Kartor - top 10

DeletedUser

Guest
snygg karta smart med att ta med 11 stammar. och gillar färgerna mycket bra bäst hittills
 

DeletedUser

Guest
Tillägnad 4:20

tribalwarsmapfc3a4rdig.jpg



Då det var ett par månader sedan jag gjorde min förra karta ville jag göra något speciellt. Då kom jag att tänka på Valés bordermap... Ville testa att göra något liknande så här har ni mitt resultat...

Egentligen är det lite tidigt med en bordermap då stammarna inte har klara gränser osv... Men denna är helt enkelt gjord från den principen att den visar vilket område dom större stammarna i oba kontrollerar...

Länk till större karta
 
Senast redigerad av en moderator:

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Thumbs up.
Riktigt snygg karta där! :p

Gillar att du använder ob'n som mall också :)
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Den border map:en var riktigt snygg, fler såna vill vi ha! *thumbs up*
 

DeletedUser

Guest
Grymt häftig karta Pure Evil. Mera sånt :)

Är det bara jag, eller påminner DSA om Tyskland?
 

DeletedUser

Guest
Tillägnad 4:20

tribalwarsmapfc3a4rdig.jpg



Då det var ett par månader sedan jag gjorde min förra karta ville jag göra något speciellt. Då kom jag att tänka på Valés bordermap... Ville testa att göra något liknande så här har ni mitt resultat...

Egentligen är det lite tidigt med en bordermap då stammarna inte har klara gränser osv... Men denna är helt enkelt gjord från den principen att den visar vilket område dom större stammarna i oba kontrollerar...

Länk till större karta

Måste faktiskt säga att jag verkligen, verkligen gillade den där kartan.

10/10 :)
 

DeletedUser

Guest

Lite kommentarer.. Ingen rangordning på dem, bara tar dem i ordning från kartan, utgår från DSA.

DSA - Man kan säga att detta är en industrialiserad nation med stor folkmängd. Landytan är dock mycket stor och landet relativt glesbefolkat med några tätbefolkade centran. Fina åkrar pryder landskapsbilden, samtidigt finns det även stora skogar som står för en stor del av deras ekonomi. Armén består till stor del av en folkarmé med mycket bra utrustning, har även inte att förringa tuffa elitförband.

Sprit - Detta är en mycket modern industrination. Folkmängden överstiger t.o.m DSA's. Mycket tätbefolkat land, i princip all mark är utnyttjad med åkrar och gruvdrift. Ett par mycket tätbefolkade centran med moderna skyskrapor och imponerande motorvägar. Armén är stor och består till största delen av yrkessoldater, utrustningen är det modernaste du kan finna, väldigt mekaniserad.

Fierce - Även detta en industialiserad nation, relativt stor folkmängd med några tätbefolkade centran. Industrin är till stor del tung, vilket betyder mycket föroreningar och det återspeglas i deras städer. Luften är smutsig och folk arbetar hårt i fabrikerna, de har det inte riktigt lika gott ställt som deras rikare grannar. Det går dock ingen nöd på dem, landsbygden är ren och fin med välmående bondgårdar. Alla måste göra tjänsteplikt inom armén upp till ett år efter en mönstring som sker vid 18-års ålder. Armén är den största sett till fotsoldater, deras utrustning är dock av standard till undermålig kvalitet.

NVM - En mindre nation, som är relativt tätbefolkat. Stor del av landsbygden är utvecklad med fina åkrar och folket här är välmående. Städerna visar på ett en gång mycket rikt land, men det var förr. Landet befinner sig i krig och de otaliga bombningarna från artilleri och flyg har satt sina spår. Många mindre byar står tomma och städerna bär spår av bränder och explosioner. Deras fiende Tistel har gått hårt åt dem, i början såg det ut som att landet skulle gå under men dem lyckades i sista stund strukturera om försvaret och fronten mot Tistel ser ut att tillfälligt ha stabiliserats. Armén är mobiliserad och de har haft råd att utrusta denna med moderna vapen. Ingen vet hur kriget med Tistel kommer att gå.

Tistel - En mindre nation, relativt tätbefolkat som NVM. Landsbygden är fin och åkrarna ger rika skördar. Man tänker sig porlande floder, ängar och solsken. Gemytliga byar och en eller två större städer, och med ordentliga lagar om utsläpp så är luften ren och fin. Industrin är stark och landet hade mobiliserat sin armé. De kände sig starka och självsäkra när de sände sin armé mot NVM. Kriget gick till en början bra, men de båda arméerna var jämnstarka och krafterna i anfallet tog slut, då NVM fick chansen att återhämta sig och gräva ner sig tog framgångssagan slut. Det pågår nu ett ställningskrig och ovissheten är stor om vem som skall vinna eller när kriget ska ta slut. NVM har fått tagit de största förlusterna dock och Tistel är relativt fritt från förstörelse.

[BKOS] - Ett fattigare land, det mesta består av bondgårdar, skog och bergslandskap med floder och vattenfall. Befolkningen är ihopträngd i ett par rejäla städer, renhållningen fungerar inte riktigt som den ska och kriminaliteten är hög. Föroreningar gör luften tung och svår att andas, sjukdommar graserar. Armén består av yrkessoldater som lyder under det styrande partiet och håller folket i schack. Landet har inte blivit annekterat av sina grannar på grund av att dem är inblandade i dödlig strid med varandra, och ett relativt ointresse då det innebär stora problem att administrera och "ta hand" om den förtappade befolkningen.

4:20 - En mindre nation, sett till folkmänd. De befogar över en relativt stor landyta. De har varit mycket framgångsrika och satsar hårt på forskning och utveckling. Städerna är rena och strukturerade, man skulle kunna tycka att dom är lite väl ordentliga, t.o.m häckarna utefter deras motovägar klipps och trimmas. Deras armé består helt och hållet av elitsoldater med den bästa utrustningen som finns att få tag på. Ligger i krig med WOLF och ett par andra mindre nationer. 4:20 har trots sin mindre armé varit mycket framgångsrika i sitt krig emot WOLF, de har med små förluster orsakat stor skada. Det är ingen frågan om vilka som har de bästa soldaterna och den bästa utrustningen. Däremot är WOLF ett stort land som kan ta förluster, det kan inte 4:20 och frågan är om de har kraft nog att stoppa WOLF?

WOLF - En stor nation med stor folkmängd, de har en tung industri som har stor produceringskapacitet. Landet består till stor del av skog, med stora befolkningscentra där luften ligger tung och folk arbetar hårt i fabrikerna. De stora gruvorna i norr förser industrin med råmaterial. Armén är stor och har utrustning av skiftande kvalitet, dem satsar mer på kvantitet är kvalitet. Ligger i krig med 4:20 och deras väldiga armé rullar ut för att möta hotet. Har tagit tvärstopp, 4:20 ger mycket beskedligare motstånd än beräknat och förlusterna stiger dagligen. Mer manskap, mer materiel skickas ständigt till fronten, vilket dem behöver enbart för att stoppa 4:20. Frågan alla ställer sig, hur länge kan WOLF fortsätta ta dessa förlusterna?
 

DeletedUser

Guest
kan inte detta vara ett återkommande inslag i karttråden där odium lite då och då kommenterar kartorna?
 

DeletedUser

Guest
Får tacka alla för dom fina kommentarerna.
Alltid kul när folk uppskattar ens arbete <3

@odium.
Väldigt väldigt bra. =)
Kul att läsa även för en som inte spelar på denna världen längre.
 

DeletedUser

Guest
@odium:

Mycket fint, min favorit del är att du får Wolf att likna sovjet :)
 

DeletedUser

Guest
Väldigt fin karta Evil:) Den höjs ytterligare av Odiums ödmjuka texter
10/10
 
Topp