Kartor - top 10

Svanteh

Member
Reaktionspoäng
0
4:20 - En mindre nation, sett till folkmänd. De befogar över en relativt stor landyta. De har varit mycket framgångsrika och satsar hårt på forskning och utveckling. Städerna är rena och strukturerade, man skulle kunna tycka att dom är lite väl ordentliga, t.o.m häckarna utefter deras motovägar klipps och trimmas. Deras armé består helt och hållet av elitsoldater med den bästa utrustningen som finns att få tag på. Ligger i krig med WOLF och ett par andra mindre nationer. 4:20 har trots sin mindre armé varit mycket framgångsrika i sitt krig emot WOLF, de har med små förluster orsakat stor skada. Det är ingen frågan om vilka som har de bästa soldaterna och den bästa utrustningen. Däremot är WOLF ett stort land som kan ta förluster, det kan inte 4:20 och frågan är om de har kraft nog att stoppa WOLF?

WOLF - En stor nation med stor folkmängd, de har en tung industri som har stor produceringskapacitet. Landet består till stor del av skog, med stora befolkningscentra där luften ligger tung och folk arbetar hårt i fabrikerna. De stora gruvorna i norr förser industrin med råmaterial. Armén är stor och har utrustning av skiftande kvalitet, dem satsar mer på kvantitet är kvalitet. Ligger i krig med 4:20 och deras väldiga armé rullar ut för att möta hotet. Har tagit tvärstopp, 4:20 ger mycket beskedligare motstånd än beräknat och förlusterna stiger dagligen. Mer manskap, mer materiel skickas ständigt till fronten, vilket dem behöver enbart för att stoppa 4:20. Frågan alla ställer sig, hur länge kan WOLF fortsätta ta dessa förlusterna?



så skönt att du är opartisk, allt man hör är att WOLF är skit o bstabbare, du ser det från båda vinklarna! underbart, allt var mycket bra skrivet! =)
 

DeletedUser

Guest
Grymt häftig karta Pure Evil. Mera sånt :)

Är det bara jag, eller påminner DSA om Tyskland?

jo som tyskland den absolut starkaste men tar på sig för många? är jag hitler då?. tur att jag slipper mörda min fru och barn , derför jag har inga :)

och sen tar jag självmord :)


tänk om det nu slutar så.
 

DeletedUser

Guest
Sprit - U.S.A

DSA - Kina

Fierce - Spanien

WOLF - Soviet....

Tistel - Irak;)

4:20 - Tyskland

[BKOS] - Japan

NVM - Storbrittanien
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Sprit - U.S.A

DSA - Storbritannien

Fierce - Canada

WOLF - Soviet....

Tistel - Irak

4:20 - Tyskland

[BKOS] - Japan

NVM - Iran

Den skulle vara mer korrekt geografiskt.
 

Talofobi

Medlem
Reaktionspoäng
0
En fråga bara, den där kartan är väll ändå rätt missvisande?

Visst, jag gillar att vi ligger med på den, men vi är ju inte i toppen på OBA precis? Eller är det bara jag som tänkt så långt?
 

DeletedUser

Guest
En fråga bara, den där kartan är väll ändå rätt missvisande?

Visst, jag gillar att vi ligger med på den, men vi är ju inte i toppen på OBA precis? Eller är det bara jag som tänkt så långt?

tw stats 4 the win ;)
annars skulle vi ju inte fått vara med :) tack pilis :D
 

DeletedUser

Guest
Här har man suttit och fixat en karta (lr 2 olika) och kollar på forumet och ser att WOLF ej längre finns, jaja de skall inte hindra mig från att posta dessa kartor.

Hoppas någon iaf uppskattar någon av kartorna

"Vanliga"
Top1009-09-16.jpg


"landskartan"
Top1009-09-16lnder.jpg
 

DeletedUser

Guest
Älskar landskartorna =) hur gör man dem, finns det nån guide? Nu gillar jag Sprit's utbredning bättre, var så ihoptryckta av Fierce tidigare.

Btw.. någon mer än jag som tycker Sprit's landmassa påminner starkt om Tyskland före WW1? ;)
 

DeletedUser

Guest
Fint!
Tycker andra kartan hade varit finare utan månen:p

Mina kartor är ALLTID på en måne :p

Tackar att ni uppskattar kartorna, de tar ändå en liten stund att fixa dom

Älskar landskartorna =)

(1) hur gör man dem, finns det nån guide?

Nu gillar jag Sprit's utbredning bättre, var så ihoptryckta av Fierce tidigare.

Btw.. (2) någon mer än jag som tycker Sprit's landmassa påminner starkt om Tyskland före WW1? ;)

(1) Fick tips av Pure Evil om hur man skulle göra, men nej tror inte de finns någon riktigt guide om hur man fixar dom

(2) Måste säga att jag inte e riktigt "uppdaterad" i hur doms landskarta såg ut innan WW1 så har svårt att uttala mig om de

@ Odium: när kommer de en ny text då? Du skrev ju bra till PE's karta
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag tycker dom är fina!
Och landsgränserna är ju mer eller mindre fortfarande samma, även om Wülfsen inte hör ihop länge :p
 

DeletedUser

Guest
Vilken ful TWAR-prick vi har i oss.
*Letar upp närmaste Sprit-medlem i närheten av den pricken*
 

DeletedUser

Guest
Vilken ful TWAR-prick vi har i oss.
*Letar upp närmaste Sprit-medlem i närheten av den pricken*

Har för mig att de är en 8-12 byar där inne, kanske någon som hamnat lite fel på kartan? Någon som varit med i eran stam men sedan lämnat för att gå med dom?
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Har för mig att de är en 8-12 byar där inne, kanske någon som hamnat lite fel på kartan? Någon som varit med i eran stam men sedan lämnat för att gå med dom?

Man måste vara spritt språngande för att byta bort sprit :D

OT: Skitfint med kartor, lägg upp så ofta ni orkar :)
 
Topp