa av i takt med att incsen rullar in.
 

DeletedUser

Guest
om någon månad vill ni merga med oss också då? ;)


Lets have fun! See ya
 

DeletedUser

Guest
Kära epplet.

1. Det är inte svårt att vara stolt över att tillhöra Knight.
2. Det får inte plats text nog mellan raderna för att man (läs du) skall kunna uttala sig och prestera mer än en serie sammansatta bokstäver i en forumstråd. Du kommer att få svar på dina frågor. I korthet så handlar det om att vi fick reda på att en annan stam på V1 försökte göra det vi gjorde.... FÖRST...
3. Om ett webbaserat dataspel får dig att känna hat så föreslår jag att du läser en god bok istället för då har du spårat ur.

/Humlan


Nej det är inte spelet om väcker hat. Om du läser vad jag skrev kanske du skulle klara av att skriva ihop ett vettigt bemötande, men vem vet, Du kanske är analfabet eller helt enkelt inte läskunnig.
Vilket det nu må vara tror jag det ju kommer bli ganska svårt för era stammar Virus och Bakterie i v17 att finna vänner. För vem vet vad ni ställer till där. Kanske backstabbar där med ty det verkar ju vara det ända ni klarar av...
 

DeletedUser

Guest
Nej det är inte spelet om väcker hat. Om du läser vad jag skrev kanske du skulle klara av att skriva ihop ett vettigt bemötande, men vem vet, Du kanske är analfabet eller helt enkelt inte läskunnig.
Vilket det nu må vara tror jag det ju kommer bli ganska svårt för era stammar Virus och Bakterie i v17 att finna vänner. För vem vet vad ni ställer till där. Kanske backstabbar där med ty det verkar ju vara det ända ni klarar av...

Du glömde att merga med större delen av top 5.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp